اشکودا

نسخه سفارشی اشکودا فابیا، گرامیداشت موفقیت در موتوراسپورت

اشکودا فابیا شاید اسپورت ترین محصول این کمپانی اهل جمهوری چک نباشد اما در پیست یک خودروی کاملاً متفاوت است. به منظور گرامیداشت موفق‌ترین سال این کمپانی در تاریخ موتور اسپورت خود شامل قهرمانی جهانی با فابیا در WRC 2، اشکودا تصمیم گرفته نسخه‌ای سفارشی از این خودرو با الهام از مسابقات را معرفی نماید.


نمای خارجی این خودرو دارای رنگ سفید و سقفی مشکی است. رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی با سه رنگ سفید، مشکی یا سبز روشن در دسترس هستند. نشان‌های WRC 2 2017 Champion نیز در بدنه بکار رفته و البته دست‌کاری‌هایی نیز در کابین این فابیای سفارشی صورت گرفته است.


اما تغییرات نسخه سفارشی فابیا به اینجا ختم نمی‌شود. پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI با قدرت ۱۲۵ اسب بخاری در دسترس خریدار بوده و البته سریع‌ترین نسخه‌ای است که شما می‌توانید بخرید. البته این خودرو مدل RS نیست. پیشرانه موردبحث که به یک گیربکس DSG متصل است می‌تواند این خودرو را در ۸.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. سقف سرعت فابیای سفارشی نیز ۲۰۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


قدرتمندترین پیشرانه فابیا با یک سیستم تعلیق اسپورت که دارای ارتفاع کمتر از سطح زمین و جذب کننده‌های شوک سفت‌تر می‌باشد همکاری می‌کند. غربیلک فرمان جدید، صندلی‌های اسپورت و سیستم تعلیق به‌روز شده نیز باعث بهبود پرفورمنس این خودرو می‌شوند. تجهیزات استانداردی چون صندلی‌های جلوی گرم شونده، دوربین دید عقب، سیستم ناوبری و کنترل تهویه مطبوع خودکار از نمونه استاندارد به این مدل سفارشی راه پیدا کرده‌اند.


تنها ۱۳۰۰ دستگاه از اشکودا فابیای سفارشی ساخته و در ۲۱ بازار جهان عرضه خواهد شد. هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا