بی ام و

جنگ شتاب محصولات دیزلی ب‌ام‌و!

شاید پس از رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن خودروهای دیزلی محبوبیت گذشته را نداشته باشند اما هنوز در اروپا بازار بزرگی برای آن‌ها وجود دارد. بسته به بودجه خریدار، ب‌ام‌و پیشرانه‌های دیزلی متنوعی را برای سری ۵ تدارک دیده که نقطه آغاز آن‌ها با مدل ۵۲۰d با بهای ۴۶۱۰۰ یورویی در آلمان است. این خودرو اساساً بهترین مدل در میان مدل‌های دیزلی دیگر بوده زیرا پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری آن با قدرت ۱۹۰ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری پرفورمنس قابل ملاحظه‌ای دارد.

BMW 5-Series 2017
افرادی که خواهان قدرت بیشتری هستند مدل ۵۳۰d را باید انتخاب کنند که قیمت پایه ۵۵۴۰۰ یورویی داشته و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری سود می‌برد. شایان ذکر است در برخی بازارها همچون آلمان نسخه ۵۲۵d نیز ارائه می‌شود که فاصله بین مدل‌های ۵۲۰d و ۵۳۰d را پر می‌کند. این مدل قدرت ۲۳۱ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و بهایش از ۵۲۶۰۰ یورو آغاز می‌شود.

BMW 5-Series 2017

اما مدل ۵۴۰d که قیمت ۶۴۲۰۰ یورویی دارد پیشرانه‌ای با قدرت ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متر دارد. در نهایت به مدل هیولای چهار توربویی M550d دیزلی می‌رسیم که حد اعلای نسخه‌های دیزلی سری ۵ بوده و پیشرانه ۴۰۰ اسب بخاری دارد. بهای این مدل نیز از ۸۵ هزار یورو شروع می‌شود.


اما اعداد روی کاغذ ضرورتاً تمام داستان را بازگو نمی‌کنند بنابراین دیدن تست‌های شتاب و حداکثر سرعت این چهار برادر دیزلی می‌تواند ایده بهتری از عملکرد واقعی آن‌ها ایجاد کند. البته که مدل M550d سریع‌ترین خودرو بوده و برای افرادی که خواهان یک سدان میدسایز لوکس و پرفورمنس بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های بودجه‌ای هستند گزینه‌ای قابل اعتنا محسوب می‌شود اما مدل انتخابی ما ۵۳۰d خواهد بود. این خودرو تنها اندکی کندتر از مدل ۵۴۰d بوده و ۲۹۶۰۰ یورو ارزان‌تر از M550d است. شما با این پول می‌توانید یک سری ۲ کوپه‌ی پایه بخرید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    BMW همچنان پیشتاز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایرانی

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    جالب بود….

    چه کم صدا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    فقط میتون بگم عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. lawyer hamid

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    عجب قدرت و گشتاوری میگیره بی ام و از موتوراش
    با اینکه طرفدار سفت و سخت مرسدس هستم، اما باید به احترام بی ام و کلاه رو از رو سرم بردارم
    ینی رو این سری 5 جدیدش همینجوری داره پشت هم سورپریز میکنه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا