قهرمانی تویوتا و فرناندو آلونسو در لمانز

تویوتا با تیمی از رانندگان مشهور یعنی فرناندو آلونسو، سباستین بوئمی و کازوکی ناکاجیما توانست قهرمان مسابقات 24 ساعته لمانز شود.


تویوتا همانند سال پیش تنها خودروسازی بود که در کلاس LMP1 حضور داشت و توانست از دیگر تیم‌های خصوصی حاضر در این رقابت پیشی گرفته و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.


خودروی شماره 7 تویوتا که توسط مایک کانوی، کاموئی کوبایاشی و خوزه ماریا لوپز رانده می‌شود کار را از پل پوزیشن شروع کرد و اکثر اوقات مسابقه نیز پیشتاز بود. البته لاستیک این خودرو تنها یک ساعت مانده به پایان مسابقه پنچر شد و خودروی شماره 8 با رانندگی آلونسو، بوئمی و ناکاجیما از خودروی یاد شده سبقت گرفت و قهرمان شد. این سه نفر با پیروزی در لمانز رتبه‌ی اول مسابقات قهرمانی استقامت فیا را نیز به دست آوردند.


آلونسو پس از کسب عنوان قهرمانی گفت:

قهرمانی ما با خوش‌شانسی صورت گرفت زیرا ذات موتور اسپورت همین است. من امیدوارم خودروی شماره 7 سال آینده برنده شود.

تویوتا هم در توئیتی که پس از مسابقه انجام شد گفت:

یک و دویی که توسط تویوتا صورت گرفته دراماتیک و غیرمنتظره بود. ما برای تیم شماره 7 خود بسیار متأسفیم اما به قهرمان‌های استقامت و لمانز خود بسیار تبریک می‌گوییم.

قهرمانی آلونسو در لمانز تنها چند هفته پس از ناکامی او و تیم مک لارن در مسابقات ایندی 500 رقم می‌خورد.


این راننده‌ی اسپانیایی همچنین با تیم تویوتا خداحافظی کرده و فصل آینده جای خود را به برندون هارتلی راننده‌ی اسبق فرمول 1 خواهد داد. آلونسو سال آینده روی دیگر مسابقات تمرکز خواهد کرد که شاید یکی از آن‌ها رالی داکار باشد. او همچنین گفته شاید یک روزی به لمانز بازگردد و احتمال آن در زمان راه‌اندازی کلاس هایپرکارها بیشتر خواهد بود.

این مسابقه هشتاد و هفتمین دوره از مسابقات 24 ساعته و استقامتی مشهور لمانز بود که به صورت سنتی در پیست 13.68 کیلومتری روستای لمانز در فرانسه و در چهار کلاس عمده برگزار می‌شود. در ذیل نتایج، برندگان و رده‌بندی در هر چهار کلاس را مشاهده می‌نمایید.

کلاس LMP1

رتبه شماره تیم
1. 8 Toyota Gazoo Racing
2. 7 Toyota Gazoo Racing
3. 11 SMP Racing
4. 1 Rebellion Racing
5. 3 Rebellion Racing
53. 17 SMP Racing
54. 4 Bykolles Racing Team
61. 10 Dragonspeed

کلاس LMP2

رتبه شماره تیم
6. 36 Signatech Alpine
7. 38 Jackie Chan DC Racing
8. 28 TDS Racing
9. 22 United Autosports
10. 48 IDEC Sport
11. 26 G-Drive Racing
12. 30 Duqueine Engineering
13. 23 Panis Barthez Competition
14. 39 Graff
15. 25 Algarve Pro Racing
16. 20 High Class Racing
17. 50 Larbre Competition
18. 47 Cetilar Vil-Lorba Corse
19. 32 United Autosports
27. 29 Racing Team Nederland
47. 34 Inter Europol Competition
50. 43 RLR M Sport
51. 31 Dragonspeed
52. 37 Jackie Chan DC Racing
55. 49 ARC Bratisla Kaneko Racing

کلاس LM GTE Pro

رتبه شماره تیم
20. 51 AF Corse
21. 91 Porsche GT Team
22. 93 Porsche GT Team
23. 68 Ford Chip Ganassi Team USA
24. 67 Ford Chip Ganassi Team UK
25. 69 Ford Chip Ganassi Team USA
26. 66 Ford Chip Ganassi Team UK
28. 94 Porsche GT Team
29. 63 Corvette Racing
30. 92 Porsche GT Team
31. 82 BMW Team MTEK
42. 89 Risi Competizione
46. 97 Aston Martin Racing
49. 81 BMW Team MTEK
56. 71 AF Corse
57. 95 Aston Martin Racing
59. 64 Corvette Racing

کلاس LM GTE Am

رتبه شماره تیم
32. 85 Keating Motorsports
33. 56 Team Project 1
34. 84 JMW Motorsport
35. 62 Weathertech Racing
36. 77 Dempsey-Proton Racing
37. 57 Car Guy Racing
38. 78 Proton Competition
39. 61 Clearwater Racing
40. 86 Gulf Racing
41. 83 Kessel Racing
43. 70 MR Racing
44. 90 TF Sport
45. 54 Spirit of Race
48. 60 Kessel Racing
58. 98 Aston Martin Racing
60. 88 Dempsey-Proton Racing

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    افتخاری دیگر برای تویوتا، پر فروش ترین برند دنیا با اختلاف، کم خرج ترین کم استهلاک ترین مطمئن ترین با کیفیت ترین برند دنیا با اختلاف، حالا هم قهرمانی بدون داشتن ادعای قهرمانی، پرچم ژاپن و تویوتا بالا است

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (643 دیدگاه) ,

      پدال اخبار رو کامل بزار.فورد هم مثل همیشه ترکوند.و هم قهرمانی داشت هم نایب قهرمانی.کوروت هم ترکونده بود ولی تصادف باعث شد همه چی خراب بشه

      پاسخ
  2. پیکان جوانان گوجه ای
    سوابق: (929 دیدگاه) ,

    قهرمانی تو مسابقه ای که هیچ رقیبی وجود نداشتم افتخار داره تنها رقیبش چند تا تیم کوچک شخصی بود که نه بودجه تویوتا را دارن نه امکانات

    پاسخ
  3. Mohamad
    سوابق: (756 دیدگاه) ,

    تویوتا میخواد همه جا بهترین باشه و این غیر ممکنه اما میبینیم که هست!!

    پاسخ
  4. mehran911
    سوابق: (1721 دیدگاه) ,

    درود
    رقابت جالبی بود مثل هر سال تونستم تقریبا اکثر رقابت رو ببینم
    لمانز حقیقتا یک فلسفه است مهم نیست که چقدر خودروی بهتری داری چقدر راننده ها و تیم و گاراژ بهتری داری فقط یک اتفاق خیلی خیلی ساده لازمه تا همه چیز تموم بشه
    از طرفی اصلااااا و ابدا مهم نیست که از کجا رقابت رو شروع میکنی ی اتفاق ساده میتونه تو رو روی سکو ببره
    .
    این فصل از رقابت ها یکی از مهمترین فصل های WEC بود که FIA لقب super season رو بهش داده بود
    خوشبختانه پورشه دو مسابقه مونده به پایان فصل با اختلاف قهرمانی رو چه در کلاس GTE pro و هم GTE am چه در سری سازنده ها و چه راننده ها کسب کرد
    البته میتونست مثل ابتدای فصل که پورشه در لمانز قهرمان شد این قهرمانی رو در انتهای فصل هم تکرار کنه که …. البته سال اینده پورشه با خودروی جدیدی وارد رقابت ها خواهد شد …
    کلا رقابت خوبی بود تا ساعت ۳ شب که بیدار بودم و مسابقه رو میدیدم ( چون دانشگاه امتحان داشتم مجبور شدم بخوابم وگرنه همش رو میدیم ) خودروی شماره ۹۲ پورشه که امسال قهرمان این فصل هم شد حدود ۶ ساعتی رو با اختلاف خوبی جلوتر از همه حرکت میکرد اما در اوایل صبح بدلیل مشکل در منیفولد اگزوز به گاراژ رفت و بخاطر پیچیدگی مشکل به وجود اومده احتمال داشت از رقابت ها کناره گیری کنه که خوشبختانه مکانیک های نابغه ی پورشه خودرو رو تعمیر کردن و پورشه به رقابت برگشت اما حدود ۳ دور عقب افتاد و این باعث شد که خودرویی که امید اصلی قهرمانی پورشه در لمانز بود و بهترین راننده های کلاس GT پورشه رو داشت به نوعی از رقابت محو بشه و خودروهای شماره ۹۱ و ۹۳ که پنجم و ششم بودند تمام تلاششون رو بکنن و به مقام دومی و سومی برسند
    .
    از این موارد که بگذریم خودروی ۵۱ فراری فوق العاده ظاهر شد و حقیقتا استحقاق قهرمانی رو داشت این جیمز کالادو راننده ی نابغه ی فراری طبق معمول عالی عمل کرد
    قشنگ یاد و خاطره ی تام کریستینسن افسانه ای در آئودی رو زنده کرد یعنی دقیقا بلافاصله بعد از اومدنش اختلاف ایجاد میکرد
    کلا در ۲۴ ساعته راننده ای خوبه که زمان هایی که در هر دور ثبت میکنه خیلی اختلاف نداشته باشن چون راننده ای که ساعتها در حال رانندگی هستش معمولا به دلیل خستگی تایم های هر دورش با هم اختلاف پیدا میکنن
    .
    تبریک میگم به برو بچه های فراری خیلی خوب و استیبل بودن

    پاسخ
  5. یاس ی
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    از این اخلاق مهران 911 خوشم میاد که مسابقات را به دقت دنبال میکنه و با جزئیات بازگو میکنه. برای ماهایی که مسابقات را ندیدیم خیلی خوبه. کامنت مهران بخونی توی ذهنت انگار مسابقه داره پخش میشه.
    البته آقا مهران همیشه دقیق و با جزئیات توضیح میدن و اطلاعات خودروییش بالاست.
    اطلاعات خواننده را هم بالا میبره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.