دوئل مزدا CX-5 و سیتروئن C5 ایرکراس

دوئل باقیمانده از مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، سومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبل بین فولکس‌واگن تیگوآن و جیپ کامپس

مجموع آراء: 1019

آراء فولکس‌واگن تیگوآن: 728

آراء جیپ کامپس: 291

پیروز دوئل: فولکس‌واگن تیگوآن با کسب 71 درصد از کل آراء

 

هوندا CR-V

پژو 3008

هوندا CR-V

فولکس‌واگن تیگوآن

جیپ کامپس

فولکس‌واگن تیگوآن

سیتروئن C5 ایرکراس

مزدا CX-5

؟

 

مزدا CX-5

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2016

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: اسکای‌اکتیو مزدا

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 59,500 دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 64,595 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 49,555 دستگاه

فروش سال 2018 در چین: 44,256 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 95 درصد

حفاظت از کودکان: 80 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 78 درصد

سیستم‌های ایمنی: 59 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

سیتروئن C5 ایرکراس

تاریخ معرفی: نمایشگاه شانگهای 2017

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: EMP2 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: 3.9 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: صفر دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 1,637 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 22,603 دستگاه

فروش سال 2018 در چین: 23,340 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره


مقایسهٔ مشخصات فنی

 

C5 ایرکراس

مزدا CX-5

پیشرانه 1.6 لیتری I4 2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت 180 اسب بخار 165 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 215 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 8.2 ثانیه 10.3 ثانیه
حداکثر سرعت 220 کیلومتر/ساعت 190 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.7 لیتر (ترکیبی) 7.0 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 129 گرم/کیلومتر 159 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 53 لیتر 58 لیتر
وزن 1490 کیلوگرم 1575 کیلوگرم
طول 4.51 متر 4.55 متر
فاصلهٔ محوری 2.73 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 515 لیتر 505 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 22,221 پوند 23,568 پوند
قیمت موردبررسی 27,094 پوند 24,993 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

38 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (327 دیدگاه) ,

    مزدا با سیترئن؟؟؟؟
    اصلا داریم؟؟

    پاسخ
    1. m
      سوابق: (227 دیدگاه) ,

      ظاهرا فرانسه فقط یه موتور 1600داره …

      پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (1109 دیدگاه) ,

      اصلا قابل مقایسه نیس کیفیت مزدا با سیتروئین😐😐😐

      پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (2264 دیدگاه) ,

    رای من سیتروئن چون هم جدید تره هم مشخصات بهتری داره خصوصا فاصله بین محوری

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1140 دیدگاه) ,

      فاصله محوریش واقعا زیادتره حمیدرضا جان!!!
      البته هر دو رقیب قابل احترام و متشخصی هستن
      ولی با احترام به شما عزیز، من مزدا با فاصله محوری خیلی کمتر رو انتخاب میکنم

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (188 دیدگاه) ,

        نمیدونم فلسفه شاسی بلند دیفرانسیل جلو از کجا اومد😑 باید ۲ دیفرانسیل باشه این چه مسخره بازیه
        هرچند مزدا یه suv واقعیه(دو دیفرانسیل) و حس اطمینان از کیفیت و عمری بودنش میده اما از زیبایی سیتروئن نمیشه گذشت خیلی خوشگله حداقل باید یبار پشتش نشست
        از لحاظ فنی فقط تفاوت شتابشون واسم مهمه، قدرت بیشتر سیتروئن به غیر از بهتر بودن شتابش کاربرد دیگه‌ای نداره چون تک دیفرانسیله تو مسیرهای سخت بغیر از بکسواد کردن کار دیگه‌ای ازش بر نمیاد و یه مزدا باید جلوش باشه همش بکسلش کنه
        به هر حال میخواستم به مزدا رای بدم که نظر دوستمون رو دیدم به برتری مهمی اشاره کرده بود و اونم فاصله محوری خیلی بیشتر سیتروئین هستش، از دیفرانسیل و کیفیتو هرچی بگذرم از فاصله محوری نمیگذرم😂 بنابراین ۶۶مین رای رو به سیتروئن دادم

        پاسخ
    2. saeed
      سوابق: (274 دیدگاه) ,

      ضعیفترین موتور مزدا برای این ماشین همین 2 لیتره که اینجا هم لحاظ شده احتمالا با این استدلال که مدل اروپایی گذاشتیم که تو اروپاس !!!!!
      موتور 2.5 لیتری معمولیش و یا موتور توربوش گذاشته میشد اونوقت درست بود.هر چندبا همین موتورم میره فینال.

      پاسخ
  3. شاهين
    سوابق: (841 دیدگاه) ,

    اطلاعات مزدا اشتباست، قدرت موتورش بیشتره، لطفا رسیدگی کنید, کاش این مزداعه تو ایران بود از نزدیک میدیدم قربون صدقش میرفتم 🙁

    پاسخ
    1. مهیار
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      به لطف منطقه آزاد، تو گیلان زیاد داریم.
      سری های سی ایکس 3 ، 5 و حتی 9 اینجا موجوده

      پاسخ
      1. The notorious critic
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        آره داداش منم رشتیم ( رشته زکم)هر روز تو چهار راه گلسار یدونه سفیدشو می بینم واقعا زیبا و با عظمت.

        پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (1140 دیدگاه) ,

    من که نمیتونم چشمهامو روی مزدا بیندم
    از درد انحصار بهمن خودرو هم که شده به مزدا رای میدم
    که همه محصولات مزدا رو برای ورود به ایران گروگان گرفته
    برای اینکه بتونه مدل مزدا ۳ قدیمی رو مونتاژ کنه
    به قیمت فضایی به خریداران بفروشه

    پاسخ
  5. (Saeed(peugeot
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    با توجه به احترامی که واسه مزدا قائلم…..ولی رای من سیتروئن هستش…..چون تو همه چیز سرتره…..قدرت …سرعت…شتاب
    چهره ی به روز و مدرن تر…..سیتروئن هم که تو هندلینگ و نرمی زبان زد خودروهاس.
    تو فضای صندوق و قیمت و همه چیز سرتره.

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (930 دیدگاه) ,

    قطعا مزدا برتری داره ولی کاش کابینش بهتر میشد

    پاسخ
  7. محمدرضا
    سوابق: (364 دیدگاه) ,

    ولی پیشرانه ای که برای این رقابت باید در نظر میگرفتی ۲.۵ لیتریه توربو بود تا هردو خودرو با قوی ترین پیشرانه با هم دوئل کنن
    یا حد اقل ۲.۵ لیتریه تنفس طبیعیو میزاشتی قدرت هاشون برابر باشه

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (417 دیدگاه) ,

      موتور 2.5 مزدا در اروپا عرضه نمیشه و اگه این موتور رو انتخاب میکردیم در تعیین قیمت مشکل ایجاد میشد

      پاسخ
      1. بهنام
        سوابق: (42 دیدگاه) ,

        هیچ‌ مشکلی ایجاد‌نمی شد ، قیمت امریکاشونو‌ می نویشتید، اصلا مزدا با یه ماشینی که ۱۶۰۰ تا کلا تو یه سال فروخته تو اروپا چرا باید مقایسه بشه؟ حالا تو چین فروخته اما همه می دونن تو چین همه چی فروش می ره نیاز نیست چیز خاصی باشه‌

        پاسخ
      2. saeed
        سوابق: (274 دیدگاه) ,

        جناب دهقان اولا ممنون بابت زحماتتون اما فکر نکنم استدلالتون درست باشه.اینجا سایت فنی هست نه سایت فروش که قیمت ملاک اصلی باشه.شما به خاطر عدم همسان سازی قیمت کلا ضعیفترین موتور ممکنو گذاشتید اونم نیمه نهایی و کل مقایسرو دچار اشتباه کردید و در کل بخث فنی رو فدای بحث قیمتی کردید.هر چند احتمالا تو سرنوشت این دوئل تاثیری نکنه اما لطفا ملاک اصلی رو فنی بزارید بعد قیمت چون اولویت فکر کنم بحث و مقایسه فنی هست نه قیمت عزیز.(باز اگر ما تو اروپا زندگی میکردیم این استدلال تا حدی قابل قبول بود اما حالا که نیستیم حداقل مبنارو باید جهانی بزاریم نه یه قاره بی ربط به ماو اینکه ماشینی صرفا تو یه بازار خاص ارائه میشه دلیل بر ضعفش تو عدم جهانی بودنه و نباید رقیبشم چوبشو بخوره.بهتره ملاکو جهانی بزارید).

        پاسخ
      3. Muty
        سوابق: (590 دیدگاه) ,

        جناب دهقان :
        توی تمام دوئل های جوری انتخاب میکنید که در تعیین قیمت مشکلی ایجادنشه ؟!

        پاسخ
  8. سیدمهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    مزدارا عشقه.

    پاسخ
  9. حسین وی
    سوابق: (366 دیدگاه) ,

    این اسباب بازی با پلاستیکای قرمزشو دارین با مزدا مقایسه میکنین ؟😂😂
    با اون سر اگزوزای فیکش ؟ 😂😂

    پاسخ
  10. Saman
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    پوستر مزدا ارجحیت داره به سیتروئن 😀 واقعن کسی هست که ماشین فرانسوی رو به ماشین ناب ژاپنی ترجیح بده؟

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (478 دیدگاه) ,

      اره من ترجیح میدم ، چون خیلی بهتر از مزداست .

      پاسخ
  11. ahmad
    سوابق: (478 دیدگاه) ,

    اصلا خود کلمه سیتروئن به کل هیکل مزدا میارزه ، نمیدونم چرا بعضیا الکی مزدا ، مزدا میکنن ، حالا باز اگه تویوتا بود یه چیزی ، کار به این مدل سیتروئن ندارم که بهتر از مزدا هست یا نه ، که قطعا بهتره ولی کلا سیتروئن خیلی با کلاس تر از مزداست ، هنوز دنیا تو کف سیتروئن دی اس 1955 موندن حتی تو یه برنامه دیدم اونو با تسلا 2018 مقایسه کرده بودن ، خودروی 60 سال پیش ، مجری تو اون برنامه میگفت هرکس قبل مردنش بهتره برای یه بارم شده سوار دی اس بشه واقعا سیتروئن خیلی خودروساز قابل احترامی ، بسیاری از مدلهاش از قدیم تا به امروز زبانزده خاص و عامه و از دو خودروساز دیگه فرانسه یعنی پژو و رنو خیلی بهتر و جلوتره ، دستاوردها و نواوریهایی که شرکت سیتروئن در طول تاریخ داشته ، عمرا اگه مزدا داشته باشه ، انوقت یه عده بدون اطلاعات و به ظاهر متخصص که هیچی هم از ماشین سر در نمیارن از رو تعصب میان میگن اشغال ، اسباب بازی ، بی کیفیت و از این جور حرفا ، البته از نوع کامنتهاشون میشه فهمید چندسالشونه . یکی نیست به اینا بگه ما خودمون اگه صنعت خودروسازیمون در حد همین فرانسه اگه بود ، اگه مثل همین سیتروئنو ما میتونستیم درست کنیم الان ادعامون …..ون دنیارو ….ره کرده بود ، هنوز که هیچی نداریم ، اینطوری ، کارشناسانه و موشکافانه در مورد خودروسازی فرانسه نظر میدیم ، که خود مهندسین فرانسوی اگه نظرات مارو ببینن فکر میکنن ما از فضا امدیم که اینگونه هوشمندانه خودروسازیشونو میفرستیم تو باقالیا و صنعت خودروسازی رو میبوسیدن میذاشتن کنار وای به حال اون روزی که حتی در حد همین چین بودیم .

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (841 دیدگاه) ,

      داداش سیتروعن اگه مال این حرفا بود که تو امریکا راه میدادنش، این مدل مزدا و کلا بقیه مدل ها نه داخل ایران و نه هیچ جای دیگه تو دنیا حتی تو خود اروپا هم اقبالی بهش نمیشه و با طراحی بچه گونش یه شکست خورده کامله، اگرم بحث دی اس وسط باشه که اونم یه مدل نیمه لوکس با قیمت فضایی و طرفدارای محدوده که قطعا مزدا اگه بخواد اقتصادی تولید نکنه و قیمت تموم شدشو نزدیک دی اس بزاره مطمعن باش چیزی میسازه که برگ های همه میریزه، همونطور که الا ن تو مزدا ۶ با طراحی ٢٠١٩ از چرم ناپا با اینتریو دیزاین موکا و موتور توربوی ٢۵٠٠ سیسی استفاده کرده که بابای دی اس هم به پاش نمیرسه، هیچوقت یه ماشین خز و خیل فرانسوی مثل زانتیا و خانوادش رو با یه برند با کلاس و جهانی مثل مزدا مقایسه نکن، موفق باشی عمو جون

      پاسخ
      1. Ahmad
        سوابق: (478 دیدگاه) ,

        اول از اینکه بحث راه ندادن نیست بلکه خود فرانسویا تمایلی به حضور در بازار امریکارو ندارن وگرنه اگه اینطور باشه پس خود امریکارو هم به اروپا راه نمیدن که خودروهاش فروشی به اون صورت در اروپا نداره دوما این دی اسی که من میگم مال 60 سال پیشه برند نو ظهور دی اسو نمیگم اشتباه نکنید سوما باشه حتما که خزه اگه سیتروئن خزه مزدا هم پرزه داداش یه چیزی بگو که بهت نخندن واقعت بعضیا جوری میگن فرانسه اینجور فرانسه انجور که هرکی ندونه فکر میکنی دارن راجب تاتا موتورز هند صحبت میکنن هر چند که اگه الان به جای مزدا یه خودروی بی نام و نشون چینی رو با این سیتروئن مقایسه کرده بودن باز هم از سر دشمنی و تعصب به چینیه بیشتر رای میدادن . همانطور که گفتم سطح سیتروئن خیلی بالاتر از مزداست هنوز کو تا این مزدای پرز به سیتروئن برسه الکی ژاپنیا بت نکنید بپرستید تو بحث کیفیت خودروهای ژاپنی فقط یک تویوتا هست که سرامد بقیه ی خودروسازهای ژاپنیه وگرنه مابقیه خودروسازهای ژاپنی سطحشون پایین تر از کشورهای دیگست هی هم نیاید بگیا از ده خودرو برتر امریکا 7 . 8 ژاپنیه علت فروش بالاشون در امریکا به خاطر پایین بودن قیمتش نسبت به خیلی از خودروسازهای دیگست .

        پاسخ
        1. شاهين
          سوابق: (841 دیدگاه) ,

          احتمالا علت طرفداریت از سیتروعن اینه که یه زانتیا یا یه فرانسوی عجیب غریب دیگه داری! اما راجب راه ندادن به بازار امریکا برو تحقیق کن ببین که انقد ماشینای فرانسوی پر اصطحلاک و پر خرج و کم طرفدار بودن که فروششون در امریکا صفر شد و مجبور شدن با پای خودشون از امریکا برن بیرون،چون تو یه بازار آزاد که مردم حق انتخاب دارن قطعا کسی ماشینای ژاپنی و آلمانی و حتی کره ای رو ول نمیکنه بره از آشغال های فرانسوی خرید کنه، الان به پلنفرم همین سیتروعن نگاه کن! عین پلتفرم داستره! و تو توضیحات هم نوشته پلتفرم مشترک با پژو! اصلا مگه میشه طراحی و مهندسی پیشرفته مزدا رو با این درب و داغونایی که شما بهش میگی ماشین مقایسه کرد؟ حتی تو مناطق آزادم تعداد مزدا ها ١٠ برابر سیتروعنه! تعداد رای بچه های ماشین باز همین سایت هم نشون میده حرف کی درست تره

      2. شاهين
        سوابق: (841 دیدگاه) ,

        این مدل سیتروعن منظورم بودکه کلا طراحیش بچه گونست

        پاسخ
  12. جواد
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    تعصب بیجا به مزدا بیداد میکنه!!!

    پاسخ
  13. ali a
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    کیفیت کلی و کیفیت رانندگی مزدا خودشو ثابت کرده…مزدا بهتره…

    پاسخ
  14. (Saeed(peugeot
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    تعصب بیجا که خیلی زیاده رو مزدا…..
    در ضمن این مدل نسل از c5 2 ماه پیش رونمایی شد….در ضمن اگه جای این مزدا یه هیوندای هم بود فک کنم هیوندای بیشتر رای میاورد…..چون تو ایران هست و زیاد سوار میشن……سیتروئن یه زانتیا و c5 داده به ایران هنوزم رکی زبون هاس….

    پاسخ
  15. محمد
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    اصلا مزدا رو نمیشه با سیتروئن مقایسه کرد ختم کلام.

    پاسخ
  16. Ford taurus
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    همون محور محرک مزدا واسه خاک کردن سیتروئن کافیه 😎
    سیتروئن و پژو باید برن با یه شرکت خوب همکاری کنن وگرنه برن ماشین اسباب بازی بسازن بهتره 🤓

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (478 دیدگاه) ,

      داداش همون سیستم هیدروپنوماتیک 60 سال پیش سیتروئن به کل تاریخچه کمپانی مزدا میارزه .

      پاسخ
  17. کیوان
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    طرفداری از یک برند سلیقه ای است در کنارش هم تعصب که گاهی اوقات بیداد میکنه مطلع هستید بهترین خودرو ۲۰۱۸در دنیا جنسیس ۷۰شد پنجاه و اندی داور نهایی انتخاب کردند خوب طرفدارهای برند های قوی المانی امریکایی و ژاپنی حسرت خوردند اما قبول کردن رای نهایی ختم قضیه است احمد اقا فرانسوی شاهین و دیگران ژاپنی ازاینکه سیتروین قدمت دارد و مطرح است حرفی نیست دوست عزیز صنعت ماشین فرانسوی ها نسبت به المان و امریکا و ژاپن و کره پیشرفت نداشته رنو برای پیشرفت با نیسان شریک میشه و کولیوس و تالیسمان تولید میکنه که موفق میشه در صورتی که سالهای قبل سفران و لتییود تولید میکنه با قدرت موتوری بالا اما موفق نمیشه هیوندا سال قبل ازرا (گرانجور)به امریکا فرستاد برای رکورد شکنی اما برگشت موفق نشد .از سدانها کمری والنترا و از شاسی ها تویوتا راوفور و هوندا سی ار وی پر فروشند بازار امریکا جاذبه زیاد داره فرانسویا بعلت فروش کم خارج شدن والسلام

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.