بی ام ولینکلن

مقایسهٔ ب‌ام‌و X7 و لینکلن نویگیتور

ب‌ام‌و به‌تازگی مدل جدید X7 را معرفی کرده و برای اولین بار به بخش اس‌یووی‌های فول سایز لوکس وارد شده است. این خودرو که در جایگاهی بالاتر از X5 قرار می‌گیرد، پرچم‌دار جدید باواریایی‌ها محسوب می‌شود؛ اما بخش اس‌یووی‌های بزرگ لوکس در ایالات‌متحده سال‌ها است که تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی این کشور یعنی کادیلاک و لینکلن قرار دارد و اسکالید و نویگیتور به‌نوعی در این بخش حکمرانی می‌کنند. در همین حال، حدود یک سال پیش نیز نسل جدید نویگیتور معرفی شده که کاملاً نسبت به قبل متحول شده و تازه‌نفس پای به میدان رقابت گذاشته است؛ بنابراین در این مطلب این دو اس‌یووی لوکس جدید را به نبردی جذاب دعوت کرده‌ایم تا ببینیم باواریایی تازه‌وارد در برابر دیترویتی کهنه‌کار چه عملکردی خواهد داشت.

نمای جلویی

نسل جدید لینکلن نویگیتور طبق زبان طراحی جدید لینکلن شکل گرفته و در نمای جلویی از ابهتی مثال‌زدنی برخوردار است. در این قسمت بیش از هر چیزی جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ جلب‌توجه می‌کند. این در حالی است که در نمای جلویی ب‌ام‌و X7 هم جلوپنجرهٔ کرومی بزرگی دیده می‌شود که چراغ‌های باریکی به آن متصل شده‌اند. هرچند برخی این جلوپنجره را بیش‌ازاندازه بزرگ می‌دانند ولی با ابعاد کلی خودرو هماهنگ است. بااین‌حال به‌طورکلی می‌توان در طراحی قسمت جلویی، نویگیتور را برتر دانست.

نمای جانبی

در این قسمت دو خودرو راه متفاوتی را در پیش گرفته‌اند زیرا درحالی‌که X7 با حجم پردازی‌های روی درها و ستون D پهن، نمای پویا و اسپرتی را ارائه کرده است، نویگیتور پروفیل نسبتاً ساده‌ای دارد که به‌جز ستون D مخفی، ویژگی خاصی در آن دیده نمی‌شود. البته طراحی زیبای رینگ‌های نویگیتور کمی از سادگی پروفیل جانبی آن کاسته است اما درمجموع در این قسمت نمای پویای X7 زیباتر به نظر می‌رسد.

نمای عقبی

ب‌ام‌و در قسمت عقبی X7 نیز همانند نمای جلویی، از چراغ‌های باریکی استفاده کرده که توسط یک زه کرومی به هم متصل شده‌اند. در سمت دیگر، چراغ‌های عقب نویگیتور، متصل‌به‌هم هستند درحالی‌که همانند X7 در بالای آن‌ها زه کرومی هم کار شده است. در طرفین سپر عقب X7 اما به سبک اکثر محصولات ب‌ام‌و دو سر اگزوز تعبیه شده است که نمایی اسپرت به خودرو بخشیده‌اند ولی لینکلن ترجیح داده است همانند اس‌یووی‌های سنتی آمریکایی از سر اگزوز معمولی استفاده کند که در زیر سپر پنهان شده است. در نمای عقبی نیز X7 به خاطر چراغ‌های باریک و ظریف به همراه سر اگزوزهای درون سپر، خودروی جذاب‌تری به نظر می‌رسد درحالی‌که چراغ‌های عقب نویگیتور کمی بیش‌ازاندازه بزرگ هستند و به نمای عقبی آن لطمه زده‌اند.

ابعاد

X7 به‌عنوان بزرگ‌ترین کراس‌اوور ب‌ام‌و، ۵.۱۵ متر طول دارد که به میزان قابل‌توجه ۲۳ سانتیمتر از X5 بیشتر است. این یعنی X7 اس‌یووی کاملاً بزرگی است اما این اس‌یووی بزرگ آلمانی وقتی در کنار حریف آمریکایی قرار می‌گیرد کوچک به نظر می‌رسد زیرا نویگیتور با ۵.۳۳ متر طول، ۱۸ سانتیمتر از X7 کشیده‌تر است. این در حالی است که طول نویگیتور در نسخهٔ کشیده یا L به ۵.۶۳ متر می‌رسد و به اس‌یووی واقعاً غول‌پیکری تبدیل می‌شود؛ اما علیرغم این اختلاف طول، فاصلهٔ محوری دو خودرو تقریباً باهم یکسان است. همچنین این دو اس‌یووی در عرض نیز اختلاف بسیار کمی باهم دارند ولی در ارتفاع آن‌ها بازهم اختلاف چشمگیری دیده می‌شود به‌گونه‌ای که نویگیتور با ۱.۹۴ متر ارتفاع، نزدیک به ۱۵ سانتیمتر از X7 بلندتر است!

داخل

طراحی داخلی X7 شباهت زیادی به مدل کوچک‌تر X5 دارد ولی بااین‌حال کابین آن بسیار جذاب، زیبا و لوکس به نظر می‌رسد. در اینجا همچنین تکنولوژی‌های فراوانی هم به کار رفته است که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. یکی از این نمایشگرها سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه می‌کند درحالی‌که دیگری به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، نویگیتور هم در برابر رقیب مدرن آلمانی هرگز خودروی دست‌وپا بسته‌ای نیست زیرا این اس‌یووی آمریکایی هم از طراحی داخلی زیبا و تکنولوژی‌های زیادی برخوردار است. در کابین نویگیتور هم دو صفحه‌نمایش دیده می‌شود که یکی ۱۰ اینچی و دیگری ۱۲ اینچی است. نمایشگر اول برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، در میانهٔ داشبورد قرار گرفته و دومی در اصل به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی عمل می‌کند.

هردوی این خودروها به‌صورت استاندارد به دو ردیف صندلی مجهز هستند و ظرفیت حمل هفت نفر را دارند؛ اما برخلاف بسیاری از کراس‌اوورها که صندلی‌های ردیف سوم آن‌ها بیشتر برای کودکان مناسب است، این صندلی‌ها در X7 و نویگیتور کاملاً کاربردی بوده و افراد بالغ هم به‌راحتی می‌توانند در آن‌ها بنشینند. البته صندلی‌های ردیف سوم نویگیتور ظرفیت حمل سه نفر را دارند درحالی‌که X7 در این قسمت می‌تواند دو نفر را حمل کنند. کسانی که به صندلی‌های ردیف سوم نیازی ندارند نیز می‌توانند آن‌ها را بخوابانند که در این صورت در X7 فضای باری برابر با ۱۳۷۶ لیتر فراهم می‌گردد درحالی‌که این فضا در نویگیتور بسیار بیشتر و برابر با ۱۷۹۲ لیتر است. برای صندلی‌های ردیف دوم هردو خودرو نیز امکان سفارش صفحه‌نمایش و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود دارد.

پیشرانه

ب‌ام‌و برای X7 چهار پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که دو نمونهٔ آن‌ها دیزلی و دو واحد دیگر بنزینی هستند. نویگیتور اما تنها با یک پیشرانهٔ بنزینی ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو عرضه می‌شود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین برای این رقابت باید پیشرانهٔ بنزینی قوی‌تر X7 را انتخاب کنیم که هماهنگی بیشتری با موتور لینکلن دارد. این موتور که در مدل XDrive50i ارائه می‌شود، از نوع ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو بوده و ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین پیشرانهٔ نویگیتور با وجود حجم و سیلندر کمتر، از لحاظ خروجی کاملاً با موتور X7 XDrive50i برابری می‌کند. در بخش عملکرد نیز لینکلن با وجود ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر، تقریباً نزدیک به X7 XDrive50i عمل می‌کند به‌گونه‌ای که ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که پرچم‌دار آلمانی این کار را ظرف ۵.۲ ثانیه انجام می‌دهد.

قیمت

قیمت لینکلن نویگیتور در تیپ پایه از ۷۳,۸۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و قیمت پایهٔ مدل X7 XDrive50i را ۹۲,۶۰۰ دلار اعلام کرده است؛ بنابراین نویگیتور حدود ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر است که اختلاف چشمگیری محسوب می‌شود. البته قیمت پایهٔ مدل X7 XDrive40i ارزان‌تر و برابر با ۷۳,۹۰۰ دلار است اما این مدل از لحاظ پیشرانه هم‌سطح نویگیتور نیست زیرا از یک موتور ۳ لیتری I6 با ۳۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. از سوی دیگر، نویگیتور به‌صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و در صورت سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک قیمت آن به ۷۶,۵۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که تمامی مدل‌های X7 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز هستند.

درمجموع می‌توان نسل جدید نویگیتور را هماورد قابل و سرسختی برای ب‌ام‌و X7 دانست خصوصاً با توجه به اینکه فروش این اس‌یووی لوکس آمریکایی از زمان عرضۀ نسل جدید، افزایش قابل‌توجهی داشته و تقریباً دو برابر شده است. بنابراین به نظر می‌رسد پرچم‌دار تازه‌وارد باواریایی‌ها در بازار با حضور رقبایی مثل نویگیتور و همین‌طور کادیلاک اسکالید و مرسدس بنز GLS، کار سختی پیش رو داشته باشد.

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

لینکلن نویگیتور ۴×۴

ب‌ام‌و X7 XDrive40i

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۴.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۴ ثانیه ۵.۲ ثانیه
طول ۵.۳۳ متر ۵.۱۵ متر
عرض ۲.۰۳ متر ۲.۰۰ متر
ارتفاع ۱.۹۴ متر ۱.۸۰ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۱۱ متر ۳.۱۰ متر
حجم صندوق بار ۱۷۹۲ لیتر ۱۳۷۶ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
قیمت پایه ۷۶,۵۰۰ دلار ۹۲,۶۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    لینکلن نویگیتور تواین رده از اسکالید هم بهتره چه برسه x7

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      به نظر من این دو تا قابل مقایسه با هم نیستن.
      اینکلن با این ابعاد قول آسا شاید منتظر بمانه تا X8 یا X9 بیاد بهتر باشه. ولی هر جفتشون دوست داشتنی به نظر میرسن . البته رانندگی با X7 مطمئننا راحت تر خواهد بود الخصوص بازارهای خارج از آمریکا .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        واقعا لینکن همه جوره سر تره
        ولی خب باید قبول کنیم که اصلا قابل مقایسه نیستن
        چون واقعا ایکس 7 اصلا در حد لینکن نیست.
        ابعادشون خیلی تفاوت داره و از طرفی انجین لینکن واقعا شاهکاره
        این همه عظمت رو طی 5 ثانیه به 100 کیلومتر برسونی واقعا عالیه.
        حرف شما درسته باید بی ام و ایکس 8 یا 9 معرفی بشه با ابعاد بزرگ تر تا بشه مقایسه کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      هر جای دنیا ببری میگن نویگیتور زیبا ترین بهترین جذاب ترین فول سایز دنیاست نزدیک ترین رقیبش هم کادیلاک اسکالید هست
      به نظرم بی ام و هیچ شانسی در فول سایز ها نداره ??????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        ۳/۵ لیتر v6 با ۴۵۰ اسب بخار قیمت ۷۶ هزار دلاری
        در مقابل بی ام و با ۴/۴ لیتر v8 و ۴۶۰ اسب بخار قیمت فضایی ۹۷ هزار دلار
        به بچه هم نشون بدی این دو تا ماشین فقظ موتور ببین میگه لینکن بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          کی بود میگفت بی ام و بهترین انجین سازه
          اخه V8 باشی ۴/۴ لیتر هم باشی بعد فقط ۴۶۰ اسب بخار بدی
          این انجین در مقابل انجین لینکلن افتضاحه
          تازه نویگیتور با ۱۰ اسب بخار کمتر گشتاور بیشتری میده
          و دز ضمن گیربکس ۱۰ سرعته نویگیتور خیلی نرم تر و بهتر از هشت سرعته بی ام و هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdy

          ۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          حتما لازمه کیفیت کابین هارو بیان کنم ؟ کابین پلاستیکی لینکلنو با چرم و چوب ناب و مرغوب بیمر مقایسه میکنین؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (Ali (Chevy nova

          ۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          بى ام و تصور هم نمىکرد با لىنکلن رقابت کنه
          موتور 8 سىلندر بى ام و حتى تواناى موتور 6 لىنکلن رو هم نداره
          تو بحث فنى بى ام و کاملا قافىه رو باخته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (Ali (Chevy nova

          ۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          واقعىت اىنجا مشخص شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. محمد رضا

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    . این یعنی X7 اس‌یووی کاملاً بزرگی است اما این اس‌یووی بزرگ آلمانی وقتی در کنار حریف آمریکایی قرار می‌گیرد کوچک به نظر می‌رسد
    در واقع تو یه کلاس قرار نمیگیرن نویگیتور از هر نظر بزرگ تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22RAPTOR

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      داداش فک کن ارتفاعش ۱۴ سانت بیشتره
      تازه تو نسخه کشیه نویگیتور فاصله محوریش هم بیشتر
      اگه چراغ عقبش تو مایه های اکسپیشن بود عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Morteza

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    لینکلن بزرگ تر و با ابهت تره
    بی ام و ایکس ۷ لوکس تر به نظر میرسه
    من ایکس ۷ رو بیشتر میپسندم
    ولی به نظرم واسه یک خریدار امریکایی باید لینکلن جذاب تر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Reza

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    BMW X7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    صد درصد x7 بهتره درسته جفتشون خیلی غول پیکرن اما بی ام و قابلیت مانور پذیری بالاتری داره و رانندگی باهاش راحت تره به علاوه کیفیت ساخت رو هم در نظر بگیریم بی ام و همیشه سرآمد بوده.طراحی و استایلشم جذابتر از لینکلنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Omid

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      شما هر دوتای اینارو روندی و گفتی کنترل بی ام و بهتره ؟ یا علم غیب داری ؟ چون هنوز x7 رو کارشناس ها هم نروندن .
      این متعصبا چیزی پیدا نکردن که باهاش اینهمه اختلاف قیمت و برتری لینکلن رو توجیه کنن به غیب گویی رو اوردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        همه که مثل شما نیستند استاد البته که علم غیب ندارم و هیچ کدوم رو نروندم اما چند تا چیز خیلی مشخصه:در بررسی های نویگیتور همیشه هندلینگ و قابلیت مانور پذیریش مورد شکایت قرار گرفته و روندنش در شهر یجورایی ترسناکه دوما وقتی نمای بغل x7 رو با نویگیتور مقایسه کنید با یه ذره دقت متوجه شکل آیرودینامیک تر x7 میشید که مشخصا به قابلیت های دینامیکی کمک می کنه و سوما x7 رو بی ام و ساخته همون که بهترین خودروهای اسپرت جهان رو میسازه و x7 هم نمیتونه مستثنی باشه پس با کمی دقت میشه این نکات رو گفت نیاز به غیب گویی نیست :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          فعلا که فروش لىنکلن نشون از موفقىتهاى اون داره
          از سال پىش تا الان فروشش 2 برابر شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. محمد

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (116 ديدگاه)

    فقط عشق BMW X7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amin

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    نمای بغل و عقب لینکلن اصلا جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الهی

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (612 ديدگاه)

      بله…
      نمای عقب لینکلن خیلی جذاب نیست.. کاری به سادگیش ندارم.. در نمای عقب ساده طراحی… ساده لوکس نیست.. ساده خانوادگیه… طول ماشینم به اندازه یک کلاس از بی ام دبلیو بزرگ تره..
      بی ام دبلیو پرست نیستما… اما با کیفیت تر از لینکلن باید باشه… این لینکلن یه چیزی بین لکسس lx و ب ام و x7… هست… از نظر لوکس بودن…داشبوردش خیلی بهتر از لکسس هست… ولی نسبت به bmw از کنسول وسط صندلی عقب که ژست خوبی به نمای داخل ماشین داده بگزریم… از سر تا ته … bmw دقت ساخت بالاتری داره.. هرچند تو سایز فول سایز اس یو وی اون تجربه را شاید نداره… ولی فکر کنم x7 مطمئن تر باشه…. هرچند آمریکاییها استاد فول سایزن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمد

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی ام و باید ابعاد بزرگتری رو برای این خودرو انتخاب میکرد مخصوصا تو زمینه ارتفاع باید در حد همین لینکلن و لندکروزر ماشین انتخاب میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قطعاX7
    این ماشین باید بابنزGLS ورنجروور مقایسه بشه.چه ازلحاظ کیفیت اتاق وچه تکنولوژی وچه مهندسی پلت فرم اصلا بالینکن قابل قیاس نیست.X7 یهSUVفول سایز هستش اما باپرفومنس قدرتمندو تعادل عالی سرپیچ ها.اما لینکن یه شاسی بلند مناسب خانواده است که توان رانندگی هیجانی وآفرودرو نداره وظاهرش خیلی کشیده است وباید باکادیلاک اسکالاید مقایسه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      میشه بفرمایید کدوم محصول بی ام قابلیت افرود داره ؟
      تا حالا بی ام و هیچ محصولی نساخته که قابلیت افرود داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه

        ۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (146 ديدگاه)

        قابلیت آفرود ایکس سه را شخصا تایید می کنم با اینکه از دشمنان ب.ام. و هستم اما در یک سفر کوهستانی در کناره سد دز ، پابه پای پاجرو آمد و فرسخ ها برتر از امثال تیگوان و سورنتو بود. باید حق را گفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      شما بودی میگفتی بی ام و بهترین انجین سازه
      (V8 لیتر ۴/۴ ) و فقط ۴۶۰ اسب بخار
      ( v6 لیتر ۳/۵ ) و ۴۵۰ اسب بخار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        ایشون از خودش که نمیگه
        تعداد جوایز اینو میگن 63 بار بهترین شده با اختلاف اوله در شرایط که فقط یه آمریکایی (فورد) در بین بهتریناس اونم هفتمه
        دلیل اسب بخارو هم باید بگم این دلیل ناتوانی بی ام و نیست به خاطر اینه که به موتور فشار نیاد و استهلاک و لرزش و سر و صدا و … هم به شدت بیاد پائین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          منم قبلا جواب دادم جایزه گرفتن از دست چند تا مجله چیزی نیست که بهش افتخار کرد ولی همین الان با مقایسه انجین بی ام و با لینکلن معلوم شد چجور انجین سازی هست مهدی جان
          تازه کیفیت کابین لینکلن بیشتر از بی ام و نباشه کمتر نیست مطمئن باش ماشین ۱۴ هزار دلاری نمیخری که کابین پلاستیکی داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammad

          ۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          کی میگه مثلا موتور توانش بالا باشه استهلاک و لرزش پیدا میکنه
          موتور وایپر با اون بزرگی و حجم ۸/۴ لیتر هیچ لرزشی نداره تازه با شاسی و فنر بندی اسپرتش از خودت علم در نیار عزیز من

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مانی

        ۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        Mersedes S65AMG V12 6.0 liter
        Mersedes AMG One V6 1.6liter
        قدرت ۲تا موتور تقریبا یکسانه
        یعنی‌ موتور ۱۲ سیلندرشون بده
        یا بلد نیستن موتور بسازن؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Omid

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      داداش عیب دیگه یا چیزی پیدا نکردی بش گیر بدی ؟ اولا که بی ام و با این ارتفاع پایین و … قابلیت افرود نداره دوما یه suv فول سایز اگه بخواد هم نمیتونه هیجان انگیز باشه ،چرا؟ چون ارتفاعش بالا هست و شاسیش نرم هست و نقطه ثقلش هم خیلی بالا عه پس اصلا با هم جور در نمیان .
      دوما شما به کیفیت گیر دادی که لینکلن خیلی هم درش خوب کرده و از بی ام و کیفیتش بیشتر نباشه کمتر هم نیست تازه قیمتشم بسیار مناسبتره با پول اختلافشون میتونی یه سوپر بایک بگیری تازه لینکلن جادار تر و قویتر هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        داش محمد کی گفت حجم موتور بالا لرزش و استهلاک میاره
        من گفتم اسب بخار زیاد بیرون کشیدن این مشکلات رو به وجود میاره
        احسنت به مثالت همون وایپر که فرمودید اون اسب بخار ها رو از یه موتور 8.4 لیتری گرفته حالا کی گفته دوج بلد نیست اسب بخار بکشه بیرون ؟
        اتفاقا ما آلمانی دوستا که به نظرم خیلی منطقی تریم میگیم دوج کار خوبی کرده که هم هیجان رو بالا برده هم فشار رو موتورو کم کرده اما شما میگین بیمر بلد نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdy

          ۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          در ضمن مجلات هم که با آمریکا پدر کشتگی ندارن که مطمئن باش برتری هایی دیدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammad

          ۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          الان میگی لرزش و استهلاک موتور لینکلن از بی ام و بیشتر
          ولی من میتونم مدرک بیارم این حرف کاملا اشتباه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (Ali (Chevy nova

          ۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          صد در صد بى ام و بهترىن انجىن ساز دنىا نىست
          مرجع معتبر بىن المللى نشون بدىد که بگه بى ام و انجىن سازه برتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Amin

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    نمای جانبی و عقب لینکلن اصلا جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خداوکیلی کیفیت مونتاژ وکیفیت متریال اتاق رو درمحفظه بار نگاه کنید.لینکن بادرزهای ناهماهنگ وکیفیت معمولی(البته درمقابلX7کیفیتش پایین تره والا نسبت به رده خودش خیلی خوبه)اماX7با مونتاژبه شدت بالا وکیفیت فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      ابهت لىنکلن جواب حرفهاى تو هست مهدى

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Elmiraj

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    من به ابهت ، اصالت ، زیبایی ، قدرت ، هیکل ، آپشن ها و از همه مهمتر شاسی فولادین ناویگیتور رأی میدم …..
    .
    اگه رقیب اسکالید بود باز به ناویگیتور رأی میدادم …… این دو کراس اور آلمانی خیلی مونده تا به این دو کوه ابهت آمریکایی برسن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. F22RAPTOR

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    ار تفاع از سطح زمین
    ارتفاع کلی
    همچنین معماری بدنه رو شاسی رو در نظر لگیر میفهمی کدوم در صورت افرود
    کدوم شاخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بی ام و مث همیشه حس و حال اسپرت بودنش بیشتر از لوکس بودنشه
    قطعا لینکلن انتخاب بهتریه اما کاش با یه موتور 8سیلندر سوپرشارژردار عرضه میشد
    هیچ شرکتی از هیچ جای دنیا تو این سگمنت و تراک ها و پیکاپ ها درحد مقایسه با امریکا نیس اما بی ام و تو این نسلش خوب عمل کرده واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. F22RAPTOR

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    بی ام و خیلی جالبه و بهتره از رقبای آلمانیش
    ولی خب فلسفه ساختش با نویگیتور متفاوته
    چراغ عقب نویگیتو باس بهتر میبود
    همچنین چراغ جلو بیمر متناسب با جلو پنجره ش از نظر عرضی باس بیشتر می‌شد
    در کل انتخاب من تو این سگمنت اسکالیده
    مخصوصا اینکه نسل جدیدش در حال توسعه س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    لینکن نویگیتور واسه خانواده خوبه اماX7یه SUV تنومند وبه شدت لوکس باکیفیتی که اصلا درلینکن پیدانمیشه وباکیفیت سواری که واسه لینکن آرزوهستش وحتی باپرفومنس بالا طوریکه اگه این دو در پیست بخوان حرکت کنن لینکن باسرعتی که X7پیچ هارو طی میکنه قطعا ازدیار باقی سر درمیاره راننده اش.آخه یه نگاه به صندوق کینکن بکنید.چقدربدمونتاژ شده. شکاف صندلی ها اصلا هماهنگ نیستن.درکل یه SUVواسه سفرو رسوندن بچه ها به مدرسه است اماX7 یهSUVباکلاس.جذاب که فقط بنزGLSو رنجرور لیاقت رقابت باهاش روداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. AMANTE

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    بی ام و X7 اصلا زشت نیست ولی زیبا هم نیست در واقع طراحیه جذابی داره که یه مقدار نا هماهنگ طراحی شده.
    در مقابل لینکلن نویگیتور واقعا زیبا و با وقار هست ولی اون جسارت لازم تو طراحی رو نداره. و تقریبا میشه گفت ساده طراحی شده.
    من بخوام یکی از این دو رو انتخاب کنم، راستش نمیتونم انتخاب کنم چون هر دو بنظرم فوقالعاده ان یکی با سبک طراحی جسورانه باواریایی و اروپایی یکی دیگه طراحی ساده ولی جذاب آمریکایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Amin

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    فروششون در سطح جهانی مشخص میکنه کدوم بهتر عمل کرده،احتیاجی به جر و بحث نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بله کهBMWبهترین موتورساز جهانه.شرکت بی ام و۶۳بار جایزه بهترین پیشرانه سال روگرفته.برای مثال فولکس واگن آئودی که جایگاه دوم رو دارن ۳۶بار جایزه بهترین پیشرانه سال روگرفتن واختلاف تااین حدبا جایگاهBMWزیاده.شرکت فراری که ۲۶بار جایزه بهترین پیشرانه سال روگرفته درجایگاه سوم قرار داره.واما بزرگترین افتخارآمریکا برای جایزه بهترین پیشرانه سال شرکت فورد هستش که۹بار جایزه گرفته وجایگاه هفتم رو داره.اما ازدید منتقدین صنعت خودروBMW وبعد فراری بهترین پیشرانه سازان صنعت خودرو هستن.سند اینه نه حرف تعصبانه یه عده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    https://www.carwow.co.uk/news/carwow-awards-2018-3941
    اینم لینک مجله carwoow وخودروهایی که جوایزی روگرفتن bmw تنها شرکتی هستش که دوتا ازخودروهاش این جوایز روگرفتن کهX5وX7 هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تو اینکه ب‌ام‌و پر طرفدارتره، شکی نیست اما نویگیتور شاهکاره، خیلی خیلی شیک و با ابهت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      180 درجه برعکس تو این کلاس آمریکایی ها پر طرفدار ترن اما فروش بیمر برتریش رو مشخص خواهد کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mor

        ۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (32 ديدگاه)

        بیمر گرون تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. sina

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    تو این کلاس اسکالاید رو خعلی دوست دارم من.
    بین این دوتا هم لینکلن.
    ولی کلا اگه حق انتخاب برای یه شاسی بلند دشاته باشم x5 رو انتخاب میکنم که قدرت و اندازه و سوخت و… باب میلم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بهزاد

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    راهنمای لینکلن نارنجیه یا من اشتباه میبینم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. shirko

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    ب ام و بیشتر روی لوکس بودن و کاربردی بودنش باتوجه به ابعادش رو زیادتر در نضر گرفته ، ولی لینکلن بیشتر تو امریکا که ماشین بزرگ رو دوست دارن اهمیت داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    لینکن یه شاسی بلندبزرگ وجادار وباکیفیت مناسب باآپشن های لوکس هستش.ولی درتست هاش نظر بررسی کننده این بود که زمان ترمز کردن حس نرمی ترمز به رااننده دست میده وسرپیچ ها فرمان گنگ حس میشه وفرمان بجای خودش بازنمیگرده.ودر سرعت های بالا به شمایادآوری میکنه وتعادل وبالانس خودرو عادی هستش.اماx7سواری باشکوه.کیفیت متریال فوق العاده بالا.مونتاژی که فقط درکابین بنز وپورشه ها همتاش دیده میشه فقط.رانندگی باشکوه وپرفومنس برتر بین رقبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      (( وسرپیچ ها فرمان گنگ حس میشه وفرمان بجای خودش بازنمیگرده )) مگه تراکتوره
      مطمئنم اینم همون مجله ای گفته که قبلا گفته بی ام و بهترین انجین سازه
      اونم با شاهکار جدید بی ام و ( ۴/۴ لیتر v8 و ۴۶۰ اسب بخار ) این مشخصات یه موتور v6 هست نه v8

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        پسره خوب فیلم های تستش رو نگاه کن بعد بگو دروغه.من فقط یک چیز دربحث کیفیت میگم چون دربحث رانندگی وتنولوژی ودقت موتور وگیربگس به هیچ وجه لینکن حرفی درمقابل X7 نداره.اما دربحث لوکس بودن به دوعکس صندوق هردو ماشین نگاه کن.فاصله زیاد بین صندلی ها.درزهای ناهماهنگ.کیفیت کابین رو بهصندوقx7مقایسه کن تاتفاوت در کیفیت ومونتاژbmw بالینکن رو بفهمی.اونم لینکن که یه شرکت معمولی نیست ویه لوکس سازه واین ماشین لوکس ترینشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مانی

        ۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        دوست نداشته قدرت بیشتری بکشه بیرون
        برو موتور مکلارن اف وان افسانه‌ای رو ببین
        سال ۱۹93 بی‌‌ام و اون موتور رو واسش ساخته
        حالا میای میگی‌ بی‌‌ام و بلد نیست موتور بسازه
        این چیزا رو درمورد کمپانیهأی که کسی‌ نشناسه و جائی که کسی‌ ندونه بگو که نخندن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          بى ام و نه بلد نىست چون اگه بلد بود از موتور 8 سىلندرش کم تر از موتور 6 سىلندر لىنکلن قدرت تولىد نمىکرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  26. شاهین

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    حالا هیچی پیدا نکردن از متریال نویگیتور ایراد میگیرن!
    قبلا با حجم موتور مشکل داشتین الان متریال ساخت؟! چند بار تستش کردین مگه؟ کجا؟ بگین ماهم بریم تست کنیم شاید از چینی ها بهتر باشن
    پر فروش ترینشون معلوم میکنه کدوم بصرفه تره
    جالبه از هندلینگ هم میگین انگار با اینا میرن پیست که پورشه و لامبو رو زیر سوال ببرن! باز اگه مقایسه بین اوروس و ایکس۷ بود میشد از لذت سواریشون حرف زد با اینکه هیچکدوم از اینا حتی واس افرود سخت هم نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      نسخه پایه ناویگیتور رو با فول x7 مقایسه کردن میگن کیفیت پایینتره …..!!!
      .
      پیشنهاد میکنم اقایون بجای نسخه پایه مدل 100 هزار دلاری L-Black label ناویگیتور رو نگاه کنن تا بفهمن یه SUV واقعی تا چه حد میتونه با کیفیت و زیبا باشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    به ستون های عقب داخل لینکن نگاه کنی که چطورپلاستیک بدمونتاژ شده.حتی توعکس مشخصه.حتی توعکس اگه دقت کنیدمتوجه تفاوت یه suv خانوادگی ویهsuv لوکس واسپرت وباشکوه رومیبینید.رقیب X7میتونهGLS بنز باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا