تحویل اولین هوندا کلاریتی به خریداران در کالیفرنیا

خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی نهایتاً در ایالات‌متحده عرضه شد. هوندا به مناسبت آغاز عرضهٔ این خودرو در ایالات‌متحده، طی مراسمی کلاریتی را به شش خریدار اول این سدان پیل سوختی در جنوب کالیفرنیا تحویل داد. از این افراد در یک رویداد خاص در محوطهٔ کارخانهٔ شرکت هوندا در آمریکا دعوت به عمل آمده و کلاریتی‌ها به صاحبان خود تحویل داده شدند.

2016-honda-clarity-fcv-1

2016-honda-clarity-fcv-2
معاون دفتر توسعهٔ بخش محیط‌زیست در شرکت هوندا «Steve Center» در این ‌باره گفته است:
«هوندا کلاریتی پیل سوختی به‌وضوح یک جهش بزرگ در استفاده از قوای محرکهٔ پاک در خودروها محسوب می‌شود. این خودرو، استایلی مربوط به آینده، رانندگی و عملکرد سرگرم‌کننده و راحتی بالایی دارد. همچنین در سال آینده ما نسخه‌های جدیدی از کلاریتی را عرضه خواهیم کرد که شامل مدل‌های تمام الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی می‌شود».

honda_clarity_fuel_cell_16

هوندا کلاریتی فعلاً فقط به‌صورت اجاره‌ای در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و شش خریداری هم که امروز این خودرو را تحویل گرفته‌اند، از شرکت‌های اجاره دهندهٔ خودرو در ایالات‌متحده هستند. این خودرو از هم‌اکنون با مبلغ ماهانه 369 دلار به مدت 36 ماه به علاقه‌مندان اجاره داده می‌شود. کلاریتی می‌تواند با یک‌بار پرُ کردن مخزن هیدروژن خود، 590 کیلومتر را بدون انتشار ذره‌ای آلایندگی طی کند درحالی‌که مصرف هیدروژن آن به‌صورت ترکیبی 3.4 لیتر در هر صد کیلومتر است.

honda_clarity_fuel_cell_18
اصلی‌ترین رقیب هوندا کلاریتی، تویوتا میرای است که البته میرای برخلاف کلاریتی برای فروش به اشخاص معمولی در ایالات‌متحده ارائه می‌شود. از سوی دیگر کلاریتی طراحی ظاهری به‌مراتب زیباتری نسبت به میرای دارد. این سدان پاک هوندا 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد که برای خودرویی با این کلاس و ابعاد مناسب به نظر می‌رسد. این نیرو توسط یک موتور الکتریکی تولید می‌گردد که برق موردنیاز خود را از طریق هیدروژن تأمین می‌کند. در صورت خالی شدن مخزن هیدروژن نیز می‌توان آن‌را برخلاف خودروهای الکتریکی ظرف تنها چند دقیقه پُر کرد مشروط بر اینکه بتوان جایگاه عرضهٔ هیدروژن پیدا کرد.

2016-honda-clarity-fcv-5

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

10 دیدگاه

  1. MPH
    سوابق: (408 دیدگاه) ,

    میرای+++++++++++++++++
    کلاریتی______________________

    پاسخ
    1. MPH
      سوابق: (408 دیدگاه) ,

      حالم از پریوس بهم میخوره
      ماشین بسیار مهم و تاثیر گذار و قابل احترامیه ولی قیافش…..

      پاسخ
    2. mgh321
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      زشت; اما دوست داشتنی…!

      پاسخ
    3. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (2790 دیدگاه) ,

      من دیروز تو خیابون 5 تا پریوس دیدم از نزدیک وطراحیش از نظر من خیلی بد بود بخصوص قسمت عقبش

      پاسخ
    4. احمد باقری
      سوابق: (4715 دیدگاه) ,

      پریوس هم خیلی قشنگه.

      پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (951 دیدگاه) ,

    شاید چهره جذابی نداشته باشن ولی به وجود امدن این خودروها نشان دهنده عمق پیشرفت و نفوذ اون در زندگی روزمره مردم در جهان امروز و خصوصا مهد انسانهای هیجان طلب و نو گرا یعنی امریکایی ها هست امیدوارم این سبک از خودروها همه گیر بشن تا زمین رو جای بهتری برای ایندگان بکنیم

    پاسخ
  3. حامد
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    هوندا واقعا پیشرفت چشمگیری داشته تو این چند سال اخیر …

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    بنظر من که طراحییش بسیار زیبا و خاص و متناسب هست.درست برعکس پریوس.دامنه حرکتیش هم عالیه

    پاسخ
  5. فيصل
    سوابق: (347 دیدگاه) ,

    ٣۶ ماه هر ماه ٣۶٩ دلار میشه بیش از ١٣٠٠٠ دلار کمی ارزانتر از پریوس c . چرا یه نفر باید اینو برای ٣ سال اجاره کنه درحالیکه با 19000 دلار میتونه پریوس c رو بخره با همین اقساط تقریبا. ژاپنی ها کجا رسیدن تو خودرو سازی بعد ما تو ایران درگیر سپر و چراغهای قشنگ ماشینهای کره ای هستیم هنوز. به نظر من زشت ترین ماشین تو ایران از نمای عقب پیکانتو هست بعدش ال نود و مگان هاچبک. پریوس که تو ایران خریدار خاص خودشو داره و بیشتر هم میشه روز به روز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x