وقتی لکسس به دیزل گیت فولکس‌واگن می‌خندید…

گاهی اوقات یک خودروساز به حدی آینده‌نگر است که همه ما انگشت به دهان مانده و اصحاب رسانه نیز نمی‌توانند عمق موضوع را درک کنند. تصمیم پورشه برای حذف پیشرانه‌های دیزلی خیلی غیرمنتظره نبود (البته این خبر بعداً به نوعی تکذیب شد) اما یک خودروساز وجود دارد که هم‌اکنون می‌تواند با خیال راحت نظاره‌گر اوضاع باشد: لکسس!


لکسس همیشه برندی است که بر پایه اصلاح و تصفیه شکل گرفته و شما این واژه را می‌توانید به عنوان موارد گوناگونی همچون کیفیت سواری، سرکوب سر و صدای اضافی و قابلیت اطمینان تعریف کنید. محصولات لکسس در طول سالیان گذشته به خاطر این موارد شهرتی به هم زده‌اند. با این وجود اصحاب رسانه‌های اروپایی، از محصولات لکسس گریخته‌اند. آن‌ها می‌گویند لکسس مناسب خریداران اروپایی نیست.


خب مسئله ما این نیست. دیزل گیت کابوس شبانه صنعت خودروی اروپا بود و خب به واقعیت بدل شد. فروش خودروهای دیزلی جدید کاهش یافته و هر کسی که در این قاره خودروی دیزلی می‌فروشد فوراً دست به توسعه محصولات هیبریدی و الکتریکی گوناگون زده است. لکسس این شرایط را می‌دید… این برند تقریباً در 7 سال گذشته هیچ خودروی دیزلی‌ای را نفروخته است.


در دهه 90 میلادی بود که تویوتا به طرز معجزه‌آسایی شرایط امروزی دنیای خودرو را می‌دید. ژاپنی‌ها پریوس را ساختند اما موضوع مهم‌تر عرضه قوای محرکه مدولار هیبریدی‌ای بود که می‌توانست در هر خودروی خودشارژ و پلاگین هیبریدی و به همراه یک پیشرانه بنزینی، دیزلی و حتی هیدروژن سوختی بکار رود.


تکنولوژی‌های تویوتا باعث ساخت قوای محرکه بسیار نرمی شد که شبیه راحت‌الحلقوم به نظر می‌رسید. زمانی که ژنراتورها پیشرفت کردند قوای محرکه هیبریدی مخصوصاً در محصولات لکسس بهتر و بهتر شدند. این تکامل بی‌وقفه باعث حذف سر و صدا و لرزش اولین خودروهای هیبریدی لکسس شد.


دیزلی‌ها با لکسس همخوانی ندارند. این کمپانی پیشرانه 2.2 لیتری 175 اسب بخاری دیزلی تویوتا را قرض کرد و در سال 2006 آن را روی IS نصب نمود. این یکی از معدود محصولات دیزلی برند لوکس تویوتا بود و پس از آن بود که نسل جدید IS از قوای محرکه هیبریدی بنزینی-الکتریکی سود برد.

لکسس می‌دانست خودروهای دیزلی بد بوده و هستند حتی اگر گاهی اوقات برخی بازارها طالب این خودروها بوده‌اند. پیشرانه‌های دیزلی پر سر و صدا بوده و لرزش‌های زیادی را ایجاد کرده و برای اینکه کارکرد خوبی داشته باشند بسیار پیچیده می‌شوند؛ به عبارت دیگر، این پیشرانه‌ها آرامش و پالایش خوبی ندارند. برخی پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر دیزلی به‌طور شگفت‌انگیزی نرم هستند اما هنوز هم به پای قوای محرکه بنزین-الکتریکی لکسس نمی‌رسند.

لکسس RX 450h
پادشاه راحتی ژاپن همچنین می‌دانست که دیزلی‌ها به اندازه کافی پاک نیستند. آن‌ها مشکلات ذرات دوده را می‌دانستند. در سال 2014 و حدود 10 ماه پیش از شروع دیزل گیت، لکسس با اعتماد به نفس کامل گفت که زمان اعلام وجود هیبریدی‌ها فرا رسیده و دیزلی‌ها به ناکجا آباد می‌روند. انگار لکسس گویی شیشه‌ای داشته و آینده را در آن می‌دیده است.


واقعیت این است که لکسس بهترین روش برای تولید قوای محرکه کارا را از دهه 90 میلادی، بی سر و صدا و با کمترین جنجال می‌دانسته است اما تا همین چند سال اخیر افراد کمی به این حرکت توجه می‌کردند. درحالی‌که دیگر برندها کاملاً نمایش تبلیغاتی خود را در سال 2018 به راه انداخته و مدعی وضع استانداردهای زیست‌محیطی جدیدی هستند، فراموش نکنیم که چه کسی بی سر و صدا این روش را در بیش از 20 سال گذشته پیگیری کرده و نتیجه‌اش را هم دیده است…

منبع: carthrottle

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

60 دیدگاه

  1. moein
    سوابق: (345 دیدگاه) ,

    داشتنت آرزومه لعنتی
    آخه تو چه قدر میتونی خوب باشی؟

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2583 دیدگاه) ,

      بخدا موقع خوندن این پست موهای تنم سیخ میشد
      واقعا داشتنش ارزو هست ❤❤
      الان rx350 هایی که ایران هستند با بنزین ظاشاغل ایرانی میبینیم که همه صاحباش یه دنیا از ماشینشون راضی هستند

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4223 دیدگاه) ,

        داش سامان
        چند سال پىش مجله ماشىن گفته بود در دراز مدت ماشىنهاى مدل بالا با اىن بنزىن اشغال به مشکل اساسى مىخورن

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          شکى درش نىست که لکسوس کىفىتش بالاست اما حرفى بود که مجله ماشىن گفت
          در مورد عکس هم مثل همىشه لطف کردى دادا ممنون

  2. datsun
    سوابق: (1116 دیدگاه) ,

    لکسوس جان فولکس بنا نهاده با تقلب بود فولکس قورباغه های که توسط نازی ها پیش فروش شد و پولی که ازمردم آلمان بابت قورباغه گرفته شد ، کیلومترها آن طرف تر تبدیل به بمب و استفادهای نظامی شد و فولکس های که دست مردم آلمان نرسید……….

    پاسخ
    1. Cristiano Rolambo
      سوابق: (10698 دیدگاه) ,

      ***

      دیزل در اروپا و آلمان متولد شده. …. رودولف دیزل دانشمند آلمانی بود که این سوخت رو کشف کرد
      طبیعیه آلمانی ها سوختی که خودشون کشفش کردن رو بیشتر از بقیه استفاده کنن و بیشتر خواهان بقاش باشن.

      پاسخ
      1. datsun
        سوابق: (1116 دیدگاه) ,

        مجید جوابت به کامنت من ارتباطی نداشت. فعلا که فولکس کاری کرده که برا خرید ماشین دیزل باید التماس مشتری رو بکنن.
        حالا تلاش کنن برای بقا شاید روح آزرده رودولف دیزل شاد بشه .

        پاسخ
        1. Cristiano Rolambo
          سوابق: (10698 دیدگاه) ,

          فعلا که آمار فروش قورباغه ساز ( فولکس) ازتویوتا بیشتره و تویوتا داره اون زیر دست و پا میزنه … آی بدو که برسی … آی بدو که برسی …

        2. Cristiano Rolambo
          سوابق: (10698 دیدگاه) ,

          .
          بیشتر هم این بحث رو ادامه نمیدم چون هم فولکس و هم تویوتا برند های بسیار محترم و معتبری هستن. وسط حرفا ممکنه ناخواسته سخنی گفته بشه که کسی از طرفداران این 2 شرکت رو ناراحت کنه.

          فعلا که هر دو شرکت وضعشون بسیار مساعده و آینده رو هم کسی ندیده. بین اوج قدرت جنرال موتورز و ورشکستگیش 5 سال فاصله بود … .

        3. #ali.m#
          سوابق: (1701 دیدگاه) ,

          یه مطلبی رو بگم :
          تویوتا در سال حدود 2میلیون ماشین بیشتر از فولکس میفروشه .
          فکر.میکنم این فولکسه ک داره دست و پا میزنه و تویوتاست که میگه ای بدو برسی
          احتمالا منظور شما گروه خودروسازی بوده که فولکس با زیر مجموعه هاش کلا 200هزارتا بیشتر از تویوتا و لکسس میفروشن . اختلافشون در حدی نیست ک بخوای اینجوری بگی .

        4. #ali.m#
          سوابق: (1701 دیدگاه) ,

          بین سونانی ژاپن و دوباره اول شدن تویوتا هم دو سال فاصله بود .

        5. Cristiano Rolambo
          سوابق: (10698 دیدگاه) ,

          .
          ولی بین دیزل گیت و اول شدن فولکس یک سال هم فاصله نبود 🙂

          این گروه فولکس و برند فولکس هم نمیدونم چه قصه ای هست که ساختید و پرداختید.

        6. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          على جان
          باىد اىنم بگى بىن بىن رسوا شدن فولکس و زىر مجموعه هاش فقط 2 ماه زمان طى شد

        7. Cristiano Rolambo
          سوابق: (10698 دیدگاه) ,

          شما مشغول همون غیرفعال کردن یا پاک کردن کوکی های مرورگر و دادن دیسلایک به من باشی ، سنگین تری.

          این روش رو از دوست عزیزتون hemichan یاد گرفتم.

          به خدا این لایک و دیسلایک ارزش اینقدر وقت گذاشتن رو نداره. کارای خیلی مفیدتری هست

        8. #ali.m#
          سوابق: (1701 دیدگاه) ,

          “این گروه فولکس و برند فولکس هم نمیدونم چه قصه ای هست که ساختید و پرداختید.”
          ?????
          به قول خودت #باشه

        9. #ali.m#
          سوابق: (1701 دیدگاه) ,

          اگه منظورت از اول بودن فولکس همون 200هزارتایی هست که با اون ده دوازده برند بیشتر از تویوتا فروخته به نظرم همه 10هزار کامنتی ک گذاشتی رو بزار کنار برو ی اکانت دیگه بساز از صفر شروع کن .

      2. Saeed Boroomand
        سوابق: (476 دیدگاه) ,

        طبیعی نیست، توی جنگ جهانی سر موتور های بنزینی دردسر کم نکشیدن توی روسیه،
        قوانین اتحادیه اروپا روی کاهش مصرف سوخت از جمله به دلیل وارد کننده بودن اتحادیه، باعث شد که روی موتور های دیزلی این اواخر بیشتر پول صرف شه.
        بازار مصرف تویوتا خودروهای کوچیک و ارزون بودن که با هیبدرید کردن و طراحی های ارزون و قابل اطمینان و هزینه های نگهداری کم سازگارتره. تویوتا که اینقدر کارش درسته و آینده بین کارخونه فرمونتش رو نمیفروخت به تسلا ۵۲ میلیون دلار اون موقع و الان خر بیار باقالی بار کن.
        کارشناس های ایران خودرو هم بعضا میتونن با دو تا مطالعه مسیر بیست سال دیگه خودروسازی رو ببینن، اما نیاز های بازار و محدودیت های تکنولوژیک یا مالی یا تاسیساتی خود شرکت ها باعث میشه مسیر های متفاوتی طی شه.

        پاسخ
  3. Sina
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    بله دیگه
    تویوتا و فرزندش لکسوس پادشاه بی چون و چرای صنعت اتومبیل هستند
    بقیه هم تلاش نکنن این مقامو بدست بیارن چون فاصله خیلی زیاده

    پاسخ
  4. Amir. noghte
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    اگه این آینده نگری نبود الان وضعیت تویوتا و لکسوس مثل میتسوبیشی و نیسان بود
    تقریبا باید بگم لکسوس جلو نیفتاده فقط ضعف های خودش رو پر کرده

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (656 دیدگاه) ,

      بحث فولکس نیست که فکر کنیم عقلشون از مدیران لکسوس کمتره بلکه مسائل اقتصادی اتحادیه اروپاست و آلمان بزرگترین ستون اقتصادی اتحادیه اروپا برای جبران کسری بودجه مجبور به استفاده از گازوئیل به جای بنزین بودن که از نظر هزینه بسیار پایین تر از بنزین بود . یعنی ی جورایی ریاضت اقتصادی برای خودشون به قیمت بهبود جمع .
      بعضی هاتون فقط ظاهر کارو میبینید همین.
      با تچکر

      پاسخ
      1. پارسا
        سوابق: (65 دیدگاه) ,

        باریکلا به آدم چیزفهم ?? اومدم همینو بگم که دیدم شما گفتی

        پاسخ
  5. sina
    سوابق: (1206 دیدگاه) ,

    “در سال 2014 و حدود 10 ماه پیش از شروع دیزل گیت، لکسس با اعتماد به نفس کامل گفت که زمان اعلام وجود هیبریدی‌ها فرا رسیده و دیزلی‌ها به ناکجا آباد می‌روند. انگار لکسس گویی شیشه‌ای داشته و آینده را در آن می‌دیده است.”
    لکسس 20 ساله داره هیبرید می سازه و الان استادش شده تقریبا. هیبرید پل بین موتورهای احتراق و برقیه که لکسس جلوتر از خیلیا روی این پل به سمت اینده الکتریکی در حال حرکته.

    پاسخ
    1. Amir. noghte
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      شما یه نگاه به پورشه میژن E بنداز و یه رقیب براش نام ببر
      شما برو مقایسه لکسوس ls هیبرید و بنز s هیبرید رو توی این سایت بخون
      شما برو به محصولات بقیه شرکت ها نگاه کن داداش من

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1206 دیدگاه) ,

        امیر جان
        لکسس سالی چند تا هیبرید میفروشه در مقایسه با بنز و پورشه؟
        تویوتا چند تا می فروشه؟
        حالا از قوانین ممنوعیت تردد دیزیلی ها تو خعلی از کلان شهرهای اروپا از سال 2020 و ضررش به شرکتای مذکور هم چیزی نگیم فرضا.

        پاسخ
        1. Amir. noghte
          سوابق: (8 دیدگاه) ,

          بحث فروش نیست
          بحث کیفیت هست
          وگرنه ایران خودرو هم ماشین زیاد میفروشه
          ماشین هایی که گفتم پورشه هست که فروش بالا اصلا جز سیاست هاش نیست و در پس کیفیت قرار میگیره
          بنز s هم ماشین لوکسی هست و خریدار های اون یه ماشین هیبرید اولویتشون نیست
          درکل نمیگم لکسوس ضعیفه میگم رقبا هم عقب نیستن

        2. sina
          سوابق: (1206 دیدگاه) ,

          وقتی بحث پیشگامی میاد وسط دقیقا موصوع کمیت میاد وسط چون کسی برنده بازار هست که بتونه کیفیت رو در قالب قیمت مناسب عرصه کنه وگرنه اگه بخوایم صرفا کیفی به موصوع نگاه کنیم تسلا پادشاه این عرصه است.
          راجب مثال ایران خودرو کاملا اشتباهه چون بازار ایران به بازار انحصاری است.
          لکسس در زمینه هیبرید و برقی قطعا از بنز و پورشه جلوتر و با تجربه هست همون طور که در احتراق داخلی اونها جلوتر هستند.
          همین توقف تولید دیزلی های پورشه و توقف تولید دیزلی های بنز در آمریکا خودش یه اعتراف به شکست هست.

  6. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    ارادت خاصی دارم به این لکسوس
    انگار به صورت غریزی دوستش دارم!

    پاسخ
  7. #ali.m#
    سوابق: (1701 دیدگاه) ,

    اگر بخوام مثل بقیه ی تیکه ی مهم از مقاله رو اینجا کپی کنم احتمالا نمیتونم ،چون تمام جمله ها مهم و جالبن .
    لکسس مفهوم جدیدی از ماشین لوکس رو ایجاد کرد و به همه نشون داد که حتما نباید 100سالت باشه تا واسه بزرگان شاخ و شونه بکشی و شکستشون بدی .
    تنها خودروسازی که تازه بعد از چند سال که از عمر ماشی هاش میگذره زیبایی هاش کاملا دیده میشه .
    در مدیریت و اینده نگری رو دست ژاپنی ها وجود نداره .

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1701 دیدگاه) ,

      “با این وجود اصحاب رسانه‌های اروپایی، از محصولات لکسس گریخته‌اند. آن‌ها می‌گویند لکسس مناسب خریداران اروپایی نیست.”
      البته این قسمت خیلی مهمه .

      پاسخ
      1. Mohamad
        سوابق: (617 دیدگاه) ,

        تو رده بندی ارزش برند و نقد و بررسی هاشون دقیقا این مساله مشهوده
        نشون دادن که زیاد در تولید محتوا قابل اعتماد نیستن

        پاسخ
  8. Mohammadreza
    سوابق: (408 دیدگاه) ,

    بقول مولانا :
    آنچه تو در اینه بینی عیان
    پیر اندر خشت بیند بیش از ان
    مولانا یجا دیگه هم میگه:
    پیر پیر عقل باشد ای پسر
    نه سپیدی موی اندر ریش و سر
    قدمت و پیشینه زیاد اصلا معنی اینو نمیده که یه شرکت بقول شاعر اینده بین تر و خردمند تر باشه

    پاسخ
  9. Mohamad
    سوابق: (617 دیدگاه) ,

    یه مقاله درست حسابی بعد از چند وقت خوندیم
    دستمریزاد

    پاسخ
  10. الف.ی
    سوابق: (1353 دیدگاه) ,

    لکسس واقعا عالی کار کرده تو این چند سال
    دیزل گیت بدجور آبروی صنعت خودروسازی آلمان رو ریخت زمین واقعا وقتی اخبارش رو شنیدم گفتم یه دروغ محضه ولی کمی تحقیق که کردم و اخبار دیگه رو دیدم متوجه شدم کاملا درست بوده و بدبختی اینکه از خودروسازای آلمان درصد بیشترشون زیر مجموعه فولکس بودن. خلاصه آره خیلی بد بود

    پاسخ
    1. pool
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      اره المان بد بود حتما تاکاتا هم شرکت المانی بود همه اشتباه میکنن هر کشوری هر برندی اشتباهاتی داره ژاپنی هم خوب مطلق نیست

      پاسخ
      1. T.H.M
        سوابق: (571 دیدگاه) ,

        اشتباه یه چیزه، تقلب و حقه زدن و خر کردن مشتری ها و طرفدارا یه چیز دیگست. اولا که چرا تا یه چیزی میشه و کم میارید سریع پای شرکت تاکاتا که اصن یه خودروساز نیست و ربطی به بحث های ما نداره رو میکشید وسط. اشتباهات شرکت تاکاتا چه ربطی به خودروسازان داره آخه. منطقی باشید دیگه. دوما برای بار صدم، تاکاتا اشتباه کرد و نقص داشت نه تقلب، فولکس و زیرمجموعه هاش و البته بقیه خودروسازای آلمانی که مورد تحقیق هستند، تقلب و فریبکاری کرده اند. خیلی سخته فهم این موضوع؟ چه طور یکی میکنید این دو تا رو باهم. چه طور کثافت کاری های فولکس و آلمانی ها رو اسمش رو میذارید اشتباه؟؟ دیزل گیت اشتباه بود از نظر شما؟؟ چرا آخه طرفداری الکی میکنید از یه کشور؟ مگه آلمانی یا اروپایی هستید شما که اینقدر سعی میکنید بی شرف کاری هاشون رو چیز خاصی به شمار نیارید و با لفظ اشتباه ازش یاد کنید؟؟ سوما بله هر کشوری و هر قومی اشتباهاتی داره. مگه کسی غیر از این گفت؟ اگه اینطور نبود که میشدن معصوم. اما هونطور که گفتم اشتباه یه چیزه، دغل کاری و برنامه ریزی و هزینه کردن برای ایجاد کثیف ترین کار تو تاریخ خودروسازی یه چیز دیگست. ژاپنی ها بی اشتباه نیستن. اما شما هر جای دنیا برو سوال بپرس که سالم ترین و درستکارترین و مودب ترین و سخت کوش ترین و … مردم دنیا چه کسانی هستند. اگه بالای 90 درصدشون نگفتن ژاپنی ها من اسممو عوض می کنم. الکی نیست به خدا. دو تا سرچ کنید تو اینترنت چه به فارسی و چه به انگلیسی ببینید واقعا اینطور هستند یا نه. اصن زبانزد خاص و عام هستن تو درستکاری و چندین صفت خوب دیگه که البته اینجا جاش نیس بگم. هممونم بارها شنیدیم ولی متاسفانه چون به نفعمون نیس تو دعواهای بچه گانه ماشینی تو این سایت، منکرش میشیم. از اونور چی؟ آیا اروپایی ها اینطورین؟
        به خدا آدم حرصش میگیره دیگه یه عده الکی از فولکس حمایت میکنن. نه ارث باباشونه نه حتی خودشون فولکس دارن. بابا این خودروساز شما طرفداراشو احمق و خر فرض کرد و همتونو فریب داد. چرا نمیخواید بفهمید و واقعیت رو ببینید الله اعلم. این سایت سایت خودرو هستش. دیزل گیت بزرگ ترین کثیف کاری خودروسازی تاریخ و یکی از کثافت ترین تقلب های تاریخ تو کل حوزه ها بوده که دقیقا مقصرش خود خودروسازی فولکس بوده نه یه شرکت غیر خودروساز دیگه. تاکاتا یه اشتباه (البته بزرگ و بدون بخشش و غیر قابل قبول ولی به مراتب ضعیف تر از یه تقلب عمدی در حد فولکس) بوده، اونم یه اشتباه یه غیر خودروساز که ربطی به خودروسازای ژاپنی نداره.
        در پایان هم اینکه یه شرکتی مثل تویوتا و لکسس تو تاریخ پیدا میشن که تکنولوژی هیبریدی رو عرضه میکنن و به فکر بشریت و محیط زیست هستن و همین تکنولوژیشون الگوی خودروسازای بزرگ مثل همین متقلبان و زیرمجموعه هاشون میشه، یکی هم مثل فولکس پیدا میشه که برنامه ریزی میکنه و کلی تکنولوژی به کار میبره که مردم بیچاره و ساده مثل من و شما رو خر کنه و محیط زیست رو به گند بکشه. چه کارهایی که نکرد و چه دستگاه های تقلبی که برای این کار نساخت. بعد ما چی میگیم؟ میایم پریوس تویوتا که اولین ماشین هیبریدی دنیا و الگوی خودروسازای غولی مثل پورشه و فراری و مکلارن تو ساخت هایپرکارهای 918 و لافراری و پی وان قرار گرفت رو مسخره میکنیم و از اونور طرفداری این شرکت دغل واگن متقلب رو میکنیم و به به و چه چه میکنیم. واقعا که چه آدمایی هستیم ما. آخرازمانه دیگه. فرق درستکار و فریبکار رو که آشکاره رو نمیتونیم تشخیص بدیم!!! یه زمانی فرق بینشون سخت بود تشخیصش. الان که دیگه آشکاره ملت نمیفهمن. کسی که به نفعشون داره کار میکنه و سلامتیشونو میخواد و خالصانه تلاش کردند تو تاریخ که یکیشون تکنولوژی هیبریدیه که آغازگر و واسط بین بنزینی ها و برقی ها هستند و یکیش هم تکنولوژی پیل سوختی و ماشینای هیدروژنی هستش و خیلی چیزای دیگه، رو با کسی که سعی در نابود کردن محیط زیست و به خطر انداختن سلامت مردم داشتن تا خودشونو بالا ببرن و برتر جلوه بدن در حالیکه واقعا پست تر از همه بودن و از تلاشی تو این زمینه فروگذار نکردن، یکی میکنن. بعد میگن چرا وضع ما اینه. آخه برادر من وقتی طرز تفکرت اینه و فرق خوب و بد رو متوجه نمیشی و کسی که خالصانه میخواد وضع مملکت رو بهبود بده رو نمیبینی و فحش و بد و بیراه میگی بهش (دقیقا مثل تویوتا و مسخره کردن پریوس) و برعکس اون فریبکاری که فقط به فکر خودشه و مردم براش هیچ اهمیتی ندارن (دقیقا مثل فولکس واگن متقلب) رو طرفداریش میکنی، چه انتظاری داری وضع مملکتمون بهتر شه؟
        در پایان هم این که دوباره تویوتا و لکسس به عنوان سبزترین و پاک ترین خودروساز دنیا برای چندمین بار پیاپی معرفی شدند. خبرش هم همین چند روز پیش دیدم. تو اینترنت سرچ کنید هست.

        پاسخ
        1. ایلیا
          سوابق: (291 دیدگاه) ,

          حرف شما درسته ، من به عنوان طرفدار همیشگی خودروهای المانی میپذیرم کار فولکس دروغ و تقلب و آخر کثیف کاری بود. خودروها قراره در خدمت انسان باشن نه انسان ها در اختیار خودرو که بخاطرشون دروغ بگیم و حقیقت رو قبول نکنیم.
          فولکس تقلب عمدی مرتکب شده. این کار رو حتی ایرانخودرو و سایپا هم انجام نمیدن.

        2. Amir. noghte
          سوابق: (8 دیدگاه) ,

          شما نمیخوای ازدواج کنی که درستکاری رو ملاک قرار میدی
          هر شرکتی باید واسه رقابت نهایت زور خودش رو بزنه اسمشون شرکت خودروسازی هست نه حمایت از محیط زیست
          قرار نیست واسه خودمون توجیه بیاریم چون خودروسازی ایران هم دقیقا توجیه میاره
          هر شرکتی تقلب کرده میلیون ها دلار خسارت داده
          بعدشم تقلب واسه خوده فولکس واگن بوده واسه گروه فولکس واگن نبوده که کل آلمان رو زیر سوال میبرید

        3. الف.ی
          سوابق: (1353 دیدگاه) ,

          دوست عزیز دیگه قرار نیست به بهانه رقابت هر کس هر کار اشتباهی دلش خواست بکنه
          من خودم آلمانی بازم و بعضا تعصب بی حد و اندازه یی از خودم نشون میدم ولی به هیچ‌وجه نمیتونم چشمم رو تقلب به این بزرگی فولکس ببندم

      2. #ali.m#
        سوابق: (1701 دیدگاه) ,

        تاکادا یه مشکل انفرادی داشت که هیچ ربطی ب خودروساز نداره
        نه مثل بوش ک همیشه اندازه خودروساز ها مقصره .نه مثل فولکس ک عمدا انجام داد کی میخواید این مقایسه مسخره رو کنار بزارید نمیدونم .

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          داش على
          مهران 911 مىگفت تقصىر خودروسازان هستش که به بوش سفارش قطعه معىوب مىدن

        2. #ali.m#
          سوابق: (1701 دیدگاه) ,

          والا چی گم علی جان
          یه سریا رو دوستان الکی بزرگشون کردن.
          متاسفانه.

        3. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          داش على
          فقط اىنرو بدون بعضىها اداى بى طرفى رو درمىارن اما اصلا بى طرف نىستن
          راستى از همشهرىت مهدى شورولت چه خبر؟؟؟

        4. PARTHIAN
          سوابق: (1067 دیدگاه) ,

          علی نوا عزیز ، اگه دیدی نیستیم یه جایی جمعیم که نیست جای هرکی ،مهدی هم عالیه فقط جای شما تو اکیپمون تو شیراز خالیه

        5. MAHDI CHEVROLET
          سوابق: (1431 دیدگاه) ,

          علی جان دادا من هستم
          خیلی وقته با بچه ها گروه زدیم و اونجا در خدمت دوستان هستم و سایت خیلی خیلی کم میام چون همش شده جر و بحث الکی
          پس چرا محیط دوستانه و گرم صمیمی رو ول کنم بیام اینجا
          الان هم بچه ها بهم گفتن سراغمو گرفتی سریع اومدم
          هر وقت اون قظیه حل شد بهم پیام بده بیارمت تو گروه
          شمارمو که داری اگه کاریم داشتی پیام بده

        6. MAHDI CHEVROLET
          سوابق: (1431 دیدگاه) ,

          با عرض پوزش از دوستان بابت غلط املاییم

        7. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          به به دوستان گلم f22 و مهدى از دوستان خوب شىرازى
          کار درست رو کردىن اما به اىنجا هم همچنان سر بزنىد تا بعضى ها فکر نکنن شما از اىنجا رفتىن

  11. Saman
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    تویوتا امپراطور خودروسازی هست و لکسس کاملترین و بهترین لوکس ساز جهانه و شکی در این مورد وجود نداره 🙂 ولی آوردن نام فوولووکس در کنار تویوتا واقعن بی معنی هستش تویوتا در کیفیت و استهلاک ناچیز و قابلیت اطمینان شهره هست و در ضمن مدلهای کار کرده تویوتا به راحتی قابل فروش هستن و نسبت به دیگر خودروها افت قیمت کمتری دارن. و فوولووکس در مورد تقلب ماهرانه شهرت داره و فروش خوبی در بازار انحصاری اروپا داره ولی در امریکا هیچگاه موفق نبوده االبته به استثنای گلف

    پاسخ
  12. محمد ب
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    این اتفاقات نشون میده یکی از ارزشمند ترین داراییهای جهان صداقته که ژاپنی ها به مقدار زیاد دارند

    پاسخ
  13. Cristiano Rolambo
    سوابق: (10698 دیدگاه) ,

    علی موسوی ، دوست گرامی

    این حرفی که میخوام بزنم امیدوارم به شما برنخوره ولی با دیدن کامنت شما که فرمودی بعضی ها مثل mehran911 رو الکی بزرگ کردن نمیدونم چی بگم.

    مهران فکر کنم جزو قدیمی ترین کاربرای سایته. از دهه 80 اینجاست. کامنتاش رو که از سایت های معتبر ترجمه کرده و در اختیار بقیه گذاشته اگه سرجمع در یک فایل word جمع کنی 200 تا 300 صفحه میشه.

    من هیچ ادعایی ندارم اما اگه در بین کاربران این سایت کسی مثل مهران ” الکی بزرگ شده” پس اندازه ی کسایی مثل شما و من چه قدره ؟!

    البته شاید شما خودت رو خیلی بزرگ میدونی … نمیدونم…

    مهران بنده خدا این همه وقت بدوت حقوق تو این سایت گذاشته … حداقل احترامی که میشه به این زحمتش گذاشت اینه که بهش بی احترامی نکنی و وقتی نیست پشت سرش حرف نزنی.

    هیچ کس نه من و نه شما با کوچیک دونستن و زیر سوال بردن دیگران بزرگ نشده و نخواهد شد. به همدیگه احترام بذاریم

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1701 دیدگاه) ,

      “اگه در بین کاربران این سایت کسی مثل مهران ” الکی بزرگ شده” پس اندازه ی کسایی مثل شما و من چه قدره ؟!”
      مجید سبزواری دوست گرامی
      شما اگه دوست داری خودتو کمتر و کوچیک تر بدون از ایشون به من مربوط نیست .
      در ضمن من غیبت نکردم اسم هم نبردم فقط گفتم یه سری ها رو الکی گنده کردن .

      پاسخ
      1. alirezaasg5
        سوابق: (230 دیدگاه) ,

        دوست عزیز علی ام بعضیا مثل من اگه چندین ساله که به سایت پدال میام به شخصه بخاطر وجود کاربرایی مثل اقا مهران هستش .کمتر و بزرگ تر بودن شما هم با این غرور کاذبی که داری مشخصه وگرنه یه کامنت مفید هم تا حالا ازت نخوندم مرد بزرگ!!!!

        پاسخ
      2. Cristiano Rolambo
        سوابق: (10698 دیدگاه) ,

        .
        ? باشه ?
        ? باشه?

        حالا جدا از شوخی این رفتارا در شان کاربران سایت وزین پدال نیست. توهین و غیبت پشت سر کاربران ” بزرگ” و باسابقه ی پدال که مهم ترینشون الان مهرانه و منم جزوشون نیستم ، فقط کاربران تازه وارد رو از ادامه ی فعالیت و اظهار نظر در سایت مأیوس میکنه. طرف با خودش میگه من علمی ترین و بهترین کامنت ها رو هم که بذارم ، 5 سال که در سایت فعالیت کنم آخرش فوقش میشم یکی مثل مهران و بازم احترامم رو نگه نمیدارن و یکی مثل ali.m به خودش اجازه میده پشت سرم بگه “اینو الکی بزرگش کردن”.

        فقط هم منظورم مهران نیست. دوستان دیگه ای هم هستن که به خاطر سابقه و اخلاق خوبشون جزو بزرگان سایت حساب میشن مثل دانیال surrey england ، دوست انگلیسی بازمون که خیلی هم اختلاف سلیقه و سابقه ی بحث و تیکه پرونی به هم دیگه رو داریم اما از شخصیت و اخلاق خوبش نمیشه گذشت.

        راستی نه همه ی مجید ها منم و نه همه ی علی های سایت شمایی. اون بنده خدا مجید سبزواری حس نفرت عجیبی از ماشین های آلمانی و مورد علاقه ی من داره و احتمالا اصلا دوست نخواهد داشت شما منو با ایشون یکی بدونی

        پاسخ
        1. #ali.m#
          سوابق: (1701 دیدگاه) ,

          مجید جان همونطور که مهران 911ب خودش اجازه میده پشت بقیه حرف بزنه (یکی دیکه از قدیمیای سایت ) و تهمت بزنه و بگه فقط بلده چرت و پرت کپی پیست کنه.
          منم ب خودم اجازه میدم یک واقعیت رو عنوان کنم .این وسط شما چرا کاسه داغ تر از اش شدی متوجه نمیشم .
          لطف کن این نمایشتو تموم کن
          اصلا مهم نیست یکی از دهه هشتاد تو سایت بوده یا نبوده .وقتی حرف بی منطقی میزنه ک از یک تازه وارد هم بعیده یعنی من اشتباه قضاوت نکردم .
          حالا بیخیال این میشیم که دهه هشتاد ایشون وسط اگهی های فروش پدال قدیم چ کار میکرده ?و اصلا هم برام مهم نیست .
          موفق باشی
          خدا نگهدار

  14. Fk
    سوابق: (186 دیدگاه) ,

    لکسوس ماشین خوبیه
    شکی توش نیست ولی موضوع اینجاس تویوتا بخاطر رقابت با خودروهای لوکس لکسوسو بوجود اورد
    بنظر من این ی ضعفه
    حتی نمایندگی های فروش تویوتا و لکسوس جدا از هم هستن
    تو هیچ جا نمیتونی هر دو تا رو ببینی
    چون هیچ کس نمیاد پول زیادی ب تویوتا بده

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (617 دیدگاه) ,

      مرحبا به این نگاه هوشمندانه و زیرکانه و ریزبینانه
      شما جوری مو رو از ماست کشیدی که مدیرعامل تویوتا تا سالها در انظار عمومی ظاهر نخواهد شد!!

      پسرجان شما هیچوقت با برندی که بعنوان تولید کننده ی خودروی های اقتصادی سالها به دنیا معرفی کردی نمیای خودروی لوکس یا سوپر لوکس تولید کنی چون برندت کشش نداره و مشتری در خرید خودروهای گران قیمت اولویت خرج کردن پولش برند اون خودرو هستش.
      این قضیه برعکسشم جواب میده:
      فرضا لامبورگینی یا فراری اگر خودروی اقتصادی تولید کنن طرفدار نخواهد داشت چون اعتباری در این زمینه ندارن و هر برندی سر جای خودش حرف برا گفتن داره
      بنابراین اینجا میای و برند جدیدی رو خلق میکنی و در جهت بدست آوردن مشتریان ثروتمندتر به اون اعتبار میبخشی تا طیف بیشتری از مردم رو به واسطه قدرت خریدشون پوشش بدی.
      کاری که تویوتا کرد خلق لکسس بود و در راستای جذب مخاطبینی که خودرویی فراتر از تویوتا میخوان و پول بیشتری دارن اونو پرورش و در ادامه رشد داد. لکسس در دوران جوانی به سر میبره و اهداف تویوتا را محقق میکنه و در نتیجه به مشتریان گروه تویوتا از لحاظ قدرت خرید و ثروت تنوع میده و به اونا اضافه میکنه.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.