خودروهای سنگینمرسدس بنز

کُندترین درگ تاریخ! مرسدس آکتروس در برابر اسکانیا R500!

مسابقات درگ آزمون خوبی برای سنجش سرعت و شتاب خودروها هستند. به همین دلیل در این رقابت‌ها معمولاً خودروهای اسپرت و پرقدرتی را می‌بینیم که پیشرانه‌های آن‌ها عمدتاً بیش از چهار سیلندر دارد اما همیشه این‌طور نیست و گاهی شاهد برگزاری درگ میان خودروهایی هستیم که هیچ‌گاه انتظار دید آن‌ها را نداریم. حال اما همهٔ درگ‌های عجیب و غیرمعمولی که قبلاً دیده‌اید را فراموش کنید زیرا مت واتسون از کارواو در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی را برگزار کرده که قطعاً می‌توان آن‌را عجیب‌ترین درگ تاریخ دانست! این رقابت همچنین کُندترین و سنگین‌ترین درگ تاریخ هم محسوب می‌شود زیرا شرکت‌کنندگان آن کِشنده‌های مرسدس بنز آکتروس و اسکانیا R500 هستند!

هردو کامیون از نوع کِشندهٔ ۶×۲ هستند که وزن زیادی دارند. آکتروس به یک پیشرانهٔ ۱۰.۷ لیتری مجهز است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که در سینهٔ اسکانیا یک موتور بزرگ‌تر ۱۳ لیتری با ۵۰۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. در این رقابت عجیب، کامیون‌ها در ابتدا به‌صورت خالی یعنی بدون تریلر در برابر هم قرار گرفتند اما ازآنجایی‌که این کشنده‌ها برای حمل بارهای بسیار سنگین ساخته شدند، مسابقهٔ دیگری با اتصال تریلرهای یکسانی به آن‌ها هم برگزار شد. این تریلرها وزن هردو کِشنده را به ۴۴ تن رساند.

حال با توجه به این اعداد، به نظر شما کدام‌یک از این کامیون‌های اروپایی مسافت ۴۰۰ متر را زودتر به پایان می‌رساند و از این مهم‌تر، در آزمون ترمز گیری که در صورت نیاز به توقف اضطراری بسیار اهمیت خواهد داشت، کدام‌یک بهتر عمل خواهد کرد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2203 ديدگاه)

    مثل این میمونه که واسه وزنه بردار های بالای ۱۲۰ کیلو مسابقه دو بزارن ?
    ولی باحال بود…

    موافقم ۹۰
    مخالفم ۲
    1. ali_x76

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (992 ديدگاه)

      مسابقه ی دو سرعت کوین لورون با قهرمان المپیک رو ببین

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
    2. یانکی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1440 ديدگاه)

      کامیون هم فقط امریکایی

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۵۳
    3. سهند

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (531 ديدگاه)

      درگ جالبی بود
      منتظر درگ فراری f8 و پورشه ۹۱۱ توربو اس در carwow هستم
      درگ بوگاتی شیرون سوپر اسپرت و تواترا هم خیلی عالی میشه

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۲
  2. Amin

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    چرا اونی که دستور شروع میداد مرد بود ولی صدای زن میداد😂😂

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۳
  3. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    باحال بود
    میشه گفت تقریبا مساوی شدن
    آخه توی بعضی جاها بنز برد
    خدایی تاپ گیر رو باید بدن به ینی و مت

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۲
    1. شاهین

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (931 ديدگاه)

      اتفاقن تو کل قسمتا بنز باخت
      قسمت اخر یعنی تست ترمز نباید چرخا قفل بشن. همون باعث میشه تریلر اسپین بشه و کلی خسارت بار بیاره

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۸
      1. جمشید

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (201 ديدگاه)

        تریلی وقتی بار داره راننده باید خیلی مواظب ترمز کردنهاش باشه چون با ترمزهای شدید ممکنه پین تریلر بِبُره و تریلر بیاد رو کابین ماشین و برای راننده و سرنشین مرگ آفرین باشه مخصوصاً تریلی کفی ، چون ترمز شدید ناگهانی با تریلی کفی که بار داره حتی اگر پین تریلی هم نَبُره ممکنه بار روی تریلی حرکت کنه و بیاد روی کابین و مرگ آفرین باشه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱
  4. Amin-MC20

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2063 ديدگاه)

    وسط درگ حوصلم سر رفت صفر تا صدشون چنده؟

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۷
    1. مهدی

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (985 ديدگاه)

      نهایت سرعتشون ۸۰ صفر تا صد کجا بود

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۳۹
      1. hssn

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (182 ديدگاه)

        قویترین نسخه های اسکانیا به صد کیلومتر هم میرسن(درصورت بدون بار بودن) اگر محدود کننده سرعت در کار نباشه اما این نسخه ها نه

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲۱
      2. جمشید

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (201 ديدگاه)

        کی گفته؟؟؟ رو کیلومتر شمارهاشون ماکسیمم سرعت تا ۱۲۰ تا هست ولی تو جاده کفی ۱۴۰ تا ۱۵۰ تا هم راه میان حالا چه اسکانیا چه fh12 چه آکتروس …… ولی یه راننده کامیون با تجربه هیچوقت همچین کاری نمیکنه مگر چندتا بچه جقله و جفنگ که تازه پایه یک گرفتن

        موافقم ۳۸
        مخالفم ۱
    2. SS

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (486 ديدگاه)

      در اروپا محدود کننده سرعت دارن (فکر میکنم ۹۰ کیلومتر)
      در جاده های ایران تا ۱۲۰-۱۳۰ کیلومتر هم دیدم اسکانیا میره (بدون تریلر)

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۰
      1. جمشید

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (201 ديدگاه)

        با تریلر هم ۱۴۰ تا ۱۵۰ تا میرن باهاشون حتی با بار ۲۴ یا ۲۵ تنی

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۱
        1. محمد

          ۱۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          دقیقا درسته ۹۰ تا کجا بود؟ اینا با بار هم زیر ۱۰۰ تا نمیرن من خودم بابام راننده است البته از این بنز قدیمیا
          کلا سیستم و همه چیز این ماشین ها متفاوته مثلا اینا تو سر بالا یا سرازیر حتی اگه بار هم داشته باشن از بنزهای قدیمی به صورت خالی سر هستند
          یه بار یادمه ما و یکی از اسکانیاها برای سرعت گیر ترمز زدیم یعنی سرعت صفر شد تقریبا تو شتاب گیری مجدد ما به مثابه پیکان بودیم و اون لامبورگینی آونتادور svj ??????

          موافقم ۲۶
          مخالفم ۰
        2. Amin-MC20

          ۱۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2063 ديدگاه)

          کلا ۵۰۰ اسب قدرت دارن چی میگی؟!؟!؟!؟!؟!

          موافقم ۱
          مخالفم ۲۶
        3. جمشید

          ۱۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (201 ديدگاه)

          جواب به Amin :
          وقتی هنوز نمیدونی ۵۰۰ اسب ماشین سواری با ۵۰۰ اسب کامیون از زمین تا آسمون فرق داره دیگه باید بهت چی بگم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! آخه برادر من قطر سیلندر و پیستون موتور کامیون و اندازه و قطر میل لنگ کامیون میدونی چقدر بزرگتر از ماشین سواری هست؟؟؟؟ اینها اگر کمر شکن ببندن میتونن بارهای بالای صد تن رو هم حمل کنن چرا وقتی یه چیزی رو نمیدونی حرف الکی میزنی؟؟؟

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۳
  5. M.A.S

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (480 ديدگاه)

    گاراژ مت واتسون کاملا خالی شده
    ولی خوب بود خوشم اومد

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱
  6. ارشیاsvj

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1567 ديدگاه)

    باحال بود.
    ولی اسکانیا چه اختلافی انداخت!!?????????????

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲
  7. مهدی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (985 ديدگاه)

    درگ خیلی کسالت بار خسته کننده باحال عجیب و خنده دار بود مت واتسونم دیگه از همه چیز درگ گذاشته اینم یکی دیگش

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۴
  8. امیر

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2709 ديدگاه)

    فقط مونده درگ سی جی ۱۲۵ با ایژ ۳۵۰ روسی…..
    ولی درکل جالب بود

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  9. Ramin

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1812 ديدگاه)

    اگه مرد هستن برن با کامیون تسلا مسابقه بزارن ?
    صفر تا ۱۰۰ بدونه بار تنها تو ۵ ثانیه
    کامیون فقط کامیون تسلا

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴۷
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      میخوای ویژن بنزو بهت نشون بدم ؟؟

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۴
    2. OMID

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      چه ربطی به این پست داشت
      چقدر اسپم میدی
      اگر مبنا قیاس مع الفارق هست که ولوو iron knight صفر تا صد ۴.۶ داره

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۳
    3. Amin-MC20

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2063 ديدگاه)

      تو برو چانگانتو بچسب نگران تسلا نباش

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۴
      1. Ramin

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1812 ديدگاه)

        امین حسادت نکن حسادت بده
        درمورد تسلا میگم میگی چانگانت خوب میگم چانگان میگی برو با تسلات
        حسادت زشته پشیمون میشی.
        ناراحتی شتاب تسلا بالاس یا ناراحتی چانگان ماشینه خوبیه دیگه مشکل تو هست
        من دارم نظر خودمو میگم
        الان تو میگی ماشین بهمان من بهت گیر میدم ؟
        به نظرات دیگران احترام بگذارید …….

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۲
      2. محمدهادی

        ۱۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (521 ديدگاه)

        ?

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1545 ديدگاه)

    جالب بود، امیدوارم مت واتسون درگ کامیون هارو هم تو دستور کارش قرار بده.
    بنز هم که به سرعتی نبودن معروفه و نتیجه تا حد زیادی قابل پیش بینی بود.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۵
  11. JDM

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اسکانیا سرعتی ترین کامیون اروپاس
    جدیدا هم از موتور ۷۷۰ اسبی خودش پرده برداری کرده
    بنز هم کلا کندروئه بیشتر رو استهلاک کم تمرکز داره

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۲
  12. بهروز

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    برا کامیون با لود بالای ۳.۵ تن تو اروپا محدودیت سرعت وجود داره. بعضی کشورا ۹۰ کیلومتر. بعضی کشورا ۸۰ کیلومتر. اتوبوس هم همین محدودیت رو داره. اگه ماشین سواری باشه اما بالای ۳.۵ تن trailer بهش وصل شده باشه همین محدودیت سرعتو باید رعایت کنه. بعدم تو خارج شخصی کامیون نمیخرن. طرف شرکت داره کامیون و کشنده رو برا شرکت میخره. بعدم راننده استخدام میکنه. محدود کننده سرعت اپشنه در واقع. اجباری نیست. شرکتها هستن اپشن رو موقع خرید انتخاب میکنن. یه اپشن دیگه دستگاه الکل سنجه که به کامپیوتر ماشین یا کشنده وصله. اگه راننده الکل نوشیده باشه و تو این الکل سنج فوت کنه ماشین یا کشنده روشن نمیشه. میخوایی ماشینو روشن کنی اول الکل سنج رو فوت میکنی بعد دکمه رو میزنی یا سویچ رو میگردونی

    به انگلیسی بزنین trailer . تریلر یه وسیله هستش چرخ داره به پشت وسیله ی نقلیه وصل میشه. برا کامیون بزرگ و گنده هست. برا ماشینای سواری کوچیکه. تو دبی دیدم از اینا. اگه یکی از این trailer ها رو داشته باشی اصلا به وانت نیاز نداری. شبیه گاری هستش که به پشت ماشین وصل میشه. اما چراغ ترمز و چراغ شب نما پشتش داره که با سیم به سیستم برق ماشین وصل میشه. اندازه های مختلفی داره هم روبازه هم سقف دار.

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
    1. R

      ۱۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (448 ديدگاه)

      خوب شد تریلر و برا ما تعریف کردی اصلا ندیده بودیم نمیدونستیم چیه!!!

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  13. مسعود

    ۱۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    خیلےتعجب مےکنم یکے مےگہ ھمش پونصد اسبہ
    اونیکےمےگہ پونصداسب کامیون با پونصداسب سوارے فرق دارہ!!!!
    مےشہ بگید چہ فرقےدارہ؟؟!!!
    اولاکہ کامیون گیربکس و دیفرانسیلش قدرتیہ نہ سرعتے
    یہ تراکتور شصت اسبے زمینو شخم مےزنہ ولے مگہ چندتا سرعت مےرہ
    دوما براےحمل بار گشتاور مھمہ
    اینا بالاے دوھزارتا گشتاور دارن
    حتےکسےکہ مطلب رو نوشتہ ھم بہ این موضوع اشارہ نکردہ
    یکے مےگہ ھشتاد سرعت مےرہ!!!!
    اینا اصلا بلد نبودن کامیونو حرکت بدن!!!
    ھشتادتا برہ دوتا دندہ آخرش اصلا استفادہ نمےشہ
    یہ سرچ بزنید کورس زانتیابااسکانیا!!
    ببینید کہ زانتیا۱۹۰تا مےرہ بہ اسکانیا نمےرسہ

    بعدم موتوراسکانیا ۲/۳لیتر بزرگترہ و صد در صد حدااقل دویست تا گشتاورش بیشتر از بنزہ

    من پشت بنز بودم سہ سوتہ اینو مےگرفتم
    مےذاشتم دندہ دستے وقتے کلہ
    خالےبود با دندہ سہ یا چھار حرکت مےکردم بعدم سہ تا سہ تا دندہ عوض مےکرم مثل برق مےرفتم
    چون دندہ عوض کردنش و گاز خوردنش طول مےکشہ
    حتے درجاھم کہ گاز بدید آروم آروم دور مےگیرہ موتور، تنظیماتش اینجوریہ
    وقتے خالیہ ھرچے دندہ سبکتر باشہ زودتر سرعت مےگیرہ
    با بار ولے فرق مےکنہ
    البتہ توے این پیست تازیر دندہ دہ مےشہ دوتا دوتا دندہ داد کہ زود سرعت بگیرہ، چون جادہ شیب ندارہ
    قول مےدم با کلہ خالے تو سربالایے دویست و شش تےیوفایو رو مےگیرم بہ راحتے
    البتہ با اسکانیا۴۵۰تک نہ این مدل کہ خیلے قدرتیہ

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مسعود

      ۱۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (103 ديدگاه)

      اینا احتمال نود درصد دوزازدہ دندہ جلو دارن دہ درصد شونزدہ دندہ باشن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Ali

        ۲۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4 ديدگاه)

        ماشینی که ۱۶ تا دنده داره
        ۸ دنده اصلی و ۸ تا نیم دنده داره
        که با هم میشه ۱۶ دنده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Ali

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اسکانیا ۵۰۰اسب بخار با ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور،

      بنز ۴۸۰ اسب بخار با ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور،
      ______،______،_____،
      ۲۰ اسب و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور کم داشت بنز از اسکانیا
      تو ماشین سنگین گشتاور از اهمیت بالایی برخورداره و تو دور موتور پایین بدست میاد
      ____،______،______،______،_____
      اسکانیا محور وسط محرک بود
      بنز محور آخر محرک که طول گاردان تو شتاب گیری تاثیر داره و باعث کند شدن هس
      اسکانیا کلا دیفرانسیل سرعتی داره بین ماشین ها که این مزیت تو بعضی شرایط سخت باعث گیر افتادنش میشه
      _____،_____،،_______،
      تو درگ اول طرف بلد نبود دنده رو تو چه حالتی بزاره اکتروس رو با دنده ۲شروع کرد تا پایان مسیر هم از دنده ۱۰ بالاتر نرف، بااین که ۱۲ دنده داره،
      تو درگ بعد با دنده ۵ شروع وآخر مسیر دنده ۱۲،
      که با درگ اولی خیلی تفاوت داشت و با اختلاف ۲،۳متری بعد از اسکانیا به خط پایان رسید،

      تو این مدل اکتروس mp4وقتی گیربکس میخواد دنده بده مکث میکنه و عقب میوفته،
      ______،،،____،،،______
      با آکسور دنده ای با پراید و ۴۰۵ درگ کردن که آکسور پیشتاز بوده
      حتی با اسکانیا ۴۰۰ دنده اتوماتیک هم درگ کردن که باز آکسور پیشتاز بوده
      خود راننده خیلی مهمه که انتخاب کنه با کدام دنده شروع کنه
      همه فیلم هاش موجوده
      اون زانتیا با اسکانیا رو هم دیده بودم
      ،این دوتا کله پوک هم درگ مسخره ای داشتن
      آخرش نمیتونست از ماشین پیاده شه بلد نبود ?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. مسعود

    ۱۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    البتہ ھمینو ھم اگہ درست گفتہ باشم وقتے چھارصدمتر رو توےبیست وپنج ثانیہ رفتہ
    موقع عبور از خط باید سرعتش حداقل صدتا باشہ، با توجہ حرکت کند اولیہ کہ دارہ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا