اشکودا

احتمال تولید شاسی‌بلند اشکودا کاروک RS

تحویل اولین نمونه‌های کراس اوور کامپکت اشکودا کاروک تا پایان این ماه شروع نخواهد شد اما این کمپانی قبلاً به صحبت درباره نسخه‌های جدید این خودرو علاقه‌مند بوده است. جایگزین مدل یتی در اوایل سال ۲۰۱۸ نسخه اسپورت لاین را خواهد داشت ظاهری گیراتر بدون هیچ ارتقای سخت‌افزاری را نشان دهد. برای دیدن نسخه‌ای اسپورت به معنای واقعی باید حداقل تا سال ۲۰۱۹ صبر کنیم.


هنوز تولید مدل RS کاروک تایید نشده اما رئیس بخش تحقیقات و توسعه اشکودا آقای کریستین استروب گفته که واقعاً خواهان تولید چنین مدلی است. او همچنین یکی از افراد تأثیرگذار در تولید مدل کودیاک RS بوده و این خودرو احتمالاً در سال آینده معرفی خواهد شد. برادر کوچک‌تر کودیاک شاید یکی از اولین محصولات این کمپانی باشد که از قوای محرکه الکتریکی شده بهره می‌برد. گفته شده نسخه پلاگین هیبریدی ساپرب و کودیاک در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد.

اگرچه پسرعموی اسپانیایی کاروک یعنی سئات آتکا از پیشرانه ۲ لیتری توربوی سنتی با قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار برای نسخه پرچم‌دار کوپرا استفاده خواهد کرد اما کاروک RS احتمالاً پیشرانه متفاوتی خواهد داشت. پیشرانه الکتریکی کاروک RS کم‌توان‌تر از سئات خواهد بود اما اضافه کردن یک پیشرانه الکتریکی می‌تواند اوضاع را تغییر دهد.

سئات آتکا و اشکودا کاروک
اشکودا قبلاً در حال بررسی نمونه‌های پیش‌تولیدی از کاروک RS الکتریکی شده بوده و مدیر شرکت دراین‌باره می‌گوید:

مهندسان ما اغلب خودروهایی را می‌سازند که من می‌توانم برانم. اگر بخواهید کسی را قانع کنید همیشه باید آن را با سخت‌افزار انجام دهید.


جدای از کاروک، نشان RS می‌تواند در اکثر محصولات اشکودا بکار گرفته شود به گونه‌ای که خود کمپانی اذعان کرده در حال بررسی امکان تولید ساپرب RS نیز هست. البته نسخه داغ‌تری از مدل سیتی گو یا فابیا تولید نخواهد شد زیرا فقدان تقاضا اصلی‌ترین عامل است. البته برخی کارشناسان عقیده دارند تقاضای کافی برای یک سوپرمینی اسپورت وجود خواهد داشت اما همه‌چیز را زمان مشخص خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    یعنی ما ایرانیا از مردم کشورهای بلوک شرقی کمتریم؟!!
    که اونا باید اشکودا به روز سوار بشن ما باید فلان فلان سوار بشیم همشم گوشه خیابون دست به آچارا باشیم ؟!!!
    اگه نمیتونین خط تولید ماشینای روز دنیارو وارد ایران کنین حداقل قیمت دلار و هزینه گمرکاتو بیارین پایین هر کدوم که دلمون میخواد و توانشو داریم بخریم و سوار بشیم .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      ” حداقل قیمت دلار و هزینه گمرکاتو بیارین پایین ”

      به همین راحتی ؟!
      شاید اگر تواناییش را داشتند واقعا این کار را می کردن ، اما دریغ از اقتصادِ غرق در طوفان ما …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط فرانسه فقط بوگاتی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (218 ديدگاه)

      نه داداش ما باید ساندرو عهد دقیانوس سوارشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. SERIAL WINNER

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اگر مثل عکس اول باشه خیلی خوبه به نظرم.
    جدا از حلوپنجره و چراغ های اشکودا که همیشه جزو علایقم بودند الان فهمیدم رینگ هایی هم که اشکودا زیر ماشین میندازه خیلی قشنگن. تا الان به زیبائیشون توجه نکرده بودم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا