ب ام و

معرفی ب‌ام‌و ۵۴۵e XDrive پلاگین‌هیبریدی جدید با مصرف صدی ۲.۵ لیتر!

ب‌ام‌و به خانوادهٔ سری ۵ فیس‌لیفت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید ۵۴۵e XDrive را اضافه کرده است. زیر کاپوت این مدل یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با تکنولوژی توئین‌پاور توربوی ب‌ام‌و قرار گرفته که ۲۸۶ اسب بخار قدرت دارد. در کنار این، یک موتور الکتریکی قرار گرفته که ۱۰۹ اسب بخار اضافی را به همراه دارد و مجموع خروجی سیستم را به ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند XDrive هم این ترکیب را همراهی می‌کند.

به گفتهٔ باواریایی‌ها، ۵۴۵e XDrive ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. این سری ۵ پلاگین‌هیبریدی همچنین می‌تواند تا ۵۷ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند اما در این حالت حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. میانگین مصرف سوخت این سدان لوکس پلاگین‌هیبریدی هم بین ۲.۱ تا ۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

۵۴۵e XDrive از چندین حالت رانندگی مختلف برخوردار است که حالت پیش‌فرض آن «هیبرید» است. این حالت تنظیم متعادل و هوشمندی بین پیشرانهٔ درون‌سوز و موتور الکتریکی برقرار می‌کند. اگر راننده دو بار دکمهٔ هیبریدی را فشار دهد، حالت بهینه‌شده‌ای بنام «هیبرید اکو پرو» فعال می‌شود که بهره‌وری بهتری را ارائه می‌کند. از سوی دیگر، حالت «اسپرت» هم وجود دارد که تمام ۳۹۴ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ و نهایتاً حالت آخر هم «الکتریکی» است که خودرو را به‌صورت تمام الکتریکی به حرکت درمی‌آورد.

مثل دیگر محصولات الکتریکی‌شدهٔ ب‌ام‌و، این ۵۴۵e XDrive هم به ویژگی موسوم به «آماده برای رانندگی با صدا» مجهز شده که برای هشدار دادن به عابرین پیاده طراحی شده است. این صدا با همکاری آهنگساز «هانس زیمر» ساخته شده است. این سدان هیبریدی همچنین از خدمات eDrive Zone ب‌ام‌و هم بهره می‌برد که هنگام ورود به مناطق شهری که آلایندگی پایین در آن‌ها اهمیت دارد، تغییر خودکار سیستم قوای محرکه به حالت تمام الکتریکی را تسهیل می‌کند. ب‌ام‌و فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ ۵۴۵ XDrive را اعلام نکرده است.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. parvaz

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (377 ديدگاه)

    دیگه آدم چی بخواد از این ماشین 🤔

    موافقم ۶۱
    مخالفم ۲
    1. Reza

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1308 ديدگاه)

      بهتره بگی دیگه آدم چی از این دنیا بخواد، همونی هستش که من می‌خوام، خفن و کاریزماتیک و در عین حال کم مصرف ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۲
    2. AMG

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (33 ديدگاه)

      از تویوتا یاریس کم مصرف تره !!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. amg 63

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    چرا این لایک و دیسلاک رو اینجوری کرده . خیلی بده . عوضش کنن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲۵
    1. spr00

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      like and dislike was not worked properly before>>i can like now with one click

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۵
      1. OMID

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1539 ديدگاه)

        Was not worked properly غلطه
        چرا فارسی نمینویسی؟
        I can like now with one click هم غلط نیست ولی عجیب و به هم ریخته هست
        Like and dislike wasn’t working properly
        Now I can like with one click
        این درست تره
        هر چند بازم درک نمیکنم چرا انگلیسی مینویسی

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۰
        1. حسین

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (249 ديدگاه)

          حق با شماست و سایت فارسی هم باید فارسی نوشت.
          اما، تنها جهت اطلاع زبانی باید بگم در این مطلب wasn’t working اگرچه از نظر گرامری درست هست ولی معنی نمیدهد چرا که گذشته ی استمراری در این معنی که “لایک و دیسلاک کار نمیکرد” درست در نمی آید مثل اینکه بگوییم “لایک و دیسلایک داشت درست کار نمیکرد”. برای بیان این مفهوم بهتره که این دوستمون میگفت: Like and Dislike DIDN’T work … . اگرچه همینم بیشتر از نظر بنده حالت کلاس گذاشتن داره (جسارت نشه) وگرنه انجمن و سایت همه چی فارسی هست.

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱
    2. Reza

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1308 ديدگاه)

      از قبلیه که خیلی بهتره ولی ای کاش برش گردونن به همون قدیمی ها

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  3. بهراد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (530 ديدگاه)

    جااان. تقریبا همه چی تمامه. اما شارژر بیسیم و باتری با ظرفیت بزرگتر ولی سبک تر خیلی لازمه.برد ۱۵۰ کیلومتری تمام الکتریکی و قدرت ۲۰۰ اسبی موتور برقی کاملترش میکنه.
    در کل سواری هیجانی با مصرف سوخت پایین و مالیات اندک و ورود به محدوده سبز یا مخصوص خودرو های الکتریکی (مخصوصا در لندن) رو در اختیار مالک قرار میده.
    دست آقای دهگان درد نکنه بابت ویرایش و ترجمه خوب که خیلی روون خونده میشه برخلاف ترجمه خشک دیگر سایت ها

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1092 ديدگاه)

    بنظرم زیبا ترین طراحی ب ام و تو عصر حاضر مربوط
    به همین سری پنج هست.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
    1. علی-کیوج

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (149 ديدگاه)

      البته m8 گرن کوپه ام خودروی خیلی زیباییه تو محصولات بیمر

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  5. امیر

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اینجاس که باید بگی وای برگهایم ریخت از مصرف سوختت

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  6. مازیار

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (81 ديدگاه)

    هر دم از این باغ هیبریدی میرسد😅😅

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  7. AMG.63

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    جدا از عملکرد خوبش خیلی هم زیباست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  8. net

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1297 ديدگاه)

    چراغ باریک جلو با جلوپنجره کوچک و چراغ عقب قشنگه ،اگر بی ام و سری ۷ جلوپنجره کوچک ۵۴۵e داشت زیباتر میشد و طراحی جلوپنجره کوچک و چراغ باریک جلو بی ام و سری ۷ مثل این ماشین میشد.چرا بی ام و قوص انتها شیشه مثلثی درب دوم رو بروز و تیزتر نمیکنه و از خط سفید اطراف شیشه دربها استفاده نمیکنه مثل همین ماشین ۵۴۵e که قوص انتها شیشه مثلثی قدیمی هست و خط سفید اطراف شیشه دربها نداره.اگر ال سی دی روی داشبورد به جای ذوذنقه طرح مستطیلی داشت قشنگتر میشد.اگر اگزوز مربعی نبود و دایره ای بود قشنگتر میشد.طراحی داخلی یکپارچه مشکی با صندلی چرم مشکی خوبه

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
  9. nikzad

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (167 ديدگاه)

    چقدر این ماشین عالیه چه از لحاظ فنی چه طراحی،جلو پنجره خوبی هم داره و متناسب با طراحی خودرو هستش و با این قدرت صدی حداکثر ۳واقعا محشره و من تحسینش میکنم.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  10. Bilbo

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    کامل یعنی سری پنج. والسلام😍😍😍

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  11. meysam

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (577 ديدگاه)

    چیزی نیست که
    مصرفش با سی جی ۱۲۵ برابره

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  12. بی ریا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    یعنی هیچ عیب و نقصی نداره
    عالی حتی بهتر از لامبو و بوگاتی و فراری و رولزرویس و فورد و شورلت و تویوتا و نیسان و بنتلی
    کلا بهترین برند دنیا در کل اعصار
    بهترین خودرو جهان
    امیدوارم بقیه کارخونه ها سریعا ببندن درکارخونشون رو

    موافقم ۷
    مخالفم ۹
    1. امین قلیپور کویچ

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (131 ديدگاه)

      یا ابلفض خودت کاری بکن🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. حسین

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (249 ديدگاه)

      چشم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. حسین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (249 ديدگاه)

    مصرف سوخت واقعی رو نباید از کارخونه و سازنده شنید (به جز موارد معدود)، باید از EPA و تستهای واقعی دید. خود سازنده تو بهترین شرایط یه تستی میگیره که با عملکرد واقعی خیلی تفاوت داره.

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  14. ماکان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (173 ديدگاه)

    سلام. انشاالله که از مدل X7 بی ام و هم یک نسخه ی پلاگین هیبرید با مجموع قدرت حد اقل ۷۰۰ اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله .

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  15. ارشیاsvj

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    عجب مصرف سوختی!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. آریا ماشین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (481 ديدگاه)

    تنها رقیببی که این ماشین جلو خودش میببنه آئودی A6 55 TFSI E هست ( مدل هیبرید A6 ) با ۳۶۳ اسب بخار قدرت و رنج الکتریکی ۵۳ کیلومتر
    بی ام و سریع تره و رنج الکتریکی بیشتری داره ولی از یه طرف اینا باعث بالا رفتن مصرف میشه که تو بی ام و ۲.۵ لیتر و تو آئودی ۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هست
    با احترام به سری ۵ انتخاب من آئودی
    ❤AUDI A6 55 TFSI E❤

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا