اشکودا

معرفی اشکودا ساپرب اسکات، عضو بلندقامت خانوادهٔ ساپرب

اشکودا هم‌زمان با فیس‌لیفت مدل ساپرب، برای اولین بار نسخهٔ کراس‌اوور مانند اسکات را هم به خانوادهٔ آن اضافه کرده است. نسخهٔ اسکات پیش‌ازاین برای مدل‌های فابیا، اکتاویا، کاروک و کودیاک ارائه شده بود و حالا نسخهٔ استیشن ساپرب استیشن را هم به یک کراس استیشن جذاب تبدیل کرده است. اشکودا این خودرو را یک استیشن چندمنظوره با ارتفاع افزایش‌یافته از سطح زمین و سامانهٔ چهارچرخ محرک توصیف کرده است که تعریف تقریباً کامل و درستی به نظر می‌رسد.

ساپرب اسکات در بیرون با ویژگی‌هایی مثل پوشش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ و محافظ‌های آلومینیومی مانند در بخش پایینی سپرها، از ساپرب استیشن معمولی متمایز شده درحالی‌که فاصلهٔ آن از سطح زمین نیز ۱.۵ سانتیمتر افزایش یافته است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری خاص این مدل نیز می‌توان به سپرهای منحصربه‌فرد، ریل‌های روی سقف، زه کرومی اطراف پنجره‌ها، قاب آلومینیوم مانند آینه‌های جانبی، نشان‌های خاص Scout روی گلگیرهای جلو و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی اشاره کرد. علاوه بر این، برای ساپرب اسکات رینگ‌های ۱۹ اینچی دورنگ و رنگ بیرونی نارنجی متالیک هم قابل سفارش خواهد بود.

در داخل ساپرب اسکات نیز نوارهای تزئینی طرح چوب کار شده و صندلی‌ها هم با پارچه‌های خاص اسکات با دوخت متضاد پوشیده شده‌اند. ازجملهٔ آپشن‌های این کراس استیشن نیز می‌توان به روکش آلکانترا/چرمی صندلی‌ها با دوخت قهوه‌ای‌رنگ، پکیج خواب، گرم‌کن صندلی‌های عقب و… اشاره کرد درحالی‌که گرم‌کن صندلی‌های جلو به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

اشکودا برای ساپرب اسکات تنها دو موتور مختلف را ارائه کرده است اما مطمئناً کسی از این محدودیت ناراضی نخواهد بود زیرا این‌ها قوی‌ترین پیشرانه‌های ساپرب هستند. این دو پیشرانه عبارت‌اند از یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور و یک ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور که هردوی آن‌ها به تکنولوژی توقف/حرکت و سیستم بازیابی انرژی ترمزها مجهز هستند.

نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند و تمام تیپ‌های ساپرب اسکات به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. علاوه بر این، برای این کراس استیشن به‌صورت استاندارد پکیجی بنام Rough-Road هم ارائه شده که افزایش فاصله از سطح زمین و محافظت از زیر خودرو در قسمت‌هایی مثل پیشرانه را به همراه دارد. این پکیج همچنین به سیستم انتخاب حالات رانندگی خودرو نیز حالت آفرود را اضافه کرده است. برای ساپرب اسکات سیستم کنترل شاسی پویا هم به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی داخلی و خارجیش فراتر از سگمنت قیمتیشه
    ساده و زیبا و ماندگار

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      طراحی داخلیش فوق العاده ست
      در عین سادگی ، فوق العاده زیبا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    اون پکیج خواب رو شدیدا هستم :)
    کلا همیشه ایده ی همچین ماشینی که هم بشه باهاش به زندگی روزمره رسید، هم هروقت دلت خواست بشه باهاش زد به دل طبیعت و حتی شبم راحت توش خوابیدو دوس داشتم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا