فورد

نگاهی به فورد مک ای، فرزند متفاوت موستانگ

سرانجام فورد از کراس‌اوور الکتریکی مک ای در لس‌آنجلس رونمایی کرد. خودرویی که می‌تواند آغازی هیجان‌انگیز برای فورد در دنیای خودروهای الکتریکی باشد.

Mach-E
فورد مک ای که با نشان موستانگ ارائه می‌شود، کمتر نشانی از یک موستانگ به عنوان کوپه‌ای عضلانی دارد. درواقع مک E دو پارامتر ویژه محبوبیت یعنی کراس‌اوور بودن و الکتریکی بودن را با خود به همراه دارد تا فورد در بازی جدید خود با دست پر وارد شود.


نام موستانگ دیگر در اینجا با یک پیشرانه وحشی و حجیم 8 سیلندر همراه نیست و سنت‌شکنی فورد برای کسب محبوبیت این خودرو با استفاده از نام و نشان برند موستانگ، باعث تعجب همگان شده است. موستانگ مک ای یک کراس‌اوور اسپرت کوپه محسوب می‌شود. چراغ‌های کشیده و باریک جلو و جلوپنجره بسته آن هیچ ربطی به موستانگ ندارند. نمای پهلو با سقف شیب‌دار و گلگیرهای متورم، پویا و جذاب به نظر می‌رسد. در نمای عقب هم چراغ‌ها با الگو و طراحی متفاوت و جدیدی را شاهد هستیم.


فورد دستگیره‌های سنتی خودرو را نیز حذف کرده و به‌جای آن از دکمه‌های لمسی و دستگیره منحصر به فرد الکتریکی در جلو سود برده است. در مجموع طراحی مک ای، جذاب و اسپرت از آب در آمده است.


موستانگ مک E را می‌توان با یکی از دو پکیج باتری استاندارد 75.7 کیلووات ساعتی و یا نسخه برد بلندتر 98.8 کیلووات ساعتی سفارش داد. نسخه استاندارد مجهز به یک موتور الکتریکی است که روی محور عقب قرار می‌گیرد در حالی که نسخه قوی‌تر از دو موتور الکتریکی که هرکدام روی یک محور قرار می‌گیرند سود می‌برد.


موستانگ مک ای مدل GT از مجموع قدرت 459 اسب بخار و گشتاور 830 نیوتن متر سود می‌برد. قبل از عرضه نسخه GT در سال 2021، می‌توان تنها به نسخه‌های پریمیوم و فرست ادیشن با قوای 282 و 332 اسبی و گشتاور 415 و 565 نیوتن متری اکتفا کرد. نسخه پایه هم که بعدها و هم‌زمان با نسخه GT عرضه می‌شود تنها 255 اسب بخار نیرو و 415 نیوتن متر گشتاور دارد.


یکی از ویژگی‌های مک ای، سیستم تولید صدای مصنوعی خاص آن است که بسته به انتخاب راننده می‌تواند حالت بی‌صدا، نرم و با صدای شبیه‌سازی شده طبیعی و یا حالت شبیه‌سازی صدای موتور V8 با صدای بلند را ایجاد نماید که باعث تمایزان با سایر خودروهای الکتریکی که صدای چندان جذابی ندارند می‌شود.


باتری ضعیف‌تر در مدل دیفرانسیل عقب قادر است برد مسافت 370 کیلومتری را فراهم سازد. متأسفانه شعاع حرکتی مدل دو دیفرانسیل با این باتری به 335 کیلومتر کاهش یافته زیرا این مدل از وزن بالاتری هم برخوردار است. شتاب این دو مدل نیز به ترتیب 5.5 و 6.5 ثانیه خواهد بود. در مدل با باتری‌های پرظرفیت‌تر 98.8 کیلووات ساعتی، برد مسافت در مدل تک دیفرانسیل 480 کیلومتر و در مدل دو دیفرانسیل 400 کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا 96 نسخه GT هم حدود 3.5 ثانیه اعلام شده است.


بنابراین با این قوای محرکه ذکر شده و شعاع حرکتی، این خودرو نه تنها در حد نام موستانگ نیست بلکه یک خودروی الکتریکی ممتاز و در حد خودروهایی چون تسلا مدل Y و آئودی ‌ای-ترون نیز محسوب نمی‌شود.


برای شارژ سریع باتری‌های موستانگ مک ای می‌توان از شارژرهای 150 کیلووات ساعتی استفاده کرد که ظرف 10 دقیقه برای مسافت 75 کیلومتر آنها را شارژ می‌کنند. این میزان قابل مقایسه با شارژرهای سریع‌تر تسلا و پورشه نیست. شارژرهای دیواری و خانگی فورد نیز می‌توانند در مدل‌های 240 ولتی در هر ساعت برای طی مسافت 35 کیلومتر، باتری‌ها را شارژ نمایند. شارژهای 110 ولتی دیواری هم در هر ساعت حدود 5 کیلومتر به شارژ باتری‌ها می‌افزایند که در مجموع نشان از زمان طولانی شارژ باتری‌های این خودرو و نیاز به صبر و حوصله بالای خریداران آن دارد.


فورد در طراحی کابین این خودرو، ابایی از کپی‌برداری از تسلا نداشته و یک نمایشگر عمودی بزرگ 15.5 اینچی را در مرکز داشبورد قرار داده است. علاوه بران یک نمایشگر دیجیتال باریک 10.2 اینچی هم در جلوداشبورد قرار گرفته است. دریچه‌های سیستم تهویه نیز به صورت باریک در سرتاسر داشبورد امتداد یافته‌اند. تجهیزات زیادی در این خودرو با وجود سادگی طراحی کابین قرار گرفته‌اند. از جمله دستیار صوتی آمازون، سیستم صوتی بنگ‌اند اولافسن و تکنولوژی دید 360 درجه‌ای. بعلاوه پوشش‌های کابین از نوع مصنوعی و بازیافتی می‌باشند.


در بخش بار می‌توان فضای 821 لیتری در عقب را مشاهده کرد که با تا نمودن صندلی‌های عقب به 1688 لیتر افزایش می‌یابد. بعلاوه همانند خودروهای تسلا در زیر کاپوت جلو نیز فضایی 136 لیتری تدارک دیده شده است.


قیمت‌تریم پایه با عنوان Select از 43895 دلار آغاز می‌شود و البته باید برای تریم کالیفرنیا Rt. 1 که بالاترین شعاع حرکتی را دارد، حداقل 52400 دلار پرداخت کرد. اگر هم تمایل به خرید نسخه GT داشته باشید باید بدانید که قیمت پایه آن هم از 60500 دلار آغاز می‌شود. فورد پیش‌فروش موستانگ مک ای را با پیش‌پرداخت‌های 500 دلاری آغاز نموده و از اواخر سال 2020 تحویل آن را استارت خواهد زد.

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. Mori Ca

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بلوغ ابتذال تب شاسی بلند کاربردی

    1. محسن

      ۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (124 ديدگاه)

      چه توصیف پیچیده ای 🙂

  2. کوروش

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1080 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم بعد از سه روز بی اینترنتی بگم بیرونش که برای ائودیه و داخلش هم برای تسلا پس طراحاش دقیقا چیکار کردند؟ ولی واقعا کار های مهم تری دارم

    1. JDM

      ۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (87 ديدگاه)

      بیرونش خوده موستانگه
      داخلش هم مثل بقیه الکتریکی هاست

  3. نیما

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (284 ديدگاه)

    از پژو اسکی رفته

    1. 917

      ۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (93 ديدگاه)

      واقعا چطوری همچین چیزی به ذهنت رسید؟
      کجاش شبیه پژو؟

  4. ساسان

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (869 ديدگاه)

    به دنیای کم هیجان وساکت دنیای خودرو خوش آمدید.(البته پاک.)
    دنیای خودرو اینقدر که دستواچست خودروهارو به سمت الکتریکی ببره اونقدر هنوز تکنلوژیهاشو به بلوغ نرسونده در این زمینه.
    به هیچ وجح این روندو دوست ندارم.

  5. مهزیار

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (329 ديدگاه)

    افتضاحه.. چیه این
    یه ماین مسخره رو به اسم موستانگ میخان قالب کنن

  6. Elmiraj

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    طراحی شو دوست دارم و مشخصات خیلی خوبی هم داره ولی شاید از model Y زیباتر باشه اما در عملکرد به پاش نمی رسه ، خصوصا در تکنولوژی شارژ سریع …
    این کلاسو همه جوره Model Y رهبری می کنه….

  7. OMID-LAMBO

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    موستانگ یا ماستنگ ؟
    😐

    1. نوید جهرمی

      ۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2841 ديدگاه)

      ماستنگ

  8. حمید

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1509 ديدگاه)

    به نظر با حال میاد

  9. علیرضا

    ۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (113 ديدگاه)

    تب الکتریکی و شاسی بلند دنیارو فرا گرفته…

  10. احمدرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (144 ديدگاه)

    به نظرم این کار فورد که اسم این ماشینو ماستانگ گذاشته خیلی عجیبه اسمش مال ماسل کاره ولی خودش یه کراس اورر
    برقیه!
    ‌کابین هم یه مقدار طرح های تسلا رو پخته تر کردن. درکل ظاهر داخل و بیرون ماشین جذابه ولی از نظر زمان شارژ واقعا یه شکست کامله.

  11. رامین

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (73 ديدگاه)

    باید گفت فرزند نامشروع موستانگ. فقط خدا اون روزو نیاره چلنجر شاسی بلند ببینیم

  12. نوید جهرمی

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2841 ديدگاه)

    نمیشد به جای ماستنگ، مثلا اسم مرکوری رو میزاشتن؟
    ماستنگ پرفروش و خوشنامه اما نه به خاطر اسمش. حالا گفتن اینم بزاریم ماستنگ که بفروشه.

  13. NAVID۰۰۹۸

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2271 ديدگاه)

    نمیدونم چرا با مانیتورهای تاچ بزرگ در داشبورد خودروها کنار نمیام .
    مانیتور ماشین من ۷ اینچیه ، اما موقع رانندگی باهاش با مشکل استفاده میکنم و حواسَم پرت میشه ، حالا فکر کنید با چنین مانیتورهای غول پیکر در خودروها باید چطور برخورد کرد تا در رانندگی اتفاق ناگواری نیوفته .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن