آستون مارتین

مشکلات احتمالی ویروس کرونا برای استون مارتین DBX

استون مارتین DBX محصولی بسیار مهم برای این خودروساز بریتانیایی است. به عنوان اولین شاسی‌بلند تاریخ استون مارتین، DBX باید موفقیت فروش بالایی را کسب کند زیرا در غیر این صورت استون مارتین بیش از پیش در مشکلات اقتصادی فرو خواهد رفت. خبر خوب تا اینجا این است که DBX فروش خوبی داشته اما تحویل اولین نمونه‌های آن تا نیمه دوم سال جاری شروع نخواهد شد. این به معنی عدم بهبود قابل‌توجه وضعیت مالی استون مارتین تا زمان تحویل خودروها خواهد بود.

و درست زمانی که قرار است DBX وارد جاده‌ها شود، موضوع دیگری هم خودنمایی می‌کند: ویروس کرونا! کشور چین یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای این خودرو بوده و حالا استون مارتین نگران تأثیر این ویروس روی فروش DBX می‌باشد.

اندی پالمر مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با بلومبرگ گفته است:

چین کشور مهمی برای ماست. DBX اواخر سال جاری وارد بازار این کشور خواهد شد و بنابراین امیدواریم کرونا تا آن زمان ریشه‌کن شده باشد.

چین همچنین بازاری با بیشترین رشد برای استون مارتین می‌باشد. اگرچه این شرکت به خاطر کوپه‌ها و کانورتیبل های سریع خود شناخته شده اما DBX بیش از همه نظر ثروتمندان چینی را به خود جلب کرده است. برای جذب این دسته از افراد، یک شاسی‌بلند لوکس بهتر از محصولی اسپورت خواهد بود. ارزش سهام استون مارتین از سال ۲۰۱۸ تاکنون به خاطر برخی فاکتورها از جمله برگزیت و فروش ناامیدکننده ونتیج کاهش یافته است.

ماه پیش بود که لاورنس استرول میلیاردر کانادایی سرمایه‌گذاری بزرگ خود در استون مارتین را اعلام کرد و باعث شد او به رئیس اجرایی این برند برسد.

استرول همچنین در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت به مسابقات فرمول ۱ است اما فعلا روی برنامه‌های الکتریکی استون مارتین خط کشیده است. فعلا تمامی نگاه ها به DBX است ولی این خودرو در بدترین زمان عرضه خواهد شد زیرا شیوع کرونا باعث شده مردم و مشتریان کمتر به بازارها مراجعه کرده و فروش کلی بازار کاهش یابد.

پالمر امیدوار است که این ویروس تا آن زمان ریشه‌کن شده و وضعیت عادی بر بازار حاکم گردد، چیزی که فعلا نشانه ای از آن دیده نمی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ای بمیرن این چینیا که همه دنیا رو درگیر این ویروس لعنتی کردن ، از هر جونوری مثل : “پرنده و چرنده و خزنده و جونده و درنده و حشره و ……………” رو میگیرن میکشنش و ازش سوپ و خوراکی درست میکنن : “سوسک و کرم سرخ کرده و گوشت سگو گربه و سوپ خفاش و سوپ مار و ……………” و در کل هیچ جونوری از دستشون در امان نیستش !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      هر جنبنده‌ای تو آسمون غیر هواپیما
      تو دریا غیر کشتی
      رو زمین غیر ماشین
      از نظر چینیها خوردنیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamidreza

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        آره واقعا ؛ خدا لعنتشون کنه خیر نرسوندن
        اون کلیپه رو دیدین یه زنه داشت چمیدونم درخت ها رو هرس میکرد بعد یه لونه گنجشک پیدا میکنه بچه گنجشکای تو شو میخوره؟ خام !
        وات ده …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      ویروس رو که دانشمندای ژنتیک گفتن دستکاری شده دست بشره.شاید قرنهاست دارن همه چی میخورن و هیچی نمیشه.
      با بقیه حرفاتون موافقم.یچیزایی میخورن که ماها حتی نمیتونیم نگا کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چینی ها واقعیت انسان رو نشون میدن / همه همینیم – خوشحال نباشید ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    از سنگ نرم تر پیدا می کنن فرو می کنن تو حقلوم مبارکشون …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا