دوجشورلتهفته نامه

نبرد قوی‌ترین ساخته‌های آمریکا، کوروت ZR1، کامارو ZL1 و چلنجر دیمن

۲۲۴۵ اسب بخار در صحرای کالیفرنیا گرد هم جمع شده‌اند تا لاستیک‌ها را نابود کنند!

آمریکایی‌های از دیرباز به ساخت خودروهای قدرتمند با قیمت مناسب مشهور بوده‌اند. خودروهایی که لذت قدرت و سرعت زیاد و همین‌طور دود کردن لاستیک‌ها را در اختیار قشر متوسط جامعه قرار می‌دهند. حال در این نبرد جذاب سه نمونه از جدیدترین و قوی‌ترین ماسل کارها و سوپرکارهای آمریکایی یعنی شورلت کامارو ZL1 1LE، شورلت کوروت ZR1 و دوج چلنجر دیمن رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ اما چرا این سه خودرو؟ جواب ساده است، این‌ها سه ماشین پرفورمنس آمریکایی هستند که طی یک سال گذشته بیش از همه ما را تحت تأثیر قرار داده‌اند. هریک از این سه خودرو کلمهٔ پرفورمنس را کاملاً متفاوت توصیف می‌کنند و هرکدام با روشی که سوخت را به هیجان تبدیل می‌کند، هوش از سر انسان می‌برند.

هرچند این ماشین‌ها همچنان به سنت‌های خود پایبند مانده‌اند اما بااین‌حال در آن‌ها تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای به سبک گوگل و اپل وجود دارد پس هرگز نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. این سه خودرو روی هم ۲۲۴۵ اسب بخار قدرت دارند اما می‌توان هر سهٔ آن‌ها را با قیمتی کمتر از ۳۰۰ هزار دلار خریداری کرد یعنی قیمت یک مک‌لارن ۷۲۰S. در اولین تجربهٔ رانندگی با این خودروها مشخص شد دیمن در شرایط مناسب می‌تواند مسافت یک‌چهارم مایل را زیر ۱۰ ثانیه طی کرده و در طول انجام این کار چرخ‌های جلوی خود را از زمین بلند کند. ZR1 هیجان سواری تمام آمریکایی را ارائه می‌کند که از همه لحاظ بی‌نظیر است و کامارو ZL1 1LE هم تجربهٔ پیستی را ارائه می‌کند که می‌تواند پورشه ۹۱۱ GT3 RS را شرمنده کند.

رقابت را با قوی‌ترین عضو گروه یعنی دوج چلنجر دیمن آغاز می‌کنیم. این گردن‌کلفت جاده‌ای مثل کت‌وشلوار در صنعت خودروسازی است یعنی زمان، اقتصاد و مُدها نمی‌توانند آن‌را از بین ببرند. این خودرو بر اساس پلت‌فرم شریک سابق کرایسلر یعنی دایملر ساخته شده که در مرسدس بنز E کلاس استفاده می‌شد. هرچند دایملر این پلت‌فرم را کنار گذاشته است اما کرایسلر همچنان از آن استفاده می‌کند و امروزه چلنجر را در انواع متنوعی که از نسخهٔ پایهٔ V6 ارزان‌قیمت آغاز می‌شود به بازار عرضه می‌کند. در دیمن اما باید باک را با بنزین اکتان ۱۰۰ پُر کرد، چند دکمه روی داشبورد را فشار داد و به بهشت جذاب ماسل کارها وارد شد یعنی جایی که در آن توانایی پیچیدن در درجهٔ دوم اهمیت قرار دارد و همه‌چیز در هرچه سریع‌تر طی کردن ۴۰۰ متر خلاصه می‌شود.

اما انجام این کار با دیمن چندان ساده نیست زیرا هرکسی می‌تواند تایرهای پهن درگ را بچرخاندن و ابری از دود ایجاد کند اما برای اینکه خودرو به شکل صحیح حرکت را آغاز کند به مهارت‌های واقعی نیاز است. دیمن به کسانی که فکر می‌کنند در مسابقهٔ درگ باید به‌سادگی خودرو را با ترمز نگه داشت و هنگامی‌که چراغ‌ها سبز می‌شوند پدال گاز را فشار داد، شیوهٔ درست و حرفه‌ای را یاد می‌دهد. برای انجام این کار باید خودرو را در حالت درگ قرار داد تا به حالت ۸۴۰ اسب بخار دست پیدا کرد. در این حالت، برای کمک به انتقال وزن، کمک‌فنرهای جلو نرم‌تر می‌شوند اما از عقب تغییری نمی‌کند.

برای اینکه دیمن در پیست درگ بهترین عملکرد را داشته باشد، برای جلوی آن تایرهای باریکی در نظر گرفته شده که حدود ۱۴ کیلوگرم از وزن محور جلو را کم می‌کند. پس از انجام همهٔ این اقدامات، سرانجام هیولای دوج برای شروع درگ آماده می‌شود. به‌محض فشردن پدال گاز، دیمن شلیک می‌شود و سریع‌تر از هر خودروی بنزینی دیگری روی کرهٔ زمین به سمت جلو حرکت می‌کند درحالی‌که چرخ‌های جلو دقیقاً بالاتر از سطح مسیر قرار می‌گیرند و هرگز حس نمی‌شود خودرو نزدیک به ۲ تن وزن دارد. البته راننده باید قدرت واکنش یک نینجا را داشته باشد تا بتواند به شکل صحیح ترمز را رها کرده و پدال گاز را فشار دهد.

بنابراین در دیمن باید این کار را تمرین کرد تا به‌مرور در آن بهتر شد و همین امر باعث می‌شود رانندگی با آن لذت‌بخش‌تر و رضایت‌بخش‌تر شود زیرا هرچقدر راننده بهتر حرکت را آغاز کند، دیمن با سریع‌تر طی کردن مسیر به او جایزه داده و او را تشویق می‌کند بازهم تمرین کند. از سوی دیگر، هرروز می‌توان با این خودرو رانندگی کرد بدون اینکه هرگز احساس شود عملکرد بر راحتی یا کارایی آن تأثیر گذاشته باشد. صندلی‌های دیمن، بسیار بزرگ بوده و به گرم‌کن و سردکن مجهز هستند، در کابین آن یک سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو وجود دارد و صندوق بار آن نیز فضای کافی برای حمل چمدان‌هایی برای سفرهای بین‌قاره‌ای دارد. ولی همهٔ این‌ها برای اینکه چلنجر دیمن پیروز این نبرد شود کافی نیست زیرا هرچند این خودروی درگ خوبی است و برای رانندگی‌های روزانه هم مناسب است اما در پیست‌ها حرفی برای گفتن ندارد.

این سه خودرو در صحرای بسیار داغ کالیفرنیا با دمای ۴۶ درجهٔ سانتی‌گراد مورد آزمایش قرار گرفتند که شرایط معمولی برای هیچ خودرویی نیست ولی در این رقابت هیچ‌کدام از آن‌ها با مشکلی مواجه نشدند که بسیار چشمگیر بود. هنگامی‌که دمای هوا بیش از ۳۲ درجهٔ سانتی‌گراد باشد، معمولاً کوروت Z06 در پیست دچار مشکل می‌شود اما شورلت انتقادات را شنیده و از این ایراد درس گرفته است؛ بنابراین زیر کاپوت فیبر کربنی نسخهٔ ZR1 پیشرانهٔ جدیدی بنام LT5 با انژکتورهای دوگانه را قرار داده که بسیار قدرتمند، رام و کارآمد بوده و بهترین‌های اروپایی‌ها را خجالت‌زده می‌کند. این ZR1 که آخرین کوروت موتور جلو محسوب می‌شود، به معنای واقعی کلمه نهایت توانایی‌های یک کوروت سنتی را به نمایش گذاشته است.

ZR1 با ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۶۰ کیلوگرم وزن، بیشتر از ظرفیت و توانایی شاسی نیرو دارد. حداقل این چیزی است که در ابتدای رانندگی با آن احساس می‌شود زیرا حتی با وجود سیستم مدیریت عملکرد کشش فوق هوشمند، هنوز هم این حس به راننده دست می‌دهد که همواره باید خودرو را در مسیر نگه دارد؛ اما هنگامی‌که به ZR1 عادت کنید، که کمتر از یک دور پیست طول می‌کشد، می‌توان آن‌را با سرعت‌هایی به حرکت درآورد که ممکن است در ابتدا هرگز تصور نمی‌شد. شاهد این موضوع زمان تیم توسعهٔ شورلت در پیست VIR است که رکورد فورد GT را با بیش از یک ثانیه اختلاف شکستند.

برای اینکه به‌طور کامل ZR1 را بررسی کرده و به چالش بکشیم، آن‌را به «دای یوشیهارا» سپردیم یعنی یکی از برترین راننده‌های دنیا که به شکلی میکروسکپی نسبت به تنظیم خودروها حساس است. هرچند او به خاطر قدرت عظیم و توانایی ترمز فوق‌العادهٔ کوروت تحت تأثیر قرار گرفت اما صد درصد از سیستم‌های شاسی خودرو که هنگام پیچیدن مداخله می‌کنند راضی نبود؛ بنابراین در پایان به این نتیجه رسیدیم که ZR1 به‌خوبی می‌تواند وظایف یک خودروی روزانه را انجام دهد و درعین‌حال کاملاً احساس می‌شود که این نهایت ارتقایی است که پلت‌فرم C7 می‌تواند تجربه کند ولی از کوروت C8 موتور وسط که به‌تازگی معرفی شده هم استقبال می‌کنیم.

شاید به نظر برسد کوروت ZR1 با آن سطح عملکرد کافی باشد تا کامارو ZL1 1LE به چشم نیاید. البته این فکر طبق اعداد روی کاغذ درست است زیرا ZR1 سریع‌تر است، در مسافت کوتاه‌تری متوقف می‌شود، حداکثر سرعت بیشتری دارد، سبک‌تر است و… اما چیزی که اعداد نشان نمی‌دهند این است که راننده پشت فرمان چه احساسی دارد، ضربان قلب او چند است، میزان آدرنالین خون او چقدر است. با این اوصاف خیلی سریع مشخص شد که کاماروی قرمزرنگ در حال تبدیل شدن به خودروی موردعلاقهٔ ما است. این احساس در همان چرخش‌های اول خود را نشان داد زیرا ZL1 1LE ماسل کاری به سبک خودروهای مسابقه‌ای با لاستیک‌های گودیر ویژه، گیربکس شش سرعتهٔ دستی و صندلی‌های مسابقه‌ای است که به‌خوبی بدن را در آغوش می‌گیرند.

ولی مزیت‌های کامارو به همین‌جا ختم نمی‌شود و در ادامه بیشتر و بیشتر نظر ما را به خود جلب کرد زیرا در این ماشین خبری از ترمزهای فیبر کربنی بزرگ و کمک‌فنرهای فعال کوروت نیست و صرفاً کمک‌فنرهای DSSV برای آن در نظر گرفته شده که بسیار ساده می‌توان آن‌ها را برای جاده یا پیست تنظیم کرد. در حالت پیست به‌محض اینکه لاستیک‌ها به دمای مناسب می‌رسند، این خودرو بزرگ روی پیست شروع به رقصیدن می‌کند. ZL1 به‌سرعت به دستورات راننده پاسخ می‌دهد که این موجب ایجاد اعتمادبه‌نفس و افزایش سرعت می‌شود و راننده را خوشحال‌تر می‌کند. به همین دلیل بعد از پیمودن پیست با ZL1 1LE راننده بهتر است نگاهی به لپ تایم خود داشته باشد تا مطمئن شود سریع‌تر از آنچه فکر می‌کرده رفته است!

پیشرانهٔ Z06 که در کوروت مشکل داغ شدن داشت در ZL1 کاملاً خوب است زیرا در اینجا فضای بیشتری برای خنک کردن آن وجود دارد؛ بنابراین این راننده است که تصمیم می‌گیرد کی متوقف شود نه خودرو و این دقیقاً همان چیزی است که باید باشد؛ اما متأسفانه کامارو ZL1 1LE به خاطر داشتن باله‌های فیبر کربنی و قطعات دیگری مثل این، به دلیل قوانین محافظت از عابرین پیاده نمی‌تواند به بریتانیا وارد شود اما مطمئناً افرادی می‌توانند راهی برای دستیابی به آن در این سوی اقیانوس اطلس پیدا کنند.

اما نتیجهٔ نهایی این رقابت سخت و جذاب چیست؟ همان‌طور که اشاره شد، چلنجر دیمن در جایگاه آخر قرار می‌گیرد و رقابت برای پیروزی بین دو شورلت است. درواقع نیز این رقابت بین کوروت و کامارو برگزار شده است زیرا مدت‌ها است که تمام نمونه‌های دیمن کاملاً به فروش رسیده و بنابراین به تالار مشاهیر پیوسته است. البته در حال حاضر می‌توان بجای دیمن یک هلکت ردآی خریداری کرد پیشرانهٔ پرقدرتی دارد اما از قطعات ویژهٔ درگ بی‌بهره بوده و کاملاً با دیمن یکسان نیست. در مورد شورلت‌ها اما هرچند هردو از یک برند هستند اما تفاوت‌های زیادی باهم دارند. کوروت سبک‌تر و سریع‌تر اما مصنوعی‌تر است ولی کامارو ۱LE ماسل کاری است که همان قدری برای پیست توسعه یافته که دیمن برای درگ ساخته شده است. کامارو احساس بهتر، ساده‌تر و قابل‌پیش‌بینی‌تری دارد. ممکن است در کوروت سریع‌تر حرکت کنید اما در کامارو لذت و تفریح بیشتری خواهید داشت. پس با یک ضربهٔ نهایی، این کامارو ZL1 1LE است که پیروز این نبرد دشوار می‌شود.

 

  • رتبهٔ اول: شورلت کامارو ZL1 1LE
  • رتبهٔ دوم: شورلت کوروت ZR1
  • رتبهٔ سوم: دوج چلنجر دیمن

 

مشخصات فنی

شورلت کامارو ZL1 1LE

شورلت کوروت ZR1

دوج چلنجر دیمن

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۷۵۵ اسب بخار ۸۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۹۷۰ نیوتن متر ۱۰۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۶ ثانیه ۳.۰ ثانیه ۲.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۷ ثانیه ۱۰.۸ ثانیه ۹.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت
توقف ۹۶ تا صفر ۲۷.۷ متر ۲۶.۸ متر ۳۱.۷ متر
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۵.۷ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
طول ۴,۸۸۳ میلی‌متر ۴,۵۶۷ میلی‌متر ۵,۰۱۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۱۱ میلی‌متر ۲,۷۱۰ میلی‌متر ۲,۹۵۱ میلی‌متر
وزن ۱۷۴۰ کیلوگرم ۱۶۶۰ کیلوگرم ۱۹۴۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۵ به ۴۵ جلو و عقب ۵۱ به ۴۹ جلو و عقب ۵۷ به ۴۳ جلو و عقب
قیمت ۷۱,۲۹۵ دلار ۱۱۹,۹۹۵ دلار ۸۴,۶۹۰ دلار

 

منبع: TopGear

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    شورولت برلی کوروت خودش رقیبی از خودش ساخته ، کامارو بعد از این همه سال از رونمائیش ، هنوز بهترینِ ،.
    اما دوج چلنجر دیمن یک دنیای دیگریست ، دیمن یک خودرو آمریکایی معرکست که هروز به ارزشش اضافه میشه .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. AMIR / ARMI

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      محصولات کرایسلر همیشه آمریکایی تر از
      محصولات فورد و جی ام بودن
      ولی کرایسلر باید یه فکری برای وایپر بکنه
      جای خالیش از همیشه بیشتر حس میشه
      رقیب کوروت انجین وسط باید ساخته شه
      کرایسلر باید به نیاز طرفدار هاش و خریدار هاش جواب بده

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. محمد

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      من همیشه کامارو رو دوست داشتم
      مخصوصا نسل فعلی رو به دو ضلع دیگه مثلث ۳ گانه ماسل کارهای آمریکایی ترجیح میدم
      اما کامارو در رقابت با ۲ رقیب دیگه، آمار فروش کمتری داره
      .
      گرچه هر ۳ پرقدرتن و بنظرم این کلاس بهترین کلاس خودرویی دنیاست واسه هر عشق خودرو
      پر قدرت
      با ابهت
      خشن
      دلنشین
      و البته به قیمت

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. M

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      خداوکیلی قصدم دعوا راه انداختن نیست ولی یه دلیل (به جز عشق و علاقه به آمریکایی ها ) به من بدید که چرانبایدیکی ازچهارگانه هوراکان پرفورمانته 720 و 911GT2RSو 488 پیستا رو به جای هر سه تای اینا انتخاب کنیم
      اگه بحث هیجانه که این عزیزان حرفی برای گفتن جلوی V10 تنفس طبیعی لامبو ندارن
      اگه بحث خط مستقیم و درگه که 720 یه نابودگر تمام عیاره
      اگه بحث پیسته که 911 رکورد هرچی پیسته کنترات ورداشته واس خودش
      اگه بحث پرستیژ و کلا مجموع همه ویژگی های بالاس که 488 حرفی نمیذاره !

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. امیر

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        اول اینکه دیمن رکورداش برای همه ثابت شدس و هیچ انکاری درش وارد نیست و به طور رسمی ثبت شده
        دوم اینکه این مواردی ک فرمودید اصلا قابل قیاس نیستن با ماسل کارهای امریکایی
        کلا فلسفشون فرق میکنه
        شاید از دید طرفداران اروپایی مسخره باشه ولی خیلی لذت بخشه ک حجم عظیمی از گشتاور زیر پات باشه و توی هر سرعتی بتونی لاستیک دود کنی و ماشینو‌ به رقص وادار کنی و بعید میدونم با هیچ یک از این محصولاتی ک فرمودید،بشه این کارو‌کرد
        در خوب بودنشون هیچ‌شکی نیست
        خودم عاشق نعره لامبو هستم و قطعا کسی نمیتونه عاشق ۹۱۱ نباشه!!
        بازم میگم فلسفشون کلا فرق میکنه و اختلاف قیمتشون هم این قضیه رو‌اثبات میکنه
        یه گروه تیز و اسپرت و با کلاس
        گروه دیگه گردن کلفت و لات و هیولا در عین حال لذت بچه فقرا!!
        ماسل کارهای امریکایی مثل دیمن و کلا چلنجر با قیمتی ارزان حجم زیادی از قدرت رو‌بهت میده ک اونم دلایل خاص خودشو داره ک اگه بخوام بگم طولانی میشه
        با این حال نظر شما و امثال شما دوست عزیز بسیار محترم

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          چون با پول یکی از اون سوپرکارهای اروپایی میشه هر سه ماشین این مطلب رو باهم خرید و از یکیش برای درگ استفاده کرد، با یکیش تو پیست آتیش به پا کرد و از یکی دیگه هم بعنوان ماشین روزانه استفاده کرد

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. M

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          امیر جان شما عجیب ترین امریکایی باز سایتی مگه میشه انقدر منطقی جواب از یه امریکایی باز بشنوی ؟ کار به درست و غلطش ندارم منطقی بود
          جناب امیر ماشین در جواب شما هم باید بگم که مثه این که نظ منو متوجه ندشین منم دقیقا گفتم چرا نباید به جای هر سه تای اینا یکی از اونارو بگیری ؟ که همه ویژگی هارو یه جا به بده علاوه بر اون بشدت لوکس تر هم باشه!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. Amir Machine

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          دوست عزیز شما خودت داری جواب خودت رو میدی!
          میگی چرا باید به جای سه تا ماشین یه ماشین خرید!
          موضوع دقیقاً همینجا است، قیمت!
          یعنی شما باید پول این سه تا ماشین رو بدی تا بتونی یه سوپرکار اروپایی بخری درحالیکه میتونی با کاماروی 70 هزار دلاری تو پیست لذت و عملکردی نزدیک به 911 GT3 RS با قیمت 190 هزار دلاری رو داشته باشی
          میتونی با کوروت 120 هزار دلاری تو پیست‌ها لپ تایمی نزدیک به 911 GT2 RS با قیمت 300 هزار دلاری رو ثبت کنی
          میتونی با دیمن 85 هزار دلاری تو درگ شونه‌به‌شونۀ 720S با قیمت 290 هزار دلاری پیش بری
          البته قیمت مهم‌ترین دلیله نه تنها دلیل، کلاً ماسل کارهای آمریکایی لذت و هیجان خاصی دارند که شاید تو هیچکدوم از سوپرکارهای اروپایی پیدا نشه
          دود کردن لاستیک، گشتاور فوق‌العاده، سوت سوپرشارژر، همه‌وهمه ماسل‌های آمریکایی رو به ماشین‌های منحصربفرد و جذابی تبدیل کرده تا جایی که نگارندۀ این مطلب که بریتانیاییه افسوس میخوره که چرا کامارو ZL1 1LE به بریتانیا وارد نمیشه
          پس نویسندۀ تاپ گیر هم اگه میخواست مثل شما فکر کنه میگفت ما اینجا 720S و 911 داریم دیگه کامارو میخوایم چکار!

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. joojoo

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (272 ديدگاه)

        یه سوال….توی کدوم یکی از این ماشینایی که گفتی…بدون اینکه ماشینی کنارت باشه که رد شی از کنارش…حس میکنی که واقعا سریعی؟؟؟؟ حالا اگه آونتادور بود باز یه چیزی….ولی بین این چهار تا…..هیچ کدوم……
        با کدوم یکی از این چهار تا ماشین میتونی لاستیکتو دود کنی؟؟؟؟
        حالا نمیخوام حرف از درگ بزنم که اونوقت ماشین بی اصل و نسبی مثل 720S چطور جلوی شیطان له میشه با 0.4 ثانیه تایم ضعیفتر…..توی هیچ درگ استانداردی که 720S حضور داشته(درگ تایمزو بذار کنار چون دیگه عالم و آدم میدونن اون ماشینش تیون شده)…نتونسته رکوردی بهتر از 10.1 بزنه….ولی دیمن 9.7 رو تونستن ثبت رسمی کنن…..
        ماشین آمریکایی یعنی لات…..یعنی قمه کش….یعنی مجید سوزوکی…..

        موافقم 2
        مخالفم 1
    4. Elmiraj

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      M @
      اون سه تایی که اسم بردی قیمتشون ۲۵۰ درصد بیشتر از ZR1 هست در حالی که پرفورمنس شون نهایتا ۳۰ درصد بیشتره….!!!
      .
      اصالت کوروت هم که جای خود دارد…

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. M

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        المیراژ اگه لامبو و فراری و پورشه اصالت نداشته باشن کی داشته باشه پای اصالت رو وسط نکش که حد اقلش اینه که با هم برابرن !
        بعد منم بحثم همینه که چرا به جای سه تا ماشین یکی نخریم و همه خوبی های اونارو تازه یه خورده بیشترم به علاوه یه عالمه کیفیت و لوکس بودن اضافی رو با هم نداشته باشیم ؟
        من میگم چرا مثلا برای پیست رفتن کامارو برای درگ دیمن و برای مصارف روزانه کوروتو برداری ؟
        میتونی یه 488 پیستا بگیری هم درگ بدی هم پیست بری هم استفاده روزمره کنی
        خیلی هم لوکس تر و با کیفیت تر و (و صد البته زیبا تره):

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Saeed

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          یعنی اول آخر باید یه طرفدار متعصب فراری باید تو کامنت ها دعوا ایجاد کنه….کی این ۴۸۸ پیستا شکست میخوره دیگه این بهانه ها بره کنار…یعنی ۴۸۸ میتونه مثل دیمن دونات بره با یک ابر بزرگی از دود؟ ۴۸۸ میتونه مثل دیمن ۴۰۰ متر رو زیر ۱۰ ثانیه بره؟ ۴۸۸ میتونه مثل کامارو پیست هارو واقعا به آتیش بکشه با قیمت چند برابر ؟ ۴۸۸ میتونه به اندازه کوروت دل بر باشه؟ یک خودروی پیست محور رو با ماسل کار های آمریکایی مقایسه نکن که بد کاری دستت میدن…

          موافقم 2
          مخالفم 1
    5. Morteza

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (278 ديدگاه)

      توصیف دیمن دیوانه وار بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رها

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (88 ديدگاه)

    دیمن … اسمش واقعا بهش,میاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    عجب مطلبی بود لذت بردم
    نکته قابل توجه این بود که چلنجر صرفا درگستر نیست و برای زندگی ر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    با تمام احترام برای دو‌محصول جذاب و‌خاطره انگیز شوی، فقط دوج!!
    اصالت و قدرت و‌هیجانی ک در محصولات دوج و مخصوصا دیمن و کلا چلنجر هست در هیچ‌محصول امریکایی نمیشه پیدا کرد
    این موضوع بلا استثنا برای همه ثابت شدس و همینطور امار و ارقام هم این موضوع رو اثبات کردن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایمان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    مطالبی که از سایت های معتبر و درجه یک خودرویی ترجمه و منتشر میشه خیلی به دل میشینه و قابل قبول تره
    مثل Top Gear ، Motor Trend ، Car and Driver ، Motor۱ ، Road and Track ، Auto Express

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (728 ديدگاه)

    شاید دو تا شورولت بهتر باشن اما چلنجر یه جادوی منحصر به فردی داره
    واقعا نمیشه تو چشماش نگاه کرد و عاشقش نشد
    فوق العاده زیباس
    اصلا برام مهم نیست خوب میپیچه یا نه
    رکورد درگش چندمه تو دنیا
    و …
    انتخاب من بدون هیچ شکی چلنجر البته من ظاهر هلکتیش بیشتر دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کافر مقدس

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    فقط قیمت کامارو! چجوری میسازن و مهندسی میکنن با این قیمت!شاید م از ترفند های نوین خودروسازان وطنی استفاده میکنن . برداشتن ظبط صوت برای قیمت ارزان تر و البته چسبندگی و گشتاور بیشتر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. مهراد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (763 ديدگاه)

    مغزم کوروت ZR1 رو انتخاب میکنه ، و قلبم کامارو ZL1 رو انتخاب میکنه ، در عین حال شک ندارم که داج دیمون بهترین و خفن ترین ماسل کار تاریخه
    هر سه ماشینهایی هستن که میتونن ۹۰ درصد ماشینای اروپایی و ژاپنی رو شرمنده کنند . این رو من نمیگم برید رکورداشون رو نگاه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهراد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (763 ديدگاه)

    شک ندارم این نسل از کوروت ZR1 می‌تونه راحت رکورد ۶:۵۰ تو نوردشلیف بزنه ولی نمی‌دونم جی ام چرا مایل نیست این کارو بکنه ، شاید نگه داشته واسه c8 که بیشتر به چشم بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهراد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    چطوری میتونیم به زادگاه این سه تا دوست داشتنی پیام غیر از زنده باد بفرستیم؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Elmiraj

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    شاید دیمن در درگ و ZL1 در لذت رانندگی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند یا حتی بی رقیب باشند….؟!؟!
    .
    ولی این ZR1 که ترکیبی از زیبایی ، اصالت ، مهندسی پیشرفته ، لذت رانندگی ، قدرت بالا و قیمت مناسب را یکجا ارائه میده و هر جای دنیا ببریش رقبا رو به چالش می کشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      جای gt500 هم خالی بود البته، این چهارتا ماشین امید به زندگی رو چند برابر میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حمید فورد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    جای موستانگ جی تی 500 خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    گشتاور دیمون فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. UNAS

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    اصن اروپایی ها بد هستن ، امریکایی ها خوب …
    لُب کلام این مقاله همین بود.
    تازه خوبه دیمن دیمن که میکنن بر ساختار E کلاسِ دیملر ساخته شده :-)
    اونا گذاشتن تو موزه اینا هنوز دارن ازش نون در میارن ! خب معلومه ارزون در میاد ! نه هزینه تحقیق و توسعه و نو آوری ایی نه چیزی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      اولاً اینکه این مطلب نوشتۀ یه نشریۀ اروپاییه (تاپ گیر)، پس اگه تعصب و جانب‌داری هم در کار باشه باید در تعریف و دفاع از ماشین‌های اروپایی باشه نه آمریکایی
      دوماً، حالا دیمن رو پلت‌فرم دایملر ساخته شده (هرچند که کرایسلر همین پلت‌فرم رو هم بارها بروز کرده)، کوروت و کامارو هم از پلت‌فرم دایملر استفاده کردن که ارزونن؟ یا اینکه جنرال موتورز میلیون‌ها دلار هرینه صرف توسعۀ پلت‌فرم جدید آلفا برای کامارو و پلت‌فرم Y-Body برای کوروت کرده؟
      نظرت در مورد کوروت C8 چیه که کلاً متحول شده و فقط یه قطعه‌ش با نسل قبلی مشترکه ولی بازم زیر 60 هزار تا قیمت داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    یه نکته خیلی جالب ک این پست درمورد محصولات امریکاییه و هیچ‌ بحثی در مورد تخریب دیگر محصولات کشورهای اروپایی نیست و‌در کامنت ها هم همینطوره!
    پس چرا بعضی دوستان مثلا اروپایی اومدن جو سایت رو بهم ریختن؟!
    اگه انتقادی هست یا نظری دارید خیلی راحت و‌بدون توهین میشه عنوان کرد
    چرا بیخودی خودتونو اذیت میکنید؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (771 ديدگاه)

    یه جوری دارید تو سر کله هم میزنید انگار مالک یا سهام دار یکی از خودروسازای مطرح هستید استاندارد آلایندگی تو اروپا و آسیا سخت گیرانه اس ولی تو آمریکا نه، مصرف سوخت اکثر این خودروها بالاست و لوکس هم نیستن چین هم داره با نصف قیمت رقبای جهانی خودرو تولید میکنه پس شق القمر نیست شدنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. OUTIS

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (57 ديدگاه)

    چلنجر رو عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Saeed

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    فقط مثلث آتشین معروف آمریکایی
    کامارو:پیست
    دوج:درگ
    موستانگ:دریفت
    همین و بس!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حالا باید یه نیسان جی تی آر شش سیلندر بندازی بجونشون

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا