بی ام ولینکلن

مقایسهٔ ب‌ام‌و X7 و لینکلن نویگیتور

ب‌ام‌و به‌تازگی مدل جدید X7 را معرفی کرده و برای اولین بار به بخش اس‌یووی‌های فول سایز لوکس وارد شده است. این خودرو که در جایگاهی بالاتر از X5 قرار می‌گیرد، پرچم‌دار جدید باواریایی‌ها محسوب می‌شود؛ اما بخش اس‌یووی‌های بزرگ لوکس در ایالات‌متحده سال‌ها است که تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی این کشور یعنی کادیلاک و لینکلن قرار دارد و اسکالید و نویگیتور به‌نوعی در این بخش حکمرانی می‌کنند. در همین حال، حدود یک سال پیش نیز نسل جدید نویگیتور معرفی شده که کاملاً نسبت به قبل متحول شده و تازه‌نفس پای به میدان رقابت گذاشته است؛ بنابراین در این مطلب این دو اس‌یووی لوکس جدید را به نبردی جذاب دعوت کرده‌ایم تا ببینیم باواریایی تازه‌وارد در برابر دیترویتی کهنه‌کار چه عملکردی خواهد داشت.

نمای جلویی

نسل جدید لینکلن نویگیتور طبق زبان طراحی جدید لینکلن شکل گرفته و در نمای جلویی از ابهتی مثال‌زدنی برخوردار است. در این قسمت بیش از هر چیزی جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ جلب‌توجه می‌کند. این در حالی است که در نمای جلویی ب‌ام‌و X7 هم جلوپنجرهٔ کرومی بزرگی دیده می‌شود که چراغ‌های باریکی به آن متصل شده‌اند. هرچند برخی این جلوپنجره را بیش‌ازاندازه بزرگ می‌دانند ولی با ابعاد کلی خودرو هماهنگ است. بااین‌حال به‌طورکلی می‌توان در طراحی قسمت جلویی، نویگیتور را برتر دانست.

نمای جانبی

در این قسمت دو خودرو راه متفاوتی را در پیش گرفته‌اند زیرا درحالی‌که X7 با حجم پردازی‌های روی درها و ستون D پهن، نمای پویا و اسپرتی را ارائه کرده است، نویگیتور پروفیل نسبتاً ساده‌ای دارد که به‌جز ستون D مخفی، ویژگی خاصی در آن دیده نمی‌شود. البته طراحی زیبای رینگ‌های نویگیتور کمی از سادگی پروفیل جانبی آن کاسته است اما درمجموع در این قسمت نمای پویای X7 زیباتر به نظر می‌رسد.

نمای عقبی

ب‌ام‌و در قسمت عقبی X7 نیز همانند نمای جلویی، از چراغ‌های باریکی استفاده کرده که توسط یک زه کرومی به هم متصل شده‌اند. در سمت دیگر، چراغ‌های عقب نویگیتور، متصل‌به‌هم هستند درحالی‌که همانند X7 در بالای آن‌ها زه کرومی هم کار شده است. در طرفین سپر عقب X7 اما به سبک اکثر محصولات ب‌ام‌و دو سر اگزوز تعبیه شده است که نمایی اسپرت به خودرو بخشیده‌اند ولی لینکلن ترجیح داده است همانند اس‌یووی‌های سنتی آمریکایی از سر اگزوز معمولی استفاده کند که در زیر سپر پنهان شده است. در نمای عقبی نیز X7 به خاطر چراغ‌های باریک و ظریف به همراه سر اگزوزهای درون سپر، خودروی جذاب‌تری به نظر می‌رسد درحالی‌که چراغ‌های عقب نویگیتور کمی بیش‌ازاندازه بزرگ هستند و به نمای عقبی آن لطمه زده‌اند.

ابعاد

X7 به‌عنوان بزرگ‌ترین کراس‌اوور ب‌ام‌و، ۵.۱۵ متر طول دارد که به میزان قابل‌توجه ۲۳ سانتیمتر از X5 بیشتر است. این یعنی X7 اس‌یووی کاملاً بزرگی است اما این اس‌یووی بزرگ آلمانی وقتی در کنار حریف آمریکایی قرار می‌گیرد کوچک به نظر می‌رسد زیرا نویگیتور با ۵.۳۳ متر طول، ۱۸ سانتیمتر از X7 کشیده‌تر است. این در حالی است که طول نویگیتور در نسخهٔ کشیده یا L به ۵.۶۳ متر می‌رسد و به اس‌یووی واقعاً غول‌پیکری تبدیل می‌شود؛ اما علیرغم این اختلاف طول، فاصلهٔ محوری دو خودرو تقریباً باهم یکسان است. همچنین این دو اس‌یووی در عرض نیز اختلاف بسیار کمی باهم دارند ولی در ارتفاع آن‌ها بازهم اختلاف چشمگیری دیده می‌شود به‌گونه‌ای که نویگیتور با ۱.۹۴ متر ارتفاع، نزدیک به ۱۵ سانتیمتر از X7 بلندتر است!

داخل

طراحی داخلی X7 شباهت زیادی به مدل کوچک‌تر X5 دارد ولی بااین‌حال کابین آن بسیار جذاب، زیبا و لوکس به نظر می‌رسد. در اینجا همچنین تکنولوژی‌های فراوانی هم به کار رفته است که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. یکی از این نمایشگرها سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه می‌کند درحالی‌که دیگری به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، نویگیتور هم در برابر رقیب مدرن آلمانی هرگز خودروی دست‌وپا بسته‌ای نیست زیرا این اس‌یووی آمریکایی هم از طراحی داخلی زیبا و تکنولوژی‌های زیادی برخوردار است. در کابین نویگیتور هم دو صفحه‌نمایش دیده می‌شود که یکی ۱۰ اینچی و دیگری ۱۲ اینچی است. نمایشگر اول برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، در میانهٔ داشبورد قرار گرفته و دومی در اصل به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی عمل می‌کند.

هردوی این خودروها به‌صورت استاندارد به دو ردیف صندلی مجهز هستند و ظرفیت حمل هفت نفر را دارند؛ اما برخلاف بسیاری از کراس‌اوورها که صندلی‌های ردیف سوم آن‌ها بیشتر برای کودکان مناسب است، این صندلی‌ها در X7 و نویگیتور کاملاً کاربردی بوده و افراد بالغ هم به‌راحتی می‌توانند در آن‌ها بنشینند. البته صندلی‌های ردیف سوم نویگیتور ظرفیت حمل سه نفر را دارند درحالی‌که X7 در این قسمت می‌تواند دو نفر را حمل کنند. کسانی که به صندلی‌های ردیف سوم نیازی ندارند نیز می‌توانند آن‌ها را بخوابانند که در این صورت در X7 فضای باری برابر با ۱۳۷۶ لیتر فراهم می‌گردد درحالی‌که این فضا در نویگیتور بسیار بیشتر و برابر با ۱۷۹۲ لیتر است. برای صندلی‌های ردیف دوم هردو خودرو نیز امکان سفارش صفحه‌نمایش و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود دارد.

پیشرانه

ب‌ام‌و برای X7 چهار پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که دو نمونهٔ آن‌ها دیزلی و دو واحد دیگر بنزینی هستند. نویگیتور اما تنها با یک پیشرانهٔ بنزینی ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو عرضه می‌شود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین برای این رقابت باید پیشرانهٔ بنزینی قوی‌تر X7 را انتخاب کنیم که هماهنگی بیشتری با موتور لینکلن دارد. این موتور که در مدل XDrive50i ارائه می‌شود، از نوع ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو بوده و ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین پیشرانهٔ نویگیتور با وجود حجم و سیلندر کمتر، از لحاظ خروجی کاملاً با موتور X7 XDrive50i برابری می‌کند. در بخش عملکرد نیز لینکلن با وجود ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر، تقریباً نزدیک به X7 XDrive50i عمل می‌کند به‌گونه‌ای که ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که پرچم‌دار آلمانی این کار را ظرف ۵.۲ ثانیه انجام می‌دهد.

قیمت

قیمت لینکلن نویگیتور در تیپ پایه از ۷۳,۸۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و قیمت پایهٔ مدل X7 XDrive50i را ۹۲,۶۰۰ دلار اعلام کرده است؛ بنابراین نویگیتور حدود ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر است که اختلاف چشمگیری محسوب می‌شود. البته قیمت پایهٔ مدل X7 XDrive40i ارزان‌تر و برابر با ۷۳,۹۰۰ دلار است اما این مدل از لحاظ پیشرانه هم‌سطح نویگیتور نیست زیرا از یک موتور ۳ لیتری I6 با ۳۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. از سوی دیگر، نویگیتور به‌صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و در صورت سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک قیمت آن به ۷۶,۵۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که تمامی مدل‌های X7 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز هستند.

درمجموع می‌توان نسل جدید نویگیتور را هماورد قابل و سرسختی برای ب‌ام‌و X7 دانست خصوصاً با توجه به اینکه فروش این اس‌یووی لوکس آمریکایی از زمان عرضۀ نسل جدید، افزایش قابل‌توجهی داشته و تقریباً دو برابر شده است. بنابراین به نظر می‌رسد پرچم‌دار تازه‌وارد باواریایی‌ها در بازار با حضور رقبایی مثل نویگیتور و همین‌طور کادیلاک اسکالید و مرسدس بنز GLS، کار سختی پیش رو داشته باشد.

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

لینکلن نویگیتور ۴×۴

ب‌ام‌و X7 XDrive40i

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۴.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۴ ثانیه ۵.۲ ثانیه
طول ۵.۳۳ متر ۵.۱۵ متر
عرض ۲.۰۳ متر ۲.۰۰ متر
ارتفاع ۱.۹۴ متر ۱.۸۰ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۱۱ متر ۳.۱۰ متر
حجم صندوق بار ۱۷۹۲ لیتر ۱۳۷۶ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
قیمت پایه ۷۶,۵۰۰ دلار ۹۲,۶۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    عکس بنتلی بنتایگا چی میگه این وسط ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      طبق معمول شروع شد.آقا ول کنید دیگه بیاد درست مقایسه کنیم.نویگیتور با ابهت تره ولی x7 اسپرت تره.داخل هر دو تا زیباست سلیقه من به سمت لینکلن غش میکنه.متریال x7 تو این رده بسیار عجیبه چون از رلرز رویس کم نداره مهشره.فضایه داخلی لینکلن واقعن پهناوره و بیمر هم کمی نداره.مقایسه انجین اشتباه خوب بیمر هم میتونست انجین m4 رو با 500 اسب بندازه ولی اینجا لینکلن کم کاری کرده ابهت این ماشینها به موتور 8 سیلندرشونه.حیف نباشه موتور 720 اسبی gt500 رو این نباشه.ظاهر چراغ عقب لینکلن کمی نا هماهنگه درست مثل جلو پنجره x7 . ولی چیزی که دیگه نمیشه ازش گذشت اسنه که نویگیتر suv واقعیه ولی x7 کراس اوره.قیمت هم که لینکلن گل کاشته.دلیلی نمیبینم یکی بهتر باشه من شخصن آمریکایی رو عاشقشم و برا من بهترینن با هزاران دلیل.یکی هم همین نظرات رو راجب اروپایی ها داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Saied

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    به نظر من که عالیه. اینو باید با لوکس ها مقایسه کنی نه با این ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    اوه منظورم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mor

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    این دوستانی که میان همش دم از ابهت و اصالت و عظمت میزنن هیچ چیزی بارشون نیست
    بزرگ ساختن هم هنر نیست اگه ماشینه بزرگ ساختن هنر بود الان همه سایز کامیون معدن بودن
    اگر همه قرار بود اصالت حفظ کنن الان لامبورگینی باید هنوز تراکتور میساخت
    دوما گیر دادن به انجین X7
    هرچقدر انجین کمتر فشار روش کمتر خرابی داره و کمتر سروصدا داره
    مگرنه دلیلی نداشت رو رولس رویس V12 بندازن ولی چقدر V6 ازش قدرت بکشن
    طراحی کلا سلیقه ایه و بنده X7 رو بیشتر دوس دارم ولی نویگیتور ام بجز نمای عقب دوست دارم
    متریال X7 بهتره ولی خب گرون ترم هست پس شکایتی نیست
    ولی عمرا نویگیتور به راحتی X7 نیست
    هم تو بحث آفرود هم تو رانندگی تو جاده چون ایرودینامیک نیست و خیلی بزرگه
    اینقدر دیسلایک بدید تا خسته شید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22RAPTOR

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      رفیق لامبو هنوزم تراکتور میسازه
      یعنی لامبو الان بده؟
      چی میگی واس خودت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. (Ali (Chevy nova

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    بى ام و لوله شد رفت تو اىن مقاىسه
    بهترىن انجىن ساز دنىا!!!!!!
    با موتور 8 سىلندرش از پس قدرت و گشتاور موتور 6 لىنکلن بر نىومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      موتورهای تاریخ مصرف گذشته آمریکا ازاون جایی مشخصه که هیچ حرفی واسه گفتن ندارن که مثلا فوردgtبا اون قیمت درآزمایش هانشون داد خیلی قدرت کمتری دراختیار میذاره.ویا دوج دیمن بانزدیک۹۰۰اسب بخارتوان رقابت بایه سدان۶۰۰اسب بخاری رونداره.پس اسب بخاربهترین پیشرانه ساز تاریخ بااسب بخار یه شرکت آمریکایی زمین تاآسمون تفاوت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آآآآرماااانننن

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      ام ۵ کامپتیشن :)
      بزار یک ماه از فاجعه درگ با دیمن بگذره بعد بیا بی ام دبلیو رو مسخره کن حداقل!
      همونطور که دیمن رو کاغذ خیلی از ام ۵ بالاتر بود ولی عمل در افق محو شد اینجا هم همینه
      تازه اینجا لینکلن رو کاغذ هم سرتر نیست حتی! حالا منتظر باش در عملش رو ببین از لحاظ فروش تا تست و بررسی و نمره ای که از کارشناس ها میگیره :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mohammad

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      دقیقا علی بهترین انجین ساز دنیا موتور وی هشتش توان رقابت با موتور وی شش رو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آآآآرماااانننن

        ۳ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        ام۵ کامپتیشن :)))
        کل خودرو سازی امریکا رو زیر سوال برد :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    متن رو نخوندم چون به نظرم خیلی مقایسه جالبی نیست مقایسه اس یو وی های امریکایی با آلمانی امریکایی ها خیلی تو ساخت این چنین ماشین هایی دست طولانی دارن و بیشتر هم خودشون یا کشورهای حوزه خلیج فارس ازشون استفاده می کنن ولی سایز کوچک تر کاملا در قدرت اروپایی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    لینکن اگه ماشین لوکس بلد بود بسازه توکشور خودش ازbmw وبنز که هیچ چند رده ازلکسوس هم عقب تره.حتی جنسیس کیفیتش ازلینکن بالاتره.رقابت هاشون رومطالعه کنید تابه حرفم برسید.لینکن بیشتر طراحی یه مینی ون رو داره تایهsuv لوکس واسپرت.فوقش لینکن باید بااینفینیتی وکادیلاک وجنسیس وکیا مقایسه بشه نه بنزوBMW.حرف آخر آمارفروش توخوده آمریکانشون میده لینکن لوکس سازه خوبیه یانه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا