تسلا

ارائه تسهیلات سنگین بانک‌های چینی به تسلا!

تسلا با گروهی از بانک‌های چینی برای دریافت تسهیلات ۱.۴ میلیارد دلاری با دوره بازپرداخت ۵ ساله به توافق رسید. این مبلغ به منظور تأسیس گیگا فاکتوری تسلا در شانگهای از بانک‌های چینی گرفته می‌شود.

Tesla Direct Sales
گفته می‌شود بخشی از این تسهیلات جدید برای بازپرداخت وام ۵۰۰ میلیون دلاری دیگر تسلا که موعد بازپرداخت آن چهارم مارس ۲۰۲۰ فرا می‌رسد اخذ می‌شود. باقی مانده این تسهیلات سنگین نیز صرف تجهیز تأسیسات تولید و دیگر بخش‌های عملیاتی تسلا در کشور چین خواهد شد.

tesla car factory
ظاهراً این گروه بانک‌های چینی شامل بانک ساخت‌وساز چین، بانک کشاورزی چین، بانک صنعت و تجارت چین و بانک توسعه چین می‌باشند.


تسلا در ماه ژانویه کلنگ احداث کارخانه جدید خود در چین را بر زمین زد و حالا که این کارخانه عملیاتی شده این برند به دنبال تولید هفتگی هزار دستگاه مدل ۳ تا پایان امسال است. این کارخانه در حد نهایی ظرفیت خود قادر به تولید ۳۰۰۰ دستگاه تسلا مدل ۳ در هفته خواهد بود.


این اولین کارخانه تولید خودروی تسلا در خارج از آمریکا و همچنین اولین کارخانه‌ی کاملاً خارجی موجود در چین است که این امر نشان دهنده‌ی تمایل دولت چین به استقبال از خودروسازان خارجی و آزادتر کردن بازار می‌باشد.


این برند الکتریکی می‌خواهد حضور خود در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را پررنگ‌تر کند و به همین خاطر تأسیس گیگا فاکتوری در شانگهای باعث شده تسلا از شر تعرفه‌های گوناگون خلاص گردیده و محصولاتی با قیمت رقابتی بسازد. اگر یادتان باشد چند روز پیش نیز خبری درباره احتمال کاهش ۲۰ درصدی قیمت تسلا مدل ۳ در چین منتشر شد.


تسلا مدل ۳ هم‌اکنون قیمت ۵۰۸۰۰ دلاری در چین دارد اما اگر کاهش قیمت ۲۰ درصدی این خودرو رخ دهد آنگاه چینی‌ها خواهند توانست این خودرو را با قیمت پایه ۴۲۸۰۰ دلاری خریداری کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    آینده برای تسلا تا به اینجای کار بسیار روشنه
    ایلان ماسک بسیار حرفه ای و‌هوشمندانه عمل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    یعنی گیگافکتوری تو چین به همین زودی آماده شد !!! دمش گرم بجان خودم یه پل هوایی خیابون جلو خونه ما قراره بزنن الان 3 ساله میگن به زودی تموم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. هادی نجفی

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    معامله برد برد واقعا یعنی این
    از طرفی چین هم پولی که داده بر میگرده هم کلی چینی میرن سر کار و آمار بی کاری و و تورم و … میاد پایین
    از طرفی هم تسلا علاوه بر اینکه با این قیمت نجومی و بازپرداخت زمان دار خیلی خوب با کارگر ارزان قیمت چینی، به دنیا علاوه بر تسلط و گرفتن نبض بالا،سوآوری بالایی هم براش میشه
    واقعا لذت بردم
    دمشون جفتشون گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      از طرفی هم تسلا علاوه بر اینکه با این قیمت نجومی و بازپرداخت زمان دار خیلی خوب با کارگر ارزان قیمت چینی، به دنیا علاوه بر تسلط و گرفتن نبض بالا،

      نمنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شاپور

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (298 ديدگاه)

    رهبران چین چه خوب راز پیشرفت را فهمیدن، تعامل کامل با شرکتهای مطرح دنیا و فراهم آوردن امکان فعالیت و سرمایه گذاری آنان حتی با دادن وام، احسنت تو این وضعیت هم شرکت هم دولت چین و هم مردم استفاده می‌برند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا