اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی G63
اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی G63

اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی G63

جایگزین کردن یک نماد می‌تواند به دو صورت انجام گیرد و دو نتیجه در پی داشته باشد: مینی ثابت کرد اگر روش صحیح را انتخاب کنید چقدر می‌توانید موفق باشید؛ و به فولکس‌واگن بیتل و لندروور می‌رسیم…


اما درحالی‌که لندروور در حال سبک‌سنگین کردن تولید جایگزین دیفندر است، مرسدس بنز نسل جدید G کلاس را روانه بازار کرده است.


البته این خودرو همان استایل جعبه‌ای و لولاهای در فوق‌العاده مهندسی شده‌ی خود را حفظ کرده است (کافی است در را ببینید تا صدای شبیه شلیک گلوله به گوشتان برسد)؛ اما این خودرو در کل کاملاً جدید بوده و در عین حال همان فرمول همیشگی را ارائه می‌کند.


نسل جدید G کلاس همچنان از شاسی نردبانی استفاده می‌کند اما در جلو سیستم تعلیق مستقل دوبل جناغی با دامپرهای تطبیقی بکار رفته و همچنین شاهد سیستم فرمان و گیربکس 9 سرعته جدید هستیم.


در بریتانیا می‌توان مدل G63 که دست‌پخت مرسدس-ای‌ام‌جی است را انتخاب کرد. این خودرو از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری فوق‌العاده با قدرت 577 اسب بخار استفاده کرده و سیستم اگزوز آن با خروجی‌های کناری صدای فوق‌العاده جذاب و زیادی تولید می‌کند.


قیمت 143305 پوندی G 63 هم باعث می‌شود این شاسی‌بلند در بین لوکس‌ترین و سطح بالاتری شاسی بلندهای دو دیفرانسیل قرار گیرد. کابین خودرو کیفیتی در حد و اندازه‌های S کلاس داشته و از استایل مدرن (ورودی‌های هوا با شکل توربین)، تکنولوژی زیاد (دو صفحه‌نمایش بزرگ) و راحتی قابل‌توجه (صندلی‌های نرم و اسپورت) سود می‌برد. البته انتظار چنین مواردی را با توجه به نوع بدنه ندارید.


صفحه‌نمایش‌های خیال‌انگیز مرسدس همه‌چیز را نشان می‌دهند. در کابین نیز فضای زیادی برای 5 نفر وجود دارد.


چراغ‌های LED جدید حس و حال حضور در هالیوود را ایجاد می‌کنند و AMG هم کمی عضله به این فرمول اضافه کرده است. G 63 از آن دست خودروهایی است که مخصوصاً در زمان پر گاز رفتن توجهات را به خود جلب می‌کند.


سواری نسل جدید این شاسی‌بلند نیز بسیار بهبود یافته است. کنترل بدنه نیز کاملاً پذیرفتنی نشان می‌دهد. البته که با این شاسی‌بلند همانند دیگر محصولات مرسدس-ای‌ام‌جی به پیچ‌ها حمله نخواهید کرد اما چابکی آن شما را سورپرایز خواهد کرد که این امر نیز به لطف فرمان بهتر و گیربکس نرم و تیز حاصل می‌شود. گیربکس یاد شده در حالت اتوماتیک و یا دستی عملکرد قابل‌توجهی دارد.


خب صحبت از پرفورمنس شد و باید گفت G 63 بسیار سریع است. این خودرو در 4.5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و اگرچه مصرف سوخت 13.2 لیتری ادعایی مرسدس بالا نشان می‌دهد اما برای چنین خودرویی کاملاً پذیرفتنی است.


مرسدس با استایل مدرن‌تر و کمی حس شوخ‌طبعی G کلاس را دوباره اختراع کرده است. این خودرو از نظر کیفیت و تکنولوژی بکار رفته شما را سورپرایز خواهد کرد و البته برای راندن آن‌هم دیگر نیازی به جان کندن نیست. G 63 هیجان‌انگیز بوده و پیشرانه 8 سیلندر آن انسان را به وجد می‌آورد. هزینه‌های خرید و مالکیت چنین خودرویی سر به فلک می‌کشد اما در چنین کلاسی هیچ‌یک از این موارد مهم نیستند. تنها به فکر فشردن پدال گاز باشید…

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی G 63

  • قیمت: 143305 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری 577 اسب بخاری
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 220 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 13.2 لیتر در هر صد کیلومتر
  • تجهیزات: دو صفحه‌نمایش، کابین تمام چرم، ارتباط گوشی هوشمند، ورود بدون کلید

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

60 دیدگاه

  1. Ferrari
    سوابق: (1140 دیدگاه) ,

    اگزوز ماشین بدترین جای ممکن قرار گرفته

    پاسخ
    1. محمد رضا
      سوابق: (304 دیدگاه) ,

      منم معتقدم که مهندسین بنز خیلی اماتور ونا بلدن 🤣😂🤣😂
      دد اخه حد اقل میگفتی جاش زیاد مناسب نیست
      اخه بد ترین جای ممکن مگه سایپاس

      پاسخ
      1. Ferrari
        سوابق: (1140 دیدگاه) ,

        مثلا بهترین جای ممکنه؟؟؟ یکم فکر کن بعد نظر بده حاجی انقدر عقل رو فدای احساس نکنید .حتی سایپا هم میدونه قراردادن اگزوز دقیقا کنار گلگیر عقب و درست جایی که طرف باید دستگیره درو بگیره و درو باز کنه بدترین جای ممکنه.هیچکدوم از رقبای این ماشین همچین شیرین کاری نکردن.حالا امثال شما فکر میکنن چون بنزه دیگه نباید ایراد گرفت یا انتقاد کرد.

        پاسخ
        1. f35
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          اخه اگر قرار ایراد گرفت یه نفر باید ایراد بگیره که بهش برسه ایراد گرفتن نه شما حتی انتقادم نمیتونی کنی چون بازم ادم اندازه خودش میخواد
          دوما بلاخره اون طراحی که همه چیزو به کمال میرسونه خودش میدونه که نباید اینو به اصغر برسونه پس حتما یه دلیلی داره که گذاشتن جلو پا اونی که میخواد سوار شه
          اما یه نکته رو یاد اور شم که این موتو ر بنز و احتمالا اصلا درجا کار میکنه نمیفهمی روشنه یا خاموش چه برسه به دود خوردن ولی بدون دلیل داشته

      2. mahdy
        سوابق: (1493 دیدگاه) ,

        داداش خب راست میگه تنها عیب این ماشین جای اگزوزش هست
        وگرنه مهندسای مرسدس به جز این مورد همه چیزو به کمال خودش رسوندن
        اون جای اگزوز واسه یه ماشین که یکی از اصلی ترین ویژگی هاش آفروده افتضاحه
        ولی خب شاید دلیل دیگه ای داشتن و به خاطر مسئله خاصی محدود و مجبور بودن

        پاسخ
    2. Amir
      سوابق: (464 دیدگاه) ,

      ممکنه به دلایل فنی اگزوز رو اونجا گذاشته باشن وگرنه تا به الان هیچ موردی اتفاقی نیفتاده که اگزوز ها در اون محل مشکل ساز شده باشن.

      پاسخ
      1. طاها
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        در مواقع افرودی اگزوز داغون میشه ولی من حاضرم اگه مصرف سوختش بالاترین هم باشه
        اینو داشته باشم

        پاسخ
    3. شاهين
      سوابق: (725 دیدگاه) ,

      یعنی این همه زیباییه وصف ناپذیر و این همه جلال و شکوه اتاق رو نمیبینی؟ اگزوز! هه

      پاسخ
      1. mahdy
        سوابق: (1493 دیدگاه) ,

        شما مو میبینی و ایشون پیچش مو
        جناب فراری از کاربرای کار درست دال هستن

        پاسخ
        1. Ferrari
          سوابق: (1140 دیدگاه) ,

          اقا مهدی شما لطف داری ⁦❤️⁩⁦❤️⁩متاسفانه بعضی از دوستان علاقه ای ندارن از مغزشون استفاده کنن.

    4. مسعود
      سوابق: (205 دیدگاه) ,

      ینی مرسدس اینهمه ساله تولید میکنه، آپدیت میکنه و حتی نسل جدید میده بیرون، نمیدونه که اونو اصلاح کنه؟؟؟؟!!! ینی کار سخت و پیچیده ایه؟؟!
      اگزوز اونجا باشه:
      1. به موتور نزدیکتره و خروج دود زودتر باشه بهتره (مثه اس ال آر)
      2. نمای جالب و متفاوتی داره و تبدیل به امضای کلاس جی شده
      3. توو آفرود زاویه فرار آزادتر باشه بهتره. مطمئنا عقب ماشین خیلی بیشتر از وسط ماشین در معرض برخورد به موانع هست و جا دادن منبع و اگزوز وسط ماشین بهتره. هیچ خطری هم برای سرنشینان نداره

      پاسخ
    5. hami
      سوابق: (23 دیدگاه) ,

      چقدر همه باهات هم نظر هستن
      آخه چقدر دیسلاک خوردی

      پاسخ
  2. Bideski
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    اصلا من برای این ماشین چی بگم؟ ؟ ؟
    زبون آدم بند میاد….
    😍 😍 😍 😍 😍 😍 😍

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1348 دیدگاه) ,

      اینو باید تا خرخره بدی بالا
      دوتا رینگ بزرگ بندازی زیرش
      گاردون و چارشاخ هم تقویت کنی
      سپر افرودی هم بندازی زاویه حمله و فرار بره بالا
      خیلی عالی میشه

      پاسخ
  3. Mohammadreza
    سوابق: (446 دیدگاه) ,

    شاسی بلند هایی که از ساختار بدنه روی شاسی و موتور 8 سیلندراستفاده میکنن رو خیلی دوس دارم که یکیشون همین جی گلاسه
    ولی اینکه مرسدس موتور یه خودرو سوپر اسپرت(amg gt) رو روی این مدل قرار داده اشتباه
    قرار دادن متوری با نزدیک به 600 اسب بخار قدرت روی ماشینی که از شاسی نردبانی استفاده میکنه و مرکز ثقل خیلی بالایی داره واقعا خطر ناکه
    اینطور خودرو هایی باید موتوری با گشتاور بالا ولی اسب بخاری نچندان بالا داشتن باشن

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      اتفاقا این موتور گشتاور بالا رو تو تمام دور‌های موتور در اختیار راننده میذاره
      یعنی‌ چی‌ خطرناکه نکنه تولید ماشینی مثل کنیخ زک آگرا با اون حد اکثر سرعت وحشتناک کلا اشتباه هست؟

      پاسخ
    2. شاهين
      سوابق: (725 دیدگاه) ,

      حتما در جلسه بعدی به مهندسین و مدیریت آم گ مرسدس اعلام کن شما این نقطه نظرو، خدایی با این همه کارشناس خبره که ما داریم تو این سایت که از اگزوز و شاسی و موتور این غول زیبا ایراد میگیرن توقع من جوری شده که شاید این دوستان طراحان فراری و بنتلی هستن(شیشه پرایدش را با لنگ کهنه ای تمیز میکند)

      پاسخ
    3. ..::Majidio Lamborghini::..
      سوابق: (11055 دیدگاه) ,

      فورد هم موتور اف ۱۵۰ رپتور رو گذاشته رو جی تی
      فکر نکنم خودروسازی مثل فورد یا بنز اینقدر بی گدار به آب بزنه حتما فکر همه جا رو کردند

      پاسخ
      1. Mohammadreza
        سوابق: (446 دیدگاه) ,

        مجید جان از اینکه قرار دادن موتور یه خودرو سوپر اسپرت روی suv با ساختار body on frame اشتباه، شک کن
        شما همین لندکروز رو نگا کن با اینکه بدنه پهن تری داره(البته اینو مطمئن نیستم ) و موتورش 380 تا قدرت داره (تازه این قدرته مدل های 8 سیلندره مدل های 6 سیلندر قدرت کمتری هم دارن) بازم امار چپ کردنشون خیلی بالاست حالا خودت تصور کن اگه موتور 560 اسب بخار قدرت داشته باشه چی میشه
        از اینکه مرسدس هیچ کارو رو بی دلیل انجام نمیده که صد درصد ولی دلیل قرار دادن این موتور روی این خودرو بیشتر جلب توجه و تبلیغاته
        دلیلش هرچی بیشتر بلد کرد این خودرو تو سایت های و مجلاته

        پاسخ
        1. ..::Majidio Lamborghini::..
          سوابق: (11055 دیدگاه) ,

          محمد رضا جان G63 از لحاظ پرفورمنس لندکروزر رو میخوره !

          G63 یه آفرودر معمولی نیست

          کسی که 200 هزار دلار واسه G class میده و هر ماه به اندازه ی هزینه ی نگهداری یک سال لندکروزر خرجش میکنه دوست داره نه فقط آفرود ، بلکه در آنرود هم حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشه

          نمیخواد تو شتاب از یه گلف 20 هزار دلاری شکست بخوره

          لندکروزر در قوی ترین حالتش با یه موتور 5/7 لیتری وی هشت ، 381 اسب قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور داره ، اما شتاب 0 تا صدش 7/5 ثانیست ،
          جالبه برام که با این قدرت و گشتاور کمتر از جی63 ، مصرف سوخت 2 لیتر از جی کلاس بیشتره

          جی کلاس شتابش فقط 4/4 ثانیست و این فرزی و چالاکی خیلی بیشتر از توان آفرود یک شاسی بلند 200 هزار دلاری به کار آدم میاد ،
          درست مثل رنج روور اتوبیوگرافی

          آفرود رو با رانگلر 25 هزار دلاری هم میشه رفت

  4. AMG 63
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    کلاسیک و مدرن .
    اصالت از سر و روش میباره

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    ماشین جذابیه با یه فرم اتاق پرفروش از یه کمپانی باکیفیت
    البته بنز هم کمی نگران فروشش هست اما بعید میدونم شکست بخوره
    اما
    دستگیره روی داشبورد رو اصلا درک نمیکنم
    اونم واسه سال ۲۰۱۹
    وقتی خود بنز مانیتور گذاشته توی داشبورد به چه عریضی
    وقتی طراحی کابین مدرن شده

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (699 دیدگاه) ,

      اون دستگیره وقتی‌ بکار میاد که آفرود سنگین میری
      و ماشین تکون‌های عرضی و طولی‌ وحشتناکی میخوره

      پاسخ
  6. مانی
    سوابق: (699 دیدگاه) ,

    ماشین شاسی نردبونی داره(body on frame) بعد تعلیق جلو جناغی دوبل مستقل هست
    ولی‌ سواری خوبی‌ داره, چیکار کرده مرسدس
    کلی‌ چرم و چوب و تجهیزات و تکنولوژی با این ظاهر رترو و دوست داشتنی
    یه ماشین فوق‌العاده لوکس و با پرستیژ رو بوجود آورده که تو آفرود هم غولیه
    میشه گفت با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست

    پاسخ
  7. samurai
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    ولی حضرت یه چیز دیگست سگ جونی مهمه !

    پاسخ
    1. آآآآرماااانننن
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      خود مدیرعامل تویوتا بین این و لندکروز قطعا جی کلاس رو انتخاب میکنه!!
      سگ جونی چیه! سگ جون میخوای برو فرغون بخر تا صدسال اخ نمیگه! حالا انگار مثلا جی ۶٣ داشته خراب شد میگه سگ جون نیست!
      من خودم عاشق لندکروزم ولی اونی که لندکروز میخره کسیه که شب خواب جی کلاس میبینه ولی پولشو نداره! ١٠٠ هزار دلار اختلافشونه تقریبا

      پاسخ
    2. مانی
      سوابق: (699 دیدگاه) ,

      وقتی‌ نه این ماشین رو داشتی نه دیدی نه سوار شدی و نه هیچ کدوم از آشنا‌ها و فامیلهات اینو ندران که در موردش چیزی بهت بگن
      چجوری در مورد سگ جونی صحبت میکنی‌؟اون ماشینی که ازش بت ساختی و حضرت حضرت میکنی‌ جلو این
      از نظر زیبائی،پرستیژ،قابلیت آفرود،لوکس بودن،کیفیت متریال،کیفیت سواری،قدرت و شتاب و خیلی‌ چیزهای دیگه کم میاره فقط یکمی اندازه بزرگتری داره
      لند کروز چیزیه که تو ایران فراوونه تعدادی دارن و خیلیها سوارش شدن واسه همین خوبی‌ هاش دهان به دهان گشته
      اما وقتی‌ این ماشین(میشه گفت نایاب)کمیابه و خیلی‌‌ها از وجودش بی‌ اطلاع هستن چون ورد زبون نیست فکر کردی با لندکروز قابل مقایسست؟
      با این مقایسه‌ها لندکروز گنده و جی کلاس کوچیک نمیشه
      البته این آخرین باری که از این بحث‌ها می‌کنم
      انگار خوشت میاد بقیه تو پست کمری بگن سورن توربو خیلی‌ بهتره

      پاسخ
      1. Mopar or No Car
        سوابق: (1084 دیدگاه) ,

        شما هم چون نه خودت این ماشین رو داری نه فامیل و آشناهات نه سهامدار بنزی نه مدیر نه کارمند،
        پس دلیلی نداره اینقدر کامنت این دوستمون حتی اگه اشتباه باشه بهت بربخوره. نیازی به جواب به این تندی نیست هر کس نظری داره.

        پاسخ
        1. آآآآرماااانننن
          سوابق: (234 دیدگاه) ,

          عزیزم من بهم برنخورد فقط حقیقت رو گفتم 🙂
          الان مثلا تو که نه خودت نه اشناهات حتی امریکایی هم از نزدیک ندیدین چرا زیر هر مطلب تا یکی میگی امریکایی بالای چشمش ابرو هست بهش جمله میکنی؟!
          حالا مثلا اگه میگفت لندکروز از کادیلاک اسکالید،اصلا اسکالید نه،اگه میگفت از فورد ادج بهتره اون موقع واکنش تو دیدن داشت! مدافع حقوق بشر :))

        2. مانی
          سوابق: (699 دیدگاه) ,

          ۱)کامنتهایِ نادرست یا کامنت‌های همینجوری الکی‌ رو هوا مثل خیلی‌ از کامنت‌های خودت ذره‌ای واسم اهمیت نداره که بهم بر بخوره
          ۲)جوابم تند نبود گفتم وقتی‌ کسی‌ نداره(از جمله خودم و فک و فامیل)مثل لند کروز اسم و رسم بهم نزده
          ۳)امیدوارم جای دیگه که خیلی‌ مهم تره هم به فکر حمایت از سایرین باشی‌
          موفق باشی‌

        3. Mopar or No Car
          سوابق: (1084 دیدگاه) ,

          اینکه کامنت رو هوا هست یا رو زمین مهم نیست.
          مهم اینه که اگه جواب منطقی برای مخالفت با نظر یک کاربر داری بنویس تا بقیه هم استفاده کنن مثلا به دلیل فلان بررسی انجام شده توسط مجله …. مشخص شده که جی 63 ماشین مقاومی هست. و گرنه بجای حمله به شخص بهتره فقط نظر خودت رو در مورد کامنت بگی. اینکه چون یک شخص تا حالا فلان ماشین رو نداشته و کسی تو فامیل و آشناهاش هم نداشته یعنی حق نداره در موردش نظر بده ؟ اگه اینطور باشه اکثر کاربران پدال کلا در مورد 80 درصد مطالب سایت پدال نباید نظر بدن چون این ماشینها وارد ایران نمیشه.

        4. Mopar or No Car
          سوابق: (1084 دیدگاه) ,

          آرممممممانننننننن کاملا مشخصه که طرف صحبت من شما نبودی.

      2. علی
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        خوشبحالتون که شما و فامیلاتون این ماشینو دارین
        حالا میزارین یه بوق بزنیم؟

        پاسخ
    3. mahdy
      سوابق: (1493 دیدگاه) ,

      اصلا نمیتونم بگم کدوم بهتره
      ولی خب نه به شوری تو و نه به شیرینی آرمان
      این دو تا رقیبای بشدت گردن کلفتی برای همدیگن
      اختلاف قیمتشونم میشه دلیل خیلی برتری های خاص مرسدس مثل سطح لوکس بودنشون

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (1317 دیدگاه) ,

        رقیب سرسخت این ماشین رنجروور هستش. توی یه رقابت آفرود سبک وسنگین بین مرسدسgکلاس باجیپ از طرف یه مجله خودرویی در پایان جیپ پیروز رقابت شد.اما رنجروور وgکلاس هم آفرود خیلی قوی دارن وهم کابین لوکس

        پاسخ
      2. شاهين
        سوابق: (725 دیدگاه) ,

        شما انقد فشار نیار به خودت حالا، برو حضرتتو بخر دو میلیارد، این ماشین تو ایران نزدیک ٨ میلیارد قیمت میخوره، و در واقع از قیمت خونه و حساب بانکیه اون کسی که حضرت شما رو هم سوار میشه گرونتره،اگرم صرفا به سگ جونی باشه من جیپ صحرا رو پیشنهاد میدم

        پاسخ
  8. Khosrow
    سوابق: (660 دیدگاه) ,

    زیبایی محض / اینو وقتی ذاتا خفنی میری میخری / بقیه رو وقتی میخوای ادا خفن ها رو داری ..

    پاسخ
  9. Amir
    سوابق: (464 دیدگاه) ,

    بدون شک یکی از بهترینای تاریخ مرسدس بنز هست و یکی از اوناییه که باعث میشه در برابر هنر بنز دست ارادت بر سینه گذاشت.به نظرم کامل ترین آفرودر جهانه از اونجایی که در جاده هم فوق العادست.به اندازه رنجروور قیافه ی با کلاس و شیکی نداره اما جذبه و مردونگی بیشتری داره.

    پاسخ
  10. Fk
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    کاش میدونستید فلسفه وجودی جی کلاس خریداری سهام مرسدس و سفارش ارتش ایران برای مصارف نظامی
    در واقع تولد جی کلاس مدیون سرمایه گذاری و سفارش ارتش ایرانه

    پاسخ
    1. اعتمادیان
      سوابق: (218 دیدگاه) ,

      الان این دیسلایکهایی که دوستان به این کامنت جناب FK دادن یعنی چی ؟؟؟
      احتمالا منظورشون اینه که جی کلاس تولید بنز نیست یا احتمالا منظورشون اینه محمد رضا شاه پهلوی سفارش جی کلاس رو به سایپا داده بود .

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        این حرفای کوچه بازاری رو ول کنین
        یه مقدار با پروسه ی درخواست اطلاعات که یه فاز تو خرید نظامی هست اشنا بشین. یه ارتش و یه کشور برا نیروی نظامی وقتی میخواد یه خریدی کنه اول از همه میاد همه ی گزینه ها رو لیست میکنه بعد به تولید کننده ها درخواست اطلاعات میده. یا اینکه یه کشور یه درخواست تامین میده که شبیه یه نوع مناقصه هست. مثلا ارتش یه کشور نیاز به یه ماشین داره و متخصصین ارتش میاد یه چیزی شبیه جزوه یا کتاب مینویسه و تو این کتاب تمام چیزایی که از این ماشین میخواد رو شرح میده. بعد شرکتا میاد طبق این جزوه یه محصولی رو معرفی میکنن یا وقت میخوان بسازن. شرکتایی مثل بنز ولوو ایویکو بی ام و رنو به جز محصولات غیر نظامی، وسایل حمل و نقل نظامی هم میسازن. بنز اون موقع جی کلاس که فقط نسخه نظامی داشت رو ساخته بود و دنبال فروشش بود. این مدل رو به خیلی از کشورا نشون داد.
        به جز ایران به ده بیست کشور دیگم نشون داد و به جز ایران ده بیست کشور دیگم دیدن و خریدن.

        حالا شمام یکم منطقی باشین و کمتر این چیزا رو دهن به دهن کنین.

        پاسخ
        1. دانیال روشنی
          سوابق: (87 دیدگاه) ,

          شاه بد ، خوبه؟

    2. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اینم یکی از افسانه های غر واقعی که دهن به دهن میچرخه
      ربط جی کلاس به ایران فقط و فقط سفارش ارتش شاهنشاهی بود و بس.
      مرسدس بنز یه ماشین جنگی تولید کرد و به ارتشهای اتریش المان بریتانیا استرالیا سوئد دامارک نروژ اسپانیا و ایران و غیره پیشنهاد داد. جالب اینه که این ماشینو همه ی این کشورا سفارش دادن. ایران فقط و فقط یکی از ده ها خریدار بود و بس
      واقعا ادم خندش میگیره یه چیزایی میشنوه ادم میمونه چی بگه.

      پاسخ
  11. احمدرضا
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    یه زمانی قرار بود خودروی نظامی ایران باشه 🙁

    پاسخ
    1. s.h
      سوابق: (430 دیدگاه) ,

      دست رو دلم نذاز که خیلی خیلی خونه
      میخوام از درد این که واسه مملکتم کاری ازم بر نمیاد خودمو دار بزنم از بس که هر روز یه خبر دزدی و فق رو بدبختی شنیدم ولی جز حسرت و جز حرص کاری نمیتونم کنم
      ولی همه همون حقمونه پس بکش
      اون وقت که ملت همه چیز واشون میزون بود باید فکر پراید الانم بودند این پیش کش
      پدال بزار ببینه حد اقل تو دیگه نترس

      پاسخ
  12. Fk
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    دیسلایکا تاسف اوره
    این دیسلایکا نشون دهنده چیه ؟؟؟؟
    این حقیقتی که گفتم به دوستداران مرسدس توهین محسوب شده که دیس دادن ؟؟؟؟
    یا اینکه ایران سهامدار بوده ؟؟؟؟
    همین تفکرات باعث شده تو خواب باشیدو
    متوجه نشدید که چه بلایی سرمون داره میاد

    پاسخ
    1. s.h
      سوابق: (430 دیدگاه) ,

      واسه همینه که به اون رفیقمون گفتم حقمونه این همه بد بختی
      واقعا تاسف اوره
      اینا هموناییند که الان تو صف سایپا و ایرانخودرو ثبت نام کردن واسه ببخشید ببخشید خرید گاری های این **** رو میخرند اینا هموناییند که موج سواری میکنند و فکر میکنند شرایط ایده اله و از اینکه یه پرشیا پی زوری شده دو برابر خوشحالند ولی نمیدونه دو گرم طلا شده یه میلیون و در اصل بد تر بی ارزش شده
      و طرف واسه خودش خوشحاله ماشنش شده مثلا 80 تومن و با یه ماشین کره ای قبل گرونی مقایسه میکنه ولی خبر نداره 4 روز دیگه یه کیلو گوشت میشه 100 تومن باید خرج در رفته حقوق 4-5 روزشو بذاره کنار واسه فقط یه کف دست گوشت
      اره جناب ایا همونز داغند

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ایران اون موقع داشت تازه ساخته میشد این چیزایی که شما میگید شرائط یه کشور جهان اولی مثل سوئیسه
      باید یکم واقعیت گرا باشین. اینکه ایران جی کلاس خرید به معنی این نیست حالا بنز بیاد دست ایرانیا رو ببوسه. یا اینکه جی کلاس بدونه مشتری نبود که ایران مثل یه فرشته بیاد نجاتش بده.
      اتفاقا ایران تنها یکی از بیست کشوری بود که این ماشینو سفارش دادن. خوبه که بعدا دیدین با کنسل شدن سفارشای ایران نه بنز ورشکست شد و نه جی کلاس بدونه مشتری مونده.
      هنوز که هنوزه نسخه نظامی این ماشین سفارش داده میشه و ساخته میشه و فروخته میشه

      پاسخ
    3. آآآآرماااانننن
      سوابق: (234 دیدگاه) ,

      دیسلایک ها واس أینه که واس کسی پشیزی مهم نیست که قبلا جی کلاس به سفارش ایران ساخته شد یا اصلا اینکه کل بنز مال ایران بود!! همه دارن تو حال زندگی میکنن! اینکه بیای گذشته رو بگی واس کسی نه ارزشی داره نه دردی دوا میکنه! برو یه کشور خارجی تو یه سوپرمارکت بگو جی کلاس به سفارش کشور ما ساخته شد چند دهه پیش! یه آدامس هم بهت نمیده !
      حالا اینکه بیای اینو بگی و بقیه لایک کنن باعث میشه اتفاق خاصی بیوفته؟ دلار میشه ٣ تومن یا پراید میشه ٧ میلیون؟؟!

      پاسخ
      1. lorestani
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        جی کلاسو ایران سفارش داد. نه اینکه جی کلاس به سفارش ایران ساخته بشه

        علی توضیح داد ایران یکی از سفارش دهنده ها بود. سفارشام که بعدش لغو شد و نه پروژه کنسل شد و نه بنز ورشکست شد و نه ۱ درصد اخ گفتن

        مثل اینه چون ایران یکی از سفارش دهنده های ولوو fh هست الان یکی بیاد بگه fh به سفارش ایران ساخته شد و فلان و بهمان و غیره

        چون یکی از فامیلامون fh داره میگم. در حالی که فروش fh تو ایران چقدره؟ شاید به پنج درصد سهم کل فروش fh هام نرسه

        پاسخ
    4. Morteza
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      دیسلایک ها واسه اینه که توی همه پست هایی که در مورد جی کلاس هست این رو مینویسن 😂
      بسه دیگه
      انگار تک تک کاربرای سایت باید بهش اشاره کنن😂

      پاسخ
  13. پیکان جوانان
    سوابق: (205 دیدگاه) ,

    یه مدرن کلاسیک جذاب
    کلا ماشینایی که اصالت طراحیشون رو با کمترین تغییر انجام میدن ستایش میکنم.مثل جی کلاس.رانگلر.بیتل.مینی.۹۱۱و…

    پاسخ
  14. Fk
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    کامنت شما رو اگه زود تایید میشد من چیزی نمیگفتم جناب اعتمادیان
    در واقع من خیلی کم کامنت میذارم
    ولی بعضی وقتا حس وطن دوستی و ،،،،،باعث میشه ی کامنتی بدم
    با این حال خوشحالم از اینکه پدال کاربران متشخص و با اطلاعی داره
    این باعث میشه هنوز امیدوار بود ب تغییر
    متشکرم حق مطلب رو ادا کردید

    پاسخ
    1. اعتمادیان
      سوابق: (218 دیدگاه) ,

      خواهش میکنم آقا
      شما بزرگوارید
      البته اکثر دوستان پدالی که گاها با همدیگه مخالفت میکنند معترفندکه از اساس و اصل همه ایرانی هستیم و متاسفانه همه یک درد مشترک داریم ، ولی برای بعضی ها باور این دردها سخته .
      به امید ایرانی بزرگ با جوانانی خلاق و پر شور و دانشور

      پاسخ
  15. کاوه
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    زیبایی و موتور و کابین نفسگیره. واقعن کسی با این میره آفرود؟مثل یک ببر غران زیر پای راننده است. زیبا و بی نظیر با قیمتی سرسام آور

    پاسخ
  16. Travel4ever
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    جنگل در روز بارانی با تو و دگر هیچ

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.