شورولت

کامارو ZL1 به پیشرانهٔ قوی‌تر کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ مجهز می‌شود

هرچند این روزها فروش شورلت کامارو بسیار کاهش یافته و دوران پایانی عمر خود را سپری می‌کند اما جنرال موتورز هنوز به‌طور کامل آن‌را فراموش نکرده زیرا یک منبع داخلی از این شرکت به موتورترند گفته است که کامارو ZL1 به پیشرانهٔ قوی‌تر کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ مجهز خواهد شد. این آخرین افزایش قدرت برای نسل ششم کامارو تا پیش از پایان تولید آن خواهد بود.

نسخهٔ قوی‌تر پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT4 که در سینهٔ کادیلاک قرار دارد، ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که نسخهٔ قبلی همین موتور در کامارو ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گزارش موتورترند همچنین اشاره کرده است که کامارو ZL1 ممکن است دیگر قطعات پرفورمنسی CT5-V بلک‌وینگ را هم قرض بگیرد که این می‌تواند شامل ترمزهای کربن سرامیکی باشد. گفته می‌شود این ZL1 جدید فقط در دو سال ارائه خواهد شد و موتورترند حدس میزند با مدل ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود.

این در حالی است که گزارشات قبلی به برنامهٔ ساخت نسل ششم کامارو Z28 با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 کوروت C8 Z06 اشاره کرده بودند اما بعداً جنرال موتورز به این نتیجه رسید که تقاضای کافی برای این مدل وجود نخواهد داشت تا سرمایه‌گذاری را توجیه کند و به همین دلیل، پروژهٔ Z28 جدید لغو شد. در ZL1 جدید اما ازآنجایی‌که نوع پیشرانه تغییری نخواهد داشت، هزینهٔ ارتقاء احتمالاً بسیار کمتر خواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2456 ديدگاه)

    از نظر من کامارو دوست داشتنی ترین ماسل کار حال حاضره ، البته ماسل کاری با طراحی دارای ریزه کاری های بسیار ، عاشقشم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. VIPER

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2152 ديدگاه)

      خوندن این خبر خیلی منو خوشحال کرد و ایکاش مربوط به معرفیz28بود و خدارو شکر که فیس لیفت اخیر، رو نمایه جلو zl1 ارائه نشد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Nima

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    اگر خوب بشه مثل CT5V بلک (یعنى توى کلاس خودش بسیار سریع باشه) به نظرم فوق العاده میشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. [email protected]!n

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1463 ديدگاه)

    یه جای خبر اشتباهه.

    موتور LT5 فقط رو کوروت C7 ZR1 بود و موتور کادیلاک همون موتور LT4 هست. در واقع کامارو قطعات پرفورمنس کادیلاک رو قرض می گیره.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. امیر دهقان

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (510 ديدگاه)

      سلام
      بله اشتباه از من بوده، تو متن اصلی همون LT4 نوشته
      ممنون

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. میثم

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1954 ديدگاه)

    بهترین ماسل کار حال حاضر آمریکا دوج چلنجر است (نظر شخصی نه فنی)

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Audi rs e_tron gt

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (620 ديدگاه)

      من به هر دوتاشون علاقه دارم اما این عکس ها را از نسل قبلی کامارو می بینم می گم چه ابهتی داشت که جدیدش خراب شد 😔
      البته به همین نسل فعلیش هم نگاه کنیم خیلی طراحی بدی هم نداره اما خب بخاطر زیبا بودنش انتظارمون چیزی خیلی بهتر از این بود برای نسل جدید کامارو
      راستش نظر کسانی که هر دو نسلش رو از نزدیک دیدن نشنیدم چون از نزدیک دیدن ماشین ها کلا حس متفاوتی دارد شاید با ظاهر ماشینی در عکس که می بینیم زیاد حال نکنیم اما از نزدیک یه چیز دیگه باشه مثل m4
      من با دیدن تصاویر اولترا hd بی ام و m4 نظرم برای طراحیش تغییر کرد اما m3 نه
      مدیر عامل بی ام و هم گفت با دیدن m4 از نزدیک نظرتان عوض می شود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. محمد امین

        ۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1249 ديدگاه)

        بیشترین ماسل کاری که ابهتش رو ازدست داده فورد هست ، gt500 مدل ۲۰۱۳ رو با مدل جدید مقایسه کنید …، خیلی پرفورمنسش خوب شده ولی متاسفانه رخ قدیم رو نداره

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. Ninja

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (977 ديدگاه)

          نه اتفاقا رخ جی تی ۵۰۰ هم هنوز وحشی و با ابهت هست هرچند مثل قدیم نیست

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. ارشیاsvj

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1589 ديدگاه)

          میدونستی من از طراحی نسل قبل موستانگ بدم میاد؟!

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
        3. محمد امین

          ۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1249 ديدگاه)

          نینجا جان وحشی هست اما عظمت نداره ، مثلا سگ هم خیلی وحشی هست اما اصلا عظمت و شکوه یه شیر رو نداره

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        4. Ninja

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (977 ديدگاه)

          چه مثالی زدی جالب بود

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  5. یانکی

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1524 ديدگاه)

    شورلت چند تا کار باید انجام بده.۱.اولین کار ارائه نسخه z28 با هپون موتور ls7.2.تمام مدلها باید از همون طرح zl1 بهره ببرن که بی نظیره.به یاد داشته باشید تمام ایرادی که به ظاهر کامارو میگیرن به خاطر فیس لیفت نا مناسب مدلهای ss و rs هست.۳.افزایش قدرتzl1 به ۷۵۰ اسب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. مهدی

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    وقتی موتور یه هیولا رو میزاری توی یه عشق که قوی ترم هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. AMG GT R

    ۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (561 ديدگاه)

    این رو نگاه کنید چقدر طراحی خشن و زیبایی داره
    بعد فکر کنید قراره بشه یه سدان الکتریکی 😑😑

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مجتبی

      ۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (7 ديدگاه)

      بازار عزیز بازار داره میره سمت الکتریکی خوشبختانه یا متاسفانه نمی دونم چی بگم
      اگر خودرو سازا همین الان مطمعن شن که خودرو ماسلکار رو بورسه حتی تویوتا هم ماسلکار میزنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3933 ديدگاه)

    این نسل جدیدش رو من چندان هم بدم نیومده اما این قبلیه واقعاً جذابه،یه خوی وحشیانه ای توی ذاتش هست با موتور کادیلاک هم خیلی عالی میشه،فقط میترسم از اینکه بشه سدان برقی…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا