لامبورگینیمازراتی

دوئل مازراتی MC20 و لامبورگینی اوراکان

مرحلهٔ مقدماتی، گروه دهم، سوپراسپرت‌های سطح پایین، دوئل چهارم

نتایج دوئل قبلی بین آستون‌مارتین ونتیج و پورشه ۹۱۱ کاررا

مجموع آراء: ۱۳۰۵

آراء پورشه: ۸۸۴

آراء آستون‌مارتین: ۴۲۱

پیروز دوئل: پورشه ۹۱۱ کاررا با کسب ۶۸ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

مک‌لارن ۶۰۰LT

آئودی R8

آئودی R8

شورلت کوروت

لوتوس اوورا GT

شورلت کوروت

پورشه ۹۱۱ کاررا

آستون‌مارتین ونتیج

پورشه ۹۱۱ کاررا

لامبورگینی اوراکان

مازراتی MC20

؟

مک‌لارن آرتورا

هوندا NSX

؟

لامبورگینی اوراکان

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ (نسخه اوو ژانویه ۲۰۱۹)

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰

گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: شتابی که باعث تپش قلب می‌شود، صدای بی‌بدیل V10، در استفاده‌های روزانه راننده را عذاب نمی‌دهد

نقاط منفی: استفاده از تمام پتانسیل آن نیاز به پیست مسابقه دارد، در داخل جاها برای قرار دادن اشیاء اندک است، اکثر مردم فقط می‌توانند رؤیای داشتن آن‌را داشته باشند

چکیده: اوراکان اوو تمام ویژگی‌های یک سوپرکار را دارد که اصلی‌ترین آن‌ها پرفورمنس فوق‌العاده و جلوه و خودنمایی در خیابان‌ها است

مازراتی MC20

تاریخ معرفی: می ۲۰۲۰

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب رعدآسا، هندلینگ دقیق، طراحی زیبا در داخل و خارج

نقاط منفی: برچسب قیمتی بالا، ویژگی‌های کمک‌رانندهٔ محدود، عرضه محدود به بازار

چکیده: MC20 یک پیروزی برای مازراتی محسوب می‌شود و نشان‌دهندهٔ یک جهش بزرگ برای این برند است. این خودرویی است که می‌تواند با بهترین‌های کلاس خود پایاپای رقابت کند.

مقایسهٔ مشخصات فنی

اوراکان اوو

مازراتی MC20

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 ۳.۰ لیتری V6
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت ۶۴۰ اسب بخار ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۷۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه ۲.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۴ ثانیه ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۳۳۲ گرم/کیلومتر ۲۶۲ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۸۳ لیتر ۶۰ لیتر
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۶۳۵ کیلوگرم
طول ۴,۵۲۱ میلی‌متر ۴,۶۶۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۱۹ میلی‌متر ۲,۷۰۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۰۰ لیتر ۱۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه آمریکا ۲۶۷,۵۷۰ دلار ۲۱۳,۰۰۰ دلار
قیمت موردبررسی ۲۶۷,۵۷۰ دلار ۲۱۳,۰۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سوپراسپرت سطح پایین را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام لطفا دوئل ها رو قطع نکنید و همینطور پیش برید از دوئل قبلی تا به اینجا چند ماهی گذشته

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲
    1. ممد ژانگولر

      ۱۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      بدون تردید لامبو 💪
      لامبو باید اسپورت بسازه مازراتی هم لوکس تمام

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۵
      1. akrh78

        ۱۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        حرکت نوید ۰۰۹۸ی بود
        بزرگوار تا آخرین نفس کامنت اول همه پستا رو ریپلای میکرد

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
        1. Audi rs e_tron gt

          ۱۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (590 ديدگاه)

          هرچی فکر می کنم به دوتاشون شدیدا علاقه دارم
          ولی قطعا انتخابم لامبورگینی هوراکان evo
          پدال لطفا مطالبی مثل تجربه های رانندگی هم زیاد بگذارید در کنار دوئل ها
          درگ هایی هم که از تسلا گذاشتید مثل یکیش که در مقایسه با svj و مک لارن تیون شده بود لذت بردم
          با تشکر🙏

          موافقم ۶
          مخالفم ۶
    2. porsche

      ۱۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (672 ديدگاه)

      توی دوئل های ایرانی باید ۵درصد از آرای مازراتی،۱۰درصد از آرای بنز،۲۰درصد از آرای فراری و ۳۰ درصد از آرای لامبورگینی کم بشه چون تو ایران اینا زیادی رای میگیرن

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۷
      1. MC20

        ۱۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (361 ديدگاه)

        نکته ی ظریف و بسیار هوشمندانه ای گفتی ، هم زیرمتن داره و هم لایه های فرامتن و هم اندکی ، کنایه در آن ، می توان یافت و نیز اندکی سیاست .

        موافقم ۵
        مخالفم ۵
    3. Reza Waffen SS

      ۱۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2948 ديدگاه)

      بی چون و چرا گاو نر وحشی

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  2. Aboalfazl demon

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بهترین سوپر اسپرت تو این بازه قیمتی بدون شک اوراکان هستش. این ماشین محشره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
    1. amin

      ۱۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1226 ديدگاه)

      با قیمت ۲۶۷ هزار دلار … , f8و۷۲۰بهترین انتخواب هستن البته یکمی گرون تر هستن
      f8 276هزار دلار و ۷۲۰ حدود ۳۰۰ هزار دلار

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. Aboalfazl demon

        ۱۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (24 ديدگاه)

        سلیقه ای هستش ولی من تو این بازه اوراکان رو خیلی عاشقشم

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  3. حسین

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (558 ديدگاه)

    هوراکان اوو بهترین ماشین سال برای راننده سال ۲۰۲۰ شد.مگه نه سوپر اسپرت میخری که از رانندگی باهاش لذت ببری؟
    ظاهرشم که یه چیز دیگست.
    یه خواهشی از بچه دارم و اون اینکه:به لامبرگینی نگید لامبو.زشته.اسم به این قشنگی داره دیگه خرابش نکنید.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  4. Sina10

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2008 ديدگاه)

    بالاخره خوب شد دوئل هارو دوباره اوردین
    اینجا انتخاب خیلی خیلی سخته
    از یه طرف اوراکانی که مشخصه ماشین بهتریه نسبت به مازراتی ، اما خیلی گرونتره که باعث میشه بسیار ب هم نزدیک باشن
    بشخصه قیافه مازراتی رو بیشتر دوست داشتم ، مخصوصا نمای عقب ، ولی جذابیت های V10 لامبورگینی باعث شد با فاصله کمی اونو انتخاب کنم
    ولی وقتی نگاه کنید که نسخه اولیه اوراکان کلی سال پیش اومده بود و این ارزش کار لامبورگینی رو نشون میده

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  5. porsche

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (672 ديدگاه)

    میدونم مازراتی میبازه ولی رای منه و خیلی از اوراکان سره، به جون خودم از هر لحاظ بهتره♣️

    یه چیز دیگه هم هست،هوراکان با اون شتابو چهار چرخ محرکی تقریبا مسافت ۴۰۰ مترش با mc یکیه که این کار خوب مازراتی رو نشون میده

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
  6. MC20

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    نمی دانم چه می خواهم بگویم
    زبانم در دهان باز بسته است
    در تنگ قفس باز است وافسوس
    که بال مرغ آوازم شکسته است .
    نمی دانم چه میخواهم بگویم
    غمی در استخوانم می گدازد
    خیال نا شناسی آشنا رنگ
    گهی می سوزدم گه می نوازد .

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
    1. خوشنام

      ۱۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (190 ديدگاه)

      من به MC20 رای دادم

      موافقم ۷
      مخالفم ۶
  7. امیر

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    مازراتی باید بگذره یکم از زمان عرضه تا قشنگ جا افتاده باشه.
    به نظرم هوراکان انتخاب بهتری در این زمان

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  8. Karl Benz

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1779 ديدگاه)

    جفتشون عالین ولی لامبو یه چیز دیگست
    هردو از برخی لحاظ ها به هم برتری داشتن
    و با توجه به معیار و علاقه خودم لامبورگینی رو انتخاب میکنم

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  9. MC20

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    پارکینگ هر مازراتی ، قلب صاحبشه .

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  10. net

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    چراغ باریک جلو اوراکان قشنگه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  11. MC20

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    برای من دنیای موتور اسپرت بدون فراری و لامبورگینی ۵۰ درصد افت می کنه و ۵۰ درصد بقیه زمانی افت میکنه که مازراتی نباشه .

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
  12. HamiD

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1722 ديدگاه)

    از اون دوئل ها بودا!
    مشخصه لامبو!
    طراحی داخلی رو ببین
    طراحی بیرونی رو ببین
    انجین رو ببین
    صدا رو ببین
    “لامبورگینی بودن” رو ببین
    واقعا فقط تعصب باعث میشه به مازراتی رای بدی (در کمال احترام)
    خدایی لامبو همه جوره عالی تره بجز قیمت البته

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
    1. Ferrari

      ۱۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1578 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس مازراتی پیشرفته تر و زیباتره از نظر پرفورمنس هم هیچی از لامبو کم نداره

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
    2. TROFEO

      ۱۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2077 ديدگاه)

      با پول هوراکان میتونی یه mc20 فول سفارش بدی که هم سریعتره هم بیشتر مناسب شهر(با وجود پکیج های فیبرکربن و…)
      قیمت هوراکانم اصلا ارزش نداره وقتی با ١٠ هزار تا بیشتر میتونی پرفورمنته بگیری
      انتخاب خودم بین این دو ماشین mc20 ولی خودم باشم ١٠ هزار تا میزارم روش پرفورمنته میگیرم

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  13. HamiD

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1722 ديدگاه)

    “نقاط منفی: استفاده از تمام پتانسیل آن نیاز به پیست مسابقه دارد، در داخل جاها برای قرار دادن اشیاء اندک است، اکثر مردم فقط می‌توانند رؤیای داشتن آن‌را داشته باشند”
    یعنی عاشق نکات منفیش شدم!
    فقط آخرین مورد که البته درست هم هست …

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  14. MC20

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    روح لامبورگینی خطوط و زوایای تیزه در طراحی و روح مازراتی خطوط سهمی و زوایای نرم و ملایم و فقط طراح ها می دونن معنی این تفاوت از کجاست و تا کجاست .

    امیدوارم ، یک روزی ، باز هم ، این ماشین های آشغال مازراتی با موتورهای ۲۰ سال پیش فراری ، با کابین انباشته از پلاستیک های ارزان قیمت و بی کیفیت ، بتوانند در ایران و این بار ، دیگر ، برای بیشتر اقشار جامعه ی ما ، پلاک بشوند ، تا من و بسیاری از مردم ایران ، پس از تجربه ی رانندگی واقعی و به روز ، این بار ، دیگر ، بدون هیچ حب و بغض و تعصبی ، از داشتن مازراتی احساس شرم و بدبختی و عقب ماندگی کنیم . آخه دردنیا کسی جز ملت ما ، مازراتی رو ماشین ، حساب نمی کنه . با احترام .

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  15. مهردادکمال

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (685 ديدگاه)

    بجز فراری اگر تمام کمپانی های جهان جمع بشن نمیتونن یه اتوموبیل با انجین تنفس طبیعی با شتاب ۲/۵ثانیه بسازن
    احسنت به لامبو👏🏻👏🏻👏🏻

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. amin

      ۱۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1226 ديدگاه)

      ولی یه چیزی بگم
      هوراکان رو از سر تا پا هر جور حساب کنی ایودی ساخته از روی R8
      فقط طراحی و نکات جزیی این ماشین تسوط لامبورگینی توسعه داداه شده

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  16. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2396 ديدگاه)

    شاید مازراتی نمادین تر باشه و طراحیشم خاصتر باشه ولی اوراکان یه موتور گوشنواز و یه کابین فوق العاده اسپرت و یه پرفورمنس خارق العاده داره موتورشم فوق العاده تیون پذیره ، پس انتخابم اوراکانه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  17. محمد مختاری آذر

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (865 ديدگاه)

    قطعا مازراتی بهتره واقعا طراحی زیباتری داره شاید قدرت کمی داره ولی ارزان هستش

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  18. AMG GT R

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (530 ديدگاه)

    اوراکان رو باید فینالیست دونست
    صداشم که با روح و روان آدم بازی میکنه
    طراحیش هم که بهترین هست
    کلا توی این سگمنت انتخابم لامبورگینی هست

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  19. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1604 ديدگاه)

    واقعا دوئل سختیه ،ولی نهایتا موتور اوراکان رو کفه ترازو سنگینی میکنه.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  20. akrh78

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    نکات منفی اوراکان نقطه اشتراک اکثر سوپر اسپورت ها و هایپرکار ها هست
    “اکثر مردم فقط می‌توانند رؤیای داشتن آن‌را داشته باشند” هر چی پول بدی آش میخوری 🤷‍♂️

    سپر عقب مزراتی اون قسمت پایینش که اگزوز از توش بیرون اومده اگه رنگی بود هزار برابر بهتر بود خیلی چیپ به نظر میاد

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. MC20

      ۱۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (361 ديدگاه)

      سایت پدال : … MC20 توانسته ۲ هزار ساعت تست‌های تونل باد را پشت سر بگذارد و این امر حاکی از تلاش‌های مزراتی برای توسعه محصولی درخور بوده است . به نظر من ، کسی که ۲ هزار ساعت برای تست‌های تونل باد وقت گذاشته ، منطقا ، حداقل ۲ ساعت به نمای عقب ماشینش نگاه کرده . ملاحظات مهندسی توو خیلی از پارامترهای طراحی دخالت می کنن و شاید بشه گفت ، هر چه از صندوق عقب ، به طرف پایین ، به ناحیه ی اگزوزها ، نزدیکتر می شن ، به خاطر وجود حرارت ، خیلی از معادلات زیبایی شناختی تغییر می کنه .

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  21. سید طاها

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطا در آپارت حساب درست کنید و رونمایی از ماشین ها را به صورت زنده بگزارید
    این یک پیشنهاد هست🔘

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  22. MOHAMMAD.n.r

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (817 ديدگاه)

    تنفس طبیعی👌🏻
    V10👌🏻
    بدون کوچکترین تردید لامبو👌🏻
    حتی اگر شتابش هم کمتر بود باز به تنفس طبیعی رای میدادم.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  23. MC20

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (361 ديدگاه)

    دوئل ، روی ۳۶ درصد برای مازراتی تموم می شه .

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  24. [email protected]

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    هورکان در هر صورت برتر هست ولی مازراتی رو نباید دست کم گرفت مخصوصا بااین سوپر اسپرت جدیدی که ساخته نشون داده میتونه مثل گذشته پر فروغ خودش درخشان باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3932 ديدگاه)

    انتخاب من لامبو،مازراتی هنوز کار زیادی در پیش داره تا به لامبورگینی برسه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  26. احمدرضا

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا mc20 ماشین فوق‌العاده ای هستش, هم از نظر فنی و هم ظاهری بی نقصه.
    اما از شانس بدش خورد به یه لامبورگینی با اون موتورهای تنفس طبیعی و صدای جذاب!!! واقعا شرمندم مازراتی، رأی دادم به هوراکان!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  27. آریا ماشین

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    انتخاب خیلی سخته واقعا هر دو ماشین عالی هستن
    اگر مدل پرفورمانته یا sto تو مقایسه بود بی درنگ به لامبو رای میدادم اما حالا تردید دارم
    مازراتی با ظاهر بسیار زیبا ، عملکرد فنی عالی ، قیمت کمتر و کم مصرف تر بودن بسیار مناسب شهره و نیاز های یک سوپر اسپرت هم رفع میکنه
    اما اوراکان با ظاهر خشن ، پرفورمنس هم سطح با مازراتی و موتور ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی سطح دیگه ای از لذت رانندگی رو داره و به نظرم مهم ترین فاکتور یه خودروی اسپرت باید همین باشه پس با کلی فکر به لامبورگینی رای میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا