پورشه

شتاب خارق‌العادهٔ پورشه ۹۱۱ توربو S در آزمایش واقعی، فقط ۲.۲ ثانیه!

اعداد اعلامی پورشه در مورد پرفورمنس محصولاتش معمولاً محافظه‌کارانه هستند. زمانی که این شرکت نسل جدید ۹۱۱ توربو S را رونمایی کرد، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن‌را ۲.۶ ثانیه و زمان پیمودن مسافت ۴۰۰ متر را ۱۰.۵ ثانیه اعلام نمود. این در حالی است که کارانددرایور با نسل قبلی ۹۱۱ شتاب ۲.۶ ثانیه را به ثبت رساند که ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از ادعای پورشه بود. حال همین اتفاق در مورد نسل جدید هم رخ داده اما این بار شتاب توربو S جدید ۰.۴ ثانیه سریع‌تر از عدد اعلامی پورشه بوده و این سوپراسپرت آلمانی در آزمایش کارانددرایور ظرف تنها ۲.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

کارانددرایور دراین‌باره می‌گوید:

برای دستیابی به چنین شتاب خارق‌العاده‌ای، توربو S را در حالت رانندگی اسپرت قرار دادیم نه اسپرت پلاس زیرا این حالت تمام قسمت‌های آئرودینامیکی فعال خودرو را درگیر می‌کند. در حالت اسپرت، لانچ کنترل دور موتور را در حدود ۴ هزار rpm نگه می‌دارد ولی دکمهٔ Sport Response در مرکز انتخاب‌گر حالات رانندگی روی غربیلک فرمان را فشردیم تا دور موتور به کمی بیش از ۵ هزار rpm برسد. سپس پدال ترمز را رها کردیم و ظرف ۲.۲ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیدیم که تنها یک‌دهم ثانیه از هایپرکار هیبریدی پورشه ۹۱۸ کُندتر است.

۹۱۱ توربو S به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود که می‌تواند تا ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چراغ‌های جلو بفرستد، شتاب گیری خارق‌العاده‌ای دارد به‌گونه‌ای که در آزمایش ما ظرف تنها ۰.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت این خودرو همچنین به لطف توربوشارژرهای بزرگ‌تر هندسه متغیر، ۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. نتیجهٔ این افزایش، ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است که موجب شد توربو S بتواند مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۱ ثانیه طی کند.

پورشه ۹۱۸ با قیمتی نزدیک به یک میلیون دلار، سریع‌ترین خودرویی است که تاکنون آزمایش کرده‌ایم. حالا درست پشت آن، پورشه ۹۱۱ توربو S با قیمت ۲۰۵ هزار دلاری خود قرار گرفته که به‌مراتب ارزان‌تر است. سپس لامبورگینی اوراکان پرفورمانته با شتاب ۲.۳ ثانیه و پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس با حالت یوزپلنگ هردو با شتاب ۲.۴ ثانیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه

  1. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    یا حضرت نوح موشک سریع تر می شود

    موافقم ۱۱۰
    مخالفم ۶
    1. سهند

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (152 ديدگاه)

      واقعا مهندسی پورشه در جهان بهترین است و ۹۱۱ توربو اس هم بهترین ماشین سوپر اسپرت جهان است (البته اسپرت محسوب میشود)چون در تمام جنبه ها از سوپر اسپرت ها یا بهتر است و یا چیزی کم ندارد و هم قیمت بسیار بهتر و هم امکانات و تکنولوژی بیشتری دارد برای مثال توربو اس از فراری f8 بسیار ارزانتر است اما شتاب بهتر و تکنولوژی و تجهیزات بیشتری دارد شاید فراری کمی لذت بخش تر باشد ولی با اختلاف کم
      البته ماشین هایی مثل فراری لافراری و sf90 و پورشه ۹۱۸ سوپر اسپرت معمولی محسوب نمیشوند و بعد از این ها بهترین ماشین سوپراسپرت ۹۱۱ توربو اس است
      اگر کسی یک ویژگی فراری f8 یا مک لارن۷۲۰s را میداند که توربو اس ندارد بیان کند(البته من خودم طرفدار فراری و پورشه هستم)

      موافقم ۷۲
      مخالفم ۱۷
      1. Mسابق

        ۲۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        قیمت بیشتر اف ۸ که مربوط به برند فراریه و دیگه همه میدونیم اگر بخوایم این لگورو داشته باشیم بیشتر از هر لگوی دیگه ای باید هزینه کنیم! در ضمن این ماشین هنوز توی پیست های چندانی نرفته و احتمال میدم در پیست فراری دست بالا رو داشته باشه! ولی خب ۹۱۱ یک ایراد داره و تکراری بودن خسته کننده طراحیه ! تا نسل قبل فکر میکردم که ۹۱۱ طراحیش قدیمی نمیشه ولی نسل جدید دیگه نظرمو عوض کرد ۵۰ ساله ما تغیرات چشم گیری نمیبینیم تو این طراحی
        صد البته که ۹۱۱ از برترین چهار چرخ های تاریخه ولی من همچنان میگم اف۸

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۳۴
        1. Mسابق

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (5 ديدگاه)

          خب عزیزم هوراکان ۴ تا سیلندر اضافه داره اینم در نظر بگیر ! منکر درجه یک بودن هوراکان نیستیم ولی خب جانب عدالتم باید رعایت کرد
          علاوه بر این وابسته نبودن قدرتش به کمپرسور هوا حد اقل تو ۱۰۰ متر اول به نفعشه و اصن به خاطر همین لامبو به لانچ های کمر شکنش معروفه!!!

          موافقم ۸
          مخالفم ۴
        2. Carbonado Aventador

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (4009 ديدگاه)

          دوست عزیز وقتی موتور پورشه درحالت لانچ روی ۵ هزار دور قفل میشه یعنی دیگه تاخیر توربویی درکار نیست…
          .
          اگه دور موتور روی هزار بود حرف شما درست بود.
          درضمن برندایی مثل فراری و پورشه که انقدر تکنولوژی های دست اول دارن ؛دیگه تاخیر توربو براشون معنایی نداره

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
      2. Archi KHAN

        ۳۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2065 ديدگاه)

        سهندخان
        پس شما هم احتمالا معتقدی به اینکه :

        ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
    2. Hadi

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1321 ديدگاه)

      شاهکار مهندسیه این ۹۱۱ turbo s 💗
      رکورد قبلی که ثبت کرده بود ۲.۳ بود حالا شد ۲.۲
      این هیولای دوست داشتنی به مرور زمان بهتر میشه!
      شاید بعداً حتی ۲.۱ یا ۲ زد البته ازش بعید نیست…
      درگ ۴۰۰ مترش با ۹۱۸ افسانه‌ای دیدنی میشه……

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۷
      1. سهند

        ۲۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (152 ديدگاه)

        نمیدونم کدام یک از پورشه ۹۱۸ و ۹۱۱ توربو اس در درگ پیروز میشه ولی از این مطمئنم که جانشین ۹۱۸ از جانشین لافراری سریعتر خواهد بود البته احتمال است ولی باتوجه به اینکه محصولات پورشه با قدرت کمتر و وزن بیشتر محصولات ایتالیایی را در درگ و شتاب ۰تا۱۰۰ شکست میده ، احتمالش زیاده که جانشین ۹۱۸ از جانشین لافراری پرشتابتر و سریعتر باشد (مهندسی پورشه بهترین است اما فراری هم فوق العاده است)
        به نظرتان جانشین پورشه ۹۱۸ و لافراری در چه سالی رونمایی خواهند شد؟ (البته منظورم از رونمایی کانسپتش نیست ،خود ماشین را میگم)

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۵
        1. Mسابق

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (5 ديدگاه)

          دوست عزیز خیلی داری فراری رو زیر پورشه قرار میدی ! اینجوریام نیست بزرگوار ! حالا شما میایی هی میگی فراریم فوق العادس فراریم فلانه از دیس لایک خوردن میترسی؟ خو رک حرفتو بزن لپ مطلب شما اینه که پورشه همه جوره از فراری سرتره ! تمام ! خب حرفتو بزن تا جوابم بگیری این همه تعارف میکنی که به کسی برنخوره ؟ نه اومدیم بحث کنیم رک و واضح حرفتو بزن تا جوابم بگیری

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۱۳
        2. AMG_73///

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (866 ديدگاه)

          جانشین ۹۱۸
          ۹۱۷ new
          🤯🌋🔥🤯

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        3. سهند

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (152 ديدگاه)

          اگر واضح بگم پورشه ۹۱۱ توربو اس را به f8 و لامیورگینی هوراکان و مکلارن ۷۲۰s ترجیح میدم ولی بعد از پورشه قطعا فراری را دوست دارم اما فراری sf90 را به خاطر پرفورمنس زیاد و تکنولوژیش در رتبه اول قرار میدهم
          قطعا فراری ماشین های فوق العاده ای دارد ولی خب مهندسی پورشه کمی بالاتر است(من اول پورشه و بعدا فراری را ترجیح میدهم ولی قطعا فراری را به مک لارن و لامبورگینی ترجیح میدهم)
          اگر از لحاظ برند مقایسه کنم اول پورشه دوم فراری و سوم لامبورگینی را ترجیح میدهم مکلارن را ننوشتم چون زیاد خوشم نمیاد

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۱
    3. sina7

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (364 ديدگاه)

      هوراکان پرفورمانته ۲.۳!!!
      حالا حساب کنید که علاوه بر شتاب، تو پیست هم هیولاست
      بماند که با موتور تنفس طبیعی و بدون توربو و موتور الکتریکی اینجوریه!

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۲
    4. M.A.S

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (355 ديدگاه)

      یه سوال اینا داج دیمنو تست نکردن؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۴
  2. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    داره دیگه غوغا میکنه هم المان هم پورشه هم ۹۱۱ توربو S همشون غوغا کردن مهندسی المان محشره

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۴
  3. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    فقط ۱ دهم ثانیه مونده به اون رکورد دار جهنم سبز

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۴
    1. ارشیاSVJ

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1282 ديدگاه)

      رکورد دارِ قبلی جهنم سبز البته!🤣🤣

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  4. فريد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (231 ديدگاه)

    اقا تو چند مطلب قبلی در مورد شکست رکورد سرعت فکر نمیکنید که یه دفعه انگار دیگه گاز نداد راننده تواتارا؟ نمیتونست سریعتر بره؟ به نظرم یه دفعه دیگه گفت همین بسّه 😂

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱
    1. JDM

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (206 ديدگاه)

      خداوکیلی یجوری ۳۰۰ مایل میرفت انگار مثلا یه ماشینی مثه سراتو ۱۰۰ کیلومتر داره میره انقد سریع به ۳۰۰ مایل رسید😂😂😂

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۰
    2. علیx76

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (871 ديدگاه)

      میتونست
      ولی خیلی خطرناک بود دیگه
      تا همون جا هم خیلی جرئت نشون داد طرف
      خودشم گفت اگه بخاطر باد جانبی نبود ، خیلی بیشتر ازینا می رفتم
      فکر میکنم اینو علی‌الحساب زدن ، و صبر می‌کنن تا واکنش کونیخزگ و هنسی رو ببینن
      و بعدش فول تراتل برمی‌گردن

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۰
  5. OMID

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1762 ديدگاه)

    عجب رکوردی
    در حد ۹۱۸ هست
    خیلی برام جالبه که خلاقیت به خرج دادن و مود ماشین رو روی حالت پیست قرار ندادن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
  6. Moein

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (689 ديدگاه)

    یکی از بزرگترین حسرت های زندگی من بی شک این ماشینه
    الحق که موجود عجیب الخلقه ایه این وروجک😍😍

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
  7. SF90 STRADALE

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2660 ديدگاه)

    ۹۱۸ اسپایدر سلطان بلامنازع شتاب اولیه هست
    مجله Car and Driver هم استاد ثبت رکوردهاست
    نسل جدید ۹۱۱ هم تو ۴۰۰ متر رقیب نداره فعلاً
    👑👑 Porsche 👑👑

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱
  8. msh_ferrari

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (869 ديدگاه)

    این است پورشه!!!!!!!!
    جالبه با m5 صفر تا ۶۰ مایل رو ۲.۶ زده بودن
    همه میگفتن تقلبه و فلانه و بهمانه و…
    :))))))))

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
    1. Amin-mc20

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1350 ديدگاه)

      بابا دری وریه هوراکان ۲.۳!!!!!!!!!!!!یاخدا تو سایتش ۲.۸

      اینارو از کجا درمیارن امسال یهو ماشینا رفتن تو شتاب زیر ۲.۷

      موافقم ۴
      مخالفم ۲۲
  9. امیر

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2487 ديدگاه)

    !!!!!
    بسیار بسیار فوق العادس
    دمشون گرم
    به این میگن مهندسی
    یه موتور بنزینی نسبتا کم حجم و قدرت ن چندان زیاد ولی پرفورمنس در حد اعلا!!!
    از همه مهمتر، حفظ اصالت در کنار قدرت…!

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
  10. مهرداد كمال

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (294 ديدگاه)

    پورشه عملا قوانین فیزیکو نقض کرده لامصب با یه موتور ٣/٨ لیتری پرفورمنسی بیشتر از ١٢ سیلندرها گرفته😞حالا فک کنید gt2 قراره چه کنه؟

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
    1. Saeed

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (719 ديدگاه)

      ۹۱۱ GT2 RS یه خودروی پیست محوره که به احتمال خیلی زیاد هم دیفرانسیل عقبه پس احتمالا نتونه به خوبی ۹۱۱ توربوS شتابگیری کنه اما قطعا در پیست جنجال به پا خواهد کرد

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱
  11. JDM

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (206 ديدگاه)

    ناموس شتاب را از ۹۱۱ توربو اس بخواهید!!!

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
  12. AMG_73///

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (866 ديدگاه)

    دمشون گرم
    این ۷۶۵lt رو هم میزنه
    همینجوری پیش بره sf90 استراداله رو هم میزنه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۷
  13. Amin-mc20

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1350 ديدگاه)

    الان سریع ترین ماشین جادهای که بهترین ۰-۱۰۰ رو داره همین ۹۱۱عه؟

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶
    1. Ramin

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (297 ديدگاه)

      امین جان فیلا ۹۱۱ شتابش سریع هست ولی خودرو های دیگری هم هستن که گمنامن و میتونن رکوردشو بزنن ماشینایی که اصلا اسمشونو نشنیدم و بسیار کم تولید شدن
      ولی فیلا تسلا ماشینی هست که زیر ۲.۴ در شرایط خوب ودر شرایط عالی ۲.۳ ودر شرایط فوق عالی ۲.۲۸ هم صفر تا صد میره مدل sp100D مدل ludicrous

      موافقم ۵
      مخالفم ۵
      1. Sina

        ۲۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (903 ديدگاه)

        آره گفتی تسلا شتاب ۲.۴ در بهترین حالت و ما هم باور کردیم😏😏
        شرایط خوب و فوق عالی هر ماشین حدود حداقل نیم ثانیه اختلاف داره.
        در شرایط خوب بامدل اس ۲.۸ رفتن نه ۲.۴
        اون ۲.۲۸ هم در حال حرکت بوده و در حالت ثابت خیلی بیشتره.
        میدونی قیمت اون هایپر کار های تولید محدود چقدره؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. Ramin

          ۲۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (297 ديدگاه)

          سینا جان تو همین سایت پدال فیلمش هست درگ تسلا با فورد موستانگ شلبی gt 500 که تسلا در درگ اخر تایم ۲.۴۰۲ رو میزنه بعد تو میگه تسلا در بهترین حالت ۲.۸ میره!!!! 🤔🤔🤔
          واینه سایت موتور ترند سال ۲۰۱۷ درگ برگزار کرد تسلا اول شد با تایم ۱۰.۵۱ با صفر تا صد ۲.۳۳ ……
          واینکه داریم ابر خودرو هایی که زیر ۸۰۰ هزار دلار قیمتشونه وشتابشون زیر ۲.۶ ثانیه
          مثلا ssc ultimate Aero یا مثلا Nobel m 600 و….

          واینکه شما کلا با تسلا مخالف هستید
          تسلا مدل s plaid چی شتابش ۲ ثانیه هست ودرگ ۴۰۰ متر تو کمتر از ۹
          هرچند سال بعد میاد ولی باز…….

          موافقم ۶
          مخالفم ۵
    2. سهند

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (152 ديدگاه)

      نه در بالا هم گفته بهترینش ۹۱۸ است

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
  14. Ramin

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    پورشه واقعا شاهکار است مهندسی خارق العاده ای دارد. من این سایتو دنبال میکنم ولی نظر نمیدم حتی واسه ماشین مورد علاقم یعنی تسلا ولی اینجا لازم دونستم بگم همیشه یه خودرو نمیتونه یه شتاب واحد داشته باشه ودر مسیر های مختلف یه شتاب بگیره همین تسلا مدل s شتابش ۲.۳ ثانیه هست ولی ۲.۵ هم میره هر ماشینی اینجوریه ولی این پورشه با این شتابش وتایم درگش شاهکار هست ولی یه مقدار گرونه ولی وقتی پول داشته باشی دیگه ناراحتی نداره

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
    1. Sina

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (903 ديدگاه)

      شتاب اصلا معیار خوبی واسه یه ماشین نیست ولی حتی اگه شتاب رو هم حذف کنیم این ماشین بینظیره
      کیفیت بی نظیر، زیبایی، اصالت،هندلینگ و رانندگی بی نظیر،لوکس بودن، قیمت پایین تر نسبت به بعضی رقباش

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  15. Ho3in

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    پورش اگه یکم قیمت ماشیناشو کم کنه عالی میشه
    پورش به عنوان یه اسپورت ساز واقعا داشبورد ماشین هاشو خوشگل میزنه برعکس فراری و لامبورگینی ولی صندلی هاش اصلا خوب نیست برعکس فراری و لامبورگینی،به نظرم باید صندلی هاشو از بنتلی بگیره دیگه عالی میشه ،موتور هاش عالیه گیربکسش که دیگه نگو
    در کل منی که طرفدار پروپا قرص فراریم❤،بازم این برند لعنتی رو دوست دارم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  16. Ali

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه سوال مگه ۹۱۸ صفر تا ۹۶ رو ۲.۲ نزد ؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  17. رامتین

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    واقعا ۲.۲ تحسین برانگیزه. یه زمانی ۲.۵ عددرویایی بود. بنظرم جا داره ۲۰۰ سی سی دیگه حجم موتور بیشتر شه و با افزایش قدرت تا ۷۰۰، دیگه بی رقیب بشه!

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  18. بهراد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (611 ديدگاه)

    پورشه واسه نسل بعد ٩١١ چیکار می خواد بکنه؟

    اون موقع میشه ٢ ثانیه!!!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. AMG_73///

      ۲۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (866 ديدگاه)

      انشالا زیر ۱.۵ ثانیه😏

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  19. Ali

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من اگه بخوام بین ۹۱۱ توربو s و مک لارن ۷۶۵ ال تی یکی رو انتخاب کنم توربو s هست چون با قدرت و قیمت کمتر نسبت به بقیه رقبا همه رو به خاک خون میکشه و نسبت به رقبا عملکرد بهتری هم داره

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  20. Amin-mc20

    ۲۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1350 ديدگاه)

    من رفتم سرچ کردم همه جا شتاب turbo s رو زدن ۲.۲ شتاب هوراکان پرفورمانته هم زدن ۲.۳

    یاخدا تا پارسال ۲.۹ اخرش بود امسال دارن میترکونن

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  21. Mf1

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (266 ديدگاه)

    بدون شک عالیه این شتاب ولی میتونه تو پیست هم سریع باشه یا نه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا