مرسدس بنز

فراخوان محصولات مرسدس به خاطر مشکلات نرم‌افزاری

سیستم کمک اضطراری eCall مدتی است که در خودروها نصب می‌شود و عملکرد آن به گونه‌ای است که پس از تصادف به‌صورت خودکار با سرویس‌های اضطراری تماس گرفته و محل وقوع تصادف را به تیم نجات می‌فرستد. البته برخی محصولات مرسدس بنز شاید به خاطر مشکل نرم‌افزاری موقعیت اشتباهی را به سرویس‌های اضطراری ارسال کنند.

این مشکل باعث فراخوان ۱.۲۹ میلیون دستگاه از محصولات مرسدس بنز مدل سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ شده است. این فراخوان شامل مدل‌های GLA، CLA، GLE، GLS، SLC، A کلاس، GT، C کلاس، E کلاس، S کلاس، CLS، SL، B کلاس، GLB، GLC و G کلاس می‌باشد.

تخمین زده شده ۱۰۰ درصد ۱,۲۹۲,۲۵۸ دستگاه خودروی فروخته شده در ایالات متحده تا پیش از ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ تحت تأثیر این فراخوان قرار می‌گیرند.

این مشکل در اکتبر ۲۰۱۹ کشف شد زمانی که مرکز eCall مرسدس بنز در اروپا در یک نمونه خبر از ارسال موقعیت نادرست یک تصادف داد.

پس از تحلیل‌های بیشتر مربوط به رفتار احتمالی نیروی تأمین کننده و ماژول ارتباطی، فهمیده شد طراحی نرم‌افزاری ماژول رله اطلاعات محل وقوع تصادف را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بررسی‌های بیشتری انجام شد و خب مرسدس بنز نتوانست ریسک‌های ایمنی این مشکل ایمنی را رد کند و به همین خاطر مجبور به فراخوان شد.

در گزارش این فراخوان آمده است:

به خاطر طراحی نرم‌افزاری ماژول ارتباطی تهیه شده توسط یک شرکت تأمین کننده، ارسال موقعیت نادرست خودرو در زمان تصادف را نمی‌توان رد کرد. اگر در تأمین برق ماژول اختلالی ایجاد شود شاید ریست ماژول ارتباطی انجام شود و اگر این اتفاق رخ دهد سیستم شاید آخرین موقعیت استارت خودرو را بجای موقعیت صحیح به eCall ارسال نماید.

این مشکل به راحتی می‌تواند با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع شود. به زودی کار آگاه‌سازی نمایندگی‌های مرسدس و مالکان خودروها آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    به اینا میگن وظیفه شناس

    موافقم 25
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      از مقاله‌ی ساپیا آریا که اومدم بیرون و چشمم افتاد به طراحی داخلی مرسدس ، نوشته‌ی فراخوان را نفهمیده فقط خداروشکر کردم که جهان هنوز قشنگیاشو داره با اینکه ما دستمون از این‌ها جداست اما دیدن عکسشون هم حال ما رو خوب و مقاله‌های خودروهای ایرانی مثل سایپا آریا رانا ساینا شاهین تیبا و… میشوره میبره !!!

      البته تا تو خیابون میرویم ، دوباره حالمون عوض میشه و سریع برمیگردیم تو پدال تا چهارتا مقاله خوب با عکس‌ها‌ی خوب ببینیم انرژی بگیریم !

      خدا مرگتون بده با این خودروسازیتون که نعمت‌های خدا را هم به گند میکشید با حروم کردن متریال برای ساخت اجزای خودروهای ایرانی ?‍♂️ !

      فراخوان را وِلِش کنید ، عکس اول را ببینید بشوره ببره ? !!!

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. افشار

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (707 ديدگاه)

        حرف حساب

        موافقم 1
        مخالفم 5
    2. ?Ali Hossein?

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (494 ديدگاه)

      ولا!

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. متین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یه چیزی کمه.
    اینکه چرا نمیشه یا نمیخوان قابلیت اپدیت انلاین را به سیستم هاشون اضافه کنن؟

    موافقم 8
    مخالفم 6
  3. حسین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    پدال چرا نظرمو قبول نکردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مرسدس فن

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    تصویر اول کیفیت بنز رو داره نشون میده

    موافقم 11
    مخالفم 4
  5. حسین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    لطفا فیلم افشاگری جرمی کلارکسون درباره‌ی ماشین شاهین را بذارین.

    موافقم 12
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا