بی ام و

معرفی 10 محصول آیندهٔ ب‌ام‌و

تا پایان سال ۲۰۱۸، گروه ب‌ام‌و که شامل برندهای مینی و رولزرویس هم می‌شود، بیش از ۴۰ محصول جدید یا تجدیدنظر شده را معرفی خواهد کرد که بخش عمده‌ای از آن‌ها کاملاً جدید و تازه‌وارد هستند. ترکیبی از خودروهای اسپرت، کوپه‌های لوکس، رودسترها و کراس‌اوورها همگی در افق ۱۸ ماه آیندهٔ ب‌ام‌و قرار دارند؛ بنابراین تصمیم داریم در این مطلب نگاهی داشته باشیم به ۱۰ محصول آیندهٔ سلطان باواریا که تا پایان سال ۲۰۱۸ معرفی خواهند شد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

Z4

قیمت حدودی ۳۵ هزار پوند

نسل آیندهٔ رودستر ب‌ام‌و Z4 چند وقتی است که با همکاری تویوتا در حال ‌توسعه قرار دارد. در حال حاضر تصاویر جاسوسی زیادی از Z4 جدید منتشر شده است و گفته شده که برخلاف نسل کنونی مجهز به سقف پارچه‌ای خواهد بود. درحالی‌که این سقف هنوز هم به‌صورت الکتریکی جمع می‌شود، اما کاهش وزن را برای Z4 در پی خواهد داشت که آن‌را به خودرویی سریع‌تر، کارآمدتر و سرگرم‌کننده‌تر تبدیل می‌کند. برای این رودستر آلمانی طیفی از پیشرانه‌های توئین‌پاور توربو ب‌ام‌و شامل نمونه‌های چهار سیلندر و شش سیلندر در نظر گرفته شده که پشت محور جلو نصب می‌گردند. انتظار می‌رود نسخهٔ پایهٔ این خودرو حداقل ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد درحالی‌که در بالاترین تیپ به یک موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ با ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد رسید؛ مانند قبل، تمامی مدل‌های Z4 دیفرانسیل عقب خواهند بود.

سری ۳

قیمت حدودی ۲۷ هزار پوند

نسل جدید سدان کامپکت اجرایی و پرفروش ب‌ام‌و یعنی سری ۳ با طراحی الهام گرفته از نسل جدید سری ۵، سال آینده معرفی خواهد شد. پلت‌فرم دیفرانسیل عقب جدید این خودرو به کاهش وزن آن کمک خواهد کرد درحالی‌که گفته می‌شود که نسخهٔ الکتریکی هم از آن ساخته خواهد شد.

سری ۶ گرن توریزمو

قیمت حدودی ۴۰ هزار پوند

به‌عنوان بخشی از تغییرات اساسی در سبد محصولات ب‌ام‌و، مدل کم‌فروش سری ۵ گرن توریزمو در نسل آینده با نام سری ۶ عرضه خواهد شد. این تغییر به خاطر ایجاد فاصله بین گرن توریزمو و سری ۵ معمولی اعمال شده است. جاسوسان صنعتی تابه‌حال تصاویری از نمونه‌های در حال آزمایش این خودرو را گرفته‌اند و گفته می‌شود که در نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد.

i8 رودستر

قیمت حدودی ۱۱۵ هزار پوند

قرار است نسخهٔ رودستر i8 همزمان با ایجاد به‌روزرسانی جزئی در نسخهٔ کوپه معرفی گردد. تصاویر جاسوسی از این خودرو نشان می‌دهند که i8 رودستر مجهز به سقف تارگای پارچه‌ای است که در پشت صندلی‌ها جمع می‌شود. قوای محرکهٔ این ماشین همان نمونهٔ مورداستفاده در مدل کوپهٔ کنونی است که شامل یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی به همراه موتور الکتریکی می‌شود.

M5

قیمت حدودی ۸۵ هزار پوند

نسل جدید سدان اسپرت M5 به‌طور رسمی در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد ولی ما در حال حاضر میدانیم که این سوپر سدان مجهز به یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو خواهد بود که حدود ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین با اقداماتی که به جهت کاهش وزن صورت گرفته، M5 جدید می‌تواند در حدود ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. یک سیستم چهارچرخ محرک جدید که متکی به محور عقب است نیز کمک می‌کند تا این نیروی ویرانگر مهار شود.

X2

قیمت حدودی ۳۰ هزار پوند

X2 نخستین کراس‌اوور کاملاً جدید ب‌ام‌و است که نسخهٔ کانسپت آن نیز در نمایشگاه پاریس سال گذشته رونمایی شد و نسخهٔ تولیدی بسیاری از ویژگی‌های طراحی نمونهٔ کانسپت را حفظ خواهد کرد. X2 روی همان پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی X1 ساخته شده و انحصاراً با پیشرانه‌های چهار سیلندر بنزینی و دیزل عرضه خواهد شد. حتی نسخهٔ عملکرد بالای این ماشین که می‌تواند M25i نام داشته باشد نیز از یک موتور ۲ لیتری استفاده می‌کند. البته بسیاری از مدل‌های این کراس‌اوور مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک خواهند بود. X2 به خانوادهٔ کراس‌اوورهای کوپهٔ ب‌ام‌و یعنی X4 و X6 خواهد پیوست. این کراس‌اوور نوین تا قبل از پایان امسال رونمایی خواهد شد اما فروش آن تا اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز نمی‌گردد.

X3

قیمت حدودی ۳۵ هزار پوند

تا پایان سال جاری، نسل جدید X3 که سبک‌تر و بزرگ‌تر از نسل فعلی است رونمایی خواهد شد. نسل جدید X3 روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب جدیدی ساخته خواهد شد و این رندر نمایی احتمالی از آن‌را نشان می‌دهد. همچنین برای اولین بار، نسخهٔ عملکردی X3 M هم تولید خواهد شد که قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار خواهد داشت.

X4

قیمت حدودی ۳۷ هزار پوند

بعد از رونمایی نسل جدید X3، مدت‌زمانی زیادی طول نخواهد کشید که نسل جدید برادر کوپهٔ آن یعنی X4 هم رونمایی خواهد شد. X4 جدید هم بر اساس همان پلت‌فرم X3 ساخته خواهد شد و همان پیشرانه‌های چهار سیلندر و شش سیلندر بنزینی و دیزل برای آن ارائه خواهد شد. نمونه‌های در حال آزمایش نسل جدید X4 هم‌اکنون شکار دوربین جاسوسان شده‌اند.

X5

قیمت حدودی ۵۰ هزار پوند

X5 نخستین کراس‌اوور ب‌ام‌و بود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد. حال سال آینده این کراس‌اوور متوسط لوکس وارد نسل چهارم خود خواهد شد. با توجه به تصاویر جاسوسی اخیر از نمونه‌های در حال آزمایش نسل جدید X5، این ماشین از لحاظ طراحی، تکاملی از نسل کنونی خواهد بود اما پلت‌فرم، پیشرانه‌ها و تکنولوژی‌های آن جدید خواهند بود.

X7

قیمت حدودی ۷۰ هزار پوند

اوج روند گسترش خانوادهٔ شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و به مدل پرچم‌دار X7 ختم می‌شود که در این رندر پیش‌نمایشی از طراحی احتمالی آن به تصویر کشیده شده است. X7 پلت‌فرم مشترکی با سری ۷ خواهد داشت و رقیبی برای رنجروور خواهد بود. این یک SUV لوکس هفت‌نفره خواهد بود که احتمال ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن نیز وجود دارد.

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    جلوی بی ام و z4 شبیه فیات 124 اسپایدر نشده؟
    شاسی بلند های بی ام و خیلی رادیکال شدن.نمیگم زشت هستن.اما نظر شخصیم اینه که این سبک طراحی رو برای یه SUV نمی پسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      واقعا منم راضی نیستم مخصوصا z4فقط یه فیست لیفت صورت گرفته تغییر خاصی نگرده.فقط x2 وi8 خوشگلن و متفاوت. موتورها هم گه از سال 2006 تغییر نگردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. asa

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (569 ديدگاه)

        داداچ این z4 فقط یک رندر از یک شخص ناشناس هست .
        همیشه وقتی میخوان یک ماشین رو معرفی کنند یک سری آدم بیکار و البته کار بلد و خلاق میرن و تصورات ذهنی خودشونو از ماشینی که قراره رونمایی بشه رو با نرم افزار طراحی می‌کند.
        خلاصه اینکه این نه طرح خود bmw هست نه طرح نهایی .
        الان توی همین مطلب عکس های مرتبط به سری 3 و x3 و x7 و z4 همه رندر های نا معتبر هستند .
        این خودرو ها اصلا هنوز رونمایی نشدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Parvaz

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (395 ديدگاه)

        شاسی با همکاری تویوتا دوباره طراحی شده و کاهش وزن داشته، موتورها و گیرباکس بیمر برای z4 نسل جدید بهبود و افزایش خروجی داشته، چهره و شخصیت خودرو از نو طراحی شده و فضای داخل طراحی جدیدی خواهد داشت، سقف فلزی برای کاهش وزن جای خودشو به پارچه ای داده… اونوقت دوست عزیزمون میفرمایند فقط یه فیس لیفت صورت گرفته !!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. M

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      فکر کنم همون فیاته که فتوشاپ شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amir amini

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    خب مثل اینکه قرار نیست سری 6 کامل از خط تولید بره کنار و فقط قرار سری 8 یه سطح بالاترو در نظر بگیره برای رقابت که عالی این کار و با این کار باید منتظر سدان سری 9 که خبرشم هست باشیم که فاصله بین سری 7 و ماشین های رولزرویسو کمتر کنه چون از نظر قیمت الان رولزرویس مقدار زیادی گرونتر از بنتلی و مایباخ یعنی سری 9 میتونه با یه سری از مدلای بنتلی و مایباخم رقابت کنه همون کاری که سری 8 میخاد بکنه و با استون مارتین دی بی 11 مازراتی گرنتوریسمو بنز اس کوپه و بنتلی کانتیننتال جی تی رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا