آئودیب ام ومرسدس بنزولوو

درگ آئودی S4، ب‌ام‌و M340i، ولوو S60 پولستار و مرسدس E53 AMG

وقتی صحبت از بازار خودروهای میان عملکردی می‌شود، خریداران انتخاب‌های متنوعی خواهند داشت زیرا ب‌ام‌و M، مرسدس-آام‌گ، آئودی S و ولوو پولستار از مدعیان این بخش کاملاً رقابتی هستند اما دراین‌بین بهترین کدام است؟ یکی از راه‌های پاسخ دادن به این سؤال دعوت خودروها به یک مسابقهٔ درگ است که حداقل سریع‌ترین خودرو را مشخص می‌کند.

اولین مدعی در این رقابت ولوو S60 پولستار است. نسل سوم S60 در سال 2019 معرفی شد و درست مثل نسل قبلی، ولوو برای تزریق پرفورمنس به آن با پولستار همکاری کرده است. درنتیجه، S60 پولستار به لطف پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ و سوپرشارژ خود به همراه یک موتور الکتریکی روی محور عقب، به قوی‌ترین محصول تاریخ ولوو تبدیل شده است. مجموع این تجهیزات، نیروی کلی سدان اسپرت ولوو را به 415 اسب بخار قدرت و 670 نیوتن متر گشتاور رسانده‌اند. پولستار همچنین سیستم تعلیق S60 را با کمک‌فنرهای Ohlins ارتقاء داده و برای متوقف کردن آن‌هم ترمزهای بزرگ برمبو را در نظر گرفته است.

رقیب بعدی این درگ اما قوای محرکهٔ بسیار ساده‌تری نسبت به ولوو دارد. آئودی در اروپا S4 را با پیشرانهٔ دیزلی V6 در دو نسخۀ سدان و استیشن عرضه می‌کند. این همان پیشرانه‌ای است که قبلاً در نسخه‌های دیزلی مدل‌های SQ5، S6 و S7 هم مورداستفاده قرار گرفته است. این پیشرانهٔ 3 لیتری توربودیزل 347 اسب بخار قدرت و گشتاور عظیمی برابر با 700 نیوتن متر تولید می‌کند. برای کاهش تأخیر توربو، آئودی در این موتور از یک کمپرسور هوای برقی استفاده کرده که تا توربوشارژر را سریع‌تر به چرخش درآورد. این پیشرانه همچنین برای کاهش مصرف سوخت به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز است.

در حال حاضر تا پیش از معرفی M3، قوی‌ترین عضو خانوادهٔ نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 مدل M340i است. این خودرو به پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ آشنای ب‌ام‌و مجهز است که 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این خودرو نیروی موتور در حالت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم وجود دارد که زمان شتاب صفر تا 96 کیلومتر را با 0.3 ثانیه کاهش به عدد قابل‌توجه 4.1 ثانیه می‌رساند.

و نهایتاً آخرین شرکت‌کنندهٔ این رقابت هم کوپه‌ای از مرسدس-آام‌گ است. زیر کاپوت E53 کوپه یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ به همراه سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost قرار گرفته است. این پیشرانه خروجی قابل‌توجهی برابر با 435 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را با حداقل تأخیر توربو در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ بنابراین به نظر شما در این درگ جذاب کدام قوای محرکه پیروز می‌شود؟ هیبریدی، دیزلی، بنزینی یا هیبریدی خفیف؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

مشخصات فنی

ولوو S60 پولستار

آئودی A4 آوانت

ب‌ام‌و M340i

مرسدس E53 کوپه

پیشرانه 2 لیتری I4 هیبریدی 3 لیتری V6 توربودیزل 3 لیتری I6 توربو 3 لیتری I6 هیبریدی خفیف
قدرت 415 اسب بخار 347 اسب بخار 382 اسب بخار 435 اسب بخار
گشتاور 670 نیوتن متر 700 نیوتن متر 500 نیوتن متر 520 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.4 ثانیه 4.9 ثانیه 4.3 ثانیه 4.4 ثانیه
وزن ؟ 1825 کیلوگرم 1800 کیلوگرم 1970 کیلوگرم
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. امیر

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    عاشق ائودیم
    چقد خوبه لعنتی
    ولوو هم نسبت به ۴سیلندر بودنش عملکردش جالب بود مخصوصا تو‌ رولینگ

  2. Malt hill

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    نتیجه رو یکی بگه😅

    1. MAHDI

      ۱۵ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3626 ديدگاه)

      پیروز رقابت درگ!!!
      جایگاه اول :: ب ام و M340i (با اخلاف زیادی)
      جایگاه دوم :: آئودی S4
      جایگاه دوم:: مرسدس E53
      جایگاه سوم :: ولووS60

      رقابت درگ رولینگ اول!!!
      جایگاه اول::ب ام و M340i
      جایگاه دوم :: مرسدس E53
      جایگاه سوم:: ولووS60 و آئودی S4 نزدیک بهم.

      رقابت درگ رولینگ دوم!!!
      جایگاه اول:: ب ام و M340i
      جایگاه دوم:: مرسدس E53
      جایگاه سوم:: آئودی S4
      جایگاه چهارم:: ولووS60

      رقابت تست ترمز!!!
      جایگاه اول:: آئودی S4
      جایگاه دوم:: ب ام و M340i
      جایگاه سوم:: ولووS60 ومرسدسE53 نتیجه نزدیک بهم!!!!

      1. محمدهادی

        ۱۸ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (55 ديدگاه)

        به به
        پرچم باواریا بالا تر باشه از بقیه ژرمنا
        زنده باد BMW خشمگین

  3. مرتضی

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (49 ديدگاه)

    بی ام و انصافا از نظر فنی ترکونده تو این چند سال. از همشون ضعیف تر، هم وزنشون با پرفورمنس از همه بهتر! تازه ام 3 هم نبود

  4. MAHDI

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3626 ديدگاه)

    ب ام و M340 کمترین گشتاور رو بین این چهار خودرو داره. والبته از نظر اسب بخار هم بعد از آئودی S4 کمترین قدرت رو داره اما بهترین عملکرد ممکن رو داشت!!!

  5. رامتین

    ۱۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1722 ديدگاه)

    واقعا BMW از نظر پرفورمنس یک سر و گردن بالاتر از رقباست. اگر به فاکتورهای دیگه هم به این حدت توجه کنه، خودروی کاملا ایده آل و بی رقیبی میتونه ارائه کنه. من خودم منتظر عرضه M4 هستم که امیدوارم با چهره خاص و جذاب و نه جلوپنجره بزرگ، ارائه شه.

  6. Farzad

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (229 ديدگاه)

    تو این چهار تا انتخابم مرسدس e53 هستش .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن