نبرد بزرگ سدان‌های لوکس میان سایز

رویارویی آئودی A6، ب‌ام‌و 540i، مرسدس-آام‌گ E43، کادیلاک CTS V-Sport و جگوار XF S

طی چند سال اخیر، شاسی‌بلندها بخشی از سهم بازار سدان‌های پریمیوم متوسط را تصاحب کرده‌اند؛ اما حتی با وجودی که نسبت فروش سدان‌های متوسط لوکس باهمتایان شاسی‌بلند خود یک‌به‌دو است، ولی این سدان‌های لوکس هنوز هم به حیات خود ادامه داده‌اند چراکه همچنان نزدیک به 190 هزار دستگاه از این خودروها به‌صورت سالانه در ایالات‌متحده فروخته می‌شود و همچنان خودروهای زیادی در این کلاس حضور دارند؛ بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم مقایسه‌ای میان خودروهای حاضر در سگمنت سدان‌های متوسط پریمیوم انجام دهیم. تعدادی از خودروهای حاضر در این کلاس بسیار اسپرت‌تر از یک شاسی‌بلند هستند و در حالت ایده آل، ترکیبی از ویژگی‌های لاکچری و دینامیک رانندگی اسپرت را با یک رانندگی روزانهٔ عالی ارائه می‌کنند. خودرویی می‌تواند پیروز این رقابت لقب گیرد که بهترین تعادل را بین این ویژگی‌ها برقرار کرده باشد.

در ابتدا برای این نبرد هشت نامزد را در نظر داشتیم؛ اما بعداً تصمیم گرفتیم لینکلن کانتیننتال را از لیست حذف کنیم چراکه این خودرو بیشتر یک ماشین لوکس است تا اسپرت. جنسیس G80 اسپرت هم با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی متعلق به مدل بزرگ‌تر G90 هم گزینهٔ مناسبی جهت شرکت در این آزمون بود اما تنها چند ماه بیشتر از آغاز فروش آن نگذشته است. بدین ترتیب در لیست ما شش خودرو باقی ماندند اما نهایتاً رقابت با حضور پنج خودرو برگزار شد زیرا مازراتی گیبلی تنها در یک تیپ عرضه می‌شود که قیمتش به صد هزار دلار می‌رسد. این قیمت برای شرکت در آزمایش ما بیش‌ازحد گران بود و به همین دلیل این خودرو هم از لیست شرکت‌کنندگان کنار رفت.

یکی از جدیدترین خودروهای این جمع پنج‌نفره، مرسدس-آام‌گ E43 4Matic با 400 اسب بخار قدرت است که بر اساس نسل جدید E کلاس ساخته شده است. E43 شکاف بین مدل E300 با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوی 245 اسبی و مدل E63 S با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی 610 اسبی را پُر می‌کند. قیمت پایهٔ E43 از 73,325 دلار آغاز می‌شود اما قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ما به 91,175 دلار رسیده است. البته از این قیمت می‌توان به‌راحتی با صرف‌نظر کردن از رنگ قرمز کاردینال بدنه، تریمی داخلی متالیک، تریم مشکی‌رنگ بیرونی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، غربیلک فرمان آام‌گ و سیستم صوتی برمستر، 7,830 دلار کم کرد چراکه هیچ‌کدام از این موارد توانایی‌های ذاتی E43 را افزایش نمی‌دهند و فقدان هیچ‌کدام تجربهٔ رانندگی آن‌را مخدوش نمی‌کنند.

در سمت دیگر میدان آئودی A6 3.0T کواترو قرار دارد. این خودرو برای سال 2016 تازه‌سازی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است که برای آن نمای جلویی جدید جلو و عقب، سازگاری با کارپلی اپل و وای فای داخلی را به ارمغان آورده است. برای سال 2017 نیز برای A6 یک پکیج سفارشی بنام پکیج رقابت ارائه شده که سیستم تعلیق اسپرت، سیستم کنترل گشتاور در دیفرانسیل عقب، رینگ و لاستیک‌های قرض گرفته شده از مدل S6، هفت اسب بخار قدرت بیشتر برای پیشرانهٔ V6 سوپرشارژ (که مجموع قدرت را به 340 اسب بخار می‌رساند) و ویژگی‌های داخلی و خارجی S6 را به آن اضافه می‌کند. البته امکان انتخاب مدل S6 با پیشرانهٔ 450 اسب بخاری V8 هم برای این رقابت وجود داشت چراکه قیمتی کمتر از 80 هزار دلار دارد اما درنهایت به جهت اینکه می‌خواستیم آزمون را با خودروهای شش سیلندر برگزار کنیم تصمیم بر آن شد که مدل پایین‌تر A6 با موتور شش سیلندر را برگزینیم؛ اما با وجود صرف‌نظر کردن از S6، همین نمونهٔ شرکت‌کننده در این رقابت نیز با قیمت 72,175 دلار، خودروی گران‌قیمتی است درحالی‌که سن بالای آن نیز کاملاً احساس می‌شود.

این آزمایش مطمئناً بدون حضور ب‌ام‌و سری 5 کامل نخواهد بود. نسل هفتم این سدان باواریایی برای سال 2017 با کد داخلی G30 معرفی شده و حالا مدل 540i آن در آزمون ما شرکت کرده است. این خودرو از آخرین نسخهٔ پیشرانهٔ شش سیلندر خطی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که با تجهیز به یک توربوشارژ، 340 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. 540i با 57,445 دلار، کمترین قیمت پایه را در بین اعضای گروه دارد اما با سفارش پکیج‌ها و آپشن‌های شخصی، قیمت آن بالا می‌رود به‌نحوی‌که قیمت نمونهٔ مورد آزمایش ما به 82,610 دلار رسیده است. ولی همانند مرسدس، پایین آورد برچسب قیمتی ب‌ام‌و نیز با حذف تجهیزاتی نه‌چندان ضروری مانند سیستم صوتی Bowers & Wilkins به قیمت 4,200 دلار، سیستم پارک از راه دور به قیمت 750 دلار، تریم سرامیکی مشکی‌رنگ داخلی به قیمت 650 دلار و سیستم آرام بستن درها به قیمت 600 دلار، آسان است.

نسل دوم جگوار XF اوایل سال گذشته به بازار آمد و حالا نخستین آزمون مقایسه‌ای خود را تجربه می‌کند. هرچند نسل دوم XF در ظاهر به نسل قبلی شباهت دارد اما بدنهٔ آن از آلومینیوم ساخته شده که در این سگمنت منحصربه‌فرد است. در زیر کاپوت این جنتلمن بریتانیایی یک موتور 3 لیتری V6 سوپرشارژ قرار گرفته که اساساً همان پیشرانهٔ V8 جگوار منهای دو سیلندر است. برای تجربهٔ آزمونی خوب، جگوار مدل XF S را با سامانهٔ چهارچرخ محرک برای ما فرستاده است. علاوه بر این، در نسخهٔ S قدرت موتور V6 از 340 اسب بخار به 380 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. جگوار XF S مورد آزمایش ما قیمتی برابر با 77,535 دلار دارد.

و درنهایت به آخرین شرکت‌کنندهٔ این نبرد یعنی کادیلاک CTS V-Sport می‌رسیم. خودرویی که سابقاً برندهٔ رقابت 10Best ما شده و قدرتمندترین عضو این جمع پنج‌نفره محسوب می‌شود. در زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که 420 اسب بخار قدرت دارد. به جهت وجود ویژگی‌ها و قیمت برابر با دیگر رقبا، تصمیم گرفتیم که تیپ پریمیوم CTS را برای این آزمون انتخاب کنیم که قیمت آن از 71,790 دلار آغاز می‌شود؛ اما به این قیمت مبلغ 3 هزار دلار بابت پکیج کربنی مشکی اضافه شده است که شامل صندلی‌های ریکارو، تریم مشکی رینگ‌ها و چند آپشن دیگر می‌شود و قیمت کلی CTS V-Sport را به 75,885 دلار می‌رساند. بدین ترتیب با این پنج سدان برتر دنیا آمادهٔ برگزاری نبردی سخت می‌شویم. پس از چند روز و پیمودن نزدیک به 1600 کیلومتر، این پنج سدان که بر روی کاغذ بسیار باهم اشتراک داشتند، شخصیت کاملاً متفاوت خود را نشان دادند.

رتبهٔ پنجم جگوار XF S AWD

اگر این جگوار آشنا به نظر می‌رسد بدین خاطر است که XF بسیار شبیه به نسل قبلی خود است؛ بنابراین آشنا بودن آن غیرقابل‌انکار است اما همچنان سراسر آن لوکس احساس می‌شود. همچنین این خودرو به همراه کادیلاک نمرات بالایی را در طراحی بیرونی کسب کردند. همین داستان همچنان در داخل هم ادامه دارد. یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی جدید به‌عنوان صفحه آمپر مجازی خودرو تعبیه شده و یک صفحه‌نمایش لمسی 10.2 اینچی هم جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب شده است که هردو نمای خوبی داشته و سریع‌تر از نسخهٔ قبلی و همین‌طور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE کادیلاک هستند؛ اما بااین‌وجود اصول اولیهٔ معماری قبلی XF همچنان در داخل نسل جدید به چشم می‌خورد که موجب می‌شود این سدان بریتانیایی نسبت به سالِ خود قدیمی به نظر برسد.

اما در روی جاده، XF پوستهٔ قدیمی خود را کنار می‌گذارد و نشاط و شخصیت خود را نشان می‌دهد. تحت‌فشار، فرمان از خواب بیدار می‌شود ولی با وجود برخورداری از لاستیک‌های چهارفصل، XF کمترین چسبندگی را داشته و طولانی‌ترین توقف از سرعت 110 کیلومتر در ساعت را به ثبت می‌رساند. متریال بکار رفته در داخل خودرو نیز متناسب با قیمت نزدیک به 80 هزار دلاری آن نیستند. پیشرانهٔ V6 جگوار اما لرزش بسیار خفیفی داشته و در دورهای بالا تنها 74 دسی‌بل صدا تولید می‌کند؛ بنابراین موتور V6 این ماشین فاقد صدای گیرای دیگر موتورهای V6 این گروه و یا موتور شش سیلندر خطی ب‌ام‌و است. بااین‌حال هرچند XF در 5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که تنها از آئودی بهتر است اما هیچ شکایتی از قدرت این پیشرانه وجود ندارد. درنهایت جگوار با شش امتیاز کمتر از ب‌ام‌و در جایگاه آخر قرار گرفت اما این دو خودرو تفاوت‌های زیادی باهم ندارند و در صورت ترکیب نقاط قوت هر دو، به‌احتمال‌زیاد خودروی پیروز این رقابت ایجاد می‌شد.

رتبهٔ چهارم ب‌ام‌و 540i

بالاتر از همه‌چیز این است که ب‌ام‌و به‌عنوان سازندهٔ برتر پیشرانه شناخته می‌شود و این عنوان به‌حق به آن نسبت داده شده است تا جایی که اگر کسی بگوید زیر کاپوت 540i یک موتور V12 قرار دارد ما باور خواهیم کرد. در این گروه، ب‌ام‌و بازهم ممتاز بودن موتور شش سیلندر خطی خود را با روانی و پالایشی مثال‌زدنی که موتورهای V6 فاقد آن هستند نشان داد. تقریباً هیچ تفاوت محسوسی در ارتعاش این موتور بین حالت کارکرد درجا و کار در دور موتور 6 هزار rpm وجود ندارد درحالی‌که پاسخگویی آن نیز مانند موتورهای الکتریکی است و در هنگام حرکت با حداکثر شتاب نیز 68 دسی‌بل صدا ایجاد می‌کند که مشابه صدای تولیدی توسط تسلا مدل S است. بر روی کاغذ، ممکن است موتور ب‌ام‌و کمترین قدرت را در بین اعضای گروه داشته باشد اما گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک 540i موجب می‌شود که ظرف 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. درحالی‌که با مصرف 10.7 لیتری بنزین در هر صد کیلومتر، کمترین مصرف سوخت را در این آزمون دارد.

طراحی داخلی 540i نیز شما را متقاعد خواهد کرد که خودرویی دوازده سیلندر خریداری کرده‌اید. در اینجا فضایی بسیار نرم و پوشش چرم ناپا، تنظیم 20 جهتهٔ صندلی‌ها با ماساژور وجود دارد که بخشی از پکیج صندلی‌های لوکس به قیمت 1600 دلار هستند. 540i همچنین با 2.97 متر، بیشترین فاصلهٔ محوری را دارد که موجب ارائهٔ صندلی‌های عقب جادار شده است. غربیلک فرمان قطور M اما تنها قسمتی در کابین ب‌ام‌و است که تظاهر اسپرت دارد. در 540i مورد آزمایش ما دو پکیج هندلینگ هم وجود دارد. اولی پکیج M اسپرت 2600 دلاری است که لاستیک‌های تابستانی گودیر ایگل F1 Asymmetric را روی رینگ‌های 19 اینچی خودرو اضافه می‌کند و ارتفاع را 1 سانتیمتر کاهش می‌دهد و دومی پکیج داینامیک 3200 دلاری است که میلهٔ آنتی رول الکترونیکی و تنظیم خودکار کمک‌فنرهای الکترونیکی را به ارمغان می‌آورد ولی حتی با وجود این دو پکیج هندلینگ، 540i فاقد اطلاعات شاسی و فرمانی بود که ما انتظار داشتیم.

به همین دلیل کلمهٔ بی‌احساس بارها و بارها توسط آزمایش‌کنندگان در توصیف این ماشین استفاده شد. فرمان به ارائهٔ پاسخ بیشتری نیاز دارد درحالی‌که هندلینگ نیز آن‌طور نیست که از یک ب‌ام‌و انتظار داریم. همچنین با کمی وارد آوردن فشار به خودرو، لغزش آن بسیار آسان صورت می‌گیرد و با وجود استفاده از لاستیک‌های تابستانی، ب‌ام‌و به‌سختی از پس جگوار با لاستیک‌های چهارفصل برمی‌آید؛ بنابراین برای کسانی که به دنبال یک سدان اسپرت هستند، انتخاب‌های بهتری از ب‌ام‌و 540i وجود دارد.

رتبهٔ سوم آئودی A6 3.0T کواترو

آئودی برندهٔ آزمون سه سال پیش ما است اما این ماشین با رنگ خاکستری خود، 30 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به قبل دارد که توان کلی آن‌را به 340 اسب بخار رسانده است ولی حتی با وجود قدرت بیشتر، A6 آزمون ما در 5.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسید که کُندترین خودروی این رقابت لقب می‌گیرد. در A6 موتور بی‌سروصدا کار خود را انجام می‌دهد و هرگز خواستار جلب‌توجه نیست. ارگونومی و راحتی خودرو نیز بسیار عالی است و غربیلک فرمان بسیار خوش‌دست است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آئودی یعنی MMI نیز بسیار سریع کارهای پیچیده‌ای چون تماس تلفنی و یا وارد کردن مقصد در سیستم ناوبری را انجام می‌دهد. البته A6 در حال حاضر پنج‌ساله بوده و به همین دلیل فضای داخلی آن‌را نمی‌توان معیاری برای این کلاس تلقی کرد.

نشانه‌های سن بالا در کابین A6 نیز کم‌وبیش قابل‌مشاهده است مانند نمایشگر سربالای قدیمی آن اما دیگر قسمت‌های اتاق همچنان عالی و کاربردی احساس می‌شود. در آزمونِ چرخش نیز آئودی توانست شتاب جانبی 0.93 جی را به ثبت برساند که با کادیلاک یکسان بوده و هردو در این زمینه بهترین‌های گروه لقب می‌گیرند. خوشبختانه، پکیج رقابت نیز تأثیر منفی بر سواری A6 نمی‌گذارد. آئودی A6 تعادل مناسبی بین لوکس بودن و اسپرت بودن برقرار کرده است درحالی‌که سرشار از آرامش است. البته این سدان آلمانی ستایش کامل ما را برنمی‌انگیزد اما از سوی دیگر چیزهای چندان زیادی برای گله و شکایت نیز در آن پیدا نکردیم.

رتبهٔ دوم کادیلاک CTS V-Sport

روح و شخصیت رانندگی کادیلاک یادآور محصولات لوتوس است. این سدان اسپرت آمریکایی نه‌تنها با وزن 1825 کیلوگرم سبک‌ترین عضو گروه است که همچنین در بخش شاسی هم بیشترین امتیاز را دریافت کرد و رانندگی سرگرم‌کننده‌ای هم دارد. علاوه بر این، CTS از طریق فرمان و صندلی‌ها ریکاروی خود، بیشتر از دیگر خودروها تصویری روشن از آنچه که زیر لاستیک‌ها اتفاق می‌افتد را ارائه می‌دهد. در حالت تخت گاز نیز پیشرانهٔ V6 کادیلاک با تولید 84 دسی‌بل صدا، بیشترین صدا را در بین این چهار خودرو دارد. البته هرچند هنگام حرکت با سرعت 110 کیلومتر در ساعت کادیلاک با تولید 66 دسی‌بل صدا خودروی بسیار آرامی است اما در این مقایسه بیشترین صدا محسوب می‌شود.

اما فقط شخصیت رانندگی CTS نیست که ما را به یاد ساخته‌های لوتوس می‌اندازد بلکه مشکلات در کیفیت ساخت آن نیز همین حس را دارد به‌گونه‌ای که در طول چند روز آزمون با مشکلاتی کیفی متعددی در آن مواجه شدیم مانند به بیرون آمدن پوشش داخلی ستون C، روشن شدن چراغ چک به جهت نقص در فشار روغن و… . بعلاوه، نسبت به دیگر خودروهای این رقابت، صندلی‌های عقب کادیلاک کوچک‌ترین بوده و رابط کاربری سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE آن نیز کمترین جذابیت را دارد. همچنین در بحث مصرف سوخت هم کادیلاک با سوزاندن 13 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر در پس دیگر خودروهای این آزمون قرار می‌گیرد به‌نحوی‌که 3.2 لیتر مصرف بیشتری از ب‌ام‌و دارد؛ اما بااین‌وجود، سواری و شتابِ عالیِ کادیلاک همراه با رضایتی که از رانندگی آن حاصل می‌شود فراتر از این معایب است. البته این بدان معنا نیست که CTS خودرویی عالی و درجه‌یک است اما در طول آزمونِ رانندگی ما تمامی آزمایش‌کنندگان تمایل خود به این سدان آمریکایی را ابراز کردند.

رتبهٔ اول مرسدس-آام‌گ E43 4Matic

E43 مورد آزمایش ما 91,175 دلار قیمت دارد که بالاترین قیمت در این آزمایش محسوب می‌شود تا جایی که با این مبلغ می‌توان یک کادیلاک CTS-V با 640 اسب بخار قدرت خریداری کرد. به همین دلیل مرسدس بنز در بخش قیمت امتیازات را از دست داد اما در بسیاری از مقوله‌های دیگر پیشتاز گروه بود و بنابراین این ضعف را جبران نمود. البته می‌توان آپشن‌های اضافی به قیمت 7,830 دلار را از E43 حذف کرد چراکه فقدان این آپشن‌ها خدشه‌ای به ذات عالی این خودرو وارد نمی‌کند. یکی از آپشن‌هایی که ما آن‌را نمی‌خواهیم، پکیج آسایش صوتی به مبلغ 1100 دلار است که موجب افزایش مواد عایق صدا در سراسر کف خودرو و درها و همچنین اضافه شدن ورقهٔ آکوستیک به شیشهٔ جلو و پنجره‌های جانبی می‌شود. احتمالاً این پکیج نقش مهمی در به گوش رسیدن 63 دسی‌بل صدا هنگام حرکت با سرعت 110 کیلومتر در ساعت دارد. همچنین در بزرگراه‌های بین ایالتی نیز تقریباً هیچ‌گونه صدای باد یا جاده به گوش نمی‌رسد و تا هنگام حرکت با سرعت 160 کیلومتر در ساعت هم هنوز تنها 71 دسی‌بل صدا درون کابین به گوش می‌رسد.

سکوت ویژگی بسیار مهمی در مرسدس بنز است اما E43 به این دلیل پیروز رقابت شد که سواری آن با کادیلاک برابری می‌کند. پیشرانهٔ V6 توئین توربوی این سدان اسپرت آلمانی در حالت رانندگی اسپرت و هنگام فشردن پا تا آخر روی پدال گاز، کابین را با 76 دسی‌بل صدا پُر می‌کند اما این موتور 3 لیتری مرسدس پاسخگویی بهتری از موتورهای سوپرشارژ جگوار و آئودی داشته و فاقد هرگونه تأخیر توربویی است. همچنین به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد، E43 توانست ظرف 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که بهترین شتاب گروه محسوب می‌شود. البته فرمان این خودرو کمی سنگین‌تر از دیگر خودروها احساس می‌شود ولی دقت و بازخورد مناسبی دارد.

E43 مورد آزمایش ما به رینگ‌های 20 اینچی سفارشی مجهز بود که با لاستیک‌های پیرلی P Zero پوشیده شده‌اند اما ما رینگ‌های 19 اینچی استاندارد با لاستیک‌های فاق بلند را بیشتر دوست داریم زیرا سواری بهتری ارائه می‌کنند. این در حالی است که مرسدس E43 با دستیابی به شتاب جانبی 0.92 جی، در پس آئودی و کادیلاک قرار می‌گیرد. صندلی‌های پریمیوم این ماشین بیشترین راحتی را داشته و بالاترین حمایت را از بدن به عمل می‌آورند درحالی‌که صفحه‌نمایش آن نیز بهترین گرافیک را دارد. در کل مرسدس-آام‌گ E43 خودرویی واقعاً مدرن و سدانی قرن بیست و یکمی است که ترکیبی عالی از لوکس بودن و اسپرت بودن را برقرار کرده و به‌روشنی پیروز این نبرد دشوار لقب می‌گیرد.

مشخصات فنی

آئودی A6 ب‌ام‌و 540i کادیلاک CTS جگوار XF S مرسدس E43
قیمت پایه 68,550 دلار 57,445 دلار 61,690 دلار 67,195 دلار 73,325 دلار
قیمت تست‌شده 72,175 دلار 82,610 دلار 75,885 دلار 77,535 دلار 91,175 دلار
طول 4.93 متر 4.94 متر 4.96 متر 4.95 متر 4.94 متر
عرض 1.87 متر 1.86 متر 1.83 متر 1.88 متر 1.86 متر
ارتفاع 1.47 متر 1.48 متر 1.45 متر 1.45 متر 1.44 متر
فاصلهٔ محوری 2.91 متر 2.97 متر 2.91 متر 2.96 متر 2.94 متر
حجم صندوق بار 396 لیتر 538 لیتر 396 لیتر 538 لیتر 368 لیتر
پیشرانه 3 لیتری V6 3 لیتری I6 3.6 لیتری V6 3 لیتری V6 3 لیتری V6
تنفس سوپرشارژ توربوشارژ توئین توربو سوپرشارژ توئین توربو
قدرت 340 اسب بخار 335 اسب بخار 420 اسب بخار 380 اسب بخار 400 اسب بخار
گشتاور 440 نیوتن متر 450 نیوتن متر 585 نیوتن متر 450 نیوتن متر 520 نیوتن متر
گیربکس 8 دنده اتوماتیک 8 دنده اتوماتیک 8 دنده اتوماتیک 8 دنده اتوماتیک 9 دنده اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 5.2 ثانیه 4.7 ثانیه 4.5 ثانیه 5 ثانیه 4.2 ثانیه
مسافت 400 متر 13.7 ثانیه 13.2 ثانیه 12.9 ثانیه 13.5 ثانیه 12.8 ثانیه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر 250 کیلومتر 275 کیلومتر 205 کیلومتر 210 کیلومتر
ترمز از 110 کیلومتر 48 متر 51 متر 47 متر 55 متر 49 متر
شتاب جانبی 0.93 جی 0.87 جی 0.93 جی 0.86 جی 0.92 جی
وزن خالص 1924 کیلوگرم 1846 کیلوگرم 1825 کیلوگرم 1937 کیلوگرم 1944 کیلوگرم
تقسیم وزن جلو/عقب 55.3/44.7 52.3/47.7 51.8/48.2 51.2/48.8 54.5/45.5
ظرفیت باک 75 لیتر 68 لیتر 72 لیتر 74 لیتر 90 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 9.8 لیتر 9.8 لیتر 13 لیتر 10.2 لیتر 11.2 لیتر
مجموع امتیازات 196 195 199 189 204

 

منبع: Car&Driver

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

51 دیدگاه

  1. فورد
    سوابق: (407 دیدگاه) ,

    مقایسه خوبی بود در اخر بودن جگوار و اول شدن بنز شکی نیست اما بقیه بستگی به سلیقه میشه جابه جا بشن ولی انتخاب من کادیلاکه

    پاسخ
      1. PaRHaM
        سوابق: (574 دیدگاه) ,

        من اگه بخوام اندازه مرسدس پول خرج کنم
        خیلی قشنگ میرم ی CTS v میخرم با قدرت ۶۴۰ ک همه اینا رو با هم قورت میده😂😂🇺🇸❤💛

        پاسخ
  2. سامان اذری
    سوابق: (2301 دیدگاه) ,

    این تبلیغات پدال دقیقا منو یاد بعضی از ادمها ها تو اینستاگرام میندازه
    یه مدت چندتا عکس فیلم جذاب و …. از خودشون میزارن بعد این که فالورهاشون (دنبال کننده اشون) رفت بالا و برا خودشون شاخ شدند
    شروع میکنند به تبلیغات و فکرو ذکرشون میشه فقط کسب درامد

    الان جدیدا مطالب پدال خیلی سطحی شده چندتا تبلیغ هم گذاشتند مابین کامنت ها و مطالب
    شما فقط امار نظرها رو ببینید که چقدر کم.شده
    من خودم اصلا ترغیب نمیشم با دوستان در مورد ماشین و اینجور چیزا تبادل نظر کنم

    یاعلی

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (414 دیدگاه) ,

      سلام. سامان عزیز، قبلا این موضوع را توضیح داده و از کاربران محترم نیز پوزش خواسته ایم. دلیل اضافه شدن موقتی این باکس، تامین هزینه ها برای خرید تجهیزاتی نظیر اکشن کم و دوربین مناسب برای تهیه گزارش هایی حرفه ای تر است. در غیر این صورت خود ما نیز تمایلی به پر کردن سایت با تبلیغات نداریم. اگر فکر می کنید که مطالب ما نیز سطحی شده مثل همین مطلب که وقت و انرژی زیادی صرف آن شده، تنها برای خود متاسفیم.
      ارادتمند

      پاسخ
      1. بنزما
        سوابق: (434 دیدگاه) ,

        بی ام و سری پنج پرفروش ترین سدان لوس متوسط جهان رو چند سال داره واسه همین اونجوری که باید روی این ماشین مایه نمیزاره
        ایودی a6 نسل پنج سال پیشش در حد بنزو کادیلاک جدید ظاهر شده نسل جدیدش همین روزا معرفی میشه وبی شک سلطان این سگمنت میشه تا قبل از معرفی نسل جدید بنزو کادیلاک تو همین
        کار اند درایور اول بود

        پاسخ
    2. Reventon
      سوابق: (240 دیدگاه) ,

      سامان اینجور نگو
      پس درآمد سایت پدال با اون همه مجموعه که برای منو تو مقاله ترجمه شده مینویسن از چی باشه؟
      اونام زندگی دارن بیکار که نیستن
      من با اینکه از پدال در زمینه،حذف بی مورد کامنت ها و معطل شدن زیاد برای تایید خیلی ناراحتم
      ولی این یه موردو حق میدم چون در زمینه های علم ،تحقیق ،سواد گروهی و غیره… این مجموعه هایی که در این زمینه فعالیت دارن ساپورت دولتی نمیشن مثل پدال،
      دلیلشم اینه که اگه صد تا مثه پدال شکل بگیره مثه الان به زور نمیتونن اشغالای چینی و وطنی رو به خورد ملت بدن
      عزت زیاد

      پاسخ
      1. سامان اذری
        سوابق: (2301 دیدگاه) ,

        اقای سردبیر من سطحی شدن رو کلی گفتم
        این مقاله مطمئن بودم که امار بازدیدش بیشتره برا همون اینجا نظرم رو نوشتم

        سایت خودتونه هرجور دوس دارید تبلیغات کنید ما چیکاره ایم مگه ؟؟

        یاعلی

        پاسخ
        1. سردبیر
          سوابق: (414 دیدگاه) ,

          سامان جان، این سایت متعلق به تمام مخاطبان محترم آن است و در اینجا هم هدف ما کسب منافع و درآمد نیست که اگر بود راههای بهتر و کم دردسرتری برای آن وجود داشت. انشاالله سعی می کنیم تا کیفیت مطالب همراه با کمیت آنها افزایش یابد. اگر دوستان مدتی کوتاه تامل و تحمل فرمایند نیز این تبلیغات پایان یافته و ما نیز می توانیم به واسطه آنها گزارش های تصویری و ویدئویی بهتر و شایسته تری را تهیه نماییم. ما را از انتقادات خود بی بهره نسازید. ممنون
          ارادتمند

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2297 دیدگاه) ,

    دقت کردین جدیدا ب ام و تو مقایسه‌ها رده‌های آخر رو به دست میاره؟؟؟؟ به نظرتون ب ام و افت کرده یا کادیلاک پیشرفت کرده که بالاتر از ب ام و قرار گرفته؟؟؟

    پاسخ
    1. ونوم اف ۵
      سوابق: (1044 دیدگاه) ,

      فرشاد جان کادیلاک بدون شک پیشرفت داشته ولی بی ام و افت نداشته بنظرم رشدش کند شده

      پاسخ
    2. (Bayerische Motoren Werke (Daniel
      سوابق: (756 دیدگاه) ,

      حاج فرشاد
      برادر چرا تلقین میکنی؟ اولین تستیه که BMW توش جزو دوتای اول نبوده.
      مگه همین یک ماه پیش نبود که بین سری پنج جدید و a6 و بنز ی رقابت برگزار شد و سری 5 اول شد؟
      بعضی سایت ها سلیقه ای نظر میدن.

      پاسخ
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
        سوابق: (2297 دیدگاه) ,

        شما هم لطفا مطلب “آزمون بزرگ: رویارویی هشت سدان کامپکت لوکس دنیا” که ۲۶ خرداد منتشر شد رو به یاد بیار عزیز! از هشت‌ شرکت کننده، ب ام و هفتم‌ شد! من واقعا دلم نمی‌خواد جایگاه ب ام و افت کنه، کمپانی بزرگ و با ارزشیه. . .

        پاسخ
        1. (Bayerische Motoren Werke (Daniel
          سوابق: (756 دیدگاه) ,

          بله اونجا هفتم شد و درست هم بود چون نسل جدید نیست و دموده شده برعکس رقیباش.
          ولی اینجا کاملا سلیقه ای چینش کرده. ولی خیالم راحته چون هموطنش اول شده.

      2. بنزما
        سوابق: (434 دیدگاه) ,

        اره دانیال جان من هم سخت طرفدار سری پنجم ولی کار اند درایور واقعا یه جورایی بهترین مقایسه ها و نظرات
        رو داره و کاملا تخصصی و بر اساس اولویت پرفورمنس نظر میده

        پاسخ
      3. ونوم اف ۵
        سوابق: (1044 دیدگاه) ,

        دانیال جان تا چند وقت پیش بی ام و بیشترین فروش رو تو لوکس سازا داشت ولی الان بعد بنز قرار گرفته این که امار هست و سلیقه نیست

        پاسخ
        1. (Bayerische Motoren Werke (Daniel
          سوابق: (756 دیدگاه) ,

          برادر من مشکلی ندارم. رقابت خیلی طبیعیه و من فوق العاده خوشحالم که هنوزپرچم آلمان بالاست.
          واسه من BENZ و BMW و Audi و Porsche و VW فرقی ندارن.
          مثل شما آمریکایی بازا که فورد و شورولت و دوج و … براتون فرقی نمیکنه و همشونو دوس دارید.
          ولی سایت های دیگه بررسی میکنن و سری پنج جدید اول میشه ولی اینجا شده چهارم !!!!!
          من تنها خرده ای که به این نمونه دارم اینکه چرا I6 عرضه شده. باید V6 می بود و I مختص سری 3 باقی می موند.

    3. حمیدرضا
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      تو مقایسه ای که آیودی و جگوار و ب ام و پایین تر از کادیلاک قرار بگیرن (نه یکی بلکه هر۳تا) باید به کسی که تست کرده شک کرد…

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        اینکه شما کادیلاک رو قبول نداری و همیشه دست کم میگیریش مشکل خودته نه تست‌کنندگان یکی از معتبرترین سایت‌های ماشینی دنیا

        پاسخ
      2. (ali(CHEVY NOVA
        سوابق: (3235 دیدگاه) ,

        جناب حمىدرضا
        فعلا که کادیلاک مقام 2 رو داره و بى ام و+ آیودی مقام پاىىن تر از کادیلاک رو بدست اوردن

        پاسخ
        1. بنزما
          سوابق: (434 دیدگاه) ,

          البته یه دوسالی تو رتبه بندی همین کار اند درایور ایودی a6 اول جدول جاخوش کرده بود نسل جدیدش احتمالا دوباره واسه 3. سالی بره اون بالا

  4. امیر
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    بی ام و باید نفر اول تا سوم باشه حالا دوستان چه جوری امتیاز میدن و رو چه حسابی خدا داند

    پاسخ
  5. شاهین
    سوابق: (3418 دیدگاه) ,

    با دیدن رتبه ب ام و سری 5 جدید ناامید شدم…
    قبل از خوندن مقاله حدس می زدم سری 5 یا اول باشه یا دوم اما حالا…
    امیدوارم بتونه در اینده بهتر از این عمل کنه.

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (721 دیدگاه) ,

      دقیقا این خودرو ها از این ابر سازنده انتظار نمی رفت یه زمانی تست رو نخوانده رتبه اول معلوم بود البته بیمر پسرفت نکرده بلکه بنظر من رقبا عالی شدند شما کادیلاک رو نگاه کن یه زمانی واقعا با بیشترین حجم موتور و گشتاور عجیب بازم عملکرد خوبی نداشت بخاطر فناوری پایین و وزن زیادش اما حالا بسیار جالبه که می بینم سبک ترین خودرو گروه هستش پس بنظر من رقبا بسیار عالی کار کردند جایگاه بنز هم چندان مستحکم نیست

      پاسخ
    2. جی تی ار
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      بابا بعضی نویسنده های این. کارانددرایور مخشون معیوبه. برداشته E43 و CTS_v رو با 540 و A6 مقایسه کرده کاملا اشتباهه.
      باید از M540 و S6 استفاده می کرد.
      قبل از این دوتا سایت معتبر دیگه این سری5 و Eکلاس رو با چند تا ماشین دیگه مقایسه کرده بود که تو هر دوتاش سری5 اول شده بود.
      یکیش برای اتواکسپرسه که در کمال ناباوری شرکت کننده ی انگلیسی رو طبق معمول برتر ندونست.
      https://www.pedal.ir/بی-ام-و/مقایسه-bmw-سری-5-مرسدس-e-کلاس-جگوار-xf/

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        این CTS-V نیست، CTS V-Sport هست که شش سیلندره، اصلاً هدف این مقایسه، طبق متن انتخاب ماشین‌های شش سیلندر بوده تا همه یکسان باشن.
        S6 که هشت سیلندره، سری پنج هم اصلاً مدل M540 نداره، مدل بالاتر، M550 هست که اونم هشت سیلندره.
        بنابراین مقایسه عادلانه برگزار شده

        پاسخ
        1. فرامرز
          سوابق: (895 دیدگاه) ,

          15000 دلار اختلاف قیمت پایه خیلی عادلانه هست؟ فایده 6 سیلندر مرسدس چیه که از 8 سیلندر آئودی گرونتر درمیاد؟

        2. جی تی ار
          سوابق: (459 دیدگاه) ,

          عزیز بی ام و مدل 540i M:http://www.bmwblog.com/2016/12/14/test-drive-2017-bmw-540i/
          ضمن اینکه می دونم که CTS V SPORT هست.
          یه E43 داریم، یه E63، یه 540i M sport داریم،یه M5، یه S6 داریم، یه RS6، یهCTS v sport داریم، یه CTS V. فکر کنم منظورمو متوجه شدید. اگه یه نگاهی به قدرت ها هم بندازید که کامل متوجه می شوید…

        3. Amir Machine
          سوابق: (199 دیدگاه) ,

          دوست عزیز این لینکی که شما گذاشتی دقیقاً مشابه همین ماشین تو این مقایسه‌س که فقط به پکیج ظاهری M Sport مجهز شده و از لحاظ موتوری و قدرت هیچ فرقی با این 540i اینجا نداره. اگه دقت کنی اصلاً اسمش هم M540 نیست بلکه 540i M Sport هست. برا همین میگم اصلاً سری پنج مدلی به اسم M540 نداره.
          مدل بالاتر از این میشه همون M550 که هشت سیلندره.
          از طرف دیگه من خودم همۀ مدل‌های این ماشین‌ها مثل E43، E63، S6، RS6 و… میدونم، منظور من اینه که هدف این آزمون مقایسۀ ماشین‌های شش سیلندر بوده اما مثلاً M550 و S6 هشت سیلندر هستن و نمیشده تو این رقابت شرکت داده بشن. بنابراین نزدیک‌ترین مدل‌های شش سیلندر همینایی هستن که شرکت داده شدن.

        4. جی تی ار
          سوابق: (459 دیدگاه) ,

          ده نه ده!
          نزدیک ترین مدل اولا E400 هست; أظهر من الشمس. دوما این پکیج M یا V sport فقط بدنه نیست کما اینکه دقت کنی افزایش قدرت داشته نگو فقط 5 اسب این بر می گرده به تصمیم کمپانی, مثال های دیگش هم X4 M40 یا X3 M40 هست.
          شش سیلندر و هشت سیلندر بودن هم هیچ ربطی نداره. این برندها هستند که تصمیم می گیرند تو کلاس های مختلف چه موتوری به کار گیرند. مثلا بی ام و در کلاس سری 3, پرفورمنس ترین ماشینشو با شش سیلندر به میدون رقابت می فرسته جایی که همه ی رقبا تقریبا 8 سیلندرن. این فقط و فقط بر می گرده به تصمیم خود کمپانی, کمااینکه باز هم میگم نزدیک ترین مدل ها در این مقایسه XF و E400 وCTS بودند…

        5. Amir Machine
          سوابق: (199 دیدگاه) ,

          شما انگار نمیخوای قبول کنی که مدلی به اسم M540 وجود نداره!
          عزیز جان این فقط یه پکیج ظاهریه و بس!
          اون تفاوت قدرت هم که میبینی به خاطر اینه که اون لینکی که گذاشتی که سایت اروپاییه و قدرت رو به واحد اسب بخار متریک نوشته اما کارانددرایور چون آمریکاییه قدرت ماشین‌ها رو به واحد اسب بخار مکانیکی اعلام میکنه.
          این دو واحد تفاوتی جزئی باهم دارند به طوری که اسب بخار مکانیکی معادل 98.6 درصد اسب بخار متریکه.
          اسب بخار متریک رو با عبارت PS هم نشون میدن، بنابرین تو گوگل عبارت HP to PS رو سرچ کن و بعد تو قسمت HP عدد 335 رو تایپ کن و ببین معادل PS چقدر در میاد.
          بنابراین 540i و 540i M Sport از لحاظ موتوری و قدرت هیچ فرقی باهم ندارن.
          اینجا هم میتونی قدرت 540i رو ببینی
          https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(G30)
          من کاری به سیاست هر شرکت ندارم، هدف این آزمون، مقایسۀ قدرتمندترین نسخۀ شش سیلندر این سدان‌ها بوده و بنابراین انتخاب‌ها به درستی انجام شده چون نه ب‌ام‌و سری 5، نه آئودی A6 و نه جگوار XF مدل شش سیلندر قوی‌تری ندارن.

  6. Fericuda
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    چطوری شاسی بلند رو به اینا ترجیح میدن خدایی؟؟؟
    همشون خوبن حتی جگوار هم عالیه واسه خریدن کسی به این امتیازا خیلی توجه نمیکنه
    انتخاب من ب ام و یا کادیلاک 640 اسب بخاری 🙂

    پاسخ
  7. davood
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    Bmw رتبه آخره همه جا چطور شد اینجا یعنی از جگوار بهتره ؟ رای من بنز و کادیلاک و جگوار

    پاسخ
  8. فيصل
    سوابق: (354 دیدگاه) ,

    تو این هفته این مقاله خوب بود . توقع از پدال بالاتر از اکثر مطالب هفته اخیر هست

    پاسخ
  9. کارال
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    واو بنز فوق العادست . ۶۳ دسی بل صدا فوق العادست . ۶۰ دسی بل معادل ی حرف زدن معمولی در فاصله ی یک متری .
    اینم جدول حجم صداست . البته خودم هم کپی کردم .واسه اطلاع عمومی خوبه:
    130 دسی بل: آستانه درد
    120 دسی بل: آستانه ناراحتی
    110 دسی بل: موسیقی راک ، فریاد کودکان
    100 دسی بل: مترو
    90 دسی بل: ماشین آلات کارخانه در فاصله یک متری
    80 دسی بل: خیابان شلوغ، ساعت زنگ هشدار
    70 دسی بل: ترافیک شلوغ، آهنگ زنگ تلفن
    60 دسی بل: گفتگوی معمولی در فاصله یک متری
    50 دسی بل: دفتر ساکت و آرام،
    40 دسی بل: منطقه آرام مسکونی، پارک
    30 دسی بل: زمزمه آرام در یک متری ، کتابخانه
    20 دسی بل: تیک تاک ساعت
    10 دسی بل: نفس کشیدن

    پاسخ
  10. Bilbo
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    بوی رخوت و روزمرگی از جانب مونیخ کم کم داره به مشام میرسه….
    نبینم رتبه های اول نبودنتو…به خودت بیا…

    سریعتر معرفی اون ۴۰ مدل جدیدی که قول داده بودی رو تمومش کن…

    پاسخ
  11. DYBALA
    سوابق: (154 دیدگاه) ,

    قبل از هر چیز، تشکر ویژه از اقای دهقان بابت زحمتی ک کشیدن :*
    بنز اگر اول شد بخاطر این بود ک جدیدترینشون بود
    اگر نسل جدید bmw سری پنج یا آئودی a6 بودن اونموقع بهتون میگفتم ک اوله
    کادیلاک واقعا دوست داشتنیه
    جگوار هم ک طراحیاش خوبه اما کیفیتش معمولا اونطور ک تو مقایسه ها میبینیم اخره..

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      دوست عزیز
      اتفاقاً جدیدترین عضو این جمع، ب‌ام‌و سری پنجه که فوریۀ همین امسال معرفی شده، یعنی یکسال بعد E کلاس

      پاسخ
    2. #ali.m#
      سوابق: (1197 دیدگاه) ,

      سری 5 تازه نسل جدیدش معرفی شده.اینجا هم نسل جدیدو اوردن.😐😐😐😐

      پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (336 دیدگاه) ,

    به نظرم ظاهر بیرونی مرسدس خیلی کسل کننده میاد در مقابلش کابین فوق العاده ای داره

    پاسخ
  13. حمیدرضا
    سوابق: (1150 دیدگاه) ,

    فاصله محوری بی ام دبلیو برای یه کلاس بالاتره حضور کادیلاک در رتبه دوم نشون دهنده رشد خوب کادیلاکه هر چند هنوز جنرال موتور خیلی ایراد داره که اشاره شد ولی من به شخصه انتظار دیدن جگوار ته لیستو نداشتم
    راستی در مورد تبلیغات من باهاش موافقم هیچ اشکالی نداره یکم میایم پایین تر مطلب می نویسیم

    پاسخ
  14. امیر
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    حجم صندوق بارها رو اشتباه نزدین؟؟

    پاسخ
      1. سردبیر
        سوابق: (414 دیدگاه) ,

        سلام. احتمالا نسخه های مخصوص بازار امریکا یه دلیل تجهیزات اضافی داخل صندوق از حجم کمتری برخوردارند. در خود سایت مرسدس آمریکا نیز حجم صندوق 13.1 فوت مکعب معادل 368 لیتر ذکر شده است.

        پاسخ
        1. امیر
          سوابق: (12 دیدگاه) ,

          سلام جناب سردبیر ممنون از پاسخ شما

  15. امید
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    من متوجه نشدم که طبق چه معیاری ،آلفا جولیا توی این مقایسه نبود؟که اگر بود به احتمال قوی باز هم اول بود.عشق است ایتالیا.هرچند کاش روزی میرسید که از ایران هم توی این مقایسه ها ، برندی حضور داشت

    پاسخ
  16. محسن
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    خب معلوم بود بنز اول میشه چون مدل پرفورمنسشو اوردن!!!ااول نمیشد باید تعجب میکردیم،واینکه بی ام و ام اسپورت نبود به همین دلیل رتبه پایین تر گرفت در پکیج اسپرت فقط ظاهر تقییر نمیکنه هندلینگم تقییر میکنه، و اینکه مدل پرفورمنس بی ام و ام ۵۵۰ که قطعا تمام این رقبارو در کلاس ۸سیلندر شکست میده،ایی ۴۳ گزینه خوبی برای مقایسه نبود.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x