تویوتا سوپرا 2020 مچ پورشه 718 کیمن را می‌خواباند؟!

پورشه و تویوتا به ندرت در یک جمله مشترک دیده می‌شوند اما بسیاری از افراد معتقدند یکی از اهداف ژاپنی‌ها در تولید نسل جدید سوپرا GR 2020 جنگ با پورشه 718 کیمن بوده است.


اگرچه برخی کارشناسان این موضوع را قبول ندارند اما سوپرا به چند دلیل رقیبی جالب برای پورشه است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سود بردن از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی برگرفته از BMW می‌باشد. کیمن هم از پیشرانه‌ای توربو استفاده کرده و در دل آن قلب آهنین 4 سیلندر 2 و 2.5 لیتری جا خوش کرده است.


از نظر پرفورمنس باید گفت مدل پایه‌ی کیمن دارای قدرت 296 اسب بخاری و گشتاور 380 نیوتون متری است. این قدرت باعث می‌شود کیمن شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.5 ثانیه‌ای (در صورت تجهیز به گیربکس سفارشی PDK و پکیج اسپورت کرونو) داشته باشد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 273 کیلومتر در ساعت می‌باشد.


اما کیمن S خروجی 345 اسب بخاری و گشتاور 420 نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف قدرت بیشتر، شتاب این خودرو به 4 ثانیه کاهش یافته و حداکثر سرعت هم به 285 کیلومتر در ساعت رسیده است.


سوپرا با قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 494 نیوتون متری تقریباً بین دو مدل پورشه قرار می‌گیرد. این خودروی ژاپنی شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.1 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده‌ی 250 کیلومتر در ساعتی دارد.


اگرچه پرفورمنس دو خودرو روی کاغذ شبیه به هم دیده می‌شود اما تفاوت‌های قابل‌توجهی بین سوپرا و 718 کیمن وجود دارد. پورشه به‌صورت استاندارد با گیربکس دستی عرضه می‌شود درحالی‌که سوپرا فاقد گیربکس دستی است. کیمن همچنین با نسخه‌ی قدرتمند GTS که قدرت 360 اسبی و گشتاور 430 نیوتون متری دارد عرضه می‌شود.

  • طراحی ظاهری و داخلی

واکنش‌های زیادی به طراحی ظاهری سوپرا نشان داده شده اما از نظر ما این خودرو شبیه A80 مدرن شده است. با این وجود نمی‌توان خیلی طرفدار نمای جلوی محافظه‌کار و ورودی‌های هوای بلوکه شده بود. البته کلیت خودرو زیبا به نظر می‌رسد و نمای عقب و سقف جزو ویژگی‌های متمایز سوپرای جدید هستند.


کیمن نیز به‌صورت زیبایی از DNA محصولات پورشه برخوردار شده است. شاید این خودرو برای برخی افراد آشنا به نظر برسد اما در این سال‌ها به خوبی مدرنیزه شده است.


در کابین داستان متفاوتی برقرار است چراکه سوپرا به لطف فرم‌های متنوع و تریم فیبر کربنی استاندارد کاراکتر متمایزی دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو در بالای داشبورد قرار گرفته و به راحتی می‌توان آن را دید. پشت آمپرهای دیجیتال و تجهیزات استاندارد زیاد باعث می‌شوند سوپرا کابین دوست‌داشتنی‌ای را ارائه کند.


کیمن نیز مزیت‌های خاص خود شامل فرمان شیک‌تر، اهرم تعویض دنده سنتی و کیفیت بالای متریال را دارد. مشتریان همچنین آپشن های متنوعی را می‌توانند سفارش دهند. میزان شخصی‌سازی کابین به حدی زیاد است که می‌توان چرم اسپرسو را با پشت آمپرهای زردرنگ، کمربندهای ایمنی آبی و تریم چوب متفاوت سفارش داد. البته این مورد به تنهایی حدود 7 هزار دلار قیمت دارد.

  • قیمت‌گذاری

یکی از مزیت‌های سوپرا نسبت به کیمن قیمت پایین آن است. این خودرو قیمت پایه‌ی 49990 دلاری داشته و با سفارش صندلی‌های چرمی گرم شونده، شارژر بی‌سیم گوشی، سیستم صوتی پریمیوم و صفحه لمسی 8.8 اینچی و ناوبری قیمتش به 53990 دلار می‌رسد.


مدل پایه‌ی کیمن قیمت 56900 دلاری داشته و قیمت مدل S از 69300 دلار آغاز می‌شود. این خودروها همان‌گونه که عرض شد با آپشن های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند و قیمت خودرو را تا چند هزار دلار بالا می‌برند.


اگرچه سوپرا ارزان‌تر است اما آن پرستیژ خاص کیمن را ندارد. کافی است به یک نفر بگویید که در گاراژ خانه پورشه دارید و آن موقع وضعیت فرق خواهد کرد؛ اما وقتی به یک نفر بگویید شما یک تویوتا می‌رانید احتمالاً او به کمری فکر خواهد کرد.


اگرچه ما کمی هم مزاح می‌کنیم اما خب قطعاً برند خودروساز نقش زیادی در خرید دارد. دیگر فاکتور مهم تجربه‌ی رانندگی با این دو خودروست. ما پرفورمنس سوپرا در پیست را دوست داشتیم اما فعلاً نمی‌توان گفت که آیا این خودرو کیمن را شکست می‌دهد یا نه.

با تمامی این تفاسیر، انتخاب شما کدام خودرو است: تویوتا سوپرا یا پورشه 718 کیمن؟

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

26 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    قطعا کیمن پول به بی ام و با کیفیت متریال کمتر نمیدم !😐

    پاسخ
    1. doubt
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      اونایی که منفی دادن در کمال احترام میخام بپرسم که اگه سلیقه و تعصب به یک برند رو در نظر نگیریم یعنی شماها بخاطر 7000 دلار بیشتر (در رنج قیمت 50/000 دلاری) سوپرا رو به کیمن ترجیح میدید واقعا؟
      تازه قیمت بیشتر کیمن کاملا توجیهم داره.
      فرضا اگر بین این دوتا مجبور به خرید باشید سوپرا رو انتخاب میکنید؟
      من که باورم نمیشه

      پاسخ
  2. Ferrari Fxx K Evo
    سوابق: (702 دیدگاه) ,

    کابین پورشه کیمن خیلی دیگه قدیمی ،شده
    دلم گرفت وقتی دریچه های کولرش رو دیدم

    پاسخ
  3. Ferrari Fxx K Evo
    سوابق: (702 دیدگاه) ,

    من در این کلاس نه پورشه
    و نه سوپرا رو دوست ندارم

    انتخاب من ائودی TT RS هست 🔥

    پاسخ
    1. King 918
      سوابق: (2446 دیدگاه) ,

      یه ۴ سیلندر با ۳۴۵ اسب بخار قدرت ….. پورشه یه معجزه گره اسمش کافیه تا دیگران بدونن چقدر افسانه ست …
      کدوم خودرو ساز از یه ۶ سیلندر نفس طبیعی بیشتر از ۵۰۰ اسب بخار میتونه استخراج کنه فقط کار پورشه ست …. پورشه رو میشه به عنوان اوج مهندسی و نبوغ انسانی توی دنیا معرفی کرد

      پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      تویوتا بی کیفیت تر از پورشه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چند وقت پیش رده بندی با کیفیت ترین خودروها اومد اول لکسوس دوم تویوتا، تویوتا با اختلاف زیاد با کیفیت ترین برند دنیا هست حداقل ماشیناش آتش نمیگیرن

      پاسخ
  4. ابوالفضل
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    با توجه به قیمت و پرفومنس نزدیک به هم من سوپرا رو انتخاب میکنم طراحی همه محصولات پورشه از شاسی بلند گرفته تا سواری و اسپرتش خیلی شبیه به همه ولی تویوتا سوپرا خیلی ظاهر گیراتری داره مطمعنا اگه سوپرا رو کارخونه هایی مثل مرسدس یا همین پورشه میساختن یه نگاه دیگه ایی بهش میکردن ولی به نظر من همین که آرم تویوتا روش هست خودش کیفیت و دوام ماشین رو میرسونه

    پاسخ
  5. هادی
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    قطع به یقین با دو تا از بهترین های از دو خودرو ساز بسیار خوب و محبوب طرفیم
    من با داشبورد پورشه زیاد نتونستم حال کنم و داشبورد تویوتا برام جذابت بصری بیشتری داشت ولی هر کاری میکنم که با چراغ جلو تویوتا ارتباط برقرار گنم نمیتونم یه فرم شکسته بدی داره ولی نمای عقبش واقعا خیلی خیلی قشنگه، باوجودی که خیلی دیوانه بار عاشق پورشه هستم ولی تو این مقیاس تویوتا رو به خاطر موارد فنی انتخواب میکنم هرچند جفتش رو آدم باید تو خونه داشته باشه ، روح اصیل المانی با کیفیت و مهندسی ژاپنی

    پاسخ
    1. هادی
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      آقای چگینی محترم،لطفا در ادبیات و ابراز نظراتتون بیشتر احترام و منطق رو لحاظ کنین.
      بنا نیست به مخاطب خودتتون توهین کنین.اگر از نظری خوشت نمیاد کافیه دکمه دیس لایک رو بزنی همین!!! نه کسی شما رو وادار به ابراز نظر کرده نه نظر خواسته
      به احتمال زیاد کم سن و کم تجربه هستی که به پای سنت میزنم، دوست نوجوانم😉

      پاسخ
  6. ali a
    سوابق: (587 دیدگاه) ,

    پورشه که همیشه پورشه است… این سوپرای جدید هم واقعا برام جذابه… اگه پولش باشه حتما با جفتش رانندگی میکنم بعد تصمیم میگیرم..الان بخوام نظر بدم میگم سوپرا…

    پاسخ
  7. fr
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    به نظرم بهترین انتخاب z4 هست هم در نسخه امریکایی از هردو این ماشین ها قوی تره
    هم پرستیژ بالایی داره هم کابین فوق العاده و مدرن ظاهرشم شلیق ایی ولی در کل خوبه از لحاظ قیمت هم تقریبا بین این دو قرار می گیره

    پاسخ
  8. کاوه
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    این ژاپنی های صرفه جو. با شش سیلندر و موتور ۳لیتری توربو فقط ۳۳۵ اسب بخار تولیدمی کنند. انگار میگن بسه دیگه! حیفه!
    بنز و ب ام و از چنین حجم موتوری، زیر ۴۵۰ اسب بخار بیرون نمیارن.

    پاسخ
  9. sina
    سوابق: (1830 دیدگاه) ,

    اینکه شتاب تویوتا بهتره واقعا دستاورد بزرگی هست
    اگه تو پیست بتونه بگیره کی من رو دیگه شاهکار کرده تویوتا و من همه فوشام رو پس میگیرم 🙂

    پاسخ
    1. Mohammadreza
      سوابق: (556 دیدگاه) ,

      بخاطر تاپ اسپید محدود شده فک نکنم بتونه تو پیست کیمن رو شکست بده
      برای اینکار باید منتظر نسخه هایی از سوپرا باشیم که محدود کننده سرعت نداشته باشن

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1830 دیدگاه) ,

        گمونم نکنم با محدود کننده سرعت رکوردگیری کنن
        ولی خب این مودیفای کردن موتور زد4 با قدرت و گشتاور متفاوت گمونم جواب داده اینجا.
        حس میکنم موتورش تویوتاییزه شده 🙂

        پاسخ
  10. مجید عباسی انبوهی
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    برند تویوتا قبله مسلمین دنیای خودرو ست.

    پاسخ
  11. ADAK
    سوابق: (643 دیدگاه) ,

    فاز بعضیا چیه واقعا ؟!؟!
    تویوتا اصلی ترین حُسن اش دوام و استهلاکه پایینش هست ( که منم قبول دارم)
    د لامصبا ! انجین سوپرا که ساخت بی ام و اس که یه عمره هی میگین پر استهلاکه پر استهلاکه …

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    از نظریات بعضی دوستان فهمیدیم پورشه با کیفیت تر از تویوتا هست، در حالی که تویوتا با اختلاف باکیفیت ترین برند دنیا هست آمار فروش و پر فروش ترین خودرو در جهان در سالیان متمادی با اختلاف مال تویوتا بوده، پدال چند وقت قبل لیست با کیف ترین خودروها را منتشر کرد اول لکسوس دوم تویوتا بود

    پاسخ
  13. Saeed
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    منم سوپرا رو ترجیح میدم ولی هیچ چیز مدل قدیمیش نمیشه😢😢آدم یاد قسمت ۱ سریع و خشن میوفته….اون سوپرای نارنجی که پاول والکر سوارش بود….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.