دوئل کرایسلر 300 و دوج چارجر

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت هفتم، اولین دوئل از گروه سدان‌های بزرگ

دوج چارجر

کرایسلر 300

؟

شورلت ایمپالا

بیوک لاکراس

؟

هیوندای آزرا

نیسان ماکسیما

؟

 

کرایسلر 300

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2011

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: LX کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 51,237 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 24,707 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: چهار ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

 

دوج چارجر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2010

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: LX کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: 3 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 88,351 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 41,406 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: چهار ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره


مقایسهٔ مشخصات فنی

 

کرایسلر 300 S

دوج چارجر RT

پیشرانه 5.7 لیتری V8 5.7 لیتری V8
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 365 اسب بخار 370 اسب بخار
گشتاور 535 نیوتن متر 535 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا 96 5.3 ثانیه 5.1 ثانیه
مسافت 400 متر 13.9 ثانیه 13.7 ثانیه
حداکثر سرعت 235 کیلومتر/ساعت 235 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 12.4 لیتر (ترکیبی) 12.4 لیتر (ترکیبی)
وزن 1962 کیلوگرم 1945 کیلوگرم
طول 5.04 متر 5.10 متر
فاصلهٔ محوری 3.05 متر 3.05 متر
حجم صندوق بار 460 لیتر 480 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 30,390 دلار 30,390 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

25 دیدگاه

  1. Madjidiano Rolambo
    سوابق: (10835 دیدگاه) ,

    بدون تردید چارجر
    علیرغم علاقه ی زیادی که به ۳۰۰ دارم اما چارجر رو به هر ماشینی میشه ترجیح داد

    پاسخ
    1. mahdy
      سوابق: (673 دیدگاه) ,

      مجید دوباره از اون حرفا بودا
      هرررررر ماشینی!!!
      هرررر ماشینی اگه منظورت این کلاسه که منم موافقم ولی نحوه بیانت جوری بود که منظورت تمام ماشین های تولید شد در جهانه ( خودت اون روز به امیر گیر داده بودی نحوه بیان سلیقش نامناسبه پس خودت باید خیلی رعایت کنی نه یه حرفی با این حجم از شبه بزنی)

      پاسخ
      1. Moein
        سوابق: (59 دیدگاه) ,

        داداش من بیخیال شو.خودش این مدلی مینویسه که یکی مثل من و تو بیاد راجبش حرف بزنه و بازم کار به چرت و پرت گفتن برسه
        Keep calm

        پاسخ
        1. Madjidiano Rolambo
          سوابق: (10835 دیدگاه) ,

          معین جان شما در مورد من حرف نزنی من خوشحال هم میشم ،
          آخه من به تو چکار دارم مرد حسابی؟
          من جواب پاسخ هایی مه به کامنتام داده میشه رو میدم چون فکر می‌کنم آگه همینطوری رد شم به طرف مقابل بی‌احترامی میشه

          شما اگه دوست نداری من جوابت رو بدم و در جواب من کارت به چرت و پرت گفتن (به قول خودت) برسه همین الان بهم بگو تا دیگه هرگز وقت و انرژی و بسته ی اینترنت ‌‌‌‌‌‌‌و حجم سرورم رو حروم چرت و پرت هات (بازم به قول خودت) نکنم

      2. Madjidiano Rolambo
        سوابق: (10835 دیدگاه) ,

        هر ماشینی چون قیمت چارجر نسبت به چیزی که بهت میده بی‌نظیره
        من چارجر رو ممکنه به اوراکان هم ترجیح بدم چون شاید یه روز در وضعیتی باشم که نتونم ۲۵۰ هزار دلار اضافی واسه ۲ ثانیه شتاب بهتر بدم … ممکنه چلنجر رو به شیرون هم ترجیح بدم چون شیرون وقتی نسل بعدش بیاد میشه یه چی در حد ویرون الان که کاملا فراموش شده ولی چلنجر چون ارزونه راحت می‌فروشمش ‌‌‌و یه چی بهترش رو میگیرم

        تصور کن میتونی با ۶۶ هزار دلار ۷۰۷ اسب بخار با گارانتی ۳ ساله و ۰ تا صد ۳/۶ ثانیه ای داشته باشی … در حالی که اگه بخوای همین قدر اسب بخار رو از فراری با لامبورگینی بگیری باید هزار بار منتشون رو بکشی و ثابت کنی علاقمند فراری هستی بعد هم بالای ۳۰۰ هزار دلار پیاده بشی

        این نظر منه

        پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (130 دیدگاه) ,

      دوستان فقط تعداد فروش این دو رو ببینید فقط تو آمریکا مجموعن بیش از 130 هزار دستگاه با این که 7.5 سال از عمرشون میگذره حالا با میزان فروش کل مازراتی و آلفا مقایسه کنید فروش خارج از آمریکا بماند اونوقت پلت فرم جدید تکنولوژیه جدید سهم آلفا ومازراتیه اونم مازراتی که از رویه کم فروشی suv خودش مجبوره هی خط رو نگه داره.حالا اگر این دو تا الماس +دورانگو .جورنی.گرند چروکی.اومدن گزند واگنیر نسل جدید کرایسلر آسپین بیان به خدا رکورد فروش عظیمی میزنن.چلنجر رو نگفتم چون که میترسم نسل جدیدش مثل این نشه و آرزو میکنم همیشه همینجوری و با این بدنه تولید بشه سه کوپه 5 نفره واقعی

      پاسخ
      1. توحید
        سوابق: (28 دیدگاه) ,

        دوست عزیز حالا چون چارجر و چلنجر ماسل کارن فکر میکنی زیرشون الماسه؟ پلتفرم LX( ۳۰۰ ، چارجر و چلنجر) دراصل متعلق به بنز E کلاس دهه ۹۰ میلادی هستش که از سال ۲۰۰۵ تو دستشونه و یه ذره هم زحمت ندادن به خودشون تغییر بدنش ، پلتفرم آلفا با این مدل جور درنمیاد چون موتور Hemi خیلی بزرگه و واسه خودروهای دیف عقب هستش ، ولی FCA گفته تا سال ۲۰۲۱ نسل جدید چارجر و چلنجر رو ارائه میدن ، با همین پلتفرم قدیمی هم داره میفروشه فعلا به اون مقدار از سود نرسیدن که هزینه ساخت پلتفرم جدیدشون دربیاد ، این ماشینا خوبن چون قیمتشون ارزونه و پرقدرتن ولی تو قیمت خودشون خوبن ، آلفا جیولیا و استلویو جزء بهترین ماشینای دنیا هستن (فروش آلفا ۲۵۰ درصد رشد داشته) دوج باید از خداش باشه که آلفا پلتفرمشو در اختیارش بذاره

        پاسخ
        1. یانکی
          سوابق: (130 دیدگاه) ,

          تو نفهمیدی چی میگم.منظورم اینه که این ماشینها که گفتم با اینکه پلتفرمشون داره قدیمی میشه به این میزان فروش رسیدن و بی اندازه محبوبن اونوقت سران فیات تصمیم گرفتن پلت فرم جدید برا آلفا بسازن که همچنان از لحاظ فروش بدونه توجیه مونده اون همه هزینه.اگر این سرمایه گذاری رو برا داج میکردن تو کمترین زمان تمام هزینهایه بروز رسانیش رو در می آورد و کمپانی رو هم به سود زیادی میرسوند.فقط تو آمریکا 300 و چارجر بیش از 130 تا فروختن به این آمار فروش مهشر چلنجر رو هم اضافه کنید و میزان فروش تو کشور هایه دیگه.در ضمن اون پلت فرم قدیمی که میگی تقریباً به کلی تعقیر کرده تا بتونه تکنولوژیهایه روز رو میزبانی کنه.فکر میکنی پلتفرم بنز بدونه مهندسی داج میتونسته این میزان از قدرت و پر فور منس رو تحمل کنه.حالا ما زنده شما مرده ببینیم آلفا و مازراتی امسال کلاً چقدر میفروشن با تمام محصولاتشون و با فروش چارجر چلنجر و 300 مقایسه کنید.داج برندیه که با سرعت باور نکردنی داره پیش میره واقعن دوست داشتنیه

  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (679 دیدگاه) ,

    چارجر قُلدُره ورزشیه .
    کرایسلر قُلدُره با کلاس کت شلوار پوشه .

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (232 دیدگاه) ,

      آقا نوید به بهترین شکل توصیف کردی…
      واقعا بین این دوتا سخته یکی رو انتخاب کنم،جفتشون نهایت استایل و جذبه اند

      پاسخ
    2. مانی
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      این دو مدل خیلی‌ نزدیک بهم و ساختِ یه کمپانی هستن
      با قیمت یکی‌ اما من به کرایسلر رأی دادم
      فقط بخاطر ابهتی که داره

      پاسخ
  3. بیژن
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    اگه قرار به لات بازی باشه که چالنجر هست. اگر هم قرار به باکلاسی باشه که قطعا کرایسلر

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    یعنی تمام ماشینا دارن نسل جدید میدن این کرایسلر ۳۰۰واقعا دیگه وقتشه حتی چارجر
    فورد تاروس فلکس هم همینطور
    جیپ گرند چروکی شورولت تاهو اسکالاده باید به روزتربشن
    همچنین‌دوج جورتی ودورانگو
    دیگه دارن خیلی معطل میکنن واقعا ظاهرشون قدیمی شده

    پاسخ
  5. sunmartin
    سوابق: (1859 دیدگاه) ,

    دوج شارژر عالیه طراحیش بیسته کلا یه آمریکایی همه فن حریفه رقیبش کادیلاک st

    پاسخ
  6. mahdy
    سوابق: (673 دیدگاه) ,

    تو این سگمنت دوئل ها ادامه پیدا نکنن خیلی بهتر و سر سنگین تره قهرمان با اختلاف بالا مشخصه دیگه الکی وقت ما و خوتونو نگیرین
    چهه از لحاظ فنی چه از لحاظ ظاهری و عاطفی چارجر یه کمر و بالا تنه (نه سر و گردن) به همه اضافه داره

    پاسخ
  7. میثم
    سوابق: (1025 دیدگاه) ,

    .
    پرستیژ کرایسلر رو به خشونت دوج ترجیح میدم.
    البته دوج جایگاه خودشو تو قلب همه ماشین بازا داره

    پاسخ
  8. حمیدرضا
    سوابق: (1603 دیدگاه) ,

    به شخصه خیلی کرایسلر رو دوست دارم چه از نظر برندینگ چه از نظر پرستیژ ماشین ولی خوب اینجا به دوج رای دادم چون به نظرم خیلی طراحی بهتری داره و از نظر کارایی نسبت به کرایسلر منطقی تره

    پاسخ
  9. امیر
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    جفتشونو سوار شدم ولی چارجر یه چیز دیگس
    البته نرم بودن و کیفیت سواری کرایسلر یه مقدار بهتر از چارجر هست

    پاسخ
  10. فرهاد كرمستجی
    سوابق: (252 دیدگاه) ,

    هر در برنده هستن، قیمت پاییه 30 هزارتا 5لیتر تنفس طبیعی دقیقا چی میی خوای ددیگه

    پاسخ
  11. کیوان
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    امریکایی ها بی نظیرند ومابی نصیب از این همه ماشین درجه یک لیاقت ما لیفان ۸۲۰ واریزو۵وچانگان ایدو جکj5 بگذریم به دوج رای دادم

    پاسخ
  12. توحید
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    اصل پلتفرم LX برمیگرده به بنز E کلاس دهه ۹۰میلادی تغییر خاصی تا الان نکرده که دایملر اونو در اختیار کرایسلر گذاشت که سال ۲۰۰۵ کرایسلر ۳۰۰ رو وارد بازار کرد رو همون پلتفرم داج چارجر و چلنجر هم باز رو همون پلتفرم تولید شد در اصل این پلتفرم خیلی قدیمیه FCA دید ساختن پلتفرم جدید خیلی پرخرجه و بیشتر از درآمد کرایسلر و دوج درمیاد تصمیم گرفته که فعلا تا جایی که میتونه از همین پلتفرم استفاده کنه ، هر موقع دید خیلی قدیمی شده پلتفرم جدیدو ارائه میده که خودش گفته ۲۰۲۱

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (193 دیدگاه) ,

      از برکات مارکیونه عزیز هست
      امیدواریم بهتر بشه در اینده و به دوران اوجش برگرده

      پاسخ
  13. توحید
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    وقعا کرایسلر گند زده با این خودرو ساختنش ، کلا فقط دوتا خودرو داره تولید میکنه یکی کرایسلر پاسیفیکا یکی هم کرایسلر ۳۰۰ که خیلی قدیمی شده ، دیروز یه جا خوندم که کرایسلر ۳۰۰ دیگه تو بازار آمریکا عرضه نمیشه! کرایسلر خیلی تلاش کرد تا فروش ۳۰۰ تو خاورمیانه زیاد بشه به جای آمریکا.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.