مدیر ب‌ام‌و: خودروهای M الکتریکی “اجتناب‌ناپذیرند”

ب‌ام‌و قبلاً در حال سبک و سنگین کردن ایده‌ی تولید خودروهای M با آلایندگی صفر بوده و حالا به نظر می‌رسد که چنین خودرویی متولد خواهد شد.

bmw_330e-096
مدیر ارشد ب‌ام‌و آقای فرانک ون میل در خلال نمایشگاه دیترویت و در مصاحبه با اتواکسپرس گفته که کمپانی برنامه‌هایی برای تولید مدل‌های هیبریدی دارد تا فاصله‌ی بین مدل‌های کنونی بخش M و مدل‌های کاملاً الکتریکی را پر کند. بجای بهبود مصرف سوخت، قوای محرکه باعث بهینه‌سازی کارایی خواهند شد.

bmw-m3-2
میل گفت:

این موضوع رخ خواهد داد اما سؤال این است که چه زمانی این مسئله رخ خواهد داد. در حال حاضر ما مشکل نسبت قدرت به وزن را در خودروهای الکتریکی داریم و همین امر به‌کارگیری قوای محرکه‌ی یاد شده را در موتوراسپورت سخت کرده و با فلسفه‌ی آن سازگاری کمتری دارد. ما پیش از این ویژگی استارت/استاپ را به خودروهای M اضافه کرده‌ایم و قدم بعدی الکتریکی سازی است. در نهایت ما خودروی کاملاً الکتریکی خواهیم دید این موضوع زمان‌بر خواهد بود.

BMW X5 eDrive Plug-in Hybrid
میل اذعان کرده که در تماسی نزدیک با گروه پروژه‌ی i و به منظور استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی و دیگر تکنولوژی‌ها است اما احتمال تولید نسخه‌ی M مدل i8 را رد کرد. او می‌گوید:

این موضوع جالب نیست. این دو در جهتی متفاوت هستند. بخش M درباره‌ی موتوراسپورت و کارای غیرقابل‌انتظار است اما پروژه‌ی i نگاهی به آینده داشته و راندمان فوق‌العاده را مدنظر دارد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

6 دیدگاه

  1. Ali joker
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    خیلی عالی امیدوارم خودرو های احتراق داخلی جمع بشه بره

    پاسخ
  2. Viper ACR
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    M، AMG ، RS برقی ، به نظرم زودتر از اون چیزی که انتظارش رو داریم خواهند اومد.

    پاسخ
  3. سهیل
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    موتور های برقی خوبن شتابشون خطی هستش اما صدای پیشرانه چی میشه
    نعره ای که گوش هارو نوازش بده و ادمو ترغیب کنه موتورو چالش بکشونه مخصوصا اگزوز دوبل mبااون صداش که دوسش دارم

    پاسخ
  4. Bavaria
    سوابق: (557 دیدگاه) ,

    چ خبر خوشحال کننده ایی
    دیر یا زود الکتریکی حاکم میشه،چرا ی خودرو ساز با تفکر اشتباه و غرور بیجا خودشو منزوی کنه(و الکتریکی نشه)
    اگه این تفکر (پایبندی به سنت ها) رو همه اجرا میکردن پورشه الان باید فقط موتور هوا خنک تولید میکرد!!!! یعنی نابودی پورشه
    یا برخی خودرو سازها که اصرار بر توربو نزاشتن دارن،یا بعضی اصرار بر دیف عقب بودن
    خلاصه تا کی میتونن با پایبندی به سنت ها و خودفشار آوری دوام بیارن؟!
    بازار رقابت جای این حرفا نیست،هرچند سنت ها واسه هرکسی با ارزشه،ولی بازار با عقل جلو میره، نه با دل

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x