رنو

رونمایی رنو از سدان جدید تالیسمن: طلسم رنو لاگونا را گرفت!

کمپانی فرانسوی رنو امروز از سدان جدید خود با نام تالیسمن رونمایی کرد. این خودرو پس از ۸ سال جایگزین نسل سوم لاگونا شده است که جزو مشهورترین خودروهای این برند فرانسوی است. رنو قرار است این خودرو را در مراسمی باشکوه در موتورشو فرانکفورت که در سپتامبر آینده برگزار می‌شود به‌طور رسمی رونمایی کند.

2016 Renault TALISMAN
۲۰۱۶ Renault TALISMAN
رنو هدف از تولید این مدل را رقابت مستقیم با سدان های مطرح بازار در این رده همچون مزدا ۶، فورد موندئو و فولکس‌واگن پاسات عنوان کرده است. در طراحی این مدل از زوایای تیز و چراغ‌های شفاف استفاده شده است. همچنین یک جلوپنجره بزرگ که در نسل جدید محصولات رنو از جمله کجار و اسپیس به ویژگی اصلی طراحی این برند تبدیل شده است در پوزه تالیسمن جا خوش کرده است. همچنین مه شکن‌های D شکل جدیدی در این مدل به کار رفته است که پیش از این در محصولات رنو سابقه نداشته است.

2016 Renault TALISMAN
۲۰۱۶ Renault TALISMAN
تالیسمن روی پلتفرم جدید CMF بنا شده و ۴.۸۵ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض و ۱.۴۶ متر ارتفاع دارد و بین دو محور جلو تا عقب آن نیز ۲.۸۱ متر فاصله است. بدین ترتیب به نظر می‌رسد با خودرویی میان سایز اما جادار روبرو باشیم. مخصوصاً اگر حجم صندوق بار آن را بدانید: ۶۰۸ لیتر. همچنین به گفته رنو با وجود فاصله ۲۳۲ میلی‌متری برای زانوان سرنشینان عقب، در این بخش یکی از بهترین خودروها در این کلاس را شاهدیم. بعلاوه صندلی‌های الکتریکی ۱۰ وضعیته همراه با ماساژور و گرمایش داخلی و حافظه نیز لذت سواری را دو چندان می‌کنند.

2016 Renault TALISMAN
۲۰۱۶ Renault TALISMAN
2016 Renault TALISMAN Interior
۲۰۱۶ Renault TALISMAN Interior
خریداران می‌توانند از میان ده رنگ مختلف و مجموعه‌ای گسترده از تایرها و رینگ‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچی دست به انتخاب بزنند. این خودرو که بازتاب جاه‌طلبی‌های رنو در تولید مدل‌های مجلل‌تر و زیباتر است از کابین زیبا و جدیدی سود می‌برد. یک صفحه لمسی عمودی ۸.۷ اینچی، سیستم صوتی Bose با ۱۳ بلندگو و صدای فراگیر، نمایشگر سربالا، یک سامانه کنترل دیجیتال و یک سیستم سرگرمی با امکان انتخاب حالات مختلف درون خودرو و مجهز به سیستم R-Link 2 باعث می‌شود تا سرنشینان به‌سادگی بتوانند عطش خود را برای سرگرم شدن برطرف کنند. فضای داخل خودرو به‌گونه‌ای است که احساس می‌کند در پاسات نشسته‌اید، با همان گستره و کیفیت.

تالیسمن با دو موتور بنزینی ۴ سیلندر که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار توان دارند و ۳ موتور توربو دیزل که به ترتیب ۱۱۰، ۱۳۰ و ۱۶۰ اسب قدرت دارند به خریداران عرضه می‌شود. همه مدل‌های بالا به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه مجهزاند اما نمونه‌های ۱۱۰ و ۱۳۰ اسبی دیزلی از یک گیربکس دستی ۶ سرعته سود می‌برند. همچنین رنو به‌عنوان یک آپشن سیستم ۴ چرخ متحرک را به خریداران ارائه می‌کند.

رنو احتمالاً به‌واسطه فروش مناسب لاگونا این مدل را از خط تولید خارج نخواهد کرد. همه نمونه‌های سدان و استیشن تالیسمن در کارخانه دوای در فرانسه ساخته می‌شوند و به سرتاسر اروپا صادر می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر داستر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    رنو یه دونه است مخصوصا از وقتی که زمام امور داد دست قصن لبنانی الاصل و شراکت با نیسان در عین تولید خودروی های کوالیتی در فرانسه سایتهای مختلف تولید ماشینهای ارزان با کیفیت در اقصی نقاط دنیا مثل اسپانیا رومانی روسیه ترکیه هند برزیل کره جنوبی و شنیدم تازگی ها در اندونزی فعال کرده فقط ای کاش چند مدل از خودروهاشو تو ایران هم تولید می کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. s.class

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    فقط کاش سرعت سنجش انالوگ بود
    من از انالوگ خوشم میاددددددددد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ehsan

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    خدایا چی میبینم ، بالاخره رنو در طراحی سدان های خودش یک طرح عالی داد بیرون ، دست از ماشین های بیریخت کشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sahand

      ۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مگه فلوئنس چیش هس ما خودمون فلوئنس داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Mercedes-Benz

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    شرکت رنو از ابتدای کارش تا الآن تعداد خیلی کمی طراحی های عالی داشته ولی من خودم این یکی رو واقعا می پسندم. طراحی بیرونی فوق العادست ولی باز هم در نمای داخلی میشد بهتر از اینها بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سهیل

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به نظر من رنو یکی از راحت ترین خودرو های دنیاست. باید استفاده کرده باشید تا از
    1سواری نرم
    2 هندلینگ استثنایی
    3 فضای داخلی راحت و قابل استفاده
    4 احترام تکنولوژی به مصرف کننده
    آگاه بشید. همین رنو که بعضی ها میگن امکانات نداره اگر استفاده کنید تازه متوجه میشید به چه چیزایی در استفاده دقت کرده و بیشترین راحتی رو برای شما در نظر گرفته. واقعا قابل ذکر نیست. باید رنو داشته باشید تا بفمید چی میگم. من مگان و سفران داشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا