جگوار

پیشرانه چهار سیلندر در سینه مدل‌های XE، XF و F-Pace جگوار

جگوار XE، XF و F-Pace در مدل ۲۰۱۸، آپشن پیشرانه چهار سیلندر با قدرت خروجی ۲۹۶ اسب‌بخار را ارائه خواهند کرد. مدل‌هایی که از این پیشرانه جدید استفاده می‌کنند، با نشان “۳۰t” همراه می‌شوند و حداکثر گشتاور آنها به ۴۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این در حالی است که گزینه‌های دیگری چون موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربور با قدرت ۲۴۷ اسب‌بخار (۷ اسب‌بخار بالاتر از نسخه قبلی)، موتور ۲ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و یک موتور ۳ لیتری سوپرشارژر V-6 با قدرت ۳۸۰ اسب‌بخار نیز در دسترس مشتری قرار می‌گیرند. ضمن اینکه مدل با پیشرانه ۳ لیتری سوپرشارژر V-6 که به اندازه ۳۴۰ اسب‌بخار قدرت دارد، دیگر عرضه نمی‌شود.

2016 Jaguar XF S AWD
به گفته جگوار، موتور جدید چهار سیلندر این امکان را برای XE فراهم می‌کند که در حالت استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، در ۵.۲ ثانیه سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. برای مدل ۲۰۱۸، این برای اولین بار است که XE پیشرانه ۳۸۰ اسب‌بخاری V-6 را دریافت می‌کند. زمان رسیدن به سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت برای مدل دیفرانسیل عقب XF با پیشرانه جدید برابر ۵.۴ ثانیه پیش‌بینی شده است. همچنین برآورد جگوار از این زمان برای مدل شاسی‌بلند F-Pace با پیشرانه مشابه معادل ۵.۷ ثانیه است. XF و F-Pace در مدل ۲۰۱۸، برای اولین بار از پیشرانه چهار سیلندر با قدرت ۲۴۷ اسب‌بخار استفاده خواهند کرد.

jaguar XE S
این پیشرانه جدید که در «ولور همپتون» انگلستان تولید می‌شود، در کنار یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF قرار می گیرد. در دو مدل XE و XF، امکان انتخاب فرمت دیفرانسیل عقب یا تمام‌چرخ متحرک وجود دارد و این در حالی است که F-Pace سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک را به صورت استاندارد در اختیار مشتری قرار می‌دهد. کنترل درب صندوق عقب با استفاده از حالت بدن، راهنمای روبروی وسیله نقلیه و سیستم تشخیص ترافیک روبرو، از جمله تجهیزات جدیدی هستند که در نسخه‌های آینده این سه مدل جگوار ارائه می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    وقتشه که جگوارم وارد بازار ایران بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از پیشرانه ۴ سیلندر تو خودروهای رده بالا بدم میاد، حالا هر چقدرم که‌ میخواد عملکردشون خوب باشه. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اشکان

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (81 ديدگاه)

    یعنی با جیپ گرند چروکی v6 با اون موتور حجیم قدرت برابری داره?!ایول!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

      ۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      به این خاطره که جگوار سرمایه گذاری نزدیک به 1/5 میلیارد پوندی رویه پیشرانه های 4 سیلندر کرده و هدفشون هم در کنار آلایندگی و مصرف سوخت پایین داشتن قدرت بالا هم هست.
      انجین هایی با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متری.
      و حتی بالاتر!!!!!!!!!!!
      رالف اسپث و اندی پالمر جز موفق ترین مدیران برای خودروسازی بریتانیا هستن.
      نصفی از موفقیت ها هم جدای از مهندسی به مدیریت این دو نابغه برمیگرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. KING 918 (محمدرضا)

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    واقعا suv جگوار دلرباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Khan

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    چهار روز دیگه مسئولین میان واردات ماشین بالای 1600 سی سی رو ممنوع میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    خیلی باحال گفتی …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا