چرا لندروور دیفندر در آمریکا گران‌تر از سایر بازارهاست؟!

اینکه عاشق لندروور دیفندر بشویم کار سختی نیست. این خودرو یکی از نمادین‌ترین آفرودرهای بازار بوده و 67 سال از حضور آن در خط تولید می‌گذرد؛ اما نکته‌ای که توجه دوستداران خودرو در سراسر جهان را به خود جلب می‌کند گران‌تر بودن نسخه‌های کارکرده‌ی این خودرو در آمریکا نسبت به سایر نقاط جهان است.


مدل‌های کارکرده‌ی بازار آمریکای شمالی NAS دیفندر را می‌توان با قیمت بین 70 تا 150 هزار دلار در بازار پیدا کرد درحالی‌که قیمت این خودرو در بازارهای اروپایی در حد 10 هزار دلار می‌باشد.


اما دلیل این گرانی چیست؟ در آغاز باید گفت علیرغم حضور بسیار طولانی‌مدت در خط تولید، لندروور دیفندر به‌صورت رسمی تنها در 5 مدل سال در آمریکا به فروش رسیده و بنابراین نمونه‌های کارکرده‌ی آن کمیاب‌تر هستند.


این خودرو برای اولین بار در سال 1993 و تنها با فرم بدنه‌ی 110 طویل در دسترس علاقه‌مندان آمریکایی قرار گرفت. سال 1993 تنها سالی بود که شاهد حضور دیفندر طویل در آمریکای شمالی می‌شد. این خودروساز بریتانیایی سپس مدل کوتاه‌تر 90 را بین سال‌های 1994 تا 1997 در آمریکا عرضه کرد. در کل تنها اندکی بیش از 7 هزار دستگاه از این خودرو در آمریکای شمالی به فروش رسیده است.

دفندر 110
دیگر تفاوت مهم بین دیفندرهای آمریکایی و دیگر مدل‌های عرضه شده در سایر بازارها به پیشرانه مربوط می‌شود. نمونه‌های بازار آمریکا همگی از پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری استفاده می‌کنند درحالی‌که اکثر دیفندرهای دیگر دارای پیشرانه‌ی 4 سیلندر دیزلی هستند.

لندروور دفندر 2013
به همه‌ی این موارد هم باید عدم شماره‌گذاری دیفندر در کالیفرنیا را هم اضافه کنیم، جایی که دیفندر علاقه‌مندان زیادی دارد. حالا راحت‌تر می‌توان با قیمت بالای این شاسی‌بلند خشن و سرسخت در آمریکا کنار آمد. در ویدئوی پیش رو می‌توانید از اطلاعات بیشتری که توسط داگ دیمورو ارائه می‌شود لذت ببرید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. me84
    سوابق: (1183 دیدگاه) ,

    .
    رانگلر = لایک ++++
    دیفندر = دیسلایک —-

    پاسخ
  2. me84
    سوابق: (1183 دیدگاه) ,

    .
    عکسهای 2 و 3 خیلی قشنگن. انگار نه انگار طراحیش برای چند دهه پیشه. خیلی شیکه.

    پاسخ
  3. Parvaz
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    یه سوال دوستان؟؟ من اطلاعاتم در مورد ماشین های افرود کمه !!! پاژنی که تو ایران تولید میشد همون دیفندر هست؟؟؟

    پاسخ
    1. me84
      سوابق: (1183 دیدگاه) ,

      .
      پاژن تا جایی که من اطلاع دارم دو نوع موتور براشون استفاده شده: یکی موتور z24 سایپایی که 4 سیلندر 2400 سی سی بود و یکی هم موتور هیوندای به اسم سانتانا اگه اشتباه نکنم.
      هر کدوم نقاط ضعف و قوت خودشونو داشتن اما موتور پاترولی فکر کنم بخاطر آلایندگی بالا حذف شد.
      اتاقش همون دیفندره و شرکت سازنده هم مرتب خودرو بود که یه زمانی قطعات بدنه شرکت مادر لندرور رو در بعضی از خطوط مونتاژش تامین و صادر میکرد. بعد از تحریمهای دور قبل یه مدت دیفندر دوکابین رو با موتور چینی تولید کرد که اصلا کیفیت نداشت و ملت ناراضی بودن و بقیمت بالایی هم میفروخت. الان نمیدونم چکار میکنه.
      اگه میخوایی پاژن بگیری خیلی مراقب باش. عمرشونو کردن و لوازم و مکانیکهاش هم اذیتت میکنه.

      پاسخ
      1. iman95
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        مرتب خودرو بعد از موتور z24سایپا موتور 2500ccسانتا رو از اسپانیا آورد.
        سال81-82موتور v63000متعلق به هیوندای گالوپر روی پاژن نصب شد.

        پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (1861 دیدگاه) ,

    این از عوارض تحریم ایران باعث شده شرکت های اروپایی دونه دونه از اون کشور بیان بیرون و دیگه بهشون ماشین ندن تازه قطعه هم نمیدن الان مجبورن چند برابر قیمت مدل صفر بخرن تازه مردمشونو بگو که درگیر فقر شدن و دارن هر روز بیشتر باتورم روز افزون دست و پنجه نرم می کنن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.