پیکاپ جدید و کامپکت جنرال موتورز در راه است؟

جنرال موتورز آمریکا ظاهراً در حال کار روی پیکاپ جدید و کوچکی است که در بازار آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد. GM Authority به نقل از منابع موثق اعلام کرده این پیکاپ یونی بادی به عنوان جایگزین مدل قدیمی شورولت مونتانا عمل خواهد کرد و در سال 2020 عرضه خواهد شد.


این پیکاپ که بر پایه‌ی پلتفرم بازارهای نوظهور جنرال موتورز تولید خواهد شد باید به مصاف رقبای شناخته شده‌ای همچون رنو Oroch و فیات تورو و همچنین پیکاپ جدید فورد برود. این خودرو که نشان شورولت را حمل خواهد کرد یکی از آخرین محصولات تولید شده بر پایه‌ی معماری GEM خواهد بود. کل فرایند توسعه‌ی پیکاپ موردبحث در برزیل انجام می‌شود.

با استفاده از نسخه‌ی طویل شده‌ی شاسی نسل بعدی شورولت تراکر، این پیکاپ دارای بدنه‌ی چهار درب خواهد بود. این در حالی است که مونتانای کنونی تنها به‌صورت تک کابین و دو درب عرضه می‌شود. به این ترتیب شورولت همان راه فیات-کرایسلر و رنو در جدا کردن راه پیکاپ جدید و کراس اوور کوچک خود را ادامه می‌دهد. فیات-کرایسلر پیکاپ تورو را روی پلتفرم جیپ رنگید ساخته درحالی‌که فرانسوی‌ها از رنو داستر به عنوان فونداسیون Oroch استفاده کرده‌اند.


این پیکاپ جدید بزرگ‌تر و بهتر از مونتانا خواهد بود و از پیشرانه‌ی 1.4 لیتری توربوی بکار رفته در شورولت کروز برخی بازارها استفاده خواهد کرد. این پیشرانه قدرت 153 اسبی و گشتاور 240 نیوتون متری داشته و با گیربکس 6 سرعته دستی همراه می‌شود.

پیکاپ موردبحث فعلاً بدون نام بوده ولی به همراه تراکر جدید در تأسیسات سائو ساتانو دو سول برزیل ساخته خواهد شد و البته قوای محرکه‌ی آن از آرژانتین وارد برزیل خواهند شد. انتظار می‌رود این خودرو سال 2020 وارد بازارهای آمریکای مرکزی و جنوبی شود و البته به بازار ایالات‌متحده راه پیدا نکند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. آرمین
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    خیلی شبیه ال نود پیکاپه بخصوص قسمت کابینش و لچکیش

    پاسخ
  2. Worth
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    شورولت این رو نزنه سنگینتره
    چیه این آخه؟!
    آدم یاد ال نود پیکاپ،آریسان و پراید بار میفته
    😷😷😷
    نکن عمو ادای لگن ساز های ایرانی رو درنیار به شما نمیاد

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (1268 دیدگاه) ,

      یا نزنه یا قیمت رو حدود ۱۰ هزار دلار نگه داره وگرنه کسی که بخواد بالای ۲۰ هزار دلار پول بده پیکاپ واقعی سوار میشه (نیسان فرانتیر قیمت پایه زیر ۱۹۰۰۰ دلار داره)

      پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (2265 دیدگاه) ,

    برای بازار امریکای جنوبی که مثل ما فقط وانتای ارزون میخان خیلی خوبه فکر کنم تو استرالیام جواب بده چون اونام این سبک طراحی رو می پسندن
    من با طراحی وانت های کوچیک خیلی موافقم چون دلیلی نداره پیکاپ ها حتما غول اسا باشن

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    البته که هر شرکتی میتونه هر چی دلش خواستو بسازه ولی شورولت اگه ی هم چین اعجوبه ای رو بخواد تو امریکا عرضه کنه قافیه رو به رم و فورد میبازه یه جورایی تحت سعاع قرار میگیره

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (309 دیدگاه) ,

      اگه دقت کنی این اعجوبه ای که میفرمایی، چنساله ساخته شده و یه جاگزین میخوان واسش بسازن چون این قدیمی شده، بعدم اگه بیشتر دقت کنی میبینی نوشته تو ایالات متحده فروخته نمیشه، واسه آمریکای مرکزی و جنوبیه (لاتین اینا)

      پاسخ
    2. Car Lover
      سوابق: (210 دیدگاه) ,

      منم گفتم اگه بخاد
      نمیدونم چیه خیلی دوست دارین بیاین زیر هر کامنتی یه چی بگین فقط بگین
      اگه واضح ترم بخونین میفهمین که گفتم یه “”همچین”” اعجوبه ای یعنی این نه ی چیز تو همین کلاس و رده

      پاسخ
      1. Mad.z.Max
        سوابق: (309 دیدگاه) ,

        آقا نمیخوان عرضه کنن : ))
        چه بحثیه راه انداختی
        دیگه اما و اگه نمیخواد که، عرضه نشده تو آمریکا، هیچ حرفی هم از عرضه شدنش نزدن. اتفاقا کامنت شما بیشتر شبیه اینه که همینجور یچیز گفته باشی..
        “اگر عرضه شه این اعجوبه تو آمریکا، قافیه رو میبازه” : | که چی، اصن ینی چی.. کی اسم ایالات متحده اورده اصلا

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.