تجربه و آزمایشچشم اندازلیفان

۱۰ هزار کیلومتر با لیفان ۶۲۰

یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است.  این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق  ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
فرمان لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندلیهای پشت لیفان 620
لیفان ۶۲۰
زیر آرنجی لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندوق عقب لیفان 620
لیفان ۶۲۰
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد  اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.


یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

Lifan 620 sedan crash test
crash test
Lifan 620 side crash test
crash test
Lifan 620 airbag test
crash test
فیس لیفت جدید لیفان 620
فیس لیفت جدید لیفان ۶۲۰
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۵۸۷cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو

نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.

مطالب مشابه

‫۸۵۵ دیدگاه

  1. حمید

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم ۳ ساله این آشغال چینیو دارمش واقعا مفت نمی ارزه اشتباه منو نکنید به نفعتونه از چند نفر مثل من که چند سال مجبوری داشتن بپرسید متوجه میشید … زیاد هم به نظرات تکیه نکنید چون ممکنه از طرف کرمان موتور باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اقای آشغال سوار
      اکه ماشین آشغال بود عوضش می کردی.
      نه اینکه اینجا الکی حرف بزنی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. آرش

        ۳۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خب شاید این دوستمون هم مثل من پول کافی برای عوض کردنش نداشت چون لیفان از هر ماشین دیگه افت قیمتی بیشتری داره …
        اگه قبول ندارید قیمت صفرشو با مدل مثلا ۹۱ مقایسه کنید به جای اینکه الکی از لیفان دفاع کنید یا تعصب داشته باشید …
        ببینید چقدر تو ۲ سال از ماشینتون میوفته اون وقت خودتونم از این ماشین حالتون بهم میخوره …..

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. DANIAL

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یعنی شما با پول فروش این ماشین نمیتونین یه ۴۰۵ یا ۲۰۶ تیپ ۱ بخرین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          اگه قیمتش بعده ۲ سال حتی تا ۲۰ میلیونم کم بشه باز میشه ۴۰۵ در حد صفر خرید
          مگه اشغال نیست خب ۴۰۵ بخرین با پول فروشش
          کاری ندارم ماشینش چیه چون خودمم ندارمش اما مطمینم از ماشینای تولید داخل بهتره که تنها تست استاندارد ماشین اینه که ماشین راه بره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Kaveh

        ۳۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        محمد جان گل گفتی اگه اشغال ۳ سال سواری ازش نمیگرفتی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. saman

        ۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        منم دارم اشغاله اگه عوضش نکردم چون مشکل زوزه گیربکس داره کسی نمیخره.۳بارم گیربکس عوض کردم واقعا اشغاله

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. سید

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام علیکم خسته نباشید دوست عزیز
      من قرار است ۲ماه دیگر یا ۳ماه دیگر ۱۸۰۰سی سی ان را بخرم ماشین اولمه
      لطفا شما که داشتید یک تماس با بنده بگیرید و راهنمایی تمام بکنید و یا اگر موافقید ماشینتان من ببینم چه جوریه چون من تا به حال توی ماشینو نشستم ببینم چه جوریه
      سادات ۰۹۱۹۳۰۲۳۸۷۲

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. پوریا

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جناب حمید خان حالا از کجا بفهمیم شما از طرف ایرانخودرو یا سایپا نباشین امسال شما هستنکه ایرانخودرو یا سایپا ماشین ۶ میلیونی را ۳۰ میلیون غالب مردم بدبخت میکنه واقعا برای امسال خائنی مثل شما متاسفم دیگه خسته شدم از تولیدات تکراری بی کیفیت ایرانخودرو و سایپا .تنها امنیت لیفان ۶۲۰ شرف داره به کل محصولات ایرانخودرو و سایپا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ح

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تقریبا برای خرید این خودرو گیج شدام این چه جور راهنمایی است لطفا بنویسید نسبت به خودروهای تولید داخل ارجحیت دارد یا خیر؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حمید

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نداشتن تنظیم ارتفاع نور از داخل ماشین
    عمل نکردن کلیدهای روی فرمان
    نداشتن کنترل در سر پیچ ها
    زیاد بودن صدای موتور

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. محسن

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب این ماشین چقدزشته من که باپولای عیدیم یه مازراتی تی بخرم نمیونم حالا مازراتی دخترکش هستیانه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. کریم

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دارندگان لیفان ۶۲۰ دیروز صفحه دیسک کامل عوض کردم ۲۴ ساعت کار نکرد و نمایندگی محترم میفرمایند باید دوباره صفخه دیسک کامل عوض گردد جنس معیوب است لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. علی

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا آرش در خصوص قیمت باید عرض کنم در اشتباهی ، در سال نود قیمت صفرش ۴۰ تومن بود در حالیکه الان صفرش ۴۵ تومنه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. یه پسر

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1142 ديدگاه)

    دوستان بیایم واقع بین باشیم

    با ۶۰ میلیون تومن تو ایران ماشین حداکثر ۱۰ هزار دلاری میشه خرید

    (آیا می دونید تاکسی های خیابون های آلمان مرسدس بنز ای کلاس هست که قیمت ۴۰ هزار دلاری دارن ؟ یعنی به پول ایران هر تاکسی که تو آلمان مسافر کشی می کنه بالای ۲۰۰ میلیون قیمت داره حالا کار به استکبار جهانی و کشورای عرب همسایه هم ندارم )

    می دونین هیوندا الانترا که یه ماشین ارزون قیمت کره ای هس قیمتش ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار که تو ایران ۱۲۰ میلیون فی می خوره ؟!!!

    یا مثلا جیلی طبق چیزی که خودم با جفت چشمام تو سایت خود جیلی موتورز انترنشال دیدم بین ۹ تا ۱۰ هزار دلار بیشتر قیمت نداشت

    جسارت به شما نباشه

    اما چهل میلیون شاید برا یه ادمی مثل من سرمایه باشه

    اما وجدانا همین که با این پول (که تو بازار جهانی بهت قاقالی لی هم نمی دن )یه ماشینی به آدم می دن که جدا از مشخصات ابتدایی و بی کیفیتی که تو ماشین های ساخت داخل با همین قیمت هست

    یه امکاناتی نظیر مانیتور و سانروف و … هم داره باید کلاهمون رو بندازیم هوا

    پس همین چینی هایی که این همه بهشون بد بی راه می گیم دارن با کمترین قیمت یه ماشین نسبتا خوب بهمون می دن که هم وطن هامون این کار رو در حق مون نکردنن

    خود من دوو ماتیز دارم بعدشم ایشالله اگه توش زنده بمونم سی یلو می خرم

    می دونمم ماشین های امروز بازار چقد بی کیفیت و گرون هستن

    اما اگه یه زمانی پول دستم بیاد و بخوام مسافرتی جایی برم بین بد بدتر مطمئنا بد رو انتخاب می کنم

    و بجای پرشیای عتیقه یا جک می خرم یه لیفان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. پینار

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    با سلام دوستانی که درمورد خودروهای ایرانی وچینی سوال دارند بنده به خاطررضای خدا حاضرم کمک و راهنمایی کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. کامیاب

    ۳۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام، من خودم ۱۸۰۰ این ماشینو دارم، واقعا این ماشین تاریخ مصرف داره، بعد از یه مدتی تمام اجزا و قطعات ماشین مشکل دار و خراب میشه، از یه پیچ داخل اتاق گرفته تا موتورش، یه جای ماشینو پیدا نمیکنی که خراب نشده باشه،اینو صادقانه گفتم تازه من باماشین بدرفتار نمیکنم،به خاطر سانروف و اتو لایت و مانیتور و … جنس افتضاحش پولتونو دور نریزید. آگه جنسش خوب بود که قیمتش بالاتر بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. عباس

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من لیفان ۶۲۰ را در تاریخ ۲۴/۰۷/۹۳ ثبت نام کردم الان حدودا ۳۹ روز است که خبری از تحویل نیست
    میخام انصراف بدم راستش دل چرکین شدم به خاطر زیاد شدن معایبی که شما دوستان نوشتید راستش موندم سر دوراهی آلان ۳۹ روز هست که ۲۰ میلیون پول به زبونم دستشون هر موقع هم که زنگ میزنی صحبت از دیر کرد میکنه دیگه حالم به هم خورده از لیفان ۶۲۰ لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم ………..!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. خسرو

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز نگران نباش اینجوریام نیست که بقیه دوستان نظر منفی میدن , یقین داشته باش از سمند و ۴۰۵ و پرشیا شایدم از ال ۹۰ بهتره , اما یادت باشه شما پول یه ماشین کره ای یا ژاپنی نمیدی شما پول یه ماشین معمولی رو داری پرداخت میکنی. حق ما خیلی بیشتر از لیفان و ۴۰۵ زپرتی و …. هست , اما ….
      بدرود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. سلامت

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام-نقاط مثبت لیفان تلنت نسبت به نقاط منفی اون اینقدر زیاد هست که مالک خودرو کاملا راضیست-امامن این خودرو رو با ۲۰۶ تیپ ۵ و v8و تندر ۹۰ فول اینگونه مفایسه میکنم- اول بگم که ظاهر هر خودرویی کاملا سلیقه ایست-اگه اپشنهای لیفان رو کنار بزاریم خودروهای هم قیمتی هستند- شتاب اولیه تیپ ۵ و لیفان برابر هستندو تندر و v8با اختلاف کمی بعد از اونا- در شتاب ثانویه لیفان با اختلاف زیادی جلوتره و بعدش تیپ ۵ و بعد v8وتندر اخر- در کشش تو شیبهای کم اول لیفان دوم تیپ ۵ سوم تندرو چهارم v8-و در شیبهای تند این ترتیب رعایت میشه اما لیفان خیلی بهتره- اما در فضای داخلی از نظر کیفیت تیپ ۵ و v8البته من مدل ۸۹ هر دوشونو بررسی کردم میشه گفت بهترن و بعد لیفان و سپس تندر- در زیبایی طراحی داخلی لیفان اوله و مدل وی ۸ و تیپ ۵ دوم و تندر سوم- در کیفیت رنگ اول تندر دوم ۲۰۶ هر دو مدل و سوم لیفان- در داشتن فضای سر نشین-اول تندر و سپس لیفان و بعدش وی ۸ و بعد تیپ ۵-در فضای صندوق-اول لیفان دوم تندر-سوم v8واخر تیپ۵- در زیر سازی خودرو و استحکام شاسی اول لیفان دوم تندر سوم v8 تیپ ۵ درفضای تعمیر موتور و دسترسی به قطعات-اول لیفان وبعد تندر و بعد هر دو ۲۰۶- در هندلینگ-اول لیفان بعد وی ۸-سپس تندر و تیپ ۵ اخر- در کیفیت قطعات موتوری تقریبا همه در یک سطح هستند- در کیفیت جلوبندی-اول تندر -سپس لیفان و بعد تیپ ۵ و سپس v8- در تکولوژی خودرو-اول لیفان -سپس هر دو ۲۰۶ و سپس تندر- در ایرو دینامیک-اول لیفان دوم ۲۰۶ سپس تندر- درخدمات پس از فروش اول تندر-سپس ۲۰۶ بعد لیفان در تامین قطعات اول ۲۰۶ دوم تندر سوم لیفان-در توزیع کامل قطعات در سراسر کشور-اول ۲۰۶ بعد تندر و سپس لیفان-در خرید و فروش-اول v8وبعد تندر-بعد تیپ ۵-و با اختلاف زیاد لیفان- در اخر بگم این تحلیل رو ۸ نفر از مهندسین و تعمیر کارای خوب و ۵ نفر از متخصصین بازار خودرو انجام دادن-نتایجشم در یکی از روزنامه های مربوط به خودرو خواهد امد-

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. سعید

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خداوکیلی ماشین نواگه پولوس ولولهای رادیاتش عوض بشه آن هم به دست این استادکاران ناوارددیگه به چه دردمیخوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. arash

    ۲۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشکل صفحه کلاچ به نوع رانندگی هر فرد بستگی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. amin

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به جنس لوازم هم بستگی داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. فرشيد

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      من لیفان ۱۸۰۰ دارم ۳۰۰۰۰ هزار تا کار کردم باهاش هنوز صفه کلاجش یه زره هم شتابش کم نشده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. رضا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام با احترام به نظرات همه من ۲ساله که لیفان ۱۶۰۰ دارم خدا سر شاهده یک سره سوارشم ۴ بارم باهاش مسافرت رفتم تا حالا کوچکترین مشکلی به لطف خدا نداشته فقط روغن و سرویسشو به موقع انجام بدی راحتو بی درد سر برات کار میکنه من که خداییش راضیم. تنها ضعفش اینه که کولرش یه کم ضعیفه که اونم تو مدل ۱۸۰۰ رفع کردن به نظر من که خیلی از ماشینای داخلی بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. پینار

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    سلام. بنده برای مشاوره خودروهای ایرانی و چینی به خاطر رضای خدا در خدمت همو طنان عزیزمان هستم. موفق باشید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. مجید

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من۱۸۰۰(تلنت)دارم ۱۰۰۰۰کیلومتر روندم باهاش ۵ ماهخداییش خیلی راضیم از آپشن هاش هر چی بگم کمه اما صدای زیاد موتور و لرزش پلوس و صدای قطعات داخل کابین هم معایبشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. عبادى

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    محبت مکنید که براى سرویس اولیه (گارانتى)چند کیلو مترى باید ببرم سرویس
    از لطف شما سپاسکزارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. جلال از اصفهان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام من این بار ۳۷۰۰۰هزار کیلومتر تجربه نظر می دم

    ۱- صندلی راننده ارتفاع سقف تا صندلی به خاطر سان روف خیلی کمه
    ۲- کولر جواب گوی این اطاق نیست
    ۳- دنده ها به خوبی ونرمی کار نمیکنن
    ۴- صوتی و تصویری خرابی زباد داره
    ۵- صدا کیفیت خوبی نداره
    ۶- درب روغن هیدرولیک اگه صد عدد هم بخری باز هم میشکنه و ترک می خوره
    ۷- در پیچهای تند تعادل نداره
    ۸- صدای موتور زیاد میاد داخل اطاق
    ۹- رنگ بدنه بسیار ضعیفه با کوچکترین سنگ ریزه دچار پریدگی میشه
    ۱۰- شیشه جلو دارای لکه هایی کم رنگ مثل آب و خاک می باشد
    ۱۱- چراغ چک مرتب روشن میشه
    ۱۲- وقتی در حال حرکت هستید خودرو دیگه گاز نمی خوره و مجبور به توقف خواهید شد. بیش از ۷ بار مراجعه کردم ولی هنوز درست نشده
    ۱۳- شیشه بالا برها بسیار ضعیف شده و بد عمل می کنه بیش از ده ها بار مراجعه کردم
    ۱۴- حرارت گیر اگزوز خیلی صدا می کنه و هرگز رفع اشکال نشد

    ر
    برای تهیه فیلتر هوا از فیلتر هوا تویوتا کورولا خرید کنید
    برای درب روغن هیدرولیک درب روغن ترمز بنز خاور بخرید
    روغن فقط محصولات بهران استفاده کنید
    صفه کلاج اصلی حدود ۵۵۰۰۰۰ تومان دارند ولی در گارانتی آشغال ۲۵۰۰۰۰ تومانی عوض میشه
    مورد ردیف ۱۲ هنوز رفع اشکال نشده پدال گاز – پمپ گاز – صفافی بنزین – دریچه گاز – سنسور کیلومتر سنسور شتاب – سنسور سوخت خلاصه همه تعویض شد ولی رفع ایراد نشده است
    چنانچه تعویض قطعه انجام می دهید مثل شمعها حتما قبلش با ماژیک علامت بزنید
    تعویض روغن در نمایندگیها ممنوع
    بدون دریافت فاکتور هزینه ای پرداخت نکنید

    دوستان راه کار برای رفع ایراد بدید شرکت چه کرد و چه شد را ول کنید

    خودرو سازهای ایرانی هم پر رو نشید چون هنوز هم این خودرو چینی با همه معایبش از خودرو های شمابهتره
    خودرو با توجه به خودروهای ایرانی خیلی خوبه ولی شرکت بسیار بد عمل میکنه قرارداد ثبت نام کمتر از قرارداد فین کن اشتاین نیست آقایون مسئولین شرکت کرمان موتور ما از اونایی که این خودروها رو تولید می کنن ناراضی نیستیم از شما بیزار شدیم از کرمان موتور واقعا متاسفم
    برای بازرسی هم متاسفم که با سوالات کلیشه ای اعتبار بی خودی برای کرمان موتور جور می کنه
    بابا بیچاره شدم ، گارانتی داره تموم میشه یه بار به خودتون اجازه ندادین بگید برای یک ایراد چرا ده بیست بار اومدی نمایندگی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. ارش همت

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان . من یه لیفان ۶٢٠ دارم ١۶٠٠ از سال ٩٠ هم دارمش ١٠٠ تا هم کار کرده . من تا الان نه صفحه کلاچ عوض کردم نه جلو بندی باز کردم با توجه به ارتفاعی ک بهش دادم هیچ تعمیری نکردم و ماشین بدون سروصداست . واقعا خیلی خیلی راضیم سگ شرف داره به خودرو های داخلی . بعدش این مشکلاتی هم که دوستان میگن معمولا مال ١٨٠٠ این خودرو هستش ولی ١۶٠٠ موتور تیریتکت برزیل هستش این مشکلات هم نداشتم . تو شتاب و سرعتم هیچ ماشین زیر ۵٠ میلیون بهش نمیرسه . در اخر هم ماشین هرکس مربوط به طرد استفاده درست ازشه وگرنه بهترین ماشین هم دیر دیت ادم ناشی نباشه یه ماه میتونه داغونش کنه و بفرسته تعمیرگاه . یا علی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. اصغر

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    ۲۸ دی لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ سی سی ثبت نام کردم. قرار تحویل ۳۰ روزه بود ۳۱ روز کشید به حرف قول بیست روز دادند. شانس آوردم عمل نکردن. چون مدلش بجای ۹۳ شد ۹۴.
    با سه روز تجربه سواری لیفان به جرأت میگم با محصولات دیگه ایران قابل مقایسه نیست به نظر من قیمتش باید میشد ۶۰-۷۰ نه ۴۳. البته ای کاش با این حرفم فردا گرونش نکنن همه منو فحش بدن.
    گفتن سینی موتور نداره !!! احتمالا مسئولا شنیدن. یه سینی خوشگل هم داره میتونید نمایندگیها ببینید. چون تازه سه روز هست ایشالا بقیه باشه واسه بعد. راستی شتابش خیلی عالیه. پژو ۴۰۵ داشتم واقعا قابل قیاس نیست اون ۹۷ اسب بود این ۱۳۱ هستش…
    واسه خرید شک نکنید. ام وی ام ۵۳۰ رو با ۱۶۰۰ این هم مقایسه نکنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. امین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان-بنده یکسالی است یه مدل ۶۲۰ -۱۶۰۰ مدل ۹۰ دارم واقعا ازش راضی ام نسبت به ماشین های بی کیفیت ایرانخودرو و سایپا خیلی سره و اصلا قابل مقایسه نیست بسیار کم خرج و کم مصرف

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. مصطفی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام.
    دوستان من این ماشین تقریبا ۱۵ ماهه دارم و هیچ تعصبی نسبت بهش ندارم.اما قبل تر سمند،۴۰۵،پراید،۲۰۶ تیپ ۵ و یک پارس کارکرده رو امتحان کردم و بعد مجبور شدم به سراغ این ماشین بیام.ولی نسبت به قیمتش واقعا می ارزه.علاوه بر ظاهر خوب و امکانات و موتور قوی زیر و بند عالی داره که توی هیچ کدوم از ماشینی ایرانی ندیدم.
    اگر منصفانه و نسبت به قیمتش قضاوت کنیم خیلی خیلی ارزنده هست.اما اگر نسبت به ماشینهای بالای ۱۰۰ تومن بسنجید خب قاعدتا نقاط ضعف زیادی داره.اما اگر از ماشینهای ایرانی خسته شدید بدون شک و تردید به سراغش برید.تا الان ۱۵۰۰۰ کیلومتر رفتم بدون هیچگونه مشکل که نیاز باشه ببرم نمایندگی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. مسعود خدادوست

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کی میگه ۶۲۰ ماشین خوبیه بیاد من بهش بفروشم
    ماشینی با ظاهر عالی ولی از نظر کیفیت واقعا بی کیفیت
    فقط ظاهر داره این ماشین
    هندلینگ افتضا . صدای داخل ماشین بسیار بالا . ترمز ضعیف
    اینا عیبایی هست که دوستان کمتر اشاره کردن
    در کل ماشینی هست که به درد رده سنی بالای ۵۰ میخوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. احدی

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باتشکراز دوستانی که نقطه نظرمتفاوت خودررا دررابطه با خوردی لیفان ارایه فرمودندلطفاُ نظرتان درخصوص بژوبارس سال درمقایسه بالیفان ۶۲۰ ارایه فرمایید باتشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. حمید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از یکی از پرسنل نیروی هوایی تو دوران خدمتم که داشتش پرسیدم داشت اشکش در میومد همش نقص داشت.این طرف خودش کارشناس فنی هواپیمای جنگنده تو مهر اباده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. محمد علی استقلال

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان اگر شما نگاه کنید ماشین های تولید ایران خودرو و سایپا همهی قظعاتشون چینییه و طراحیشون هم ایرانیه ولی لیفان هم قطعاتش درجه یک چینه وهم طراحیش ریکاردو انگلستانه .
    پس بنابراین لیفان بهترههههههههههههههههههه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. سید جلال از اصفهان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    عرض سلام و ادب خدمت شما لیفان سواران
    لیفان از کرمان موتور بخرید ولی هرگز به کرمان موتور مراجعه نکنید.
    دوستان به هر حال این خودرو را ما خریده ایم به جای ارایه اشکالات ، رفع اشکال بدون مراجعه به نمایندگیهای کرمان موتور را ارایه کنید تا بیشتر از این آسیب نبینیم
    ۱- چنانچه پدال گاز شما غیر فعال می شود و با خاموش و روشن شدن برای مدتی برطرف می گردد فشنگی پدال ترمز را تعویض کنید از نمایندگی بخرید و بیرون با ۵۰۰۰ تومان اجرت عوض کنید.
    ۲- چراغ چک زیاد مهم نیست مگر اینگه ایراد مکانیکی یا فیزیکی محرز شود.
    ۳- سوخت سوپر دردی دوا نمی کند فقط بهانه ای است برای سرگردان شدن مشتری بعد از هر بار مراجعه بابت چراغ چک باید ۱۵ تا بیست هزار تومان بدید بعد هم می گن سوخت خرابه
    ۴ – شیشه بعضی وقتها هیچ فرمانی نمیگیره یا وسط کار کامل قطع میشه : پس از چهار بار مراجعه خودم دست به کار شدم = فیش برق موتور بالابر داغ کرده بود و سیاه شده بود کمی ساییدم و محکم متصل کردم رفع اشکال شد.
    ۵- درب روغن هیدرولیک اگه صد تا دیگه هم بخرید باز هم میشکنه بیشتر قطعات را سریعا جایگزین کنید.
    ۶ – روغن بهران سوپر تک تاز من استفاده کردم و حالا در کارکرد ۴۰۰۰۰ هیچ مشکلی ندارم.
    باطری هم دلکور ۷۵ آمپر گرفتم
    قابل توجه دوستان اصفهانی نمایندگی گلابی شهر رضا مطمئن تر و با فاکتور تفکیک شده موارد گارانتی و غیر گارانتی سرویس ارائه می دهد.
    لطفا چنانچه شما هم تجربه ای دارید که می تواند دیگر راننده های محترم لیفان را از دام کرمان موتور نجات دهد ارایه دهید .
    مسئولین محترم کرمان موتور شما با انتخواب همین مشتریها و خریداران لیفان از شدید ترین وضعیت اقتصادی نجات پیدا کردید. پله های قبلی را خراب نکنید .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. k@mr@n

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من ۶۲۰ ۱.۸ دارم راضی نیستم چونکه ازهمون ماه اول چراغ چکش روشن شدهیچ نمایندگی نمیتونه درستش کنه جون ماشین گرفته شده,خطای ولتاژمرجع B میده اگه کسی مشکلو میدونه لطفا جواب بده نمیتونم بااین نقص بفروشمش راحت شم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. جلال از اصفهان

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      تلنت ۱۸۰۰ ماشین خوبیه ولی شرکت و پشتیبانییه بدی داره
      درضمن خبر بدم که : یه شب مجبور شدم به امداد خودرو کرمان موتو زنگ بزنم
      پاسخ این بود :
      اقا ما یک شرکت یدک کش هستیم و هیچ گونه سرویس و خدمات فنی نداریم

      مسئولین کرمان موتور ممنون خیلی تلاش کردین به فکر مصرف کننده هاتون بودین یدک کش که همه جا هست فقط فکر کنم باید صد هزار تومانی گرفتار شده ها اضافه پردخات کنند به سلامتی شما

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  29. جلال از اصفهان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام به شما عزیران
    اگه شیشه بالا برهای شما ضعیف شده ماهوتی های آن خراب شده روغن و اسپری هرگز استفاده نکنید. کمی نفت سفید داخل ماهوتی ها بریزید و چندین بار شیشه را پایین و بالا ببرید. ماهوتی همان شیارهایی است که شیشه در آن حرکت می کند. خلاصه اینکه سریع با نفت شیار ها را بشویید و پی در پی تکرار نکنید چون لاستیکها خراب میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. جلال از اصفهان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پیام برای کامران
    فشنگی ترمز میتونه این ایراد را ایجاد کنه. در نظر های قبلی کاملا توضیح دادم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا