بنتلی

ترکیب یکسان اشرافیت و پرفورمنس، بررسی بنتلی فلایینگ اسپور ۲۰۲۰ جدید

با بازنشسته شدن بنتلی مولسان، نقش پرچم‌دار بودن به نسل جدید فلایینگ اسپور سپرده شده است. این خودرو اولین بار ۱۵ سال پیش عرضه شد و اکثر افراد آن را به عنوان نسخه درازتر و کاربردی‌تر از کانتیننتال کوپه در نظر می‌گیرند؛ و البته همه‌چیز به این مورد ختم نمی‌شود.

بنتلی فلایینگ اسپور

اما اوضاع چقدر تغییر کرده است. سومین نسل فلایینگ اسپور شاید ظریف‌ترین بنتلی کنونی باشد و قطعاً تک‌تک ۱۶۸ هزار پوندی که برای آن پرداخت می‌شود ارزشش را دارد.

بنتلی فلایینگ اسپور

کلید جذابیت بصری این خودرو به تناسبات جدیدش مربوط می‌شود. بنتلی ۱۳۰ میلی‌متر به فاصله بین محوری فلایینگ اسپور جدید افزوده و حالا آن را به ۳۱۹۴ میلی‌متر رسانده است. همچنین اکسل‌های جلو و عقب بیشترین فاصله ممکن از یکدیگر را گرفته‌اند تا ظاهری اسپرت‌تر ایجاد شود. قطعاً طراحان بنتلی کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.

بنتلی فلایینگ اسپور

دست‌یابی به چنین تناسباتی به لطف استفاده از پلتفرم MSB گروه فولکس‌واگن میسر شده پلتفرمی که در محصولات سطح بالایی همچون پورشه پانامرا و بنتلی کانتیننتال GT هم بکار رفته است.

بنتلی فلایینگ اسپور

با توجه به اینکه فلایینگ اسپور برادر بزرگ محصولات بنتلی است بنابراین تنها پیشرانه در دسترس برای آن از نوع ۱۲ سیلندر ۶ لیتری است. این نیروگاه دست‌ساز قدرت ۶۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند و باعث می‌شود این کشتی لوکس زمینی در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و سقف سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

بنتلی فلایینگ اسپور

علیرغم این ارقام، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند پرفورمنس نیست بلکه آرامش و حس اطمینان خاطری است که بنتلی ارائه می‌کند. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری موجود زمانی که به دمای ایده آل برسد صدای کمتری تولید کرده و در باقی زمان‌ها نیز ماهیت متین و نرم خود را حفظ می‌کند.

بنتلی فلایینگ اسپور

از سرعت ۵۰ کیلومتر به بعد تقریباً صدایی از پیشرانه به گوش نمی‌رسد. یکی از دلایل این موضوع به تکنولوژی هوشمند غیرفعال سازی سیلندر مربوط می‌شود که در مواقع مناسب ۶ سیلندر را از مدار خارج می‌کند. البته این به معنی مصرف سوخت کمتر نیست زیرا فلایینگ اسپور در تست‌ها هرگز نتوانست مصرف سوخت بهتری از ۱۴ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کند. حداقل باک سوخت ۹۰ لیتری خودرو باعث اطمینان خاطر مالک از طی مسافت های طولانی خواهد شد.

بنتلی فلایینگ اسپور

با وزن حدود ۲۵۰۰ کیلوگرمی، فلایینگ اسپور حقیقتاً بوکسوری سنگین‌وزن است؛ اما اکثر اوقات این خودرو تلاش قابل‌توجهی در کنترل وزن خود کرده و کیفیت سواری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. اگر نقطه‌ضعفی وجود داشته باشد به سواری خودرو در سرعت ‌پایین مربوط می‌شود که قطعاً رینگ‌های ۲۲ اینچی نیز روی این موضوع تأثیر دارند. خودرو در مواجهه با دست‌اندازها کمی بیش از انتظار عصبی می‌شود؛ اما زمانی که وارد بزرگراه شوید همه‌چیز را فراموش خواهید کرد.

بنتلی فلایینگ اسپور

وجود چندین حالت رانندگی به شما اجازه می‌دهد تنظیمات سواری، فرمان، پدال گاز و… را تغییر دهید. همچنین تنظیمات پیش‌فرض اسپورت و کامفورت نیز وجود دارند؛ اما خود بنتلی کار زیادی برای انتخاب حالت سواری به نام “حالت بنتلی” انجام داده است. در این حالت خودرو بهترین هماهنگی از نظر توازن و سرعت را خواهد داشت؛ و دلیلی برای رد کردن این تلاش‌ها وجود ندارد.

اگرچه فلایینگ اسپور خودرویی نیست که شما را به رانندگی اسپورت تشویق کند اما حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. کافی است پدال سمت راست را فشار داده و کوهی از گشتاور شما را به صندلی فشار دهد. این خودرو به حدی سریع است که شما را در برابر سدان های قلدری همچون ب ام و M5 یا مرسدس-ای ام جی E63 شرمنده نکند.

با ورود به جاده‌ای پرپیچ‌وخم از اینکه فلایینگ اسپور چنین چابکی‌ای دارد تعجب خواهید کرد. خودرو به خوبی از تمامی تکنولوژی‌های موجود استفاده می‌کند. فرمان پذیری چرخ های عقب باعث شده‌اند این خودرو در سرعت‌های پایین‌تر چابک‌تر بوده و سیستم الکتریکی ۴۸ ولت نیز میله‌های ضد لغزش را سفت تر کردن و تکان های بدنه را تقریباً حذف می‌کند.

بهترین موضوع اینکه این تکنولوژی حس مصنوعی ندارد. فلایینگ اسپورت یک خودروی فوق‌العاده برای سواری در هر سرعتی است.

بنتلی فلایینگ اسپور

وجود سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب باعث شده این سدان ۵.۳ متری در خیابان‌های شلوغ عصبی کننده نباشد.

راندن فلایینگ اسپور به حد کافی تجربه لذت بخشی است اما اگر دوستان خود را نیز همراه کنید تجربه بهتری هم خواهید داشت. تقریباً تمامی بخش‌های کابین این خودرو با بهترین چرم و چوب موجود پوشانده شده است. موضوع جالب اینکه تمامی قطعات چوبی موجود در هر فلایینگ اسپور دقیقاً از یک درخت گرفته شده‌اند و این موضوع میزان توجه به جزئیات را نشان می‌دهد.

بنتلی فلایینگ اسپور

پکیج اطلاعات سرگرمی صندلی عقب که یک آپشن ۵۷۷۵ پوندی است باعث اضافه شدن دو صفحه‌نمایش به پشت‌سری‌ها شده و سرنشینان با استفاده از آن‌ها می‌توانند به فیلم نگاه کرده، در اینترنت به گشت‌وگذار بپردازند یا بازی کنند. سیستم استریوی Naim هم آپشنی ۶۵۹۵ پوندی بوده و خودرو را به یک سینمای متحرک تبدیل می‌کند.

بنتلی فلایینگ اسپور

نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور صنعتگری کلاس جهانی، پرفورمنسی قابل‌توجه و اشرافیت و استایلی فوق‌العاده را ارائه می‌کند. سواری و هندلینگ آن نیز برای چنین خودروی بزرگی برجسته بوده و میزان لوکس بودن کابین و توجه به جزئیات نیز نشان دهنده میزان تبحر بنتلی در تولید چنین محصولی است. این خودرو نقص بسیار کمی داشته و محصولی فوق‌العاده دوست‌داشتنی است.

بنتلی فلایینگ اسپور

مشخصات بنتلی فلایینگ اسپور

  • قیمت: ۱۶۸۳۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۶۲۶ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۳۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. مهدی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    طراحی داخلشو از بنز، بی ام و و رولزرویس بیشتر دوست دارم!

    موافقم ۹۱
    مخالفم ۳۷
    1. حسین

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (108 ديدگاه)

      بنز و بی ام و که اصلا کلاس کارشون فرق داره ولی رولزرویس یه چیز دیگه س بیایین اینا قبول کنیم رولز رویس یکی دو سر و گردن از بنتلی سر ترِ

      خدایی فکر نکنم بین این و رولزرویس دو دل بشم و قطعا رولز رویس را انتخاب میکنم . حداقل برا من اینجوریه

      و این اصلا این نیست که بخام بنتلی را کم جلوه بدم . نه
      فقط انتخاب بین عالی و عالی ترِ

      موافقم ۳
      مخالفم ۱۵
  2. Peyman56

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    همیشه به شدت عاشق بنتلی بودم.طراحی داخلی و خارجیش واقعا اغوا کنندست.مخصوصا مدل فلایبنگ اسپور با اون چوب دو رنگ و پنل ال سی دی که چرخانه و به ساعت کلاسیک تبدیل میشه.میدونم رولز رویس هم تکنولوژی پیشرفته داره هم پر فروش تره.ولی من واقعا عاشق بنتلیم.

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۹
  3. ممد ژانگولر

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (965 ديدگاه)

    آدم دلش نمیاد تو این ماشین تخمه بخوره 😍

    موافقم ۵۵
    مخالفم ۸
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1123 ديدگاه)

      اتفاقا باید بشینی توش با خیال راحت تخمه بخوری و از زندگی لذت ببری…

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۸
  4. AMG///

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    فک کنین
    آدم سنش بالا باشه و بخواد زندگی کنه بره اینو بگیره
    بخدا الماسه
    من تو این مواقع همیشه بنزو ترجیع میدادم اما الان……
    میگم صددرصد بنتلی
    آدم اگه پولدار باشه و عشق ماشین
    باید حتما از بنتلی و بنز کلکسیون بزنه
    اگه نزنه یعنی زندگی نکرده
    این ماشین فوق‌العادس
    هرکی از این خوشش نیاد یعنی دیگه خیلی بی سلیقس
    این ماشین همه جاش بی نظیره
    💎💎Bentley💎💎

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱۰
  5. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    آقا سیستم لایک و دیس لایک چرا اینطوری شده؟!

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۴
    1. AMG///

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (581 ديدگاه)

      آره خیلی ضایع شده
      لطفا مثل قبلش کنین
      🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۷
      1. Hamidreza

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (759 ديدگاه)

        خیر
        سیستم قدیمی مشکل داشته و ی پلاگین جدید جایگزین شده
        واسه همین ی مقدار متفاوته
        اینم هنوز تو تسته که مشخص بشه درست کار میکنهه یا نه
        خب بریم سراغ این ماشین
        واقعا از نظر طراحی از بنز و بی ام و ها و …. جدید سر ترع ! کاملا بی عیب و نقص ؛ ی ماشین کامل ؛ شیک ؛ با اصالت و سریع
        دیگع واقعا چی میخواید بهتر از این
        به راستی تک تک ۱۶۸ هزار پوندی ک برای خریدش هزینه میشه ارزشش رو داره …
        امیدوارم ی رپزی نصیب هر کی ک طالبشه بشه
        شو خوش

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۱۰
      2. سردبیر

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (577 ديدگاه)

        درود. پلاگین قبلی لایک که استفاده می کردیم به علت مشکل با سرورهای ایران ناچارا تغیر یافته. از همه دوستان و کاربران بابت مشکلات پیش آمده پوزش می خواهیم.

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۶
        1. AMG///

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (581 ديدگاه)

          درود.لطفا حداقل یکم بزرگترش کنید
          با تشکر
          AMG///

          موافقم ۸
          مخالفم ۷
  6. بی ریا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بنتلی برندی هست که همیشه زیرسایه رولزرویس بوده نمونه اش پایان تولید مولسان بود متاسفانه
    نمیدونم چرا ولی به نظر من ازنظر لوکس بودن و اشرافیت هیچی کمتر از رولزرویس نداره حالا شاید رولزرویس اسم درکرده

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۰
  7. پارسا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    عاااااااالی
    منتظر رقابت بین این و میباخ نسل جدید هستم

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۷
  8. مهدی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (97 ديدگاه)

    الان فرق این با قبلیاش و چند سال پیشش چیه؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۷
  9. Ho3ein

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (129 ديدگاه)

    من واقعا عاشق صندلی ها و داشبورد و چراغ ماشین های شرکت بنتلی هستم
    لامصب رو چراغ و داشبورد و صندلی هاش این قدر با جزئیات کار میکنه
    که خود این قسمت ها باید یه کمپانی جدا باشن

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۴
  10. Soli

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    من شخصا ترجیح میدم یه ال نود داشته باشم…..
    نه اشتباه فکر کردی!!!
    این بخاطر این نیست که من خل باشم
    بخاطر اینه که بر فرض هم اینو خریدی
    یذره نباید کج بشینی چون همه جاش پر متریال گرون قیمته و نگاش کنی خراب میشه
    این مثل یک اثر هنری میمونه
    مثل یه مجسمه گرون قیمت
    باید نگاهش کنی فقط
    هیچکس نشیمن گاه مبارکشو دلش نمیاد بزاره رو این
    حداقل من.

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۳
    1. Joker

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (267 ديدگاه)

      عجب،(هیچکس نشیمن گاه مبارکشو دلش نمیاد بزاره رو این، نگاش کنی خراب میشه؟!!)لابد کسایی که اینو میخرن با سر میشینن رو صندلی و با نشیمنگاه مبارک رانندگی میکنن😳
      چه میشود گفت:هِچ…

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲۱
      1. Soli

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (53 ديدگاه)

        دوباره بخون به امید اینکه شاید متوجه بشی منظورمو جوکر (البته اکثر جوکر ها بچه های ۱۲تا۱۵ سال هستن که احساس جوکری دارن)

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۸
  11. ماکان

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه این ماشین هرچه سریعتر وارد ایران هم بشود .

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
    1. Hamidreza

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (759 ديدگاه)

      سلام
      یعنی اگر وارد ایران بشود شما میتوانی یک عدد از انها را با قیمت بالا خریداری نمایی؟! فکر نمی کنم وارد بشود
      حجم ک بالای ۲۵۰۰ سی سی است ؛ خودرو هم تو چشم و لوکس حساب میشود ؛ به تنهایی چندین میلیارد قیمت دارد ؛ حالا گمرکش بماند …
      حالا میرم سراغ گرفتاری ها …
      عه این ها نمی خوان ملت یکم آرامش داشته باشن
      بابا بنتلی نخواستیم ؛ اصلا شما و آقازاده ها تون سوارش شید! دیگه ما باس بتونیم ک ی کمری جدید بخریم که ! عه چ وضعشه هر چی هم مونده ک دیگه دیپلمات ها و خودشون سوار میشن ! آخه شما سال ۵۷ ک با الاغ اینور اونور میرفتین یهو کشور رسید بهتون با بنز میرید اینور اونور؟! هعی … لاقل این بنز سواریتون در انحصار خودتون نباشه عه عه عه بزارید ملت ی ماشین ۲۰ هزار دلاری رو راحت بخرن !!!
      یخچال مزخرف اسنوا شده ۵۰ تومن !!! همممم
      یه یخچال کم بود ک اونم اضافه شد
      ی کارگر چند ده سال باید کارکنه ک یه پراید ؛ ببخشید یخچال بخره؟!!!

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۵
  12. ارشیاsvj

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    زیبا و ارامش بخشه…

    موافقم ۶
    مخالفم ۷
  13. فری

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ماشین پیرمردا

    موافقم ۴
    مخالفم ۲۴
  14. Mercede kaviani

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (442 ديدگاه)

    قیمت ومصرف سوخت فوق العاده مناسب

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
  15. Hadi

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (807 ديدگاه)

    لوکس ترین،راحت ترین،سربع ترین، بهترین…

    موافقم ۹
    مخالفم ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا