تویوتامسابقات

قهرمانی تویوتا و فرناندو آلونسو در لمانز

تویوتا با تیمی از رانندگان مشهور یعنی فرناندو آلونسو، سباستین بوئمی و کازوکی ناکاجیما توانست قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شود.


تویوتا همانند سال پیش تنها خودروسازی بود که در کلاس LMP1 حضور داشت و توانست از دیگر تیم‌های خصوصی حاضر در این رقابت پیشی گرفته و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.


خودروی شماره ۷ تویوتا که توسط مایک کانوی، کاموئی کوبایاشی و خوزه ماریا لوپز رانده می‌شود کار را از پل پوزیشن شروع کرد و اکثر اوقات مسابقه نیز پیشتاز بود. البته لاستیک این خودرو تنها یک ساعت مانده به پایان مسابقه پنچر شد و خودروی شماره ۸ با رانندگی آلونسو، بوئمی و ناکاجیما از خودروی یاد شده سبقت گرفت و قهرمان شد. این سه نفر با پیروزی در لمانز رتبه‌ی اول مسابقات قهرمانی استقامت فیا را نیز به دست آوردند.


آلونسو پس از کسب عنوان قهرمانی گفت:

قهرمانی ما با خوش‌شانسی صورت گرفت زیرا ذات موتور اسپورت همین است. من امیدوارم خودروی شماره ۷ سال آینده برنده شود.

تویوتا هم در توئیتی که پس از مسابقه انجام شد گفت:

یک و دویی که توسط تویوتا صورت گرفته دراماتیک و غیرمنتظره بود. ما برای تیم شماره ۷ خود بسیار متأسفیم اما به قهرمان‌های استقامت و لمانز خود بسیار تبریک می‌گوییم.

قهرمانی آلونسو در لمانز تنها چند هفته پس از ناکامی او و تیم مک لارن در مسابقات ایندی ۵۰۰ رقم می‌خورد.

این راننده‌ی اسپانیایی همچنین با تیم تویوتا خداحافظی کرده و فصل آینده جای خود را به برندون هارتلی راننده‌ی اسبق فرمول ۱ خواهد داد. آلونسو سال آینده روی دیگر مسابقات تمرکز خواهد کرد که شاید یکی از آن‌ها رالی داکار باشد. او همچنین گفته شاید یک روزی به لمانز بازگردد و احتمال آن در زمان راه‌اندازی کلاس هایپرکارها بیشتر خواهد بود.

این مسابقه هشتاد و هفتمین دوره از مسابقات ۲۴ ساعته و استقامتی مشهور لمانز بود که به صورت سنتی در پیست ۱۳.۶۸ کیلومتری روستای لمانز در فرانسه و در چهار کلاس عمده برگزار می‌شود. در ذیل نتایج، برندگان و رده‌بندی در هر چهار کلاس را مشاهده می‌نمایید.

کلاس LMP1

رتبه شماره تیم
۱. ۸ Toyota Gazoo Racing
۲. ۷ Toyota Gazoo Racing
۳. ۱۱ SMP Racing
۴. ۱ Rebellion Racing
۵. ۳ Rebellion Racing
۵۳. ۱۷ SMP Racing
۵۴. ۴ Bykolles Racing Team
۶۱. ۱۰ Dragonspeed

کلاس LMP2

رتبه شماره تیم
۶. ۳۶ Signatech Alpine
۷. ۳۸ Jackie Chan DC Racing
۸. ۲۸ TDS Racing
۹. ۲۲ United Autosports
۱۰. ۴۸ IDEC Sport
۱۱. ۲۶ G-Drive Racing
۱۲. ۳۰ Duqueine Engineering
۱۳. ۲۳ Panis Barthez Competition
۱۴. ۳۹ Graff
۱۵. ۲۵ Algarve Pro Racing
۱۶. ۲۰ High Class Racing
۱۷. ۵۰ Larbre Competition
۱۸. ۴۷ Cetilar Vil-Lorba Corse
۱۹. ۳۲ United Autosports
۲۷. ۲۹ Racing Team Nederland
۴۷. ۳۴ Inter Europol Competition
۵۰. ۴۳ RLR M Sport
۵۱. ۳۱ Dragonspeed
۵۲. ۳۷ Jackie Chan DC Racing
۵۵. ۴۹ ARC Bratisla Kaneko Racing

کلاس LM GTE Pro

رتبه شماره تیم
۲۰. ۵۱ AF Corse
۲۱. ۹۱ Porsche GT Team
۲۲. ۹۳ Porsche GT Team
۲۳. ۶۸ Ford Chip Ganassi Team USA
۲۴. ۶۷ Ford Chip Ganassi Team UK
۲۵. ۶۹ Ford Chip Ganassi Team USA
۲۶. ۶۶ Ford Chip Ganassi Team UK
۲۸. ۹۴ Porsche GT Team
۲۹. ۶۳ Corvette Racing
۳۰. ۹۲ Porsche GT Team
۳۱. ۸۲ BMW Team MTEK
۴۲. ۸۹ Risi Competizione
۴۶. ۹۷ Aston Martin Racing
۴۹. ۸۱ BMW Team MTEK
۵۶. ۷۱ AF Corse
۵۷. ۹۵ Aston Martin Racing
۵۹. ۶۴ Corvette Racing

کلاس LM GTE Am

رتبه شماره تیم
۳۲. ۸۵ Keating Motorsports
۳۳. ۵۶ Team Project 1
۳۴. ۸۴ JMW Motorsport
۳۵. ۶۲ Weathertech Racing
۳۶. ۷۷ Dempsey-Proton Racing
۳۷. ۵۷ Car Guy Racing
۳۸. ۷۸ Proton Competition
۳۹. ۶۱ Clearwater Racing
۴۰. ۸۶ Gulf Racing
۴۱. ۸۳ Kessel Racing
۴۳. ۷۰ MR Racing
۴۴. ۹۰ TF Sport
۴۵. ۵۴ Spirit of Race
۴۸. ۶۰ Kessel Racing
۵۸. ۹۸ Aston Martin Racing
۶۰. ۸۸ Dempsey-Proton Racing

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    افتخاری دیگر برای تویوتا، پر فروش ترین برند دنیا با اختلاف، کم خرج ترین کم استهلاک ترین مطمئن ترین با کیفیت ترین برند دنیا با اختلاف، حالا هم قهرمانی بدون داشتن ادعای قهرمانی، پرچم ژاپن و تویوتا بالا است

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      پدال اخبار رو کامل بزار.فورد هم مثل همیشه ترکوند.و هم قهرمانی داشت هم نایب قهرمانی.کوروت هم ترکونده بود ولی تصادف باعث شد همه چی خراب بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (522 ديدگاه)

      نه میخاست اینجا هم اول نشه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    قهرمانی تو مسابقه ای که هیچ رقیبی وجود نداشتم افتخار داره تنها رقیبش چند تا تیم کوچک شخصی بود که نه بودجه تویوتا را دارن نه امکانات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (812 ديدگاه)

    تویوتا میخواد همه جا بهترین باشه و این غیر ممکنه اما میبینیم که هست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran911

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    درود
    رقابت جالبی بود مثل هر سال تونستم تقریبا اکثر رقابت رو ببینم
    لمانز حقیقتا یک فلسفه است مهم نیست که چقدر خودروی بهتری داری چقدر راننده ها و تیم و گاراژ بهتری داری فقط یک اتفاق خیلی خیلی ساده لازمه تا همه چیز تموم بشه
    از طرفی اصلااااا و ابدا مهم نیست که از کجا رقابت رو شروع میکنی ی اتفاق ساده میتونه تو رو روی سکو ببره
    .
    این فصل از رقابت ها یکی از مهمترین فصل های WEC بود که FIA لقب super season رو بهش داده بود
    خوشبختانه پورشه دو مسابقه مونده به پایان فصل با اختلاف قهرمانی رو چه در کلاس GTE pro و هم GTE am چه در سری سازنده ها و چه راننده ها کسب کرد
    البته میتونست مثل ابتدای فصل که پورشه در لمانز قهرمان شد این قهرمانی رو در انتهای فصل هم تکرار کنه که …. البته سال اینده پورشه با خودروی جدیدی وارد رقابت ها خواهد شد …
    کلا رقابت خوبی بود تا ساعت ۳ شب که بیدار بودم و مسابقه رو میدیدم ( چون دانشگاه امتحان داشتم مجبور شدم بخوابم وگرنه همش رو میدیم ) خودروی شماره ۹۲ پورشه که امسال قهرمان این فصل هم شد حدود ۶ ساعتی رو با اختلاف خوبی جلوتر از همه حرکت میکرد اما در اوایل صبح بدلیل مشکل در منیفولد اگزوز به گاراژ رفت و بخاطر پیچیدگی مشکل به وجود اومده احتمال داشت از رقابت ها کناره گیری کنه که خوشبختانه مکانیک های نابغه ی پورشه خودرو رو تعمیر کردن و پورشه به رقابت برگشت اما حدود ۳ دور عقب افتاد و این باعث شد که خودرویی که امید اصلی قهرمانی پورشه در لمانز بود و بهترین راننده های کلاس GT پورشه رو داشت به نوعی از رقابت محو بشه و خودروهای شماره ۹۱ و ۹۳ که پنجم و ششم بودند تمام تلاششون رو بکنن و به مقام دومی و سومی برسند
    .
    از این موارد که بگذریم خودروی ۵۱ فراری فوق العاده ظاهر شد و حقیقتا استحقاق قهرمانی رو داشت این جیمز کالادو راننده ی نابغه ی فراری طبق معمول عالی عمل کرد
    قشنگ یاد و خاطره ی تام کریستینسن افسانه ای در آئودی رو زنده کرد یعنی دقیقا بلافاصله بعد از اومدنش اختلاف ایجاد میکرد
    کلا در ۲۴ ساعته راننده ای خوبه که زمان هایی که در هر دور ثبت میکنه خیلی اختلاف نداشته باشن چون راننده ای که ساعتها در حال رانندگی هستش معمولا به دلیل خستگی تایم های هر دورش با هم اختلاف پیدا میکنن
    .
    تبریک میگم به برو بچه های فراری خیلی خوب و استیبل بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. porschesport

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    تبریک به طرفدارانش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاس ی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    از این اخلاق مهران 911 خوشم میاد که مسابقات را به دقت دنبال میکنه و با جزئیات بازگو میکنه. برای ماهایی که مسابقات را ندیدیم خیلی خوبه. کامنت مهران بخونی توی ذهنت انگار مسابقه داره پخش میشه.
    البته آقا مهران همیشه دقیق و با جزئیات توضیح میدن و اطلاعات خودروییش بالاست.
    اطلاعات خواننده را هم بالا میبره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا