جیپلندروور-رنجروورمرسدس بنز

آزمایش آفرود لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس G کلاس

نسل جدید لندروور دیفندر یکی توانمندترین خودروهای آفرود حال حاضر بازار است و به همین دلیل بسیاری از علاقه‌مندان منتظر رویارویی آن با مرسدس بنز G کلاس و جیپ رانگلر هستند. البته هرچند این سه ماشین لزوماً برای جذب خریداران یکسانی باهم رقابت نمی‌کنند اما مطمئناً مقایسهٔ آن‌ها در یک آزمایش آفرود جالب خواهد بود؛ بنابراین، اتوکار این سه آفرودر را به یک معدن متروکه برده تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها در آفرود بهتر عمل می‌کند؛ اما پیش از آنکه به سراغ این نبرد آفرود جذاب برویم، بهتر است ابتدا نگاهی به مشخصات فنی خودروها داشته باشیم.

رانگلری که در این آزمایش حضور دارد از نوع آن‌لیمیتد روبیکان با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است یعنی تنها موتوری که در اروپا ارائه می‌شود. این موتور ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، دیفندر ۱۱۰ این رقابت به‌احتمال‌زیاد به موتور ۲ لیتری توربودیزل با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است؛ و G کلاس هم که با مدل G350d خود در این رقابت حضور یافته، از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ اما مسلماً در آفرود صرفاً خروجی موتور اهمیت ندارد و موارد دیگری مثل زوایای حمله، شکست و فرار، قفل دیفرانسیل، توانایی حرکت در عمق آب و انعطاف اکسل‌ها هم بسیار مهم هستند.

اما تعیین اینکه در این آزمایش آفرود کدام خودرو بهتر است دشوار خواهد بود زیرا در اینجا، مسیرها و سطوح مختلفی وجود دارد و نیازی به گفتن نیست که نوع لاستیک‌ها هم بسیار اهمیت دارد. همچنین حوزهٔ آفرود بسیار گسترده است و شامل موارد مختلفی از درنوردیدن تپه‌های کویری گرفته تا بالا رفتن از صخره‌ها می‌شود و بنابراین در این آزمایش امکان تعیین یک برندهٔ کلی و قطعی وجود ندارد. بااین‌حال، در این آزمایش مواردی مثل زاویهٔ حمله، زاویهٔ شکست و زاویهٔ خروج هر سه خودرو و همین‌طور انعطاف اکسل‌ها و فاصلهٔ آن‌ها از سطح زمین موردبررسی قرار می‌گیرد. هر سه خودرو می‌توانند چالش‌های این رقابت را به پایان برسانند اما برخی این کار را بهتر و بدون اینکه حتی رکاب آن‌ها روی خاک کشیده شود انجام می‌دهند.

از بین این سه ماشین، فقط دیفندر به سیستم تعلیق بادی مجهز است زیرا در رانگلر و G350d از کمک‌فنرهای فولادی استفاده شده است. همچنین جیپ هم تنها خودروی این رقابت با اکسل جلوی صلب است که این یعنی هنگامی‌که تعلیق تحت‌فشار است، فاصله از زمین ثابت می‌ماند. درمجموع، شکی نیست که هر سهٔ این آفرودرها تقریباً می‌توانند از هر مانع و مسیری عبور کنند اما در شرایط یکسان، جیپ رانگلر روبیکان دیگر یک برندهٔ واضح و قطعی نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    ❤️G_class❤️

    موافقم 106
    مخالفم 26
    1. Mohammad

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (421 ديدگاه)

      عشق فقط رانگلر حتی با این که برانکو اومده ولی رانگلر ی چیز دیگست

      موافقم 29
      مخالفم 69
      1. ساسان

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (99 ديدگاه)

        این چه آفرودی بود بیشتر بچه بازی بود تا آفرود. این مجله های اروپایی چرا اینجورین این مسیر رو رنو داستر هم میتونه بره. آفرود رو باید از مجله the fast lane دید tfl cliffhager که یه مسیر سربالایی با خاک سست و پر از قلوه سنگ و سنگهای بزرگ و تخت، اونجاست که توانایی خودرو معلوم میشه. یوتیوب کانال 420 motor رو نگاه کنید که چه مسیرهایی برای آفرود انتخاب میکنن. اینا واقعا نسبت به اونا بچه بازیه آفرود نیست که

        موافقم 39
        مخالفم 6
    2. Milad AMG

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (186 ديدگاه)

      قطعا g کلاس

      موافقم 16
      مخالفم 6
  2. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    سخته بشه بینشون یکیو انتخاب کرد….
    ولی بنظر من دیفندر و جی کلاس انتخابای مناسبی ان

    موافقم 39
    مخالفم 8
  3. JDM

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    رانگلر

    موافقم 47
    مخالفم 51
  4. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    یکاش برانکو بود

    موافقم 26
    مخالفم 30
  5. زیزیگولو

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    بی شک لندرور دیفندر رو باید یکی از غولای بیابونگرد دونست …. طراحی این ماشین‌ دیگه رنگ بوی مدلای خشکو خشن قدیمیو نمیده و تو هر نسل جدیدش داره به سمت مدرنیته شدن قدم برمیداره

    موافقم 53
    مخالفم 28
    1. taha malek

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (914 ديدگاه)

      کاش نمی‌رفت?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. JDM

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    یه خبر هم بدیم به بدخواها ایلان ماسک

    ماسک از تراشه مغزی نورالینک رونمایی کرد
    این تراشه برای رفع درد های عصبی مشکلات دید اعتیاد،فلج،کاهش شنوایی،بی خوابی،اضطراب،اسیب مغزی،کمبود حافظه،تشنج،سکته و… استفاده میشه و به نوعی یک انقلاب و تحول شگرف ایجاد کرده
    نحوه عملکردشو در یک خوک نمایش داده.

    درود بر همه کسانی که زندگی مارو اسونتر میکنن

    موافقم 46
    مخالفم 36
    1. ممد ژانگولر

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3546 ديدگاه)

      داداش برای اون قسمت چی تراشه ایی نساخته؟!
      ?

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. مهراد

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (763 ديدگاه)

        بالاخره گیرت آوردم ممد ژانگولر ، کجا در میری ؟؟
        ??

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. ممد ژانگولر

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (3546 ديدگاه)

          داش مهرداد یدونه ایی?

          بخدا ما هستیم ?

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. JDM

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        تو واتس اپ بم گفت میخوام به طور اختصاصی برای مسئولین ایران زمین برا اون قسمت ها هم تراشه بسازم

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. ممد ژانگولر

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (3546 ديدگاه)

          چه شود ? ??

          موافقم 4
          مخالفم 2
      3. مهراد

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (763 ديدگاه)

        چاکرخواتم یدونه ای ????

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. رامین

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      یه جور می گی بدخواهان ایلان ماسک انگار یه عده می خوان با قمه برن تیکه تیکش کنن .?? این موضوع همش در حد تبلیغاته درسته قدم بزرگیه اما فک می کنم حداقل تا 20 30 سال آینده عملی نمیشه و هنوز رو انسان آزمایش نشده و این خودش یه پروسه بسیار زمانبر هست. حتما یه روز عملی میشه ولی به نظرم آینده ترسناکی در انتظارمون هست قشنگ فیلمای علمی تخیلی داره تو واقعیت نمود پیدا می کنه

      موافقم 36
      مخالفم 13
      1. Elmiraj

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        مهم اینه که دل و جرات ایلان ماسک با یک شرکت نوپای ۴ ساله در این قدم بزرگ پا پیش کشید و موفق به ساخت دستگاهی شد که هم‌اکنون می‌تونه سیگنال های الکتریکی مغز رو دریافت و پردازش و به دنیای بیرون ارسال کنه…!!!!
        .
        طی ۲۰ و ۳۰ نه و تنها در کمتر از ۱۰ سال آینده تراشه هایی توسط Neuralink ساخته خواهد شد که علاوه بر ریشه کن کردن چندید بیماری مهم ذهنی و نخاعی ، بکارگیرنده های آن بدون درگیر کردن اندام های حرکتی خود قادر خواهند بود :
        ذهن یکدیگر را بخوانند و بدون ارتباط کلامی با هم صحبت کنند !!!
        بدون لمس گوشی و لپ‌تاپ با گجت های خود کار کنند !!!
        بدون درگیر کردن ذهن و دست و پای خود ماشین های تسلا را کنترل کنند !!!
        و در قدمی پلند پروازانه تر خواب و رویا های خود را به تصویر بکشند…!!!
        .
        .
        (( مطمئنم این کارا فقط از عهده ایلان ماسک برمیاد ))

        موافقم 11
        مخالفم 22
        1. مانی

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          (( مطمئنم این کارا فقط از عهده ایلان ماسک برمیاد ))
          مگه بقیه مردن؟
          ماسک از این پروژه پرده برداری کرد یعنی‌ کار ماسکه؟
          پس اون دانشمندایی که تو شرکت‌های مختلف کار می‌کنن پشمن؟

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. رامین

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          اگه یه ذره درباره این موضوعات مطالعه کنین می فهمین بشر خیلی باهاش فاصله داره شاید حتی بیشتر از یه قرن. موضوع ارتباط ذهنی و تبادل اطلاعات با هوش مصنوعی مقوله کاملا جداس. مغز انسان یه ابر کامپیوتر هست و باید تراشه ای ساخته شه که بتونه داده های این ابر کامپیوترو پردازش کنه و البته بسیار کوچیک هم باشه.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        3. Alireza

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (754 ديدگاه)

          داداش زور زیاد نزنید مشکل ساخت تراشه نیست وگرنه تو دانشگاه ما هم روی پردازش سیگنالهای مغز کار میشه مشکل پس زدن سیستم ایمنی بدنه برای مثال حتی اونهایی که پیوند کلیه انجام میدن که حتی یه عضو زیستی هست اما چون مال خود اون بدن نیست سیستم ایمنی بهش واکنش نشون میده و با دارو سیستم ایمنی رو سرکوب کنن که خودش انواع خطرات مثه بیماری های عفونی و غیره داره دیگه تراشه که یک جسم مصنوعی خارجیه بماند ایلان ماسک هم بیشتر یه شو من هس که با زن های شوهردار(امبر هرد) می ره!!??

          موافقم 6
          مخالفم 2
  7. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    برانکو کجایی دقیقا کجایی؟

    موافقم 20
    مخالفم 14
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    هر سه خودرو آفرودی هستن ، فقط دوزشون فرق میکنه .
    اما در اینجا و در بین این سه تا ، بنز G حرف اول را میزنه و سپس دیفندر و سپس جیپ .

    اما به من باشه ، یه برانگو برای آفرود میخرم و برای لوکس سواری هم یه بنز S .

    موافقم 29
    مخالفم 28
  9. nikzad

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    جی کلاس عالیه هم افروه هم سرعتیه و تنها ماشینیه که هم تیون افرود میشه هم تیون سرعت?در مقام دوم هم مشترک رانگلر و دیفندر.

    موافقم 34
    مخالفم 20
  10. AMG///

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    بنظرم برنده واقعی g کلاسه
    چون این ماشین هم لوکسه و هم آفرود (و خیلی هم قلدره)
    ولی برای آفرود انتخاب من رانگلر

    موافقم 30
    مخالفم 8
    1. مانی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      فکر می‌کنم جدیدا واسه جی کلاس میتونی‌ تایر‌های شبیه رانگلر روبیکان سفارش بدی

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. AMG///

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        درسته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. بهزاد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیدونم چرا خودتون یه برنده اعلام نمیکنید؟؟؟

    موافقم 7
    مخالفم 3
  12. (Saeed(peugeot

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    عشق است فقط رانگلر ….. ناموس آفروده این ماشین.

    موافقم 13
    مخالفم 20
  13. مهرداد كمال

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    پست ناقصی بود

    موافقم 6
    مخالفم 3
  14. Hadi

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    انتخاب من بین این سه:
    G class
    دیفندر
    رانگلر
    هر چند G کلاس خیلی گرونه و اگه بخوام از نظر قیمت انتخاب کنم از پایین به بالا میشه…

    موافقم 14
    مخالفم 4
  15. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    عشق فقط G کلاس

    موافقم 17
    مخالفم 5
  16. Elmiraj

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    مجله باید مجله آفرودی باشه تا از مقایسه آفرودی سر در بیاره نه این که تا اینجای کار رو آسفالت باشی و بعد بری رو جاده خاکی…!!!!
    .
    Auto car بررسی ها و تست های جاده‌ایش جالب و بی نقص اند ولی اینجا نتونست هیچ چیزی را ثابت کنه و یک برنده واقعی را به نمایش بگذاره….

    موافقم 7
    مخالفم 15
  17. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    G power ???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا