مرسدس بنز

120 سال با نوآوری‌ها و اختراعات مرسدس بنز…

امیل جلینک مالک نمایندگی برجسته‌ی دایملر ایده‌ی استفاده از نام دخترش یعنی مرسدس روی محصولات مرسدس را مطرح کرد و این نام و نشان اولین بار روی مرسدس ۳۵ PS پدیدار گشت. سپس در سال ۱۹۲۶ بود که دایملر با کمپانی کارل بنز ادغام شد و دایملر-بنز به عنوان کمپانی مرسدس بنز متولد گردید.

کارل بنز اولین خودرویی را که می‌توانیم با نام خودرو بشناسیم در سال ۱۸۸۵ معرفی کرده بود. ۱۳۵ سال بعد این کمپانی به حدی قوی و برجسته شده که جزو بهترین لوکس سازان دنیا می‌باشد؛ اما مرسدس طی این سال‌ها در بحث اختراعات و تکنولوژی‌ها نیز کاملاً پیشرو بوده و تاکنون مقالات بسیاری دراین‌باره به رشته تحریر درآمده است.

ما هم می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به اولین‌ها و مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی که توسط مرسدس به دنیای خودرو اعطا شده است. با ما همراه باشید.

  • اولین خودرو: بنز پتنت-موتور واگن (سال ۱۸۸۶)

داستان از سال ۱۸۸۶ آغاز می‌شود زمانی که کارل بنز اولین خودروی موتوری دنیا را معرفی کرد. این خودرو از یک پیشرانه تک سیلندر ۹۵۴ سی‌سی استفاده کرده بود و قدرتش هم کمتر از قدرت یک اسب متوسط بود اما سرعت حدود ۱۶ کیلومتر در ساعت داشت.

همسر بنز یعنی خانم برتا کمک‌های شایانی به او کرده بود. او نه تنها در کارهای تولید این خودرو کمک‌حال بنز بود بلکه اولین سفر خودرویی دنیا را در سال ۱۸۸۸ انجام داد. او در طی این سفر ۱۹۵ کیلومتری متوجه شد ترمزها در حال تمام شدن هستند و بنابراین پوسته‌ی چرمی را روی کوبلر کشید و به این ترتیب اولین لنت‌های ترمز اختراع شد.

  • سوپرشارژر: مرسدس (سال ۱۹۲۱)

قدرت یا به نوعی نبود آن در اولین سال‌های ظهور خودرو مسئله مهمی محسوب می‌شد. سوپرشارژر یک کمپرسور هوا بود که باعث می‌شد که در هر سیکل پیشرانه اکسیژن بیشتری موجود باشد و سوخت بیشتری سوزانده شده و بنابراین قدرت بیشتری تولید شود.

مرسدس اولین کمپانی‌ای بود که از این تکنولوژی در خودروهای تولیدی خود استفاده کرده است. این خودروها با واژه‌ی Kompressor شناخته می‌شدند، نامی که تا همین چند سال پیش نیز بکار رفته است.

  • گیربکس ۸ سرعته دستی: مایباخ DS8 (سال ۱۹۳۱)

گیربکس‌های ۸ سرعته دستی به ندرت در دنیای کنونی پیدا می‌شوند و حتی نمونه‌های ۷ سرعته هم چندان وجود ندارند اما گیربکس ۸ سرعته دستی در سال ۱۹۳۱ با یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۸ لیتری در مایباخ زپلین DS8 همکاری کرده است. مایباخ که سازنده پیشرانه‌های قدرتمند تانک در جنگ جهانی دوم بود در سال ۱۹۶۰ به دایملر-بنز پیوست.

  • دیزل: مرسدس بنز ۲۶۰D (سال ۱۹۳۶)

ردولف دیزل در سال‌های حدود ۱۸۹۰ میلادی پیشرانه‌ای را تولید کرد که حالا هم با نام خود او شناخته می‌شود. این پیشرانه مخصوصاً از نظر راندمان و گشتاور کاملاً خودش را اثبات نمود. پیشرانه دیزل به سرعت برای استفاده در زیردریایی‌ها و کشتی‌ها توسعه یافت و اولین تراک دیزلی نیز در سال ۱۹۰۸ تولید شد.

تولید نسخه‌های کوچک‌تر و سبک‌تر از پیشرانه‌های دیزلی یک چالش بود اما خودروسازان پس از جنگ جهانی اول روی آن کار کردند و پروتوتایپ هایی از سیتروئن، سائورر و پژو با این پیشرانه تولید شد اما این مرسدس بود که اولین خودروی دیزلی تولیدی در دنیا یعنی ۲۶۰D را معرفی نمود. این خودرو به پیشرانه ۴ سیلندر ۲۵۴۵ سی‌سی دیزلی با قدرت ۴۵ اسب بخاری مجهز بود و سقف سرعت قابل‌احترام ۹۵ کیلومتر در ساعتی داشت. تا سال ۱۹۴۰ دو هزار دستگاه از این خودرو تولید شد و وقوع جنگ باعث توقف تولیدش گردید.

  • توربودیزل: مرسدس بنز ۳۰۰SD (سال ۱۹۷۸)

پیشرانه دیزل در دهه ۷۰ میلادی فرصت دیگری برای مرسدس مهیا کرد زیرا در این برهه زمانی بهای بنزین به شدت بالا رفت و راندمان پیشرانه‌های دیزلی موردتوجه قرار گرفت؛ اما مرسدس برای اولین بار نسخه توربوی پیشرانه دیزلی را در S کلاس W116 و با کد ۳۰۰SD معرفی نمود. این خودرو تنها در آمریکا عرضه شد.

این پیشرانه ۵ سیلندر ۳ لیتری علیرغم استفاده از توربو تنها ۱۱۱ اسب بخار قدرت داشت. مصرف سوخت ۹.۴ لیتری این خودرو خریداران را تحت تأثیر قرار دارد و تعداد ۲۸۶۳۴ دستگاه از آن تا سال ۱۹۸۰ به فروش رفت. این پیشرانه در مدل جدیدترین W126 قوی‌تر شد و یک‌بار دیگر به بازار بازگشت. این پیشرانه هم فقط در آمریکا عرضه شد و تا سال ۱۹۸۵ قابل انتخاب بود.

  • ترمزهای ضد قفل الکترونیکی: مرسدس بنز S کلاس (سال ۱۹۷۸)

اگرچه سیستم ترمز ضد قفل مکانیکی در سال ۱۹۶۰ عرضه شده بود اما سیستم‌های چهار کاناله کاملاً الکترونیکی تا سال ۱۹۷۸ در دسترس نبودند. در این سال بود که نسخه پرچم‌دار S کلاس W116 با این آپشن روانه بازار گردید.

این تکنولوژی کاراتر و سریع‌تر بود و سریعاً نسخه‌های مکانیکی را کنار زد. نصب ABS از سال ۲۰۰۴ روی تمامی خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا الزامی شده است. این سیستم باعث توقف سریع‌تر خودرو می‌شود و اگر خیلی سریع می‌خواهید توقف کنید کافی است پدال ترمز را هرچه سفت تر فشار دهید تا ABS کار خود را انجام دهد.

  • میله چپ کردن خودکار: مرسدس بنز SL کلاس (سال ۱۹۸۹)

خودروهای کانورتیبل کاملاً در تیررس قانون‌گذاران هستند چراکه آن‌ها نگران ایمنی سرنشینان در زمان چپ کردن چنین خودروهایی می‌باشند. همین موضوع سبب شد برخی خودروسازان همچون پورشه گزینه سقف تارگا را برای ۹۱۱ در نظر بگیرند.

مرسدس نیز با عرضه SL کانورتیبل R129 مشکل یاد شده را حل کرد. یک میله قوی به منظور تحمل وزن کامل خودرو در نظر گرفته شد. این میله معمولاً پشت صندلی‌ها پنهان می‌شد و اگر حسگرها چپ شدن خودرو را تشخیص می‌دادند این میله در عرض سه‌دهم ثانیه باز می‌شد.

  • لعاب عایق: مرسدس بنز S کلاس (سال ۱۹۹۱)

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه مرسدس S کلاس W140 استفاده از لعاب عایق که بیشتر با نام شیشه دوجداره شناخته می‌شود، بود که به‌صورت استاندارد در شیشه‌های جانبی بکار رفته و باعث کاهش قابل‌توجه صدای تولیدی توسط لاستیک‌ها می‌شد. البته این ویژگی بعدا حذف شد زیرا باعث افزایش وزن و مصرف سوخت خودرو می‌شد.

  • کنترل پایداری الکترونیکی: مرسدس بنز CL600 (سال ۱۹۹۵)

کنترل پایداری الکترونیکی ESC و سیستم‌های مشابه آن باعث کاهش تصادفات می‌شوند زیرا به سرعت از دست رفتن کنترل خودرو را تشخیص داده و روی چرخ ها نیروی ترمز را اعمال می‌کنند. اولین خودرویی که از این سیستم استفاده کرد مرسدس CL600 بود.

در سال ۱۹۹۷ شاهد نصب این سیستم روی مرسدس A کلاس بودیم. باور بر این است که ESC و سیستم‌های مشابه جان هزاران نفر را از زمان معرفی تاکنون حفظ کرده‌اند. نصب این سیستم از سال ۲۰۱۲ تاکنون در تمامی خودروهای فروخته شده در آمریکا الزامی شده است.

  • دستیار ترمز: مرسدس S کلاس (سال ۱۹۹۶)

خودروهای مدرن مجهز به ترمزها و لاستیک‌های مدرن به سرعت می‌توانند توقف کنند و این در جاده‌های خیس این تفاوت نسبت به قبل مشهودتر است. بسیاری از رانندگان در وضعیت‌های وخیم ترمز را به حد کافی فشار نمی‌دهند و این امر منجر به تصادف می‌شود. این سیستم جدید تولید شده توسط TRW فشار ناکافی ترمز را تشخیص داده و نیروی بیشتری را وارد می کند.

مرسدس از این سیستم به‌صورت استاندارد در سال ۱۹۹۸ استفاده کرد. نصب آن روی خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۹ الزامی شده است.

  • کروز کنترل تطبیقی: مرسدس بنز S کلاس (سال ۱۹۹۸)

کروز کنترل ویژگی بسیار مفیدی است اما در ترافیک سنگین کاربرد کمتری داشته است. کروز کنترل تطبیقی ACC از رادار و گاهی اوقات از دوربین برای تنظیم خودکار سرعت استفاده کرده و فاصله از خودروی جلویی را حفظ می کند.

اگرچه قبل‌تر برخی سیستم‌های پایه‌تر موجود بوده‌اند اما اولین خودرویی که دارای سیستمی کامل بود مرسدس S کلاس W220 بوده است. مرسدس در سال ۲۰۰۵ اقدام به ارتقای کروز کنترل تطبیقی خود کرد تا خودرو در صورت نیاز بتواند توقف کند.

  • سیستم ورود و استارت بدون کلید: مرسدس S کلاس (سال ۱۹۹۸)

S کلاس W220 ویژگی قابل‌توجه دیگری هم داشت. سیستم‌های ورود و استارت بدون کلید یا همان کیلس نیاز به کلید فیزیکی را تاحدی از بین می‌برند. این تکنولوژی در ابتدا توسط شرکت آلمانی VDO معرفی شده است.

  • صندلی‌های ماساژوردار: مرسدس بنز S کلاس (سال ۲۰۰۰)

اگرچه کادیلاک اولین خودروسازی است که خودرویی با صندلی‌های گرم شونده را به بازار فرستاده اما صندلی‌های ماساژوردار تاریخچه بسیار کمتری دارند. این صندلی‌ها در مرسدس بنز S کلاس سال ۲۰۰۰ نصب شدند.

  • هشدار خروج از مسیر: مرسدس بنز آکتروس (سال ۲۰۰۰)

حواس‌پرتی راننده، خواب‌آلودگی و دیگر دلایل باعث خارج شدن خودروها از مسیر و به وقوع پیوستن تصادفات وحشتناکی می‌شوند. این تکنولوژی در صورت تشخیص چنین کاری هشدار صوتی داده و البته این کار را با اسکن خطوط جاده توسط دوربین‌ها انجام می‌دهد. اولین سیستم تولیدی در مرسدس بنز آکتروس دیده شد. نیسان اولین خودروسازی بود که از این سیستم در یک خودروی سواری استفاده کرد. این خودرو سیما F50 بازار ژاپن بود که در سال ۲۰۰۱ تولید شد.

این روزها چنین سیستم‌هایی به وفور در خودروهای مدرن دیده می‌شود و پیشرفته‌ترین آن‌ها حتی به‌صورت خودکار به خودرو فرمان می‌دهد.

  • ترمز اضطراری خودکار: مرسدس بنز S کلاس (۲۰۰۶)

تصادفات از پشت یکی از معمول‌ترین تصادفات خودرویی هستند و زمانی که سرعت خودرو بالا باشد می‌تواند سلامتی سرنشینان را به خطر بیندازد. سیستم جدید مرسدس در سال ۲۰۰۶ روی S کلاس W221 و CL کلاس C216 نصب شد. ترمز اضطراری خودکار این خودروها از دو رادار برای تشخیص تصادف قریب‌الوقوع استفاده می‌کرد.

در ابتدا هشدارهای صوتی و بصری منتشر شده و اگر هشدارها نادیده گرفته شوند ترمز فعال می‌شود. اگر هنوز هم عکس‌العملی از سوی راننده تشخیص داده نشود حداکثر نیروی ترمز اعمال شده و تأثیر تصادف کمتر می‌شود. این سیستم امروزه روی خودروها دیده می‌شود و از سال آینده باید روی تمامی خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا نصب گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autocar

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خدا

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. کیان

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      واقعا خدا
      چی میشه گفت، فقط سالهایی ک این اپشن یا تکنولوژی ها نصب شده و شروع به کار کردن واقعا حیرت انگیز هست.
      بیخودی آلمان آلمان نشده،‌ واقعا تحسین برانگیز هست.
      عایا واقعا در چنین شرایطی ک بنز بعد از حدود ۱۲۰ سال بنز شده، اعتبار و اصالت بدست آورده، ذره ذره تجربه و علم جمع کرده به اونهایی که نطق میفرمایند خودروسازهای شتر گاو پلنگ کمتر از ۱۰ سال دیگه آلمان و جا میذارند، چی میشه گفت ؟؟؟ با چ منطقی باید باهاشون حرف زد ؟!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Behrouz. anzali

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (372 ديدگاه)

        واقعا غول اتومبیل سازی حق المان هست و قابل احترامه

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      سلام دوستان
      به عنوان یک عضو از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران بزرگ از شما تقاضا دارم که همه به دوستان و آشنایان خود اعتراض کنید خودرو نخرند نخرند نخرند .
      دوستان من در کامنتهای قبلی ذکر کردم بهترین سرمایه‌گذاری در این دو ساله خودرو بوده ولی دیگه شورش داره در میاد و مطمئناً خودرو هر چقدر گران بشه ، تَبعات بدی در پیش داره .

      خودم خودروی ایرانی و وارداتی دارم اما به چه قیمت .

      کی بدش از پول و کالای باارزش میاد ، اما این افزایش قیمت‌ها و بیکاری و کرونا و اقتصاد فاسد ، کاری به زندگی تک به تکمون میکنه که جدای از نااَمنی اجتماعی و تورم بیشتر ، تمام کاسبیها و بازار قفل میکنه و هیچجوره عرضه و تقاضا با هم نمیخونه .

      فاصله طبقاتی اگر همینجور پیش بره ، کشور به قتلگاه تبدیل میشه و باید دولت یه فکری به حال این وضعیت بکنه حتی اکر خودرو کارکرده بشه وارد کرد و اگر نه باید خودروسازان داخلی را مکلَف بکنه حتی اگر سه شیفت هم بشه و از زیر سنگ هم مواد اولیه پیدا بکنند و اینقدر خودرو تزریق بکنند در بازار تا اشباء بشه و جلوی این وضعیت گرفته بشه که نیاز به یک بسیج همگانی داره .

      یه نگاه به قیمتها بندازید ، روزانه داره میره بالا و دیگه حتی از طلا ارز تحریم هم پیروی نمیکنه و جالبه که خریدار برای همه دست خودرویی هست از ۱۰ میلیون تا چند میلیارد و سریع فروش میره که با این وضع اقتصاد جور در نمیاد اصلاً .

      خوددانید اما در این کِشتی همه به فنا میریم ، کاری به پولدار و فقیر هم نداره ، کاری به کارمند کارگر و بازاری هم نداره ، کاری به اینوری اونوری هم نداره که نداره که نداره .
      مزدا۳ رفته بالا ۶۰۰
      پژو ۲۰۰۸ رفته بالا ۵۰۰
      وارداتیها که دیگه اصلاً قابل ذکر نیستند .
      پراید در ارزانترین مدل ۷۰ میلیون به بالا مدل ۹۸ .
      توروخدا یه همبستگی داشته باشید و اگر نه همه با هم نابود میشیم به شما قول میدم ، خودتون بهتر میدونید ما زنجیر وار به هم وصل هستیم .
      از دکتر مهندس‌ها گرفته تا کارمند کارگر بقال و میوه فروش به فنا میریم .
      وقتی تو ایران جنسی از هر کالایی گرون میشه ، بقیه اجناس متفاوت هم پیروی میکنند و گران میشوند و خودرو از همه در چشمتره و با گرانی ماشین ، پیاز و تربچه سبزی فروشی هم گران میشه تا بره بالا و شرکتهای بزرگ صنعتی و کارآفرین …. .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (107 ديدگاه)

        آقا نوید من بشخصه حرفاتونو صد در صد قبول دارم ولی ….نمیخوام طولانی بشه حرفم ..غیر ممکن هست که این اتفاق بیوفته خریدار نباشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیان

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1435 ديدگاه)

          ببینید دوستان نمونه تاثیر نخریدن و ارزون شدن همین چند وقت اخیر بود
          زمانیکه مثلا مردم دیگه از اسنپ فود سفارش نمیدادن، سا خیلی از چیزهای دیگه ک بخاطر کرونا مردم نمیرفتن سمتشون و باعث کاهش قیمتشون شد، هر چند کرونا و یه سری از ارزونیهاش و بالطبع گرونیهاش به خوبی نشون داد بازار عرضه و تقاضا یعنی چی، مثل گرون شدن لیمو، دارچین، سیر و …،
          خب اگر پس نخریم، واقعا نخریم قطعا حداقل گرون نمیشه.
          البته من نمیخواهم تشویق کنم به خریدن یا نخریدن، اما صرفا خواستم بگم با نخریدن قیمت تغییر میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهرآیین

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (260 ديدگاه)

        تنها راه مبارزه با گران فروشی نخریدن است

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. بهراد

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (753 ديدگاه)

        ما که نمی تونیم جلوی گرون شدن وارداتی هارو بگیریم، پس بهتره جلوی گرون شدن ارزونترین هارو بگیریم تا به بالاییا هم سرایت نکنه،
        اینو قبلا هم گفته بودم.وقتی پراید از ٢٢ میلیون شد ۵٠ میلیون،واقعا کسانی که با قیمت جدید تحویل گرفتن اون لحظه چه فکری پیش خودشون کرده بودن؟یا کسانی که پراید سقف بادمجونی خریدن انگیزشون چی بوده؟
        فکر کردن میشه از آبشار بالا رفت؟یا خلاف رودخونه شنا کرد؟
        فردا شما پراید ٩٠ میلیونی بخری،بنظرت کسی که پژو و دنا دست دوم داره نمیاد ١۴٠ قیمت بزنه؟ یا کارخونه نمیاد دنا پلاس های جدیدو ٣٠٠ میلیون برچسب بزنه؟چینیه نمیشه ۶٠٠ میلیون؟کره ای نمیشه یک میلیارد!تویوتا نمیره رو مرز ٣ میلیارد؟و الی ماشاالله.
        فردا پس فردا یه وانت پول بردی یه کالسکه دادن ناراحت نشین(خودم رو هم میگم)واکسیناسیون بازار خودرو از پیدا کردن واکسن کرونا سخت تره بخدا.ولی اینا به نفع جوجه دلال ها نیست….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Khosrow

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        کاملا درسته / ولی ایرانی جماعت جونش درمیره برای گرونی / میبینیم که وقتی داره ارزون میشه بازار ریلکس میکنه و منتظرن تا تهش بیاد پایین که یه وقت نگن بچه زرنگ نبود / رو به بالا که میشه بچه زرنگا میشن گرگ بازار استریت / خودتو اذیت نکن / این جماعت تو بهترین شرایط هم مینالن ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. Behrouz. anzali

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (372 ديدگاه)

        مرسی از کامنت شما ولی مردم ما عاشق گرونی هستن هر چی گرونتر بشه بیشتر میرن دنبالش صف میکشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. یانکی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      مرسدس بنز به خاطر قشنگتر و ایمنتر کردن دنیا ممنونیم.پدال لطفا از دیگر خدمتگذاران دنیا خودرو هم همچین مقاله ای کار کن.البته دوستان خیلی از این تکنولوژیها ابتدا رو هواپیما بودها.مثل abs یا سوپر شارژ و توربو.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    یعنی کسی هست تو این دنیا عاشق مرسدس بنز نباشه
    مرسدس بنز یعنی زندگی ….❤❤❤❤

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Hamidreza

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      اره هست
      میشناسمش

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (107 ديدگاه)

        امکانش هست نام ببری

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امین

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (591 ديدگاه)

      آره اون 10 نفری که بهت دیسلایک دادن ؟؟!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    1885 ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Malt hill

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    کشور نابغه ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    فقط گیربکس ۸دنده دستی !!
    خیلی خوبه
    ای کاش الانم تولید میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    وقتی اصل و بنیان یه چیزی برای تو باشه در همه شرایط سرپا میمونی .
    هنوز وارد دوران الکتریکی محض نشدیم . مطمئنا در اون روزگار هم مرسدس و بی ام و سرامد همه شرکتها میشن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. سینا BMW

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا فوق العادس !!!!!!!!!!!!!!
    ولی یه چیز مهمی که هست اینه که اکثر این تکنولوژی ها ابتدا برای مدل های بالا رده مثل اس کلاس اومده بوده ولی در ادامه به بقیه هم راه پیدا کرده، مثلا A کلاس جدید خیلی از آپشن های نسل های قبل تر اس کلاس رو داره،
    میله ی چپ کردن خودکار چیز خیلی جالبیه،

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ممد ژانگولر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3555 ديدگاه)

    زئوس ماشیناست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. car lover

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    عحیب پس بنزم یه کارایی کرده
    فک میکردم همش منحصر به بیوییک و کدلاک بوده
    و خقیقتا سره سوپرشارژر فر خوردم انتظار نداشتم

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. مهراد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (764 ديدگاه)

      دوست عزیز کار لاور : شما میای یچیز طنز و خنده دار و فاقد ارزش تاریخی میگی (( بر ضد ماشینای آلمانی و در حمایت از ماشینای آمریکایی )) و بعد پشت سر شما بخاطر کامنت شما کارشناسای خبره و زبده وطنی میان بر علیه ماشین آمریکایی دُر افشانی میکنن
      در مورد تیکه ای که به بی ام و در پایین انداختی هم چیزی نمیگم چون من اصولا آدم ماخوذ به حیایی هستم و تو عزیز دلمی کار لاور اگر اسلام دست و پای من رو نبسته بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Car lover

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        من حداقل اینجا رو کاملا جدی بودم
        این سطح پایین بودن ذهن ی سریا رو نشون میده ک با زمینه قبلی قضاوت میکنن اما من واقعا انتظار این همه خلاقیتو از بنز نداشتم بخصوص سر سوپر شارژ و اصلا جنبه طنز نداره
        و اگرم میبینی من از المانی بد میگم همون طور ک تو پایین دیدی معمولا تصویر بی ام و میاد تو ذهنم و اگر شما پستای دیگه منو دیده باشید از بنز بد نگفتم و همیشه بی ام و پورش منظورم بوده و گاها آئودی و حتی ی وختایی بنزو تحسینم کردم
        درباره اون اسپم اواتارم بگم انجین دوازده سیلندر اختراع جی ام بوده نه فراری حالا فعلا این اولیش
        این تقصیر پداله که بقول دوست عزیزمون تو ی پست دیگه ۶۰ درصد مطالب المانیه و ملت از خلاقیتای امریکاییا چیزی نمیدونن و فقط دوخت کج کوروتو میدونن
        ارادت عزیز دل برادر
        یاحق

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. مهراد

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (764 ديدگاه)

          سلامت باشی

          حق به همرات

          ??✌✌

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. سینا BMW

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          مگه تصویر بی‌ام‌و چه مشکلی داره!!!.من همیشه حداقل از یه ماشین یک برند خوشم میاد و هیچ وقت به برند های با سابقه بی احترامی نمی کنم.مثلا من خیلی از کوروت C7 خوشم میاد ، و اگه از C8 خوشم نیومد به کل برند شورولت بی احترامی نمی کنم.(البته بجز یک برند)
          شما میگید که به بنز بی احترامی نکردید در حالی که الان گفتید انتظار خلاقیت از بنز نداشتید.
          کسی که خودرو رو ابداع کرده می خواهید بی خلاقیت باشه؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    خیلی مشتاقم ببینم نسل بعدی اس کلاس چه نواوری و استاندارد تازه ای به دنیای خودرو اضافه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدیار مقدم

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تونل صدا احتمالا نسل بعدی تکنولوژی های مورد علاقه لوکس سازها خواهد بود. نتیجش هم این میشه که هر کدوم از سرنشین ها موزیک مورد علاقه خودش رو گوش میده (بدون هندزفری) در حالی که 3 نفر دیگه چیزی از اون فایل صوتی نخواهند شنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Amin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مرسدس بنز یک تنه باعث پیشرفت
    صنعت خودروسازی شده،واقعا صنعت خودروسازی مدیون مرسدس بنزه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. مهراد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (764 ديدگاه)

    فوق العاده ?

    قیافه ماشینااااارررروووو ?

    بی ادعا و بی حاشیه و در عین حااال فوق العاده پر بار و پر ثمر میشه مرسدس بنز / کاملاً بر خلاف بعضی شرکتا و افراد و کاسه های داغ تر از آش وطنی

    ⭐mercedes BENZ⭐

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. مهراد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (764 ديدگاه)

    لطفا از اختراعات و ابداعات نزدیک ترین رقیب مرسدس یعنی بی ام و هم مطلب بذارید ، شک ندارم که لیست بلند و بالایی خواهد بود

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. car lover

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      اره مثلا سر دنده قرمز یا روکش الکانترا
      با همچین چیزایی شاید رقیب قدری برای ستاره سه پر باشه

      موافقم 2
      مخالفم 3
  14. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ۱۲۰ سال شکوه و عظمتِ پایدار

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. Hadi

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    پدال ممنون
    خیلی خوب و کامل بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Hadi

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عشق فقط آلمان?
    فقط مرسدس ?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. محمد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    اعتبار صنعت خودروسازی
    مقیاس کیفیت
    پیشتار نوآوری
    لاکچری در حد معقول
    تناسب در بهای پرداختی و محصول دریافتی
    برندی که احساس میکنی محصولاتش روح دارن
    .
    بی‌صبرانه منتظر سلطان S هستیم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. سورنا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    آخه برادر واقعا متوجه نیستی یا خودتو زدی به ندونستن ؟ مشکل ما ماشین و قیمت ماشین و خریدن و نخریدن مردم نیس
    مشکل خیلی خیلی ریشه ای تره ماشین کوچیکترین مشکل تو این مم لکته
    کم کم باید منتظر اون روزی باشیم که به هدفمون یعنی صدر اوسل ام برسیم و این که ع لف هم برای خوردن پیدا نکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سورنا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    جوابتو دادم رفت واس تایید خلاصش اینکه مشکل ما ماشین و خریدن و نخریدن مردم نیست داداشی
    مشکل ما خیلی ریشه ای تره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ارش

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ۱۲۵ سال تاج پادشاهی.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. امیر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همینطور مواردی هم احتمالا جا افتاده اگر اشتباه میکنم من رو مطلع کنید:
    1:اولین تست تصادف که سال و ماشینشو نمیدونم توسط مرسدس انجام شده
    2:اولین موتور انژکتوری در سال 1951 توسط مرسدس 300 اس ال (که در اولین عکس میبینید ) معرفی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. M.us

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام خسته نباشید
    واقعا پست جالبی بود امیدوارم پست های دیگری درمورد شرکت های دیگ هم گذاشته بشه مخصوصا جنرال موتورز

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. میثم

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بیخود نیست بهش میگن تک ستاره دنیای خودرو

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. Wade wilson

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اس کلاس
    اس کلاس
    اس کلاس
    اس کلاس

    پادشاه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  25. ایلیا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نوید
    قبلا هم این مساله رو مطرح کردی
    شما نمیتونی خودروسازی که داره برای دو سال اینده پیش فروش میکنه و الان نمیتونه تعهدات سه سال پیشش رو پاس کنه تحریم کنی.
    نمیدونم چرا بعضی هاتون نمیتونید شرایط فعلی کشور رو درک کنید؟
    نکنه هنوز فکر میکنید سمند 10 تومن پای ایرانخودرو در میاد و ایرانخودرو برای سود بیشتر سمند رو میده 150 ملیون؟
    بابا بخاطر حماقت و لجبازی یعده خودروسازی که هیچ، تمام کشور ورشکسته ی مطلقه الان!
    اینجا دیگه سیستم عرضه و تقاضا نیست که شما تحریم کنی و قیمت بیاد پایین!
    بله در مورد اسنپ فود عرضه وجود داشته تقاضا افت کرده و قیمت اومده پایین.
    در مورد خودروسازی نمیشه همچین تحلیلی انجام داد، الان تولید خودرو داخلی از نصف تقاضا هم کمتره، ایران خودرو رو همون سمند 150 تومنی هم ملیاردها تومن ضرر و بدهی بالا اورده و براش بصرفه نیست تولید، از خداشه کسی نخره و با این اوضاع اصلا تولید نکنه.
    مشکل رو ریشه ای تر ببینید، ایراد از ی جای دیگست، اگه نمیتونیم اعتراضمون رو به اون سمت ببریم حداقل مزاحم زندگی مردم نشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ♤Angus_812♤

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    به قول پدربزرگم
    ماشینای مرسدس بنز مثله یه ادمه ورزشکاره که هیچی براش جذابیت نداره به جز خودش
    هیچ کسو در حد خودش نمیبینه
    واقعا پدر صنعت خودروسازیه♡♡♡

    موافقم 2
    مخالفم 1
  27. سپهر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه که بیشتر نو آوری های بنزم در زمینه ی ایمنی بیشتر بوده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  28. Saman

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (181 ديدگاه)

    شیشه دو جداره که دهه 90 توسط بنز عرضه شد نوآوری نبود و نقص فنی بنز در مقابله با لکسس LS بود چون لکسس بسیار بی صدا بود بنز واسه رقابت با لکسس نسل جدید s کلاس را با شیشه دو جداره عرضه کرد ولی با این وجود لکسس بی صداتر بود و بنز در نسل بعدی شیشه دو جداره رو حذف کرد. و سیستم abs هم نو آوری بنز نبود و قبلن در هواپیماهای امریکائی بکار میرفت. ولی انصافن این بنزهای قدیمی عجب ماشینهائی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سینا BMW

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      هواپیما چه ارتباطی با ماشین داره؟؟؟
      به هر ترتیب اونا شیشه ی دوجداره عرضه کردن، دیگه اهمیتی نداره به چه دلیلی بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    خدایا مطالب که خوندم کف کردم یه سریاشو میدونستم ولی یه سریاش جدید بود برام .واقعا بنز فوق‌العاده هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. حسین دهمرد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    نمیدونم کی بود ولی چند سال پیش یکی گفت بنز نمیتونه استاندارد های ما رو پاس کنه. الان میبینم از اون مدل آدما حتی اینجا هم پیدا میشه. جنس آلمانیه ها. حرمت داره.
    یه زمان یه عده رفتن با بنز قرارداد بستن بعد یه مشت افراطی که نود درصد روزنامه های ایران دستشون بود تیتر زدن که هیهات بنیاد جانبنزان. هیهات که مملکت از دست رفت. اون عده هم مجبور شدن قرارداد رو لغو کنن
    جالبه بعد همون افراطی ها رفتن با فرانسه و پژو قرارداد بستن و این رو به عنوان یه دستاورد تو روزنامه هاشون اعلام کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (591 ديدگاه)

      چه تاریخ پر دردی دارن مردم چه بسیار بلاها که با خیانت بر سر ملت آمد و درد اینجاست که این دور باطل ادامه دارد
      مطلب غیر مرتبط که تجربه خودم بود مسافر از اورپا میاد ایران بعد تصمیم میگیره بیشتر بمونه و پول بیشتر خرج کنه اما الارقم امکان قانوی تمدید با سخت گیری اجازه تمدید ویزا نمیدن و میگن امکان نداره باید خارج بشید پس اون شخص با تعجب پولهاش برمیداره و بر میگرده کشورش و این موضوع یک تبلیغ منفی برای صنعت گردشگری ایران هست. و هزاران نفری که از این طریق کار میکنن و با تلاش ابتکار و … بتونند یک توریست وارد کشور کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا