سایر خودروهای آمریکایی

برنامه‌های لوسید برای تولید خودروی الکتریکی 25 هزار دلاری

لوسید طی سال‌های اخیر به موفقیت قابل‌توجهی دست یافته و هم‌اکنون ارزش ۲۴ میلیارد دلاری دارد. آینده این شرکت تازه تأسیس نیز بسیار روشن به نظر می‌رسد. لوسید ایر یک سدان الکتریکی ویژه است که به زودی شاهد تولد برادر خود با نام گراویتی خواهد بود. البته هیچ‌یک از این خودروها قیمت ارزانی ندارند.

این شرکت چنین چیزی را می‌داند و می‌گوید به زودی خودروهای ارزان‌تری را نیز عرضه خواهد کرد. پیتر رالینسون مدیرعامل لوسید گفته که این خودروساز خودروهایی با قیمت بسیار ارزان‌تر را به تعداد بیشتر تولید خواهد کرد؛ و این خودروهای ارزان‌تر بخشی از برنامه بزرگ‌تر لوسید هستند.

رالینسون گفته که کارخانه لوسید در آریزونا می‌تواند ظرفیت تولید بیشتری نسبت به تولید ۳۴ هزار دستگاهی فعلی داشته باشد. مدل تجاری لوسید این‌گونه است: کار را با یک محصول لوکس و سطح بالا شروع کن و سپس محصولات ارزان‌تر را تولید کن. اساساً لوسید از توسعه مدل گران‌قیمت ایر برای کسب دانش بیشتر درباره تکنولوژی باتری و تولید خودرو استفاده کرده چراکه در این صورت شما می‌تواند از هزینه‌های تولید بالاتر محصولی گران‌تر دوری کنید. رالینسون اظهار داشته است:

من دید واضحی به تولید یک خودروی الکتریکی ۲۵ هزار دلاری دارم؛ و تنها یک‌چیز این پروژه را پیش خواهد برد و آن‌هم تکنولوژی است.

رالینسون همچنین با زیر سؤال بردن تلاش خودروسازانی که به دنبال کاهش ساده هزینه‌های باتری هستند گفته که این راه اشتباهی برای تولید خودروهای الکتریکی ارزان‌تر است. او گفته است:

اگر من بتوانم راندمان را دو برابر بکنم با نصف ابعاد باتری کنونی همان شعاع حرکتی را به دست خواهم آورد. اینجا هزینه تولید و وزن باتری نیز کاهش خواهد یافت. آیا این بهتر از کاهش ساده هزینه تولید باتری نیست؟

اگر قول لوسید در تولید چنین خودرویی عملی شود احتمالاً شاهد پیشرو بودن این شرکت در همه‌گیری خودروهای الکتریکی خواهیم بود. قطعاً ایده راندن خودروی الکتریکی با طراحی زیبا و قیمت ارزان باب اکثر افراد است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Ramin

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ?
    جمع کنید بابا. هنوز مدل ‘ ایر ‘ رو تولید نکردید رفتید سراغ مدل جدید ؟

    .
    راستی پدال چه خبر از byton ؟؟ قرار بود تو آمریکا عرضه بشه. عرضه شده ؟؟

    موافقم 18
    مخالفم 13
  2. جمشید

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (389 ديدگاه)

    اکثرا کسی با ماشین های برقی حال نمیکنه و میانه خوبی باهاشون نداره از جمله بچه های پدال

    موافقم 14
    مخالفم 13
  3. Reza

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    دید واسش گرون تموم میشه و نمیتونه با تسلا رقابت کنه حالا داره سعی میکنه تو بازار دیگه با خودرو های الکتریکی رقابت کنه

    موافقم 6
    مخالفم 16
  4. پویان

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (754 ديدگاه)

    تسلا به پایان حکمفرمائیش نزدیک میشه.به جز لوسید و… حتی چینی ها هم خیلی خوب دارن جلو میان
    امیدواریم طرفداران منعصبش هم به پایان تعصب بی دلیل نزدیک بشن
    هر چی تولیدکننده خوب بیشتر بشن برای مصرف کننده بیشتر خوب میشه

    موافقم 5
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا