آئودیبی ام وولوو

درگ استیشن‌های اسپرت ولوو V60 T8، آئودی S4، ب‌ام‌و M340i

علیرغم محبوبیت کراس‌اوورها، اروپایی‌ها هنوز هم علاقهٔ زیادی به استیشن‌ها دارند و خودروسازان هم در پاسخ به این نیاز، استیشن‌های متنوعی را روانهٔ بازار قارهٔ سبز کرده‌اند. به همین دلیل کارواو در جدیدترین ویدئوی خود تصمیم گرفته سه استیشن را در برابر هم قرار دهد. هرکدام از استیشن‌های حاضر در این رقابت یعنی ب‌ام‌و M340i تورینگ، آئودی S4 آوانت و ولوو V60 T8 پیشرانهٔ منحصربه‌فرد و متفاوتی دارند.

عجیب‌ترین قوای محرکهٔ این جمع متعلق به ولوو است زیرا این استیشن سوئدی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئین شارژر (توربوشارژ و سوپرشارژ) به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. در سینهٔ ب‌ام‌و یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است و آئودی هم از یک موتور ۳ لیتری V6 دیزلی استفاده می‌کند که ۳۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر سه استیشن از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار هستند.

در اولین مسابقه که درگ از حالت ایستاده است، ب‌ام‌و پیروز می‌شود و ظرف ۱۲.۴ ثانیه از خط پایان مسافت ۴۰۰ متر عبور می‌کند. این یک ثانیهٔ کامل نسبت به ولوو که با زمان ۱۳.۴ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت سریع است درحالی‌که آئودی هم خیلی عقب نمانده و زمان ۱۳.۵ ثانیه را ثبت می‌کند. مسابقهٔ بعدی رولینگ با تنظیمات اتوماتیک خودروها بود که بازهم ب‌ام‌و پیروز شد اما آئودی و ولوو رقابت شانه‌به‌شانه‌ای باهم داشتند. مسابقهٔ رولینگ بعدی در حالت دستی هم همین نتایج را به دنبال داشت.

آخرین رقابت کارواو هم طبق معمول آزمایش ترمز بود که در اینجا آئودی پیروز و در کمترین مسافت متوقف شد. ب‌ام‌و و ولوو هم به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. این در حالی است که ولوو به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است. هرچند چنین رقابت‌هایی هیچ‌گاه نمی‌توانند نشانگر بهتر بودن یک خودرو باشند اما جالب است که ببینیم خودروسازان با چه روش‌های متفاوتی قدرت‌های نزدیک به همی را ارائه می‌کنند.

مشخصات فنی

ولوو V60 T8

ب‌ام‌و M340i تورینگ

آئودی S4 آوانت

پیشرانه ۲ لیتری I4 توئین شارژر هیبریدی ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری V6 توربودیزل
قدرت ۳۸۷ اسب بخار ۳۷۴ اسب بخار ۳۴۷ اسب بخار
گشتاور ۶۴۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۹۹۰ کیلوگرم ۱۷۴۵ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم
قیمت ۵۰,۹۰۵ پوند ۵۰,۵۷۰ پوند ۴۷,۴۰۵ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    همون همیشگی ….

    موافقم 26
    مخالفم 3
  2. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    بی ام و

    موافقم 20
    مخالفم 3
  3. OMID

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    Car wow یه درگ جالب دیروز گذاشته
    درگ 488pista و 911 turbo s و هوراکان پرفورمانته
    درگ جالبیه اگر میشه توی پدال بگذارینش

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. Aria

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    فقط340?

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. افشار

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (707 ديدگاه)

    درگ نعش کشها!!!

    موافقم 9
    مخالفم 10
    1. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      آره ??????????

      موافقم 3
      مخالفم 8
    2. Me

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      ای بی سلیقه

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. افشار

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (707 ديدگاه)

        انصافاً هر سه تاشون خیلی زیبا هستن ولی دست خودم نیست استیشن که میبینم یاد نعش کش می افتم ؛ نه تنها من خیلیهای دیگه هم همینطوری هستن

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. REZA

          ۲۶ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (132 ديدگاه)

          تا حالا این مدل استیشهنارو ا نزدیک دیدی داداش من اینا هم مصرف کننده وعلاقه مندای خودشون رو دارن توی اروپا بجای خرید دوتا ماشین مخصوصا خانواده های بچه دار جای دوتا ماشین بخوان بخرن یه استیشن میخرن

          موافقم 1
          مخالفم 1
  6. ho3in

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    یه سوال از افرادی که طرفدار این ماشین ها هستن
    به چه دلیل طرفدار این ماشین هستین؟؟
    و برای چه استفاده ای خوبه این سری؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. آرمان

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      برای استفاده خانگی و مسافرت های جاده ای مخصوص اروپایی ها

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. farid

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      دوبرابر سدان صندوق عقبش حجم داره. تازه صندلی های ردیف دوم میخوابه و یه فضای یکدست ایجاد میشه. دو نفر راحت میتونه عقبش بخوابه شب. برا همین خیلیا باهاش مسافرت میرن. کلا جادار مطمئن زیبا هستش.
      ماشینای نعش کش هم این شکلی نیستن در اصل. ماشینای نعکش کشی که تو اروپا و کلا کشورای دیگه استفاده میشه یکم بزرگتر و کشیده تر هستن. اما تو ایران یه سری بنز استیشن اوردن برا نعکش کش استفاده کردن تو ذهن همه اینطور جا افتاده که استیشن پس نعش کش. اینا نعش کش نیستن. هیچوقت با اینا نعکش نمیکشن مگه تو ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Ahmadreza2002

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    خدایی چقد خوشتیپن اینا
    حیف که اخرین تجربه من از سوتری بر استیشن همون چهارصد و پنج خودمون بود

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. Amin-mc20

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خارجی ها با اینا میخوان بار جابه‌جا کنن؟چجوری دلشون میاد

    موافقم 0
    مخالفم 3
  9. MAHDI

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه دوستانی میگفتن چطور M340 با قدرت کمتر رقبارو شکست داده!!!
    مجله CARWOW درگ ب ام و M340 و آئودی S4 و مرسدس E53 AMG کوپه و ولوو S60 رو انجام داد که هم در رقابت درگ و هم درگ رولینگ M340 با اختلاف پیروز شد.
    مجله THROTTLE HOUSE همین اواخر درگ M340 و مرسدس C43 و آئودی S4 رو انجام داد که M340 هم در رقابت درگ و درگ رولینگ پیروز شد.
    که بعضی از دوستان میگفتن چطور ممکنه!!!!

    اینم از این درگ از CARWOW که نتیجه دیده میشه!!!!!!!!!!

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. \|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      بیا یکم علمی بررسی کنیم
      بی ام و با قدرت و گشتاور کمتر ببره حالا چه کاروو و هر سایت دیگه ای….
      یه کاسه ای زیر نیم کاسس یعنی عجیبه……

      موافقم 3
      مخالفم 11
      1. MohammadE9

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (42 ديدگاه)

        درود به AMG عزیز
        وزن ، آیرودینامیک و ضریب درگ ، گیربکس و ضریب دنده ، نقطه ی ثقل ، لانچ کنترل و سیستم های داینامیکی ، نوع تایر و…
        و خیلی موارد دیگه که در سریعتر بودن یک اتومبیل موثر هستن
        دوست من موضوع اینه که خودروسازی ساده گرفته میشه و خیلی دیده میشه که افراد صرفا با در نظر گرفتن اعداد اعلامی قدرت و گشتاور برای سریعتر بودن یک خودرو در مقابل دیگری به نتیجه میرسن
        و این اشتباهه…
        خودروسازی خیلی پیشرفته تر و غیر قابل پیشبینی تر از چیزیه که تصور میشه
        حتی اگر قصد باز کردن مواردی که در بالا نام بردم رو داشته باشیم مدت ها باید مطالعه کرد و تجربه کسب کرد تا نظری نسبی بشه داد
        برای مثال مکانیک سیالات و ایرودینامیک خودش یه دنیاست و محاسبات وحشتناکی داره …
        در کل خواستم این منظور رو برسونم که میشه خودرویی ضعیفتر باشه و سریعتر
        و این صرفا خطاب به شما نیست بلکه همست

        موافقم 15
        مخالفم 0
      2. MAHDI

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        کاسه ای زیر نیمکاسه نیست. قدرت و گشتاور مهمه اما فقط هماهنگی کامل تر موتور و گیربگس خودش به تنهایی میتونه خیلی از معادلات رو بهم بزنه. حالا چیزای دیگه بماند.

        موافقم 6
        مخالفم 1
      3. مهرداد كمال

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1825 ديدگاه)

        خب ممکنه یا ماشین بخاطر ایرودینامیک بد، گیربکس و دیفرانسیل ناکارامد، وزن بالا، اجرام غیرفنربندی سنگین، لاستیک نامناسب وووو علیرغم قدرت بالای موتور ضعیف عمل کنه و موضوع مشکوک دیگه اینه دیدیم بعضی شرکت ها قدرت موتورشونو از قدرت واقعی کمتر اعلام میکنند

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۲۵ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          ب ام و هرچقدر قدرت داشته باشه معمولا نسبت به رقبا قدرت و گشتاور کمتری دارن در مجموع

          موافقم 1
          مخالفم 0
  10. محمد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    یه ماشین خانوادگی و جادار دلیلش

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    شاید ب ام و درگ رو برده باشه.
    ولی هنر استیشن ساختن نزد ولوو و آئودی هست و بس!
    بین این 3 تا هم ولوو بد دلبری میکنه، نتیجه تست ترمز هم با اختلاف وزن بیشتر ارتباط داره.

    موافقم 6
    مخالفم 7
  12. MASIHA

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    bimmer❤❤❤

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. مهرداد كمال

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    Bmw برا دومی ساخته نشده

    موافقم 9
    مخالفم 1
  14. ارشیاsvj

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ولوو
    فقط ولوو
    از همه بیشتر دوسش دارم‌.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. Siawest

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    وقتی میگن ب ام و بهترین انجین سازدنیاست به همین خاطر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا