فراری

معرفی رسمی سوپراسپرت جدید فراری F8 Tributo، جانشین ۴۸۸

همان‌طور که وعده داده شده بود، فراری رسماً سوپراسپرت جدید خود را با نام F8 تریبوتو معرفی کرده است. این اسب سرکش جدید خودروی بسیار مهمی است چراکه جانشین مدل ۴۸۸ GTB خواهد بود. در جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط دونفرهٔ فراری از همان دستورالعملی استفاده شده که سال‌ها موفق بوده است. F8 تریبوتو از همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی سلفش استفاده می‌کند اما این پیشرانه بهبودها و ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده است. به لطف انجام این تغییرات، حالا این موتور ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش ۵۰ اسب بخاری و ۱۰ نیوتن متری را نسبت به ۴۸۸ نشان می‌دهد. فراری فعلاً در مورد گیربکس F8 تریبوتو اطلاعاتی منتشر نکرده اما به‌احتمال‌زیاد این سوپراسپرت جدید از همان گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ پیستا استفاده می‌کند.

هرچند فراری حرفی در این رابطه نزده است اما به نظر می‌رسد پیشرانهٔ F8 همان نمونهٔ مورداستفاده در ۴۸۸ پیستا باشد چراکه قدرت و گشتاور آن‌ها دقیقاً باهم یکسان است. تنها تفاوتی که در اینجا دیده می‌شود این است که حداکثر گشتاور موتور در F8 در دور ۳,۲۵۰ rpm تولید می‌شود درحالی‌که در پیستا این گشتاور در دور کمی پایین‌تر ۳,۰۰۰ rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد. درهرحال سوپراسپرت جدید فراری عملکرد فوق‌العاده دارد به‌گونه‌ای که ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۷.۸ ثانیه از صفر به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد. البته این اعداد کمی از شتاب صفرتاصد ۲.۸ ثانیه‌ای و صفر تا دویست ۷.۶ ثانیه‌ای پیستا بیشتر است.

این موضوع به خاطر وزن سنگین‌تر ۱۳۳۰ کیلوگرمی F8 است که ۵۰ کیلوگرم از پیستا بیشتر است. البته این سوپراسپرت جدید از سلف خود یعنی ۴۸۸ GTB هم ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده و هم عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، وعده داده شده که این ماشین کنترل بهتر و راحتی بیشتری هم خواهد داشت. این موضوع تا حدی به خاطر بهبود ۱۰ درصدی کارایی آئرودینامیکی خودرو به همراه برخورداری از نسخهٔ جدیدی از سیستم تقویت‌کنندهٔ پویای فراری است. علاوه بر این، F8 به جدیدترین نسخه از سیستم کنترل زاویهٔ لغزش جانبی هم مجهز شده است درحالی‌که قطر غربیلک فرمان آن نیز به‌منظور بهبود کنترل کوچک‌تر شده است.

همانند پیستا، پکیج آئرودینامیکی F8 تریبوتو نیز از پیست آماده و چندین ویژگی از سوپراسپرت‌های مخصوص پیست فراری را قرض کرده است. از سوی دیگر، هرچند فراری این را نگفته است اما طراحی کلی F8 نشان می‌دهد که این خودروی کاملاً جدیدی نیست و بیشتر فیس‌لیفتی کامل از ۴۸۸ GTB محسوب می‌شود تا یک مدلی کاملاً جدید. البته مطمئناً ویژگی‌های جدیدی مثل کیت آئرودینامیک و چراغ‌های عقب و جلوی جدید در F8 دیده می‌شود اما در آن از همان پلت‌فرم ۴۸۸ استفاده شده است. این در حالی است که فراری می‌گوید F8 تریبوتو اساساً یک پل به زبان طراحی جدید است که این یعنی به‌طور غیرمستقیم تصدیق کرده که این طراحی کاملاً جدیدی نیست.

همانند ۴۸۸ پیستا، این سوپراسپرت جدید هم در بخش جلویی خود از ویژگی آئرودینامیکی موسوم به S-Duct برخوردار است. این قسمت که از خودروهای فرمول یک الهام گرفته است، برای F8 تریبوتو از نو طراحی شده و داون‌فورس را ۱۵ درصد نسبت به ۴۸۸ GTB افزایش داده است. چراغ‌های افقی و جمع‌وجورتر جلو نیز امکان تعبیهٔ ورودی‌های هوای جدید ترمزها در بالای آن‌ها را فراهم کرده که درنتیجه جریان هوای درون گلگیرهای جلو بهبود یافته است. در بخش عقبی خودرو نیز شیشهٔ روی پیشرانه از بادگیرهایی سود می‌برد که به‌منظور ادای احترام به مدل افسانه‌ای F40 طراحی شده‌اند.

این ویژگی علاوه بر اینکه به یکی از نمادهای فراری اشاره دارد، به خروج هوای گرم از محفظهٔ موتور بدون تأثیر بر کارایی اسپویلری که اطراف چراغ‌های عقب قرار گرفته هم کمک می‌کند. چراغ‌های عقب F8 نیز به فرم کلاسیک دوقلوی فراری بازگشته‌اند. در کابین این سوپراسپرت جدید نیز تکاملی از ۴۸۸ GTB دیده می‌شود. در اینجا همچنان همان ترکیب راننده محور حفظ شده اما فراری گفته است که تمامی عناصر داشبورد، رو دری‌ها و کنسول مرکزی به‌طور کامل از نو طراحی شده‌اند. ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه کابین F8 هم می‌توان به غربیلک فرمان چندمنظورهٔ جدید، دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و یک نمایشگر لمسی هفت اینچی برای سرنشین اشاره کرد. فراری F8 تریبوتو رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 

 

 

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3623 ديدگاه)

    از هر زاویه نگاهِش کنید ، دیوانه میکنه .
    اما خشونت چهره لامبورگینی ، یه چیز دیگست .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Reza

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1301 ديدگاه)

      f8 ، چه اسم مسخره ای این خودرو باید ادامه دهنده راه ۴۸۸ میبود مثلا ۵۲۰ GTB
      چراغ های عقب هم نشده همون ۲ تا چراغ بهتر بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ساسان

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (950 ديدگاه)

    خیلی ظاهر بهتری نسبت به مدل پایه پیدا کرده.طراحی چراغها خشنتر شده.من منتقد طراحی مدل پایه بودم اما فیس لفت میانرده عالی شده. اندکی سپر جلو شبیه مدل sاونتادور شده با اون زایده دندون مانند…درمجموع لایک
    اینم تقدیم به طرفداران دو اتالیایی خشن :
    http://uupload.ir/files/l0lg_2019-lamborghini-aventador-svj-vs-ferrari-812-superfast-performance-comparison-specifications.jpg

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ساسان

      ۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (950 ديدگاه)

      من کامنتو بر اساس عکس نوشتم.متنو خوندم نوشته جانشین ۴۸۸.مثل اینکه میانرده نیست وجانشینه..اما تغییرات ظاهری به مدل میانرده۴۸۸ میخوردعجیبه. با اینحال عالی شده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. R

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (270 ديدگاه)

    فراری باید یه تغییر اساسی تو طراحی داخل کابین انجام بده قدیمی و تکراری و سادست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. علی رضا

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    رقیبی شایسته برای هوراکان پرفورمنته
    طراحی قسمت جلو محشره خشونت به سبک فراری مثل یک دختر خوشگل عصبانی ،
    طراحی نمای عقب زیباست اما زیاد مدرن نیست ، با دیدنش فکر میکنم از مدل های خاص تک عددی فراریه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مهزیار

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (363 ديدگاه)

    سوپر اسپرت یعنی فراری.. بقیه سوء تفاهمن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. حسین

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    دلچسب نبود مخصوصا اینکه این چند ساله از نظر ظاهری همه مدلا کپی پیست شده اس انگار

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. MeysamLaFerrari

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (581 ديدگاه)

    طراحی این ماشین تلفیقیه از تقریباً تمام مدل‌های حال حاضر فراری و بنظرم یه سر و گردن از تمام طراحی‌های گذشته‌ی فراری غیر از لافراری زیباتره.

    اگه بخوایم به نسبت گذشته‌ی خود فراری قضاوت کنیم این مدل یه جانشین واقعی برای ۴۸۸ نیست، من فکر میکنم این یه مدل میانه‌راهیه که فاصله‌ی نسبتاً طولانی عرضه‌ی ۴۸۸ و نسل بعد خودروهای موتور وسط میان‌رده‌ی فراری که قراره هایبرید باشه و تغییرات رادیکال‌تری داره رو بپوشونه، به عبارت بهتر این ماشین یک بروزرسانی بزرگ محسوب میشه، تقریباً مثل Huracan Evo.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. King918

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2469 ديدگاه)

    چقدر زود …..
    هنوز مدل قبلی تازگی داشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Ashkan

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من فکرمیکنم لامبورگینی تو فیس لیفت بهتر عمل میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. iman

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (247 ديدگاه)

    به عنوان جانشین ۴۸۸ انتظار بیشتری از فراری داشتم ،بیشتر شبیه یه فیسلیفت کامل از ۴۸۸ تا یه خودروی جدید خصوصا که از همون قوای محرکه استفاده میکنه ولی خوب برای عاشقان فراری همون نشان اسب رقصان کافیه که همه چیز در بالاترین حد به نظر برسه،زنده باد فراری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. بهنام

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (381 ديدگاه)

    خاص و زیبا با طعمی انحصاری از حرفه ای ترین خودروساز دنیا.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Khosrow

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    عطر تند چرم کابین از عکس میاد بیرون / Viva Ferrari ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. علی آقا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (305 ديدگاه)

    فوق العادس. زیباتر کردن ۴۸۸ اصلا راحت نبود. واقعا گل کاشته. کابین هم فوق العاده شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. OMID

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    قشنگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Ardalan

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بیشتر از همه چیش رینگ هاش برا من دلبری میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. Peymam FCB

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه قرار نبود هیبرید باشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. ایمان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2505 ديدگاه)

    طوفان فراری از امسال شروع میشه که این اولیش بود
    جدایِ از قدرت و گشتاور بیشتر ، فراری به فکر کاهش وزن هم بوده که خیلی بهش کمک میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. مانی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    شکی‌ نیست که عالیه
    اما فکر می‌کردم از موتور قویتری استفاده کنه
    و به ۸۰۰ اسب نزدیک بشه
    و اینکه ۱-۲سال دیرتر نباید معرفی‌ میشد؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. Hamed

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (90 ديدگاه)

    باید دید سیاست آینده فراری چیه منم احساس میکنم به عنوان جانشین ۴۸۸ یکم زود بود معرفیش. فراری هنوز تو این سگمنت پیستا رو هم داره شاید به خاطر تحرکات اخیر رقبا تو بازار بخصوص از سمت مک لارن و افزایش رقبای مستقیمش بوده
    با این حساب میشه منتظر معرفی زودتر از موعد جانشین لافراری هم باشیم شاید زودتر از ۲۰۲۲

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. emad1990

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    طراحیش میخکوب کننده س
    من یکی که پشمام ریخت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. Mclaren 720s

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (810 ديدگاه)

    خیلی خیلی زیباست…مخصوصا پشتش
    دس خوش فراری😍😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. Ferrari-Maserati

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (39 ديدگاه)

    محشره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا