لکسوس

بررسی لکسس NX300 مدل 2018

لکسس NX برای سال ۲۰۱۸ با به‌روزرسانی‌های جزئی روبرو شده که مهمترین آنها به نام خودرو باز می‌گردد. از این به بعد بایستی این خودرو را با نام NX300 به جای NX200t مورد خطاب قرار دهیم.

لکسس NX300
البته اشتباه نکنید! خبری از پیشرانه V-6 نیست و از همان قلب تپنده چهار سیلندر خطی با توان ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در مدل ۲۰۱۸ نیز بهره گرفته شده است.

لکسس NX300
در داخل کابین هم صفحه نمایشگر ۸ اینچی در ابتدا جلب توجه می‌نماید و در صورت سفارش سامانه مسیریابی، قطر صفحه نمایشگر مذکور تا ۱۰.۳ اینچ افزایش خواهد یافت که در نمونه مورد بررسی از همان صفحه ۸ اینچی بهره می‌بریم. هر دو مورد توسط نرم‌افزارهای ویژه لکسوس قابل به‌کارگیری هستند و یک هات-اسپات وای-فای جدید نیز به کار گرفته شده است. تاچ-پد کنترلر که برای کار با صفحه نمایشگر طراحی شده است، نسبت به قبل بزرگتر بوده و کار با آن نیز راحت‌تر است. در ضمن یک صفحه نمایشگر ۴.۲ اینچی در صفحه کیلومترشمار بین دو عقربه نشانگر سرعت و دور موتور تعبیه شده است. پکیج ایمنی لکسس موسوم به +safety system برای سال ۲۰۱۸ به صورت استاندارد عرضه شده که شامل تجهیزاتی نظیر ترمز خودکار اضطراری، هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، نور بالای خودکار و نگهدارنده اتوماتیک بین خطوط است.

لکسس NX300
همچنین به جهت بهبود کیفیت سواری لکسوس NX در سال ۲۰۱۸ همراه با مجموعه‌ای از قطعات جدید سیستم تعلیق ارائه شده است. کیفیت سواری خودرو واقعا قابل تحسین بوده و بسیار نرم و یکنواخت است.

لکسس NX300
اما هندلینگ خودرو چندان عالی به نظر نمی‌رسد و در ترمزگیری به اندکی به سمت جلو بلند می‌شود. در شتابگیری نیز با نوسان همراه است.
با تست این خودرو در پیست متوجه شدیم که به جز مسافت ترمزگیری و سرعت خودرو در آزمون یک چهارم مایل، مابقی موارد نسبت به مدل ۲۰۱۶ تا حدودی ضعیف‌تر شده است.

لکسس NX300
نتایج بدست آمده از تست لکسس NX 2018در پیست‌های ویژه به شرح ذیل است:

  • شتاب ۰-۹۶km/h برابر ۶.۹ ثانیه
  • آزمون یک چهارم مایل: ۱۵.۳ ثانیه در سرعت ۱۴۶.۵ کیلومتربرساعت
  • شتاب جانبی در اسکید-پد: ۰.۷۸g
  • رکورد عبور از مسیر ۸شکل: ۲۷.۸ثانیه در ۰.۶۲g
  • مسافت مورد نیاز برای توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت: ۳۸.۷۱ متر

لکسس NX300
رانندگی با این خودرو در خیابان نوعی حس سنگینی را به راننده منتقل می‌کند. قدرت شتاب‌گیری خودرو قابل قبول بوده اما اصلا هیجان انگیز نیست.ترمزگیری همراه با فشار زیاد بر روی پدال همراه بوده و در عبور سریع از مسیرهای منحنی، خودرو تا حدی به سمت بیرون پیچ متمایل می‌شود. کناره های ضخیم صندلی‌ها به خوبی از بدن سرنشینان حمایت نموده و مانع انحراف آن به سمت بیرون می‌شوند.کمک‌فنرها به خوبی کابین را از اتفاقات ناگوار سطح جاده مصون نگه می‌دارند.

لکسس NX300
ناهمواری‌های سطح جاده به خوبی جذب سیستم تعلیق شده و کابین از سکوت بسیار مناسبی بهره می برد. در کل به عنوان یک خودرو نسبتا لوکس با یک محصول خوب روبرو هستیم اما به عنوان یک کراس‌اوور اسپرت، شاید لکسس NX چندان وا به میل نباشد.

لکسس NX300
همچنین با وجود حس سنگین بودن خودرو، میزان مصرف سوخت آن در حد یک اتومبیل سبک وزن است. مصرف سوخت این خودرو در سطح شهر برابر ۱۰.۷، در بزرگراه ۸.۴ و در سیکل ترکیبی معادل ۹.۴ لیتر برصدکیلومتر است که قابلیت رقابت با سایر رقیبان را دارد.

لکسس NX300
پوشش چرم مصنوعی صندلی‌ها بسیار نرم، راحت و با کیفیت بوده اما ارتفاع صندلی راننده حتی در پایین‌ترین سطح آن نیز زیاد به نظر رسیده و به دلیل خاصیت تلسکوپی اندک غربیلک فرمان، افراد کوتاه قد در این زمینه با مشکل مواجه خواهند شد.

لکسس NX300
ارتفاع صندلی‌های عقب هم نسبتا بالا بوده و هنگام ورود به این بخش بایستی مواظب سرتان باشید تا به سقف برخورد نکند. در ردیف جلو ارگونومی داشبورد چندان ما را شیفته خود نکرد و عملکرد تاچ پد برای کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی تا حدی ناامید کننده به نظر می رسد.حجم محفظه بار هم به نسبت ابعاد کلی بدنه چندان رضایت بخش نیست.

قیمت نسخه پایه این خودرو معادل ۳۶،۹۸۰ دلار بوده و نمونه مورد بررسی از بهای ۴۰,۴۶۳ برخوردار است.
علاوه بر تجهیزات استاندارد، مواردی همچون آینه‌های تاریک شونده، مانیتورینگ نقاط کور، حسگرهای پارک، گرمکن و سردکن برای صندلی‌های جلو، مون-روف و درب برقی محفظه بار که با قرار دادن پا در زیر سپر عقب باز می‌شود، از جمله آپشن های ارائه شده ویژه لکسس NX300 2018 به شمار می‌روند.

لکسس NX300
در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که لکسس NX300 آن طور که ادعا می‌شود از شاخصه‌های اسپرت بهره‌مند نشده اما همچنان یک گزینه مناسب در میان کراس اوورهای لوکس محسوب می‌شود. ما امیدواریم تا شرکت سازنده، سیستم تعلیق و سامانه اطلاعات سرگرمی این خودرو را مورد بازنگری قرار دهد اما به طور کلی می‌شود گفت که لکسوس NX300 به اهداف خود دست یافته و خودروی خوبی از آب درآمده است.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    طراحی ، مسائل فنی و همه چیزه این ماشین خوبه بجز فضای داخلی بخصوص فضای عقب که برای افراد بلند قامت کلافه کنندست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      همیشه این سوال منو درگیر کرده چرا کراس اوورهای شرقی مثل پورشه و بی ام و و بنز لاستیک پهن استفاده نمیکنن؟دوستان کسی میدونه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. T.H.M

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    برای من به شخصه بهترین کراس اوور لوکس کامپکته. به چند دلیل: بالاترین کیفیت و بالاترین قابلیت اطمینان که خیلی مهمه به خصوص برای من، هزینه نگهداری کم که خیلی به شخصه برام مهمه و البته برای کسی که ذره ذره ی پولشو واسش زحمت کشیده و با رنج و زحمت به دست آورده (برعکس خیلیا که میگن آدم ماشین لوکس میخره باید پای هزینه هاش هم باشه !!! که میبینیم لکسس این رو نقض کرده و نشون داد که ماشین لوکس با هزینه نگهداری کم هم میشه داشت و این هنر لکسس و تویوتا و ژاپنی هاست)، نرمی سواری که تو متن هم بهش اشاره شده و کیفیت سواری خودرو رو تحسین کرده، ایمنی بالا که البته همه ی لوکس ها و اکثر ماشینای با برند درجه یک الان از ایمنی بالایی برخوردارن، طراحی فوق العاده عالی و زیبا و جذاب که برای من زیباترین ماشینه در کلاس خودش چه در بیرون و چه داخلش. پس از دو سه سال که تو خیابون میبینم و خدایی خیلی هم زیاد شده، برام حتی جذاب تر از روزای اول هستش. برعکس یه عده که اون سال اول میگفتن طراحیش زود گذره و اکثرشون الان به اشتباهشون پی بردن. مگر یه عده که سر ناسازگاری و دشمنی با لکسس دارن. یکی برمیگرده میگه دماغ باد کرده که معلوم نیس دماغ و بادشو از کجا اورده و خودتو میکشی ببینی چی میگه و آخرم نمیفهمی و واضحه گوشتکوبو ورداشته کلی بکوبه لکسس رو. اون یکی میگه شورشو در اورده با این طراحی تیز و فلان و چند وقته برگشته شروع کرده به کوبوندن تویوتا و لکسس و نمیدونم چه سودی میبره از این حرفاش. خودتو خالی کن داداش. لکسس نشون داد چه طور میشه طراحی با خطوط تیز داشت اما هم زمان زیبا و جذاب و ماندگار بود. این هنر لکسسه که یکی از اون هنرهاش همین NX هست به نظرم. همین لکسس که شما میگی دماغ بادکرده و شورشو دراورده و فلان و …، مدل RX ش ، پرفروش ترین ماشین لوکس آمریکاست با اختلاف و این دوسالی که طراحیش تغییر کرده هم همچنان این اختلاف رو حفظ کرده و همچنین جزو 3 شاسی بلند لوکس پرفروش دنیا هستش، مدل NX ش جزو 2 تا پرفروش ترین ماشینا تو کلاس خودشه در آمریکا به همرا کادیلاک XT5، این دو تا رو گفتم چون از همه مدلاش بیشتر خطوط تیز و اغراق شده به کار رفته، وگرنه که لکسس LS که فعلا اولین سال نسل جدیدشه و UXهم هنوز نیومده تو بازار. بقیه مدلاش هم چندان تیز و کلمات من در آوردی شما نیستن. اینم بگم که طبق مطلبی که پدال گذاشته بود، مهمترین فاکتورهای آمریکایی ها تو خرید ماشین، اولی و دومیش طراحی داخلی و خارجی بود. پس اگه اینا زشت بودن و دماغ باد کرده و شورشو درآورده بودن، پس چرا اینقدر فروش داشتن؟ پس چرا تو کامنت های خارجیا تو سایت های مختلف این همه تعریف میکنن از طراحی های جدید لکسس؟ میدونید چرا؟ چون اونا مثل ما ایرانیا هدفشون تخریب ماشینا و حرص طرفدارای ماشین رقیب رو درآوردن نیس. ما ایرانیا هستیم که متاسفانه از این کار لذت می بریم. مهم نیس. لذت ببرین. چه قدر مگه آدم عمر میکنه. لذت ببرید. ما هم لذت میبریم از این طراحی ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (87 ديدگاه)

      نمیدونم چرا وقتی ‌ کامنت هایی که هدفشون چرند گفتن راجع به خودروهای ژاپنی بر میخورم ناخودآگاه یه حسی بهم میگه که اینا مصداق بارز حکایت گربه هستن با پیف پیف کردن گوشت. ژاپنی ها الحمدالله با قدرت دارن به فروششون تو جهان ادامه میدن و اگه همون هایی که هی خورده میگرن به ژاپنی ها و نظرات تخیلی میدن دوزار از آمار فروش خبر داشن هیچ وقت همچین چیزایی نمیگفتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رامتین

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3050 ديدگاه)

      بنظر من هم nx خصوصا مدل جدیدش که کمی فیس لیفت شده (مدل 2018) در ایران بهترین کراس اور لوکس بحساب میاد. شاید تنها رقیبش بی ام و x1 باشه که من ترجیحم لکسوسه. فقط بهتر بود تویوتا گیربکس جدیدی براش معرفی میکرد و از 6 دنده به 8 دنده میرسوند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Fk

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (232 ديدگاه)

      خدمت شما اون دوست عزیز که بعد شما کامنت گذاشته
      قبل از اینکه شما و اون دوست گرامی ب این دنیا قدم بگذراید من ماشین سوار میشدم ماشین جم میکردم
      خیلی از ماشینهایی رو من سوار شدم یا رانندگی کردم که شما حتی لمسشونم نکردید
      از جمله ی لامبو کانتاش نارنجی رنگ سال ٨٧تو تهران البته اینو فقط داخلش نشستم
      نتونستم رانندگی کنم
      بیشتر از این توضیح نمیدم که کی هستم شغلم چیه
      بیکارم نیستم که بیام هی جواب بدم
      کما اینکه تقریبا ۴ ساله میام پدال ولی کامنت نمیذارم ولی تا اونجا که بتونم میخونم چون ب یاد گیری علاقه دارم
      شما عجیب توهم ورت داشته بدجور هم ب دماغ کراش داری
      من یبار این واژه رو برای ی مدل لکسوس بکار بردم یبار دیگه هم راجب همون مدل بازم گفتم
      ولی قصدم تخریب نبود نظر شخصیم راجب طراحی حالا شما دوست داری منو دشمن حساب کن دوست داری بدترین منتقد ماشینای ژاپنی واسه من اهمیتی نداره
      من هیچ خودرویی رو تعصبانه بهش نگاه نمیکنم چون تفکر غلطیه اصولا تعصب کورکورانه رو هرچیزی اشتباهه ماشین که جای خودشو داره هیچ کامنتی هم از من پیدا نمیکنی تعصب رو معنی کنه
      متاسفم اینو میگم ولی کامنتهایی از نوع کامنتهای شما کأربرا رو از نظر دادن پیشمون میکنه بدلیل اینکه امثال شما نگاهتون شخصیه اینو ب وضوح میشه از ادبیاتتون فهمید اینجا ی فضای مجازیه و البته عمومی
      ی جمع چند نفره نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sina

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2645 ديدگاه)

    زیباترین و بهترین کراس اور لکسس هست این ماشین
    بنظر من بهترین خودروی کلاس خودش هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amin

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    دایی من nx200t مشکی داره و با توجه به اینکه بسیاری اوقات در مسافرته ماشینش رو زیاد برمیداشتم ،تنها نکات منفی که در موردش میتونم بگم یکی اینه که کابینش یه مقدار تنگ و کیپ هستش و نکته دوم اینکه نمیدونم چرا کلید لمسی قفل کردن درب ها را روی دستگیره درب عقب سمت راننده گذاشتن و رو دستگیره خود راننده نیست،این همیشه برام سوال بوده ولی صدای ریز وارد مدار شدن توربوها واقعا آدم رو ارضا میکنه و البته پاخورش هم عالیه و حیف که تاهل و اسلام دست و بال ما رو بسته!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    تو کلاس خودش رو دست نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hamid.Hellcat

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یه NX تصادفی دیدم که بر اثر ضربه عقب و جلوش مچاله شده بود فکر کردم فیس لیفت 2018 هست???

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (151 ديدگاه)

      هه هه
      بامزه،کمدین،لورل هاردی،چارلی چاپلین،خیارشور،رامبد جوان،استند آپ،سنگ نمک ارومیه تو سایت بررسی خودرو چیکار میکنی برو اسمتو برای استندآپ کمدین تو خنده وانه جدید بنویس داری اینجا حیف میشی!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Hamid.Hellcat

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        درود بر تو ای ژاپنی میهن پرست
        طراح ارشد لکسوس
        تو ایران چکار میکنی
        ژاپنیا اگه بدونن یکی از شهروندان متعصبشون اینجا داره تلف میشه حتمن یک هواپیمای اختصاصی برات میفرستن ببرنت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجتبی

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          برای بار صدم من در درجه اول ماشین بازم تا یک متصب.
          متعصب به کسی میگن که چشمشو رو به واقعیت ها میبنده و بی دلیل از چیزی دفاع یا توهین میکنه مثل شما که به با کیفیت ترین برند جهان توهین کردی.
          واقعا هم متاسفم برات که ابروی آمریکایی بازای این سایت رو داری میبری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamid.Hellcat

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          توهین رو خوب اومدی
          از نظر خودت شاید ماشین باز به نظر بیای ولی از دید من جو گیر و کاسه از آش داغ ترهستی

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. مجتبی

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          باشه تو خوبی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Hamid.Hellcat

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          من نمیدونم چرا باید اینقدر از یک شوخی و نقد در مورد طراحی لکسوس که تو همین مقاله هم مطرح شده ناراحت شد و توهین تلقی کرد؟
          مالک لکسوس هستی؟
          مدیر لکسوس هستی؟
          کارمند لکسوس هستی؟
          مشتری لکسوس هستی؟
          ژاپنی هستی؟
          یه مدت ژاپن بودی؟
          .
          .

          به خدا بزرگتر که شدی خودت از این کامنتها خنده ت میگیره..

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. مجتبی

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          شما کی هستی!؟
          برترین طراح دنیای خودرو هستی؟
          مجری و منتقد خودروهستی؟
          جرمی کلارکسون هستی؟
          عضو مجله کار اند درایو هستی؟
          یه مدت تو ایتالیا بودی؟!
          من همین الانم به نظر های شما میخندم نیاز نیست بزرگتر بشم.
          ????

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. Hamid.Hellcat

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          برای کامنت گذاشتن در مورد یک ماشین تو این سایت نیاز به جرمی کلارکسون بودن نیست چون نظر شخصی هر کسی میتونه متفاوت باشه.
          اما برای توجیه این سطح از تعصب و ناراحتی حتمن باید یکی از اون موارد که گفتم باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی دارم سعی میکنم امسال بتونم مدل ۲۰۱۸ شو بخرم
    دیوونشم لنتی?❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا