معرفی رسمی نسل جدید پژو 2008، کراس‌اووری متمایز و برجسته
معرفی رسمی نسل جدید پژو 2008، کراس‌اووری متمایز و برجسته

معرفی رسمی نسل جدید پژو 2008، کراس‌اووری متمایز و برجسته

پس از عرضه‌ی موفقیت‌آمیز اولین نسل، پژو دومین نسل کراس‌اوور 2008 را معرفی کرده است. این خودرو که از ظاهری آشنا بهره می‌برد در آینده با قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی هم عرضه خواهد شد. صرف‌نظر از نوع پیشرانه، 2008 جدید دارای نمای جلوی گیراتر، جلوپنجره‌ی افقی، چراغ‌های برگرفته از مدل 208 و LED های ویژه‌ی محصولات این خودروساز می‌باشد. از نظر ابعاد باید گفت نسل جدید این خودرو بزرگ‌تر شده و فاصله‌ی بین محوری آن 14 سانتی‌متر بیشتر شده است.

همان‌گونه که انتظار می‌رود رشد ابعاد این خودرو به معنی وجود فضای بیشتر در کابین و محفظه بار است. در عقب فضای پای بیشتری به چشم می‌خورد و افراد قدبلند راحتی بیشتری در داخل کابین خواهند داشت. پشت صندلی‌های این خودرو فضای 434 لیتری دیده می‌شود که تنها کمی نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. یکی از دلایل عدم بهبود قابل‌توجه فضای بار نسبت به نسل قبل به طراحی خمیده‌ی سقف هم مربوط می‌شود که در پروفایل جانبی باعث ایجاد ظاهری جذاب شده اما کمی روی فضای داخلی تأثیر گذاشته است.


اما هر فردی که با نسل جدید پژو 208 آشنا باشد طراحی داخلی 2008 را کاملاً شبیه خواهد یافت. کیفیت و متریال بکار رفته در این شاسی‌بلند نسبت به نسل قبل بهبود یافته‌اند و پشت آمپرهای دیجیتالی نیز بکار رفته‌اند. یک صفحه‌نمایش نیز به همراه کلیدهای پیانویی در کنسول به چشم می‌خورند. نسل جدید پژو 2008 مدل 2020 در چهار تریم اکتیو، Allure، GT Line و GT عرضه خواهد شد. تمامی نسخه‌ها با پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی عرضه خواهند شد اما یک نسخه‌ی تمام الکتریکی هم در آینده قابل انتخاب خواهد بود.


طراحی ظاهری 2008 الکتریکی مشابه برادران درون‌سوز خواهد بود و همان فضای داخلی را هم خواهد داشت؛ اما بجای باک سوخت و پیشرانه‌ی مرسوم یک پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت 136 اسب بخاری و گشتاور 260 نیوتون متری نصب خواهد شد. باتری 50 کیلووات ساعتی نیروبخش این پیشرانه خواهد بود و برد حدود 312 کیلومتری ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود زمان شارژ دوباره‌ی باتری به نوع شارژر بستگی دارد اما با استفاده از شارژر 100 کیلوواتی می‌توان 80 درصد ظرفیت باتری را در نیم ساعت شارژ کرد.


مدل‌های درون‌سوز از پیشرانه‌های متنوعی سود خواهند برد. پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.2 لیتری پیورتک با قدرت‌های 100، 130 و 155 اسب بخاری عرضه خواهد شد درحالی‌که نسخه‌ی 4 سیلندر 1.5 لیتری دیزلی خروجی‌های 100 یا 130 اسبی خواهد داشت. هر دو مدل الکتریکی و استاندارد 2008 با سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی متنوعی در دسترس خواهند بود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی و دستیار پیشگیری از خروج از مسیر با تصحیح فرمان اشاره کرد. از دیگر سیستم‌های این خودرو می‌توان به پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار و چراغ‌های جلوی خودکار اشاره نمود.


قیمت پژو 2008 جدید در آینده مشخص خواهد شد و اولین نمونه‌ها تا پایان سال جاری وارد نمایندگی‌های فروش خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2805 دیدگاه) ,

    لعنتی چه طراحی‌ خوبی داره 😍 حیف که برند پژو هیچوقت به عنوان یه لوکس‌ساز‌شناخته نشده وگرنه اگر بخواد با برند خودش یه پرچمدار لوکس تولید کنه؛ این سبک طراحی اونقدر زیبا و شیک به نظر می‌رسه که به راحتی میتونه با چاشنی چرم و چوب و پلاستیک نرم؛ تو یک محصول لوکس گرون قیمت، دنبال شه.

    پاسخ
  2. Khan
    سوابق: (278 دیدگاه) ,

    حیف این طراحی نیست که این موتورهای ریزه میزه رو سوارش کردن؟؟

    پاسخ
  3. سروش
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    طراحیش فوق العادس. فقط پژو باید از نظر موتوری سیاست هاش رو عوض کنه تا خارج اروپا فروشش بهتر بشه

    پاسخ
  4. رنو 5 زرد قناری
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    اِیول پژو کیفیت و طراحیش عالیه فقط جای یه پیشرانه قوی و دو دف کمه که حتما در آینده یه فکری به حالش میکنن

    پاسخ
  5. (Saeed(peugeot
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان
    طراحی جدید ۲۰۰۸ تو این نسل واقعا عالی و فوق العاده شده حتی از رنو کپچر هم بهتر شده ….چون عکسهای جدید کپچر هم منتشر شده.
    راجع به نظر دوستان درباره موتور ۲۰۰۸ ، باید بگم که تقاضا باعث شده این رنج قیمت و این سایز کراس اوور با موتورهایی با توان حدود ۱۵۰ اسب عرضه بشن …..مثل رنو کپچر ، تیوولی ، فولکس t-roc و حتی c3 ایرکراس….
    چون بازار اروپا خودروهای کم مصرف با هزینه و مالیات کمتر و میپسندند….نمونه بارزش موتور توربوی ۱۳۰ اسب پیورتک گروه psa که پرتقاضا ترین روی محصولات هستش.
    و چون این ماشین گریپ کنترل داره احتیاج چندانی به ۴ چرخ محرک بودن نداره……. ولی در محصولات پژو 4wd در نسل جدید ۳۰۰۸ هیبرید و۵۰۸ و اپل گرندلند x که قدرت ۳۰۰ اسب بخار توان دارند اجرا شده…..ولی ایشالا این ۲۰۰۸ بیاد ایران اونا سلیقه مارو میدونن ….بر خلاف نسخه های جهانیش مثل c3 و 2008 که در ایران هستند یه موتور میزارند عینه تلیسمان باهاشون گاز بدیم….۱۶۳ اسب بخار….

    پاسخ
  6. طاهری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    پژو ۲۰۰۸ محصول ۹۷ رو دارم
    صندلیهای عقبش راحت نیست و نشستن در سفر را با مشکل مواجه میکنه عمچنین صندلی شاکردش گردن اذیت میشه
    امیدوارم در نسل جدیدش این مشکل مرتفع شده باشه‌‌‌…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.