سیتروئن

انتشار تصاویر بدون پوشش از سدان پرچم‌دار دی‌اس 9

چندی پیش سدان پرچم‌دار دی‌اس 9 با پوشش‌های استتاری در حال آزمایش در اروپا دیده شد. این خودرو که در حال انجام آزمایش‌های آب‌وهوای گرم در جنوب اسپانیا بود، کاملاً با پوشش‌های استتاری پنهان شده و چیز چندانی از طراحی آن مشخص نبود؛ اما لازم نیست برای دیدن چهرهٔ نهایی سدان پرچم‌دار دی‌اس تا زمان رونمایی رسمی صبر کنیم زیرا حالا تصاویر بدون پوششی از آن در چین منتشر شده است که به‌طور کامل نمای بیرونی خودرو را نشان می‌دهد. همچنین این طبق این تصاویر، سدان پرچم‌دار دی‌اس رسماً دی‌اس 9 نام خواهد داشت زیرا این نام روی درب صندوق بار آن به چشم می‌خورد.

دی‌اس 9 بر اساس نسخهٔ کشیدهٔ پژو 508 (همان 508 L که فقط در چین عرضه می‌شود) ساخته شده و پروفیل جانبی آن تقریباً با سدان میان سایز پژو یکسان است اما در جلو و عقب طراحی کاملاً متفاوتی دارد که طبق زبان طراحی دی‌اس شکل گرفته است؛ بنابراین در بخش جلویی این سدان لوکس فرانسوی مثل سایر محصولات دی‌اس جلوپنجره‌ای شش‌ضلعی به همراه چراغ‌های افقی LED دیده می‌شود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این قسمت نیز می‌توان به تریم کرومی خاص دی‌اس در زیر چراغ‌های جلو و دی‌لایت‌های LED مشابه دی‌اس 3 کراس‌بک اشاره کرد. در عقب خودرو هم چراغ‌های باریک بی‌رنگ با گرافیک الماس مانند جلب‌توجه می‌کند که با نواری کرومی به هم متصل شده‌اند. انتظار می‌رود دی‌اس 9 مثل پژو 508، یک لیفت‌بک پنج‌در با پنجره‌های بدون قاب باشد.

دی‌اس 9 روی پلت‌فرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده که در پژو 508 هم بکار رفته است. هرچند این سدان لوکس بر اساس 508 L ساخته شده اما کمی از آن بزرگ‌تر است به‌گونه‌ای که 4,933 میلی‌متر طول، 1,855 میلی‌متر عرض و 1,468 میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصلهٔ محوری سدان پرچم‌دار دی‌اس هم برابر با 2,895 میلی‌متر است که کمی از فاصلهٔ محوری 2,848 میلی‌متری پژو 508 L بیشتر است و بنابراین فضای پای زیادی را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد.

دی‌اس برای سدان پرچم‌دار خود دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. موتور اول یک واحد 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو با 200 اسب بخار قدرت است درحالی‌که قوای محرکهٔ دوم از نوع پلاگین‌هیبریدی متشکل از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی است که خروجی آن فعلاً مشخص نشده است. البته به‌احتمال‌زیاد این همان قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی 225 اسب بخاری است که در پژو 508 L PHEV استفاده شده است. حداکثر سرعت نسخهٔ بنزینی دی‌اس 9 که 45 THP نام دارد 236 کیلومتر بر ساعت است اما نسخهٔ هیبریدی می‌تواند به سرعت 240 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

دی‌اس 9 برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو در ماه دسامبر رونمایی می‌شود. این سدان لوکس فرانسوی از طریق جوینت ونچر چانگان-پژو-سیتروئن در چین به تولید می‌رسد. دی‌اس هنوز حرفی در مورد اینکه آیا این خودرو در اروپا هم عرضه می‌شود یا نه نزده است اما آزمایش دی‌اس 9 در اروپا نشان می‌دهد که این سدان پرچم‌دار پس از عرضه در چین احتمالاً راهی اروپا هم خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود نسخهٔ اروپایی این ماشین سال آینده با طیفی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و همین‌طور پلاگین‌هیبریدی در این قاره عرضه شود تا با رقبای قدرتمندی مثل مرسدس بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 به رقابت بپردازد.

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. (Saeed(peugeot

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (277 ديدگاه)

    بسیار عالی … یه سدان شیک و با کلاس مثل بقیه دی اس ها…….ولی فک کنم قرار بود اسم این ماشین ds8 بشه …

    1. محمد

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      “دی اس ۹ بر اساس نسخه کشیده پژو ۵۰۸ (همان L508 که فقط در چین عرضه می شود) ساخته شده و پروفایل جانبی آن تقریبا با سدان میان سایز پژو یکسان است”
      اگه بر اساس نسخه کشیده ساخته شده که دیگه میان سایز نیست
      .
      .
      اما چقدر خوش بحال کشورهای اروپایی آمریکایی و حتی چین هست که مردمش اینقدر امکان انتخاب متنوع و باکیفیت دارن
      و با قیمتهای معقول و شرایط اقساطی کاملا معقولانه

  2. Alireza

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (519 ديدگاه)

    پژو نمیخواد دست از سر این موتور ۱.۶ برداره

  3. مهردادكمال

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (151 ديدگاه)

    با این موتور چطور میخواد با اون رقیبا ی اروپایی رقابت کنه !!! صد در صد شکست میخوره

    1. Sourena

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فعلا که رشد سود پژو-سیترؤن از اروپایی ها بیشتر بوده

  4. Abbas.Lambo

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (600 ديدگاه)

    با این موتور از پس کره ایام بر بیاد شاهکار کرده،آلمانیا پیشکش،آخه ماشین لوکسو موتور ۱.۶ لیتری؟

    1. SS

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (276 ديدگاه)

      نکته جالب برند دی اس و پژو-سیتروئن این هست که همیشه در تلاش برای ساخت خودروی لوکس و رقابت در این بخش از بازار بودن اما از نظر آمار فروش همیشه شکست خوردن.
      ظاهرا هیچکس علاقه ای به خودروی فرانسوی لوکس نداره که به نظرم طبیعی هم هست! اما همین که ناامید نمیشن جای تقدیر داره !!

  5. (Saeed(peugeot

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (277 ديدگاه)

    این ماشین مطمئنا مثل بقیه دی اس های جدید به موفقیت میرسه…..ولی بعضی از دوستان ایراد از موتور ۱.۶ لیتری psa میگیرن یا بعضی ها هم فک میکنن چون تو کلاس سری e و اتاق ۵ و a6 هستش موتورش ضعیفه….
    باید بگم که خیر….همون بنز تو a کلاس موتور ۱۸۸ اسبی داره و همین E کلاس ۱۸۱ اسبی و سری ۵ و آئودی هم تو رده ۱۸۰ تا ۲۵۰ اسب بخاری کلی تیپ بندی داره و فک کنم جدا از ۱.۶ بودنش توانش (۲۰۰ تا ۲۲۵ اسب بخار)کفایت میکنه….
    البته مرسدس E63 هم داره که دیگه تو این قیمت و این رده اصلا جا نداره…

    1. M

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (74 ديدگاه)

      بزرگترین مشکلش دفرانسیل جلو بودنشه …

  6. OMID

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (928 ديدگاه)

    چراغ عقبش چه خوشگله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن