ب ام وطراحی

دفاع ب‌ام‌و از جهت طراحی جدید محصولات خود

آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی ب‌ام‌و از مسیر طراحی جدید این خودروساز آلمانی دفاع کرده است.


جهت‌گیری جدید طراحی این شرکت که اساساً تحت تسلط جلوپنجره‌ی کلیوی شکل بزرگ قرار دارد در سری ۷ فیس لیفت و X7 پرچم‌دار کاملاً خبرساز شده است. ب‌ام‌و در زمان رونمایی از این خودرو با انتقادات فراوانی روبرو شده و بحث‌وجدل‌های فراوانی بین طرفداران ایجاد شده است. فن هوی دونک در مصاحبه با اتوکار گفته که از نظرات قوی مردم درباره‌ی طراحی‌های ب‌ام‌و آگاه است.


او اظهار داشته است:

من روانشناس نیستم اما می‌دانم که ب‌ام‌و نه تنها یک برند برای مشتریان بلکه برندی برای طرفداران است. آن‌ها کل تاریخچه‌ی طراحی ما را می‌دانند و نظرات مهمی درباره‌ی آن دارند. من فکر نمی‌کنم که این چیز بدی باشد بلکه به معنی ارتباط واقعی ما با این افراد در سطحی عاطفی است.


فن هوی دونک ادامه می‌دهد:

بله من می‌دانم که شاید برخی بحث‌ها بین طرفداران باشد زیرا آن‌ها محصولات ما را دوست دارند و می‌دانند که روند قبلی در حال تغییر است. شما به عنوان یک کمپانی خودروسازی باید پویایی خود را ادامه دهید.


شک و تردیدها و جنجال‌ها درباره‌ی جلوپنجره‌ی بزرگ محصولات ب‌ام‌و در نمایشگاه فرانکفورت و پس از معرفی کانسپت ۴ به اوج خود رسید. فن هوی دونک می‌گوید ارائه‌ی طراحی‌های رادیکال یک ضرورت برای شرکت‌هایی همچون ب‌ام‌و است زیرا در غیر این صورت رقبا گوی سبقت را خواهند ربود.


او می‌افزاید:

یک دقیقه که توقف کنید هدفی آسان برای دیگران خواهید بود. بازار خودرو هم‌اکنون فوق‌العاده رقابتی است؛ اما سخت‌ترین کاری که باید انجام دهید اعمال تغییرات در زمانی است که موفق هستید. اگر شما دیگر موفق نباشید مردم سریعاً خواهند گفت شما باید تغییر کنید اما خب بعدا در حالت هراس قرار می‌گیرید.

ب‌ام‌و می‌خواهد در طراحی محصولات جدید خود از خطوط و عناصر اغراق شده کمتر استفاده نماید. این خودروساز باواریایی به دنبال عناصر چشمگیر کمتر در محصولات خود است تا هر ویژگی نقش مهم‌تری در ظاهر کلی خودرو بازی کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. حسین وی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (462 ديدگاه)

    من یکی از طرفدارای دو آتیشه بیمر هستم
    موقعی که سوپرا جدید معرفی شده بود باهاش ارتباط برقرار نکردم ولی الان عاشقشم
    ولی هنوز نتونستم با جلو پنجره سری ۷ کنار بیام چه برسه این آخه شما یه نگا به m4 2018 بنداز زیبا ترین ماشین این دنیاست برای من!
    ولی این اصلا قابل تحمل هم نیست حتی
    انگار لثه های گوشه لپش آبسه کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. مهزیار

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (386 ديدگاه)

    حاجی آب قطعه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. KAMY

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (301 ديدگاه)

    من به عنوان یه هوادار با جلوپنجره بزرگ نمیتونم ارتباط برقرار کنم …اما شاید اگه از نزدیک ببینم نظرم عوض شه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. P.K.H

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      مطمعا باش اگه بی ام و رو از نزدیک ببینی حال میکنی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. بهنام

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقای فن هویدونک، شرکت های دیگر با الهام از خط مشی طراحی و استفاده از تناسباتی که ب ام و سالیان سال با خلق آن زیباترین خودروهای تولید انبوه دنیا رو می‌ساخت در حال حاضر مشغول به تولید خودروهای زیبا هستند درحالیکه پویایی و قدمهای روبه جلو را هم برمی‌دارند. نمونه جنسیس جی هفتاد، کیا استینگری و حتی آلفا جولیا که با زیرکی تناسبات ب ام وه ای در اونها دیده میشه. آقای فن هویدونک شما برای جدا شدن از رقبا و دویدن به سمت جلو و حرکت به سمت آینده دارین هویت و شخصیت کمپانی خود را جا میزارید و این ترس از رسیدن رقبا و جا ماندن از آنها باعث شده چیزهای زیادی را دور بریزید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهران

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (25 ديدگاه)

      امثال شماها فکر میکنید شرکت‌های بزرگی مثل ب ام و اونقدر میترسن یا تو‌مدیریت بد هستن که کاری که میکنن اشتباهه در صورتیکه دقیقا برعکسه امثال این شرکت‌ها تا عوام بفهمن موضوع چی بوده ده سال طول میکشه وقتی هنوز نمیتونید مولد بودن و خلق کردن سخته از اون سختر و‌پیچیده تر تراش و شکل دادن هست اونام میدونن عوام چقدر داره دست دوپا میزنه برای همین با بیانه دادن دارن سرگرم میکنن و‌جالبه وقتی این پولتیکشونو میبینم کیف میکنم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. OMID

        ۲۰ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1896 ديدگاه)

        پولیتیک؟
        کلمه سیاست چه مشکلی داره؟:/

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مهران

          ۲۰ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (25 ديدگاه)

          اخه کلاسش بیشتره اینجوری

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. بهنام

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (467 ديدگاه)

    این چندمین نظر بنده بود که توسط پدال حذف شد. متشکرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Saeed

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (735 ديدگاه)

    بزرگ کردن جلو پنجره bmw،
    مثل این میمونه که سوراخ های دماغتو بزرگ تر کنی…..این چه طراحیه آخه؟؟ اصالت bmw رو برده زیر سوال تازه ازش دفاع هم میکنه!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. M3csl

      ۲۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (72 ديدگاه)

      اگه بخوای اینجوری ب قضیه ی طراحی خودرو نگاه کنی،،
      پس با دیدن سر اگزوز های خودرو ک هر روز تعدادشون بیشتر هم میشه یاد کدوم قسمت از بدن میوفتی…..؟؟؟؟
      این چه نگاه و چه منطقیه آخه ؟؟!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Saeed

        ۲۰ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (735 ديدگاه)

        ببخشید کارشناس
        هر روز تعداد اگزوز ها درحال افزایشه؟
        لینک بده ببینم تو یک هفته چندتا اگزوز به ماشینا اضاف شده؟؟
        بجز پاگانی هوایرا bc رودستر و بوگاتی لاویتور نویر، همه خودرو ها دو اگزوز یا چهار اگزوز است….
        میدونی کجا رو مثال میزنم؟؟ انگشت هامو!!
        البته فعلا که من منظورتو از هر روز افزایش تعداد اگزوز هارو نمیفهمم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. M3csl

          ۲۱ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (87 ديدگاه)

          اولا ک تعداد خودروسازهایی ک ب اضافه کردن اگزوزتوی محصولات جدیدشون روی میارن رو میگم نه تعداد اگزوزهای هر ماشین رو دانشمند،،
          دوماً بجای جواب دادن چرا طفره میری؟؟اگه جلو پنجره شبیه سوراخ دماغه اگزوز شبیه چیه؟؟ …

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Saeed

        ۲۱ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (735 ديدگاه)

        خو لینک بده ببینم اگه راست میگی…‌
        این همه رندر خودرو هست چرا بیشتر ۴ یا ۵ اگزوز نیست؟؟
        پروفسور، گفتم که اگزوز ها مثل تعداد انگشت هات میمونه باز بگم یا کافیه؟؟
        شما هر جور میخوای فکر کن
        اتفاقا جنابعالی هستی که داری طفره میری
        من نظر شخصیم رو گفتم یعنی باید بگم چرخ ها ، درب ها، چراغ ها و…. کجا میشه؟؟؟
        واقعا که….😐

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. Alireza

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (699 ديدگاه)

    ون هویدونک اعدام باید گردد😁

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. احمدرضا

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (158 ديدگاه)

    به نظرم که طراحی سری ۷ جدید وx7 عالیه ولی این کانسپت دیگه زیاده رویه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Khosrow

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1799 ديدگاه)

    یک دقیقه که توقف کنید هدفی آسان برای دیگران خواهید بود / فقط همین جمله ش ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Mohsen

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    رو دست این طراحی ماشینی نیست،معرکه اس!!!این جلو پنجره به شدت اصالت و جسارت بی ام و رو دو چندان به رخ رقبا میکشه بی ام و کمپانی تولید عشقه😍😍😍😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. امیررضا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    نمیدونم چرا من هرچی بی ام وی میزنه دوست دارم.
    عاشق جلوپنجره بزرگ سری ۷ و ایکس ۷ و این نسل جدید شدم، شاید بپرسید چرا؟
    چون یه طرفدار و عاشق فقط زیبایی میبینه و دیگر هیچ. ابهتی که جلو پنجره بی ام وی داره رو کواتروی آئودی نداره. امضای کمپانی بی ام وی این جلو پنجرس و واقعا زیباست.
    هرچقدر هم بزرگترش کنن من باز عاشقشم چون واقعا اتومبیل برای من با بی ام وی معنی میشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا