تویوتا

گرامیداشت لمانز با تویوتا GT86 های سفارشی

اگرچه تویوتا تاکنون و علیرغم درخواست‌های فراخوان نسخه‌های توربوی مدل GT86 را نساخته اما نسخه‌های سفارشی و تولید محدود فراوانی را معرفی کرده است.


تازه‌ترین حرکت تویوتا معرفی سه نسخه سفارشی از این خودرو برای گرامیداشت مسابقات لمانز است. این خودروها دارای پوشش‌های بدنه چشم‌نواز هستند که ما را به یاد محصولات مسابقه‌ای این خودروساز ژاپنی می‌اندازند. البته برخلاف نسخه‌های سفارشی پیشین این سه خودرو وارد خط تولید نخواهند شد.


جیمز کلارک سخنگوی تویوتای بریتانیا می‌گوید:

GT86 یک فرصت فوق‌العاده برای ادای احترام به برخی از بهترین خودروهای مسابقه‌ای تویوتا در لمانز بوده است. ما امیدواریم این سه خودروی جدید همان میزان شور و هیجان مدل مسابقه‌ای فصل جاری لمانز را ایجاد کنند.

تویوتا می‌گوید اولین خودرو ادای احترامی به خودروی TS010 سال ۱۹۹۲ است. این خودرو از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۷۰۰ اسب بخار استفاده می‌کرد. دومین نسخه نیز ما را به یاد مدل TS020 سال ۱۹۹۸ می‌اندازد که بنا به گفته تویوتا یک رکوردشکن استثنایی در مسابقات بود. سومین نسخه سفارشی از GT86 نیز به احترام TS050 هیبرید تولید شده است. این خودرو دو سال پیش تقریباً قهرمان مسابقات شده بود.

علاوه بر پوشش‌های خاص بدنه، هر سه خودرو دارای باله‌های عقب هستند. ارتفاع هر سه GT86 حدود ۴۰ میلی‌متر کمتر شده و این به لطف فنرهای کم ارتفاع‌تر بوده و همچنین سیستم اگزوز اسپورت میلتک آن‌ها از فولاد ضدزنگ ساخته شده و رینگ‌های ویژه بکار رفته نیز نشان دهنده استایل رینگ‌های مسابقه‌ای می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اصلا به نظر من سایت با ما باید بسته بشه یک عده سود جو نشستند صبح به صبح قیمت میبرند بالا
    با ما باید فیلتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      به نظر من همه سایتای خبری روباید ببندن
      چون خبرای بدی از مملکتمون میگن
      #ف*ی*ل*ت*ر دنیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ححیدر

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اخه ما مردم به خودمون رحم نمی کنیم تو کجای جهان هستی GT86 چهارصد میلیونه یادمه اول سال با کلی ذوق و شوق خواستم بخرم بود 120 حالا شده 400 تقصیر خودمونه که به رومون نمی یاریم اگه ددونفر از این دزدا و اقا زاده ها ***دیگه کسی بی عدالتی نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا