مرسدس بنز

پایان توسعهٔ پیشرانه‌های بنزینی دایملر و تمرکز کامل روی خودروهای الکتریکی

شرکت دایملر به‌تازگی اعلام کرده است که جلوی توسعهٔ موتورهای بنزینی آینده را گرفته است و این شرکت خودروسازی ازاین‌پس صرفاً روی خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد کرد. این یعنی مرسدس بنز هم از همین رویکرد استفاده می‌کند. آینده الکتریکی است. همهٔ ما این را میدانیم و دایملر هم با این حرکت به سمت رانندگی صرفاً الکتریکی در وسایل نقلیهٔ آینده می‌رود. به گزارش Auto Motor Sport، این خبر توسط مدیر توسعهٔ دایملر «مارکوس شفر» اعلام شده است. وی می‌گوید در حال حاضر در نقشهٔ راه دایملر هیچ برنامه‌ای برای توسعهٔ موتورهای بنزینی آینده وجود ندارد.

دایملر در حال حاضر جدیدترین نسل پیشرانه‌های درون‌سوز را در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌کند مثل موتور شش سیلندر خطی جدید برای E کلاس و S کلاس و همین‌طور شاسی‌بلندها اما این می‌تواند آخرین نسل موتورهای درون‌سوز این شرکت باشد. البته شفر خاطرنشان کرده است که این چشم‌انداز می‌تواند تغییر کند اما بااین‌حال هم‌اکنون تمرکز روی موتورهای الکتریکی است که موتورهای بنزینی و دیزلی را به حاشیه رانده است.

دایملر به همراه مرسدس بنز روی تلاش جدی در زمینهٔ وسایل نقلیهٔ الکتریکی متمرکز شده‌اند. دایملر با سبد گستردهٔ وسایل نقلیهٔ تجاری خود، خودروهای الکتریکی مختلفی از ون‌ها تا کامیون‌های کوچک گرفته تا حتی اتوبوس‌های بزرگ را ارائه می‌کند. در همین حال، مرسدس بنز هم به‌آرامی در حال تغییر رویه به سمت الکتریسیته است. این حرکت با معرفی کراس‌اوور EQC آغاز شد و با خودروهایی مثل EQB و EQS ادامه خواهد یافت.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    هنوز برای الکتریکی سازی کامل زود هستش چون به جز امریکا و اروپا اکثر مناطق دنیا مثل امریکای جنوبی افریقا و اکثر اسیا زیر ساخت توسعه الکتریکی ندارن و تا چند دهه اینده هم امیدی نیست این کار بکنن البته تو خود اروپا و امریکا هم هنوز زیر ساخت ها شارژ کامل نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      مگه فناوری ۴G موبایل در عزض چند سال همه گیر شد؟؟؟
      سرعت پیشرفت تکنولوژی در سالهای اخیر کاملا بالاست
      قوانین رو هم دارن سخت گیرانه میگیرن که سریعتر شرکتها باهاش آداپته بشن
      .
      ضمن اینکه خودم هم شخصا به موتورهای دورن سوز قوی بدون نیاز به توربو خوشم میاد،
      اما این خبر فقط یه معنی داره:
      امروز ۳۰/۰۶/۱۳۹۸
      یا ۲۱/۰۹/۲۰۱۹
      بصورت رسمی با اعلام غول تکنولوژی خودرویی دایملر
      “”شروع مرگ موتورهای درون سوزه””

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir.ferrari

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (131 ديدگاه)

        حاجی خیلی جو گیر شدی،تا وقتی نفت هست درون سوز هم هست،خودشون میگن تا سال ۲۰۴۰ سهم الکتریکی ها از بازار به کمتر از نصف میرسه بعد تو میگی تاریخ امروز شروع مرگ درون سوزه؟!!!!! تو دایملر رو ربط میدی به کل دنیا؟وقتی میگن چشم انداز صحبت از چند دهه آیندست نه یکی دو سال آینده،به خاطر هزینه بالایی که واسه توسعه خودروهای الکتریکی شده سیاست جهانی اومده یه سری قانون وضع کرده تا یه سریا رو مجاب کنه به خرید الکتریکی رو بیارن تا وابستگی به نفت کمتر بشه و درآمدزایی شون افزایش پیدا کنه،هنوز کلی مشکل دارن الکتریکی ها،نه باعث کمتر شدن آلایندگی میشن و نه پرفورمنس در حد درون سوز دارن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. دیانا

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      توسعه ی این پیشرانه ها رو متوقف کردن.
      یعنی حداقل تا ده سال دیگه پیشرانه ی درون سوز تولید میکنن. منتها همین تکنولوژِ که الان دارن رو.
      طی این ده سال خودروها و کامیونای الکتریکی رو توسعه میدن که ده سال دیگه همه چی اماده باشه.
      همین الان ولوو کامیون الکتریکی میفروشه. اتوبوس الکتریکی میفروشه ولوو. تو برزیل میفروشه. تو هند میفروشه.
      الان تو دور افتاده ترین مناطق اروپا جایگاه شارژ الکتریکی هست. بعدم یه چیزی که هست اینه که تو کشورای غربی اشخاص کامیون نمیخرن. خیلی خیلی کم هستن کسی که کامیون بخره. بلکه شرکتهای حمل و نقل هستن به صورت فله ایی کامیون میخرن و راننده استخدام میکنن. قطعا یه شرکتی که ده بیست تا کامیون الکتریکی داره و تو هر شهری هاب داره میتونه یک شبه جایگاه شارژ الکتریکی ایجاد کنه تو همون هاب یا ترمینالی که داره.
      وگرنه ولوو مغز خر نخورده که کامیون و اتوبوس الکتریکی بفروشه. الان تو المان داره میفروشه و شرکتها میخرن. الان ونهای الکتریکی هست که نیسان سالهاست میفروشه. بنز و فولکس دو سالیه شروع به فروش ون الکتریکی کردن.
      لابد جایگاهشو دارن که این کامیونا دارن فروخته میشن. وگرنه برا موزه که نمیخرن.
      وقتی تو برزیل داره الکتریکی به فروش میره تو اروپا نره؟

      متن زیر رو در جواب اونی میگم که دنبال غرش ای ام جی هست.
      شما سعی کن کلا به تکنولوژی فکر نکنی. اگه قرار باشه که پیشرفت نکنیم حتی به همون ای ام جی هم نمیرسیدم. زمانی که بنز ماشین ساخت خیلیا میگفتن خر و اسب بهتره. ولی خیلیا بودن گوش نکردن و به تکنولوژی روز رو اوردن. نتیجش شد ماشینهای بهتر و بیشتر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اوه چه‌خبری
    با این حساب ماشینای کنکونی بنز مثل سری amg تبدیل میشن به موندگارترین های این برند. نه تنها اگبهترین بلکه آخرین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    این ینی دیگه در آینده ای نچندان دور خبری از غرش وی هشتای ای ام جی نیس،این شاسی بلند سازی و الکتریکی سازی داره گند میزنه به همه چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تورج

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      گند خودروسازی دنیا رو دو دو تا کلام گفتی و کاملا درسته. یک شاسی بلند دو الکتریکی سازی چیزیه که روح خودروسازی رو ازش میگیره و اون رو تبدیل یک سری اسمارت فون چهار چرخ میکنه. البته بسیاری از سازمان های حمایت از محیط زیست به حقیقت مخرب خودروهای الکتریکی به جز توی چند کشور محدود اروپای شمالی مثل نروژ و بلژیک و دانمارک و….. که منبع اصلی تامین انرژی برقشون انرژی های تجدید پذیر مثل پنل های خورشیدی و اینا هست پی برده اند و نسبت به اون اخطار دادند. بعلت اینکه در بقیه کشور های جهان مث آمریکا که امروز بیش از 75 درصد برقش با نیروگاه های فسیلی تامین میشه خودروهای برقی اختلاف بسیار جزئی در میزان تولید آلاینده ها دارند. و جالبتر اینکه تا 20 سال آینده نهایت 5 الی 10 درصد از آمار فوق کم میشه و به نیروگاه های بادی و خورشیدی تبدیل میشه. شاید این حرف من مسخره بنظر برسه اما تا زمانی که هیدروژن بعنوان سوخت غالب در جهان عرضه نشه و خودروسازان شروع به تحقیق و توسعه محصولات پیل سوختی نکنند خودروهای الکتریکی نمیتونن بعنوان یک جایگزین پاک برای پیشرانه های درون سوز معرفی بشند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. JDM

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    پیتربیلت 579 EV الکتریکی با 1500 اسب بخار داره میاد که کلک تسلا سمی و نیکولا وان و… رو بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    اگه دایملر توسعه پیشرانه های بنزینی رو متوقف کرده پس قاعدتا همین روزا باید خبر خروجش از فرمول ۱ و متمرکز شدنش روی فرمول e رو بشنویم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سروش

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ببینید دوستان وقتی اینا از آینده صحبت می کنند معنیش این نیست که همین فردا قراره انقلاب کنند. هر موقع توسعه پیشرانه درون سوز رو کنار بزارن تا نزدیک به ۱۰ سال میشه ازش تولید کرد. همین پیشرانه ای که امروز می خریم ممکنه ۱۰ یا ۵ سال قبل توسعه داده شده باشه. روند الکتریکی سازی سریعه اما نه به سرعتی که طی چند سال درون سوز ها به کل منقرض بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    فکر نکنم به همین زودیا بشه کلا بنزینی رو تعطیل کرد. مگه میشه آخه، هنوز تو خود آمریکاش هم کل فروش الکتریکی و هیبریدی و پلاگین هیبرید به ده درصد نمیرسه، اون وقت بنز بیاد از الان 90 درصد بازارو بیخیال بشه؟؟!! خیلی دور از ذهنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهراد

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (537 ديدگاه)

    خبر کوتاه بود و …
    کاش میگفت کار روی پیشرانه های حجیم رو متوقف می کنه.
    عوضش کار روی ۶ یا ۴ سیلندر های پرفورمنس رو ادامه میده.که هم صداش کمتره هم آلایندگیش،هم سبک تره.
    از اونور هم سوخت یورو ٧ یا یه چیزی تمیز تر از بنزین های الان رو اختراع میکردن که خاصیت سوخت دیزل داشته باشه و اسب بخار بالا هم بده و نیازی به ادبلو نداشته باشه.
    حالا این وسط یه چاشنی الکتریکی (ضعیف،متوسط،قوی) هم بهش اضافه میکردن.میشد نور علی نور.شاید دلیل این همه بازیا این باشه که پیشرانه V8 دم دستی تر شده و دل پولدارای زیادی رو ربوده.??(بنظرم تو هایپر کار ها قشنگ قدرت خودشو نشون میده)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مانی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    البته خبر خوب این که توAMG-GTR Black series مرسدس خیلی‌ رو موتور کار کرده
    بلوک سیلندر با همین ۴ لیتری فعلی‌ یکی‌ هست
    اما تغییرات زیادی داشته و یه جورایی جدید هست
    قدرتش هم به احتمال زیاد بالای ۷۰۰ اسبه
    ۴لیتری فعلی‌ راحت و با تغییر کم تا ۸۵۰ اسب تیون میشه
    این جدیده چی‌ باشه معلوم نیست،هر چند نیاز نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا