پشت فرمان پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
پشت فرمان پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت

پشت فرمان پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت

پورشه ماکان جزو موفق‌ترین محصولات این خودروساز است. این شاسی‌بلند لوکس در سال 2017 فروش حدود 100 هزار دستگاهی داشته است. در آن سال از هر 4 خودروی فروخته شده توسط پورشه یکی از نوع ماکان بوده و در واقع فروش این خودرو 4 برابر فروش 911 افسانه‌ای بوده است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
به منظور حفظ این روند، ماکان فیس لیفت شده است. همچون همیشه برخی تغییرات در طراحی خودرو رخ داده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به میله‌ی نورانی LED اشاره کرد که در پهنای خودرو کشیده شده است. چراغ‌های جلوی جدید نیز با ورودی‌های هوای اصلاح شده همراه شده‌اند. داخل کابین هم صفحه لمسی 11 اینچی خودنمایی می‌کند.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
البته خبر مهم اینکه ماکان به‌روز شده با پیشرانه‌ی 6 سیلندر دیزلی پرفروش خداحافظی کرده است. این خودرو هم دنباله‌روی کاین و پانامرا بوده و پورشه هم‌اکنون هیچ خودروی دیزلی را عرضه نمی‌کند.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
به این ترتیب انتظار می‌رود مشتریان به خودروی پایه‌ی جدید روی خوش نشان دهند. این نسخه از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربویی استفاده می‌کند که می‌توان آن را در خودروهایی همچون فولکس‌واگن گلف GTI و آئودی TT دید. قلب آهنین این شاسی‌بلند در نسخه‌ی پایه قدرت 242 اسب بخاری و گشتاور 370 نیوتون متری داشته و این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته PDK به‌ تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
گشتاور پیشرانه مهم است. با عدم تولید نسخه‌ی دیزلی، مدل بنزینی باید جور عدم وجود چنین نسخه‌ای را به دوش بکشد و خوشبختانه فواصل را کم کرده است. البته گشتاور خودرو خیلی بالا نیست اما قطعاً کمبودی هم دیده نمی‌شود.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
پورشه پیشرانه‌ی 2 لیتری را اصلاح کرده تا بخش اعظم گشتاورش را در پایین‌ترین دور ممکن ارائه دهد. همچون همیشه، سیستم چهار چرخ محرک فوق‌العاده‌ی پورشه در بحث انتقال نیرو به زمین عالی عمل می‌کند.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی ماکان طوفان به پا نمی‌کند اما قادر است این شاسی‌بلند 1800 کیلویی را به سرعت مناسبی برساند. افرادی که خواهان قدرت بیشتر هستند باید ماکان S با پیشرانه 6 سیلندر را انتخاب کنند که با قدرت 349 اسبی خود شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.3 ثانیه‌ای دارد. فعلاً خبری از مدل‌های قوی‌تر و سریع‌تر GTS یا توربو نیست اما در آینده انتظار می‌رود معرفی شوند.


ماکان حاضر در تست مصرف سوخت کاملاً مناسبی داشته اما آلایندگی 185 گرمی دی‌اکسید کربن آن در هر کیلومتر باعث تحمیل مالیات بیشتر بر مالک می‌شود.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
سواری ماکان قبل فیس لیفت نقطه‌ضعف خاصی نداشته و در واقع این خودرو جزو بهترین شاسی بلندهای بازار از نظر سواری بوده است. البته پورشه حتی چابکی و توانایی بیشتری را به لطف بهبود سیستم تعلیق و استفاده از فنرهای سفت‌تر و سبک‌تر ارائه کرده است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
اگرچه تغییرات رخ داده باعث ایجاد چابکی بیشتری شده اما تأثیر منفی روی سواری ماکان نگذاشته است. این خودرو در جاده‌های خشن سفت‌تر از رنجروور ولار بوده اما هنوز هم پایدار است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
رانندگان مشتاق احتمالاً پکیج مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه را انتخاب خواهند کرد. با انتخاب حالت اسپورت پلاس برای دامپرها و حالت اسپورت برای پیشرانه، خودرو رخ عوض می‌کند. فرمان ماکان هنوز هم لذت‌بخش بوده و توازن وزنی مناسبی دارد و غربیلک فرمان اسپورت تر آن که از 911 گرفته شده کاملاً تو دست و جذاب است.


از نشستن داخل کابین ماکان خسته نخواهید شد. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و ارتقا یافته‌ی 11 اینچی ماکان درست در میانه‌ی داشبورد قرار گرفته و حس مدرن بودن را به فضای داخلی تزریق کرده است.


تجهیزات استاندارد این شاسی‌بلند کاملاً خوب بوده و تمامی نسخه‌ها دارای ناوبری آنلاین و اپل کارپلی، سه پورت USB، سیستم صوتی با 10 بلندگو و رادیو DAB است. صندلی‌های راحت خودرو به‌صورت برقی در 8 جهت قابل تنظیم بوده و البته خودروی حاضر در تست از پکیج چرم مشکی 1094 پوندی برخوردار می‌باشد.

از نظر بصری، ماکان فیس لیفت دارای چراغ‌های جلو و عقب جدید و رینگ‌های 18 اینچی است. البته ماکان حاضر در تست از رینگ‌های 21 اینچی با قیمت 3363 پوند استفاده می‌کند و البته رنگ بدنه‌ی سبز مامبای آن هم یک آپشن دیگر است.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
محفظه بار 500 لیتری خودرو کاملاً پاسخگوی نیازهای خانوادگی بوده اما خب از نظر فضای کابین و بار ماکان همچنان جزو تنگ‌ترین خودروهاست.

پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت
فضای سر عقب خودرو نسبتاً مناسب بوده و فضای پا نیز در صورت تنظیم صحیح صندلی‌های جلو خوب خواهد بود.

از نظر فضای داخلی جگوار اف پیس برتر بوده و رنجروور ولار نیز فضای بار بیشتری (673 لیتر) دارد. البته هر دو خودرو با پیشرانه‌های دیزلی هم در دسترس هستند. البته اگر به این موارد اهمیت ندهید ماکان را همچنان یکی از بهترین شاسی بلندهای بازار خواهید دانست.


پورشه ماکان هنوز هم جزو جذاب‌ترین شاسی بلندهای لوکس بوده و از نظر سواری حرف ندارد. مدل پایه از پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی استفاده می‌کند که گشتاور زیادی در دورهای میانی ارائه کرده و دلتان برای پیشرانه 6 سیلندر دیزلی تنگ نخواهد شد. دینامیک سواری قابل‌توجه به همراه بهبودهای تکنولوژیکی باعث شده‌اند ماکان موقعیت خود به عنوان شاسی‌بلندی اسپورت و لوکس را حفظ کند.

مشخصات پورشه ماکان

  • قیمت: 46344 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 242 اسب بخار/370 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 224 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

  1. net
    سوابق: (947 دیدگاه) ,

    پورشه فراری رولزرویز مازراتی جگوار بوگاتی لامبورگینی بنتلی ، اینها تولیدکنندگان مطرح ماشین سوپر اسپرت و ماشین اشرافی هستند چرا دارن میرن سمت تولید کراس اور؟این حرکتشون جالب نیست و از اصالتشون کم میشه

    پاسخ
  2. MAHDI
    سوابق: (2892 دیدگاه) ,

    فوق العاده است این ماشین.اونم بااین رنگ. فقط ایکاش ایکاش دسته دنده مدل کاین نسل قبل رو حداقل براش میذاشتن بجای مدل روکش چرمی

    پاسخ
  3. Amir
    سوابق: (661 دیدگاه) ,

    بهترین SUV کامپکت جهان با اختلاف😍

    پاسخ
  4. MAHDI
    سوابق: (2892 دیدگاه) ,

    این ماشین رو باید از نزدیک دیدتا متوجه تفاوتش برای مثال بالکسوسnx شد.شاید توعکس لکسوسnx طراحی جذاب تری داشته باشه واسه یه عده.اما وقتی از نزدیک میبینی انگار پورشه از دنیای دیگه اومده.بیشترین شاخصه اش که خیلی جلب توجه میکنه سایز بزرگ رینگ ولاستیک های خیلی پهن هستش باطراحی پوف کرده وعضلانی خودرو
    (اگه لکسوس nx رومثال زدم نه اینکه رقیب مستقیم ماکان باشه بلکه منظورم هم سایز بودن وفقط تفاوت نوع طراحی بین این خودرو باخودروهای دیگه است )

    پاسخ
  5. مزدا
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    چراغ های عقبش جذاب بود الان جذابتر هم شده.
    ساعت روی داشبورد تو ماکان فول هس یا کلا تو همه سری هاش نذاشتن؟؟

    پاسخ
    1. vahid evo
      سوابق: (479 دیدگاه) ,

      من بشخصه طراحی قبل فیس لیفت رو بیتر دوس دارم اون چراغای عقبش تا صد سال دیگم قدیمی نمیشد

      پاسخ
  6. Khosrow
    سوابق: (1140 دیدگاه) ,

    دوستان کسی میدونه سر اگزوزبا منبع — ا ام گ — به لوله اگزوز جوش داده شده یا میشه راحت سر اگزوز رو برداشت؟ مرسی ..

    پاسخ
  7. Amirferrari
    سوابق: (334 دیدگاه) ,

    همین نسخه قبل از فیس لیفت که تو ایران هستش رو آدم می بینه لذت میبره،این عکسا یک درصد زیبایی این ماشین رو هم نشون نمیدن،نمیدونم پورشه تو طراحی ماشیناش از چه فوت کوزه گری استفاده میکنه که طراحیش از رقبا ساده تره ولی وقتی از نزدیک میبینی میخکوبت میکنه و به همه رقبا ترجیح میدیش…الله اکبر از این همه زیبایی

    پاسخ
      1. Amirferrari
        سوابق: (334 دیدگاه) ,

        اون خیلیا برن پراید سوارشن

        پاسخ
        1. moein
          سوابق: (433 دیدگاه) ,

          تو به ماشینهای گرون قیمتت البته تو رویاهات ببخش

        2. OMID
          سوابق: (770 دیدگاه) ,

          نه که هر کی میگه ماکان قشنگه
          چهارتا لامبورگینی و فراری و بوگاتی تو پارکینگشه

  8. مزدا
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    با این قیمت و برند و کیفیت باید هم فروش خوبی داشته باشه.
    ولی انصافا تو ایران قیمتش خیلی بالاست

    پاسخ
  9. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1978 دیدگاه) ,

    دیگه تعریف و تمجید از آلمانیها کلیشه ای شده و حرفی باقی نمیمونه .
    رنگ زردش را در خیابون عباس آباد دیدم و فقط کِیف کردم ، همینو بَس .

    پاسخ
  10. Mohammadreza
    سوابق: (556 دیدگاه) ,

    بنظرم پورشه بهترین طراحی داخلی رو داره
    ولی بنظرم پورشه با استفاده از پیشرانه 4 سیلندر( مخصوصا پیشرانه ای که در مدل های پایینی مثل گلف استفاده میشه) وجه خودشو به عنوان یه اسپرت ساز خراب میکنه
    1800 کیلو وزن و قدرت 240 اسب بنظرم شایسته خودرویی که پورشه تولیدش کرده نیست
    هرچند که پورشه سود خالص خوبی از مدل های 4 سیلندر(منجمله پورشه 718 و باکستر) گیرش میاد و این سود خیلی به طراحی و توسعه خودروهای پرفورمنس توسط این شرکت کمک میکنه ولی بازم بنظرم 1800 کیلو وزن و 240 اسب قدرت شایسته پورشه نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.