معرفی عمومی مک لارن سنا GTR

همان‌گونه که گفته شده بود نسخه مخصوص پیست مک لارن سنا GTR اولین بار در هفتاد و هفتمین دورهمی اعضای گوودوود معرفی شد. پشت فرمان این خودرو برادرزاده‌ی آیرتون سنا یعنی برونو سنا نشسته بود.


مک لارن خاطرنشان ساخته سنا GTR جدید مخوف‌ترین ساخته‌ی این برند جدای از محصولات فرمول 1 آن بوده و جذابیت ظاهری بیشتری در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد دارد. همان‌گونه که می‌دانید مدل استاندارد سنا از نظر طراحی نظرات جنجالی زیادی را در پی داشته است.


برونو سنا فکر می‌کند آیرتون سنای فقید هم این خودرو را از نظر خلوص و پرفورمنس دوست خواهد داشت. این راننده‌ی مسابقه‌ای پشت فرمان سنا GTR و دوشادوش خودروهایی همچون P1 GTR و سنای استاندارد و پروتوتایپ F1 XP5 حرکت می‌کرد.


مک لارن در این هایپرکار برجسته از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 814 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری استفاده کرده است. قدرت سنا GTR در مقایسه با نسخه استاندارد 25 واحد افزایش یافته است. وزن خشک خودرو هم به 1188 کیلوگرم کاهش یافته و نسبت قدرت به وزن آن برابر با 684 اسب بخار به ازای هر تن است.


کیت آئرودینامیک جدید این خودرو داون فورس یک تنی تولید می‌کند که مشابه مدل استاندارد است اما خب این میزان داون فورس در سرعت پایین‌تری به دست می‌آید. سیستم تعلیق سنا GTR هم مستقیماً از خودروی مسابقه‌ای GT3 گرفته شده است.


تنها 75 مشتری خوش‌شانس خواهند توانست به مک لارن سنا GTR دست یابند و البته برای این کار باید 1.65 میلیون دلار را از حساب بانکی خود خارج نمایند. تمام کاری که می‌توانیم انجام دهیم منتظر ماندن برای عبور باصلابت این خودرو از پیچ‌های تند مشهورترین پیست‌های جهان است تا بتوانیم از توانایی‌های آن لذت ببریم.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. AMIR / ARMI
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    یه سوال دارم
    مکلارن بعد اف 1
    دیگه از انجین 12 سیلندر استفاده نکرد که درسته ؟
    یعنی مکلارن هم عین من فکر میکنه که انجین های 12 سیلندر
    زیادی بزرگ احمقانه هستن ؟؟ و بازدهی 8 سیلندر بهتره

    پاسخ
    1. 917
      سوابق: (76 دیدگاه) ,

      اصلا احمقانه نیست؛هر آرایشی مزیت خاص خودش رو داره برای مثال موتور ۱۲ سیلندر گشتاور زیادی رو تو دور پایین ارائه میده و تا دور های بالاتر افزایشش میده در نتیجه به دور های بالا نیازی نیست اما چون تعداد سیلندر ها زیاده استهلاک بالاتره و وزن بیشتره.
      دلیلی که الان از موتور های بزرگ استفاده نمیشه،پیشرفت قابل توجه سیستم های پرخوران مثل توربو هستش که اوناهم توی دور پایین گشتاور زیادی ارائه میدن
      در ضمن اگه نظر شما درست باشه،شما مثل مکلارن فکر میکنید نه مکلارن مثل شما

      پاسخ
      1. AMIR / ARMI
        سوابق: (347 دیدگاه) ,

        من خودم با شما موافقم
        به خاطر همین اون پایین هم گفتم
        وقتی میشه همون مقدار قدرت رو با یه هشت سیلندر
        و توربو به دست اورد چه نیازی به 12 سیلندر هست
        تازه با 8 سیلندر کلی وزن ماشین میاد پایین
        و از لحاظ ایرودینامیکی خیلی بهتره
        جای کمتر میگیره و حتی به نظر شخص من
        خوش صدا تر هم هستن

        پاسخ
    2. Amirferrari
      سوابق: (306 دیدگاه) ,

      مک لارن اگه طرز فکر تو رو داشت خیلی وقت پیش درش گل گرفته شده بود …

      پاسخ
      1. AMIR / ARMI
        سوابق: (347 دیدگاه) ,

        شاید یه دهه پیش 12 سیلندر ها جذاب بودن
        ولی دیگه بی مورد حساب میشن از نظر خیلی ها
        اگه یه نگاه هم بکنید بین سوپر اسپورت ها
        و حتی هایپر کار ها دیگه 12 سیلندر ها اون جایگاه قبلی رو ندارن
        یه انجین 12 سیلندر بیش از 400 کیلو باید وزن داشته باشه اگه اشتباه نکنم
        کونیگزگ آگرا RS
        هنسی ونوم F5
        کوئنیگ‌زگ جسکو
        مک‌لارن اسپیدتیل
        اس اس سی
        وقتی به این ها نگاه میکنی میبینی دنیا دیگه به 12 سیلندر ها نیاز نداره
        دیر یا زود همه کمپانی ها خداحافظی میکنن با 12 سیلندر ها

        پاسخ
        1. ساسان
          سوابق: (739 دیدگاه) ,

          https://image-cdn.hypb.st/https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fimage%2F2018%2F06%2Fferrari-fxx-k-evo-sale-1.jpg?q=75&w=800&cbr=1&fit=max
          مشخصاتشو میدونی یا بروشورشو واست بخونم؟!!
          هنوزم با12سیلندر میشه بهترین و سریعترین بود.با انجین تنفس طبیعی پارامترهایی هست که برای خودروسازهایی که در زمینه هارمونی و شخصیت سازی محدودیتی قائل نیستن با خیال راحت همه چیو فدای صدم ثانیه ها میکنن…من به شخصه دوست دارم تنفس طبیعی ها حداقل برای یکدهه دیگه صدای زیباشونو به گوش مابرسونن…با کمال بی میلی منقرض میشن.این یک جبر تلخه متآسفانه

    3. M
      سوابق: (2024 دیدگاه) ,

      الان به نظرت موتور F1 زیادی احمقانه بود ؟
      یا لافرای ؟یاF12 ؟ یا 812؟یا اونتادور ؟
      یعنی چون امریکا کمتر داره استفاده میکنه یعنی بزرگ و احمقانن ؟
      استفاده نکردن مک لارن از 12 سیلندر به این دلیله که مک لارن سبک تر کردن رو جایگزین قوی تر کردن کرده! و سبک بودن ماشین واسش اولویت داره همونطور که مدیر عاملش گفت جنگ وزن را جایگزین اسب بخارکنید!

      پاسخ
  2. sina7
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    مگه سنا مال خیابون و آفرود بود که بخوان نسخه مخصوص پیستشو طراحی کنن؟!!!

    پاسخ
    1. ساسان
      سوابق: (739 دیدگاه) ,

      این مدل قابلیت تردد توجاده رو نداره اما سنا معمولی داشت..پیست محورمجاز تردد درجاده و پیست محور غیر مجاز درجاده.. محدودیت تردد درجاده با عث میشه هرکاری که میخوان بدون محدودیت با خودرو بکنن برا سریع رفتن.اگراشتباه نکنم به اینصورته

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.