پدیدار شدن دایهاتسو کوپن کوپه جدید

بازار خودروی ژاپن همچون دنیایی بسیار متفاوت برای خارجی‌ها بوده و عجایب آن تمامی ندارد.


از آنجایی که به موعد برگزاری نمایشگاه توکیو اتو سالن 2019 نزدیک می‌شویم، محصولات جدید این بازار کم‌کم پدیدار می‌شوند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دایهاتسو کوپن کوپه اشاره کرد. بله پس از سال‌ها حضور تک و تنهای مدل رودستر در این بازار، کوپن سرانجام با سقف ثابت نیز عرضه شده است.


شاید نمایشگاه توکیو 2016 را به یاد آورید که در آن دایهاتسو از کانسپت سقف ثابت کوپن که بر پایه‌ی مدل رتروی کوپن Cerro بنا شده بود رونمایی کرد. این خودروی مطالعاتی بازخوردهای کاملاً مناسبی از سوی بازدیدکنندگان به دست آورد و همین امر دایهاتسو را ترغیب کرد تا واقعاً به دنبال ساخت این خودرو باشد. در نهایت این تصمیم گرفته شده ولی خب سقف تولید آن به 200 دستگاه محدود شده است.


مدل کوپن کوپه که از کانسپت یاد شده الهام گرفته دارای سقف ثابت از جنس CFRP بوده و طراحی آن به گونه‌ای است که به سمت عقب خودرو تمایل داشته و طراحی فست بک مانندی ایجاد کرده است. به‌صورت سفارشی نیز می‌توان آن را با سانروف شیشه‌ای سفارش داد.


خودروی مورد بحث سال آینده وارد خط تولید خواهد شد و عرضه‌ی آن با 5 سالگی تولید نسل دوم کوپن همزمان خواهد بود. نسخه‌ی کوپه از تجهیزات استاندارد کاملاً مناسبی برخوردار است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به غربیلک فرمان چرمی مومو، دیفرانسیل لغزش محدود، رینگ‌های آلومینیومی BBS و پلاک‌های سریال دار در کنسول مرکزی اشاره کرد.


از جمله آپشن ها نیز می‌توان به مافلر اسپورت و سیستم تعلیق HKS اشاره کرد. البته تغییراتی در پیشرانه صورت نگرفته است. کوپن کوپه همچنان دارای پیشرانه سه سیلندر 0.6 لیتری توربو با قدرت 64 اسب بخار است که باعث می‌شود کوپن به عنوان یک خودروی Kei شناخته شود.


قیمت این خودرو از حدود 22250 دلار برای مدل مجهز به گیربکس CVT شروع شده و به 22450 دلار در نسخه‌ی دستی می‌رسد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. Mad.z.Max
    سوابق: (445 دیدگاه) ,

    نکته جالبتر از حجم موتور، اینکه خودرو با گیربکس دستی 200 دلار گرونتر از سی وی تی هست.. جالبه، با اینکه در کل سی وی تی زیاد محبوب نیس، ولی حد اقل تو کشوره ما اسم اتوماتیک مساویه با دست کم 13-14% قیمته بیشتر از نمونه دستی!

    خدایاااااا چرا ایران : ))

    پاسخ
  2. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    قیمت ماشین تو ژاپن چرا اینقدر بالاس؟(الان نیاین این زیر ایرانو مثال بزنید)

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (445 دیدگاه) ,

      پراید تو ایران چهل تومنه آقاااا…

      شوخی کردم : ))
      قیمته بالاش احتمالا بخاطر تولید محدودشه دیگه.. وگرنه به قول شما یخورده گرونه. اونم تو کشور مبدأ.

      پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (2365 دیدگاه) ,

    قیمت ماشین در ژاپن زیاه چون خیلی مالیات داره تازه قیمت بنزین هم خیلی زیاده

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (445 دیدگاه) ,

      ینی حتی با این حجم موتور جزیی هم مالیاته سنگین بهش میخوره و ربطی به تولید محدود بودنش نداره؟
      من دو مدل تویوتا ( لندکروزر و کرولا 2018) رو مقایسه کردم، قیمت تو ژاپن و آمریکا تفاوت چندانی نداشت! تو گوگل یه سرچ کنین کلی قیمت هست، تبدیل واحد پولی هم تو گوگل به راحتی انجام میشه

      پاسخ
  4. نیما
    سوابق: (282 دیدگاه) ,

    یه کپی مزخرف از آلفارومئو هست

    پاسخ
  5. Adak
    سوابق: (709 دیدگاه) ,

    مضحکه ه ه …
    به درد مستربین میخوره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.