دوئل لکسس ES و رنو لتیتود

در ادامهٔ برگزاری رقابت‌ها و دوئل‌های خودروی پدال، امروز به دیدار کلاس سدان‌های بزرگ نیمه لوکس رفته‌ایم. خودروهایی که تقریباً بین کلاس‌های سدان‌های متوسط پریمیوم سگمنت E، سدان‌های بزرگ و سدان‌های بزرگ پریمیوم سگمنت F قرار می‌گیرند. در این کلاس خودروهای زیر حضور دارند که البته یکی از آن‌ها صرفاً مخصوص بازار چین است:

شورلت SS

شورلت ایمپالا

بیوک لاکراس

کادیلاک XTS

کرایسلر 300

دوج چارجر

فورد تاروس

لکسس ES

تویوتا آوالون

نیسان ماکسیما

سیتروئن C6

رنو لتیتود

کیا کادنزا

هیوندای آزرا

برای اولین دور از رقابت‌های این گروه، یک نماینده از ژاپن و یک نماینده از فرانسه را انتخاب کرده‌ایم یعنی لکسس ES به مصاف رنو لتیتود رفته است.

latitude-vs-es350

رنو لتیتود

renault-latitude-1

این خودرو یک سدان سگمنت E لوکس است که در سال 2010 به‌نوعی برای جایگزینی مدل ولساتیس و به‌عنوان پرچم‌دار رنو به بازار آمد تا در سبد محصولات این شرکت فرانسوی بالاتر از سدان لاگونا قرار گیرد. لتیتود روی پلت‌فرم D گروه رنو-نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان ماکسیما و اینفینیتی QX60 مشترک است. این سدان نیمه لوکس فرانسوی در کرهٔ جنوبی نیز با برند و نام سامسونگ SM5 عرضه می‌شود درحالی‌که در برخی بازارها نیز با نام سافران به فروش می‌رسد. لتیتود توسط نگین خودرو در کشورمان هم عرضه شد که البته به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. این خودرو در سال 2014 فیس‌لیفتی را تجربه نمود که قسمت جلویی آن‌را متفاوت از قبل کرد. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این ماشین هم این بار با نام سافران در کشورمان با پیشرانه‌های 2 و 2.5 لیتری ارائه شد که هم‌اکنون بالاترین مدل آن با موتور 2.5 لیتری در بازار 160 میلیون تومان قیمت دارد. البته لتیتود در حال حاضر کمی پا به سن گذاشته است و به همین دلیل رنو در سال 2015 مدل جدید تالیسمان را به‌عنوان جایگزین هر دو مدل لاگونا و لتیتود معرفی کرد اما بااین‌حال تولید لتیتود هنوز ادامه دارد. این سدان بزرگ فرانسوی با قوی‌ترین پیشرانهٔ خود به این نبرد آمده است که یک واحد 3.5 لیتری V6 با 240 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور است.

لکسس ES

lexus-es-2016-1024-0e

سری ES به همراه سری LS از نخستین محصولات برند لکسس است که در سال 1989 در ابتدا به‌عنوان یک سدان لوکس کامپکت به بازار آمد. سپس در نسل دوم که در سال 1991 معرفی شد، ES به یک سدان متوسط لوکس تبدیل شد که روی پلت‌فرم تویوتا کمری ساخته شده بود. این رویه همچنان ادامه داشت و لکسس ES همچنان در نسل‌های سوم، چهارم و پنجم که به ترتیب در سال‌های 1996، 2001 و 2007 معرفی شدند، در قامت یک سدان متوسط لوکس و بر پایهٔ کمری ساخته شد؛ اما در نسل ششم که در نمایشگاه نیویورک 2012 رونمایی گردید، ES بازهم افزایش ابعادی را تجربه کرده و به کلاس سدان‌های فول سایز نیمه لوکس نقل‌مکان کرده و این بار بر روی پلت‌فرم تویوتا آوالون ساخته شده است. ES تنها سدان دیفرانسیل جلوی لکسس بوده و در سبد محصولات این برند لوکس ژاپنی بین مدل‌های GS و LS قرار می‌گیرد. برای این دوئل مدل ES350 را انتخاب کرده‌ایم تا با رقیب فرانسوی همخوانی داشته باشد. این سدان لوکس ژاپنی درست مانند لتیتود از یک موتور 3.5 لیتری V6 استفاده می‌کند که البته 270 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور دارد. مدل ES250 هم‌اکنون در بازار کشور 325 میلیون تومان قیمت دارد.

مشخصات فنی

لکسس ES350 رنو لتیتود
پیشرانه 3.5 لیتری V6 3.5 لیتری V6
قدرت 270 اسب بخار 240 اسب بخار
گشتاور 335 نیوتن متر 330 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 7.5 ثانیه 8.4 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 230 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.8 لیتر 10.5 لیتر
وزن 1620 کیلوگرم 1615 کیلوگرم
طول 4.91 متر 4.90 متر
قیمت پایه 39,870 دلار حدود 30 هزار دلار
قیمت در ایران 325 میلیون تومان 160 میلیون تومان

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

107 دیدگاه

  1. Mehdi
    سوابق: (556 دیدگاه) ,

    اخه نمیشه گفت،الان ما قیمت ۳۹ هزار دلاریشو در نظر بگیریم ک مال خارج ایران کلن،یا قیمت ۳۲۰ میلیونیشو ؟؟؟ اگ ۳۹ هزار دلاری باشه لکسوس ولی ۳۲۹ میلیونی اصن توجیحی نداره،من مگان دوستمو سوار شدم با این ک قدیمی تر بود خیلی نرم بود هنوزم ک هنوز صدا نمیداد این ک جزوه نسلای جدید رنو بماند،هر چند تالیسمان یا مگان جدید از نظر طراحی بهتر میتونه رقابت کنه،اما قیمت خیلی مشخص کنندست.ی سوال رنو لتیتود تو ایران هنوز صفرش عرضه میشه ؟؟ قیمتش به صرفست ارزون تر اپتیما و سوناتاست،اما خب فک کنم بازار دست دو خوبی نداشته باشه تو ایران.ایرانیا خیلی ظاهر گراند،همونجور ک از این خودرو استقبال نشد ولی از تالیسمان شد.

    پاسخ
    1. آریا
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      الان نه ولی چند ماه پیش میفروختن.
      با مدل 2 لیتری و low option قیمتش 124 میلیون بود که واقعا میرزید.

      پاسخ
      1. TRX
        سوابق: (278 دیدگاه) ,

        الان ٢.۵ اش ١٢۵ تومن میشه خرید واقعا بصرفست اما ریسک داره
        از لحاظ فنی به صرفست از لحاظ بازاری نه

        پاسخ
    2. بهنام طیبی
      سوابق: (4520 دیدگاه) ,

      چرا اینقدر قیمت ها در ایران فرق داره
      در ایران اگه بخوایم قیمت در نظر بگیریم رنو خوبه
      ولی لکسس کلا خوبه هم کیفیت هم برند

      پاسخ
  2. فيصل.
    سوابق: (352 دیدگاه) ,

    عاشق قیمتهای ریالی پدال شم، ٣٠-۴٠ نفر هم در مورد قیمتهاش نظر میدن و انتخاب میکنن.
    ١) جناب دهقانی عزیز قیمت لتیتیود مدل ٢٠١٣ (اخرین سالی ک وارد شد بخاطر محدودیت حجم موتور) با کارکرد ٣٠-۴٠ هزارکیلومتر تو ایران ١٣٠ تومنه.
    ٢) es350 با موتور ٣.۵ لیتری بخاطر همون قانون کذایی حجم موتور هم تا ٢٠١٣ وارد شد و کارکرده ش حدود ٢٨٠ تومنه.
    ٣) قیمتی که شما نوشتید ٣٢٠ ملیون تومن قیمت es250 با موتور ٢.۵ لیتری هست که ٢٠١۶ هم وارد میشد و قیمت دلاریش کمتر از ٣٩٠٠٠ تاست و فقط در کشورهای همسایه پیدا میشه و ایرتویا.
    اگر منظورتون قیمتهای کارکرده ٢٠١٣ هست که ریالی نوشتید با ١٠٪‏ اختلاف درست نوشتید اما هیچ جا ندیدم برای مقایسه ٢ خودرو قیمت کارکرده بنویسن همون دلاری کافی بود
    تو این کلاس وقتی آکورا و لکسس نماینده دارن پسر چرا اینفینیتی Q50 نیست. اگه نیمه لوکسه پس چرا آوالون نیست ولی ماکسیما هست
    پ.ن: قدرت es350 در سایت لکسس کانادا هم ٢۶٨ اسب بخاره

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (406 دیدگاه) ,

      دوست عزیز قیمت‌های ذکر شده هر دو متعلق به نمونه‌های صفر کیلومتر 2016 هستند و از سایت ایران جیب گرفته شدن
      در این سایت قیمت ES250 مدل 2016
      325 میلیون و قیمت رنو سافران 2.5 لیتری 2016
      160 میلیون ذکر شده
      http://www.iranjib.ir/showgroup/46/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C/

      در مورد سوال دوم هم اینفینیتی Q50 در یک کلاس پایین‌تر قرار داره و در گروه سدان‌های کامپکت لوکس با خودروهایی چون مرسدس بنز C کلاس، لکسس IS و ب‌ام‌و سری 3 مقایسه خواهد شد.

      به این کلاس هم شاید تویوتا آوالون و شورلت ایمپالا رو اضافه کنیم.

      پاسخ
      1. فيصل.
        سوابق: (352 دیدگاه) ,

        خب شما که داری میگی سفران ٢.۵ لیتری ١۶٠ تومن مدل ٢٠١۶.پس چرا این قیمت رو برای لتیتیود نوشتین اینجا. خیلیا دارن سر قیمت انتخاب میکنن الان. یه نگاه تو بازار بندازین قیمت لتیتیود ٢٠١٣ کارکرده چنده. اصلا ماشینی که صفر ٢٠١۶ نمیتونه وارد ایران بشه چ لزومیه قیمتشو بنویسین.
        بهترین کار اینه تشریف ببرین قیمت منطقه آزاد هر دو رو دربیارید و بنویسید
        منظورم اینفینیتی q70 بود که دقیقا سدان میدسایز excecutive ) هست مث لکسس es350

        پاسخ
        1. فيصل.
          سوابق: (352 دیدگاه) ,

          راجب قیمت es250 ک نوشتین ٢٣۵ تومن. یا شما دارین شوخی میکنین یا اون سایته.لکسس es250 قیمتش ٣٢۵ ملیون تومانه نه ٢٣۵ ملیون. مث اینکه خبر ندارین کمری هیبرید ٢٣٠ ملیونه ها. از شما دیگه بعیده.
          اینم لینک قیمت ایرتویا برای es250 دی ماه ٩۴
          http://www.javankhodro.ir/13085/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%84%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%B3-%D8%AF%DB%8C-94/

        2. امیر دهقان
          سوابق: (406 دیدگاه) ,

          دوست گرامی سافران و لتیتود در اصل یه ماشین هستن که تو بعضی بازارها با نام لتیتود و تو بعضی جاها با نام سافران عرضه میشن، این ماشینی که در این مقایسه بررسی کردیم دقیقاً همون ماشینیه که با نام سافران با موتور ۲.۵ لیتری تو کشور عرضه شده. این ماشین تا سال ۲۰۱۳ یعنی قبل از فیس لیفت تو ایران با نام لتیتود عرضه شد و بعد از فیس لیفت با نام سافران عرضه شد.
          اینفینیتی Q70 رو هم تو بخش سدانهای متوسط لوکس همراه با لکسس GS، مرسدس E کلاس و… بررسی کردیم

        3. امیر دهقان
          سوابق: (406 دیدگاه) ,

          در کامنت اشتباهاً ۲۳۵ میلیون نوشته شده.
          قیمت صحیح همون ۳۲۵ میلیونه که تو جدول ذکر شده.

  3. حسن
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    مقایسه ی دله با تنبک بندری . بقول دوستان میتونه ولی نمیسازه خوب بذارید بسازه بعد اونی را که ساخت باES مقایسش کنید

    پاسخ
    1. Milad
      سوابق: (60 دیدگاه) ,

      رنو لتیتود رو باید با سوناتا و اپتیما مقایسه کنین نه با این غول. میگن غاز با غاز، لگن هم با لگن

      پاسخ
  4. سهيل
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    لکسوس یا هر خودرو آسیایی دیگه حداکثر نصف رنو لتیتود ارزش داره

    پاسخ
  5. just bentley continental
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    پدال جان مقایسه ها به نظرم یه کم بعضی جا هاش مشکل داره مثلا فک کنم اینجا لکسوس خودرو پریموم است و از رنو بالاتره و تو دوعل قبلی واقعا جگوار و کامارو تو یه کلاس نبودن و جگوار باید باamg gt و ائودی r8و gt4 مقایسه میشد نه با کامارو

    پاسخ
  6. حمیدرضا
    سوابق: (2106 دیدگاه) ,

    به نظرم نباید لکسوس وارد این رقابت میشد چون این ماشین واقعا لوکس محسوب میشه البته شاید من اشتباه میکنم و این مدلش کمی سطح پایین تر از جی اس و ال اس هست ولی من به شخصه مصرف سوخت کمتر قدرت بیشتر و اطمینان یه تویوتا رو به رنو ترجیح میدم هرچقدر میخاد گرون تر باشه

    پاسخ
  7. سهيل
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    چون تویوتا میگه این لوکسه دلیل نمیشه لوکس محسوب بشه حتی تا همین چند سال پیش ادعا میکردن لکسوس از بنز سرتره ولی کم کم فهمیدن باید فیتیله رو بیارن پایین

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      معلومه دوست عزیز که لکسوس از بنز سرتره هم از لحاظ فروش ، کیفیت ، قیمت و استهلاک ، همین که در عرض کمتر از 26 سال از اولین تولیدش (عمر شرکت لکسوس که شعبه لوکس کارخانه معظم تویوتاس تازه 26 سال شده) 5 ساله که به عنوان با کیفیت ترین خودرو شناخته میشه این یعنی عظمت این برند رو نشون میده

      پاسخ
  8. بنیامین
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    سلام به نظرم کیفیت فوق العاده لکسس کاملا قیمت بیشترشو توجیه میکنه.
    در ضمن قیمت به دلار مهم است .

    پاسخ
  9. روزبه
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    انتخاب من لتیتوده . چون این لکسوس با این قیمت مطلقا ارزش خرید نداره …

    پاسخ
  10. saied
    سوابق: (1262 دیدگاه) ,

    ظاهر لکسوس خیلی قوی تره. به نظر من با تالیسما بهتر میشه مقایسش کرد

    پاسخ
  11. مسعود
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    به نظر من در مورد لکسس با وجود قیمت تقریبا دوبرابر باز هم ارزش خرید داره. کیفیت بالا، اصتحلاک پایین وجود بازار دست دوم بهتر و فکر کنم با وجود نماینگی رسمی خدمات گسترده تر از مزایاش هستن.

    پاسخ
  12. محمد
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    آقای دهقان انصافا روچه حسابی این دو خودرو را باهم مقایسه کردید؟؟
    ایا این دو در یک سگمنت قرار می گیرند؟
    هم قیمت هستند؟
    اخه رو چه حسابی ؟؟؟
    آهان چون هر دو حجم موتور یکسانی دارند؟ عجب!!!!
    خب پس روی این حساب پژو ۴۰۵ باحجم موتور ۱۸۰۰cc هم قابل مقایسه با مرسدس c200 باحجم موتور ۱۸۰۰cc می باشد.!!!!!!!!!
    رنو هنوز اجازه ورود به بازار امریکارا نداره .ولی لکسس دومین برند پرفروش بازار ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ بعد از مرسدس است.
    بقول یک عزیزی :
    ((آقای دهقان خودتون که میدونین این مقایسه ای که کردید اشتباهه شما خودتون که میدونید؟
    این مقایسه ها ماله بی سواداس شما که خودتون اطلاع دارید.
    ببین : Lexus luxury Brands .(برند لوکس لکسس) .
    احتمالا اون سایتی که این مقایسه را انجام داده نمی دونه .شما که می دونید اصلاح کنید آقای دهقان.اصلا برند لوکس با برند قشر متوسط قابل مقایسه نیست.
    دوما لکسس es از سال ۲۰۱۳ پلت فرم مشترک با gs دارد نه با کمری .
    لکسس is دارای پلت فرم مشترک با کمری دارد.
    این همان بد اخلاقی هاییه که گفتم!!!))??????
    هرکی تیکه بالا را فهمید از کجا اقتباس شده خیلی کارش درسته.

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      جالب بود.
      در جواب شما باید بگم :
      من تاریخچه لکسس را دو بار از اول تا آخر خواندم☺☺☺

      پاسخ
  13. جواد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    پدال این مقایسه هایی که گذاشتی تاحالا خیلی ایراد داشته. یکیش همین. آکورا rlxقیمش50هزار دلاره و رقیب لیتیود 30هزار دلاری نیست و رقیب بنز eکلاس حساب میشه. تویوتا آوالون/آریون رو تو این سگمنت قرار ندادی در حالی که از ماشین های پرفروش این سگمنت هست.
    توی ماشین های اسپورت جگوارf-typeرو با شورلت کامارو مقایسه کردی در حالی که قیمت این ماشین دوبرابر کامارو هست و رقیب پورشه911 حساب میشه.
    تو شاسی بلند های فول سایز آیودی q7 رو با کادیلاک اسکالید مقایسه کردی در حالی که آیودی رقیب بی ام x5هست و تو یه کلاس دیگه ای قرار داره.
    ممنون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.