بی ام ومرسدس بنز

مرسدس و ب‌ام‌و دست به همکاری می‌زنند؟!

دایملر و ب‌ام‌و شاید همکاری مشترک فورد و فولکس‌واگن در استفاده از پلتفرم‌های مشترک و نسل بعدی تکنولوژی‌ها را تکرار کنند. رسانه آلمانی Handelsblatt به نقل از منابع ناشناس این خبر را کار کرده اما واضح است که هیچ‌یک از این خودروسازان نظرات رسمی خود را اعلام نکرده‌اند. این دومین باری است که چنین شایعه‌ای به گوش می‌رسد.


جالب‌ترین احتمال که شاید کمترین شانس رخ دادن را داشته باشد همکاری مشترک مرسدس و ب‌ام‌و برای استفاده از پلتفرمی مشترک در ب‌ام‌و سری ۱ و مرسدس A کلاس باشد. بنا به گفته‌ی این رسانه، این خودروها که از زیرساخت مشترکی سود خواهند برد پس از سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد چراکه نسل‌های جدید این دو خودرو به تازگی وارد میدان شده‌اند.


بنا به گزارش منابع خبری، برخی افراد می‌گویند مرسدس و ب‌ام‌و از ایده‌ی همکاری و استفاده از معماری مشترک چندان خوششان نمی‌آید. سال‌ها رقابت فشرده بین این دو غول آلمانی باعث شده خلاص شدن از این وضعیت خیلی سخت باشد.


شاید هدف اصلی این همکاری احتمالی کاهش هزینه‌ی معرفی سیستم‌های خودران باشد. حداقل فعلاً می‌توان این همکاری را در به اشتراک‌گذاری اختراعات و توسعه‌ی مشترک تکنولوژی‌های این حوزه دانست. ظاهراً دو شرکت موردبحث امیدوارند سیستم‌های تولیدی‌شان به استانداردی در صنعت خودرو تبدیل شود.


بخش دیگر برنامه‌ی کاهش هزینه‌های مرسدس و ب‌ام‌و شاید دربرگیرنده‌ی استفاده از قطعات مهم و مشترک در محصولات هر دو شرکت باشد. گفته شده گیربکس‌ها و سلول‌های باتری از جمله قطعات مهمی هستند که شاید در آینده به‌صورت مشترک در محصولات این دو خودروساز دیده شوند.

همکاری‌هایی از این دست راه آینده‌ی صنعت خودرو را نشان می‌دهند. برای مثال فورد و فولکس برنامه‌های خود برای توسعه مشترک پیکاپ میان سایز جدید، یک تا دو ون و ون شهری کوچک‌تری را اعلام کرده‌اند. همچنین آن‌ها پیش‌نویس توافقی را امضا کرده‌اند که باعث تحقیق بیشتر در زمینه همکاری روی خودروهای الکتریکی، تکنولوژی خودران و سرویس‌های حمل‌ونقل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    وقتی اِسم آلمان میاد ، اول یاد چی میوفتین ؟.

    مطمئناً خودرودوستان اول از همه یاد بنز و bmw میوفتن و سپس باقی شرکتهایی مثل پورشه ، فولکس ، آئودی و…. .

    یعنی اگر رقابتی بین این دو شرکت نباشه ، پس هیجانی هم نمیمونه ، .
    هرچقدر رقابت و جنگ بین خودروسازان بیشتر باشه ، نوآوری و خلاقیت برای ارائه محصول بیشتر و مشتری حالش را میبره .
    ای کاش هیچگاه هیچ همکاری بین این دو شرکت نباشه ، یعنی با بقیه شرکتها باشه ، ولی بین بنز و bmw نباشه که همیشه از رقابتشون نهایت لذت را ببریم .

    مثل صنعت خودروسازی ایران میمونه که رقابت شدید ایرانخودرو و سایپا باعث این همه شکوفایی و نوآوری در شکایتهای عجیب و قریب در دادگاه ها و دادسراها شده که بسیاری از کمپانیهای فیلمسازی هالیوودی میتوانند از این وضعیت ایران ایده فیلمهای (( تخیلی کُمدی )) را در تولیدات خودشون بگنجونند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Omid622

    ۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    الکلاسیکو خودرو سازی
    بنز /bmw

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا