بی ام و

آیا پروژه تولید ب‌ام‌و i5 لغو شده است؟!

روزی دیگر و شایعه‌ای دیگر درباره‌ی ب‌ام‌و i5! ماه پیش نشریه‌ی اتوبیلد گزارش داد که سومین محصول بخش i این کمپانی آلمانی در راه است و تا آخر دهه‌ی میلادی جاری معرفی خواهد شد؛ اما هم‌اکنون چندین منبع خبری ادعا می‌کنند ب‌ام‌و در حال لغو برنامه‌های خود برای این خودرو است.


هنوز اطلاعات رسمی دراین‌باره وجود ندارد اما ب‌ام‌و بلاگ می‌گوید این کمپانی بجای تولید i5 روی توسعه‌ی نسخه‌های الکتریکی نسل بعدی X3 و سری ۴ GT و همچنین پرچم‌دار آینده‌ی خود یعنی iNEXT تمرکز خواهد کرد. تا آغاز دهه‌ی میلادی آینده، خانواده‌ی i ب‌ام‌و تنها مرکب از سه مدل i3، i8 و i8 اسپایدر خواهد بود.

هارالد کروگر مدیرعامل ب‌ام‌و گفته است:

یک مینی و ب‌ام‌و X3 تمام الکتریکی آغاز کننده‌ی موج دوم الکتریکی سازی گروه خودروسازی ب‌ام‌و خواهند بود و از تکنولوژی‌های جدید در این حوزه بهره خواهند برد.

قدم بعدی ب‌ام‌و توسعه‌ی پلتفرم مدولار منعطف برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی خواهد بود. این فاز از توسعه هنوز آغاز نشده است.

کروگر در آخر می‌گوید:

ما حمل‌ونقل تمام الکتریکی را داخل برندهای اصلی خودمان ترکیب خواهیم کرد و قبلاً نیز با موفقیت این کار را درباره‌ی خودروهای پلاگین هیبریدی انجام داده‌ایم. با استفاده از معماری‌های بسیار منعطف خواهیم توانست از سرمایه‌گذاری دوباره در تأسیسات و تجهیزات دوری کرده و به سرعت با تغییرات تقاضا برای خودروهای الکتریکی و معمولی هماهنگ شویم.

تاکنون باور بر این بود که ب‌ام‌و i5 به شکل یک شاسی‌بلند تولید خواهد شد و بنا به گزارش‌های قبلی قرار بود این خودرو محدوده‌ی حرکتی حدود ۳۲۰ کیلومتری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    دست ملتو یهو گذاشت تو حنا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    عقبش زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا